Esikoinen toiveissa

Kiitos! :) Joo tosiaan, hormonikierukka oli ja siihenhän saattaa mennä pitkäänki ennen ku kierto tasoittuu ja varsinki ku ehkäisty on vielä kierukkaakin ennen pillereillä niin tiiä kuinka kauan siihen meneekään. :D

Jahas. Se oli sitten häivähdys pinkkiä paperissa yöllä, kun kävin vessassa... Eiköhän ne menkat huomenna ihan ajallaan ala ja yk 7 pyörähtää käyntiin. En vain oikein jaksa uskoa, että tämä tästä ilman apuja muuttuu mihinkään. Yhtään plussaa tai edes haamua ei oo testeihin tullut, joten näinköhän tässä edes on mahiksia raskautua. Tuntuu turhauttavalta tuhlata ensin vuosi, jotta päästään edes tutkimusjonoon. Luultavasti täällä pk-seudulla ei noi jonot ihan lyhyitä ole.

Mrsc kp27/27 dpo 13 yk 6

Mrsc, harmi, jos sieltä taas saapuu. Tunteesi ovat tuttuja. Valtaosa kuitenkin raskautuu siihen ekaan vuoteen ihan itsestään.
me päästin 6 kk:n odottamisella Naistenklinikalle hoitotakuun puitteissa. Eli aloitettiin tammikuussa 2006 ja tutkimuksiin päästiin marraskuussa 2007.

Voi Mrsc :sorry: Saisi kyllä pysyä se täti nyt sieltä poissa. Mutta jos ei kunnolla ole vuoto alkanut niin älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Toisaalta osaan kyllä samaistua noihin tunteisiisi, vaikkei täällä vielä noin pitkää yritystä ole takana. Epätietoisuushan se tässä hommassa pahinta onkin.. Eiköhän moni meistä olisi valmis odottamaan sitä pysyvää plussaa vaikka jonkin aikaa, jos tietäisi sen varmasti tapahtuvan?

Täälläkään ei kyllä kovin positiivisella mielellä olla. Tein eilen r-testin, joka antoi ihan viivalasittomankin silmiin jonkinlaisen haamun. Ainoa vaan, että nuo on noita One Step -testejä, joihin moni muukin on saanut turhan haamun. Lisäksi nyt on parina yönä ollut sen verran kovat menkkajomotukset alaselässä, että eiköhän se uusi kierto ala täälläkin. Jos mentäisi sillä 42 päivän kierrolla pitäisi tädin saapua sunnuntaina. On se odottavan aika vaan niin pitkä :rolleyes:

Tervetuloa uusille minunkin puolestani!

Mitenkäs muilla ketjulaisilla menee tänään?

Mä olenkin Katjushka päässäni tilastojen vanki... Tiedän, että 85 prosenttia raskautuu vuodessa, mutta tiedän myös, että 75 pinnaa raskautuu puolessa vuodessa. Tsäänssit sille, että raskautuu toisen puolen vuoden aikana on aika pienet... Jos aivot vois laittaa pois päältä :D No tämä nyt on tällainen itkuvirsi, ei se auta mitään eikä ketään.

Kannattaako teidän mielestä käydä testeissä jo yksityisellä, nopeuttaako se hoitoja, jos sinne asti joudutaan?

Mrsc, nyt kun meni tuo 10 vuotta, kuin vesi hanhen selästä - niin sanoisin että voisi kannattaa. Meillä oli joka ikinen käyntikerta klinikalla eri lääkäri, ja niille piti aina aloittaa alusta, eli periaatteessa saatiin sieltä perustutkimukset ja aukkari. Sitten ne sanoi, että meillä ei ole resursseja IVF:ään, että voitteko mennä Väestöliittoon. No, luultavasti kalliimmalla klinikalla oltais oltu rohkeampia ja asiat olisi edennyt nopeammin. Sitä en tiedä, olisinko toista väylää myöten sen paremmin tullut raskaaksi. Jollain lailla uskon, että lopputulos on ennalta asetettu, tehdään me mitä vaan ...

Huomenta! Täällä mennään kiertopäivässä 20. Toivoisin niin, että tulisin raskaaksi pian. On se jännää, miten oma pää toimii. Ensin kesti aika pitkään siihen, että koin olevani valmis äidiksi ja heti ehkäisyn lopettamispäätöksen jälkeen ei millään malttaisi odottaa raskautumista.

Onnea kaikille plussan metsästäjille!

Mrsc tiiän niin sinun fiilikset. Me yritettiin yli vuosi, eikä yhtäkään edes pienenpientä haamua tullu. Noo sitten pistin jo neuvolatätillw viestiä ja kyselin ohjeita että miten tästä etteenpäin ku n vuosi on menny. Neuvolasta vastattiinki kesäkuussa että syksyllä aletaan kattomaan minkälainen homma (kesällä moni täti sieltä oli jo lomalla). Noo, ehkä mulla sitten tipahti jonkulainen taakka harteilta ku sain kuulla että kohta aletaan selvittään mikä minussa vikana (miehellä jo ennestään lapsia) , ja kesäkuuhan sitten oliki SE kierto, mistä oli tärpänny! Heinäkuun alussa sitten plussasin :)

Oon varmaan aiemminki kertonu tämän, mutta vielä tsemppausta kaikille että vuodenki jälkeen voi tapahtua tommosta :) nyt puhallan teille iiiiisoa plussatuulta <3

T. Minä ja baby rv 16+4 <3

Kiitos tsempistä Kirveli! Niin, eikös sinullakin ollut noita alaselkäkipuja ennen plussaa? Itse olen koettanut olla kuvittelematta mitään oireita, kun viime kierrossa niitä tuntui olevan vaikka ja mitä. Ja noita samoja alaselkäkipujakin oli silloin.

tiania; Mulle kävi aika samoin. Vielä pari vuotta sitten kun eksän kanssa seurustelin olin aika vaakaasti sitä mieltä, ettei musta tule äitiä ikinä. Mutta tuo nykyinen mies on tuntunut niin oikealta, että tiedän haluavani perustaa hänen kanssaan perheen. Vaikkei tässä sinänsä mikään kiire vielä olekaan, olen itse luonut jonkinasteisen paniikin siitä, että hänellä on ikää "jo" 40-vuotta.

Kiva kuulla myös sinusta Haidi :greet025 Kyllä se stressaaminen vaan vaikuttaa koko ihmiseen, vaikkei sitä tietoisesti tekisikään. Mutta niin kuin on aikaisemmin jo puhuttu, vaikea sitä on käskystä lopettaa. Onnea sinulle loppuraskauteen, kohta puoliväli häämöttää!

Naskali, mulla oli tosiaan alaselän ja mahan juilintaa joku kolme päivää siinä kohtaa, kun kierron olisi pitänyt alkaa. Eli jos sun kierto onkin vähän epäsäännöllinen ja noi on nyt niitä plussaoireita ;) Jos ei vuoto ala ni teepä uutta testiä viikonloppuna!

Voi jospa se tärppäisi ilman hoitoja teillä! Itsellä myös takaraivolla jyskyttää, että entä jos tämä ei onnistukkaan, entä jos toinen meistä tai kumpikaan ei voi saada lapsia kun eihän sitä koskaan voi tietää.
Kuinka kauan tässä pitää odotella niitä menkkoja ennen ku on neuvolaan yhteydessä tai johonkin jos ei sitä plussaakaan ilmesty?

Kirveli, näin täytyy toimia. Kierron epäsäännöllisyyden uskoisin kyllä olevan ihan mahdollista, kun kuitenkin vasta sen 3kk olen ollut ilman pillereitä. Ja ennen niiden aloitustakin mulla tuppasi heittelemään kierrot. Mutta toivotaan!

wannabemamma, koska olet viimeksi testannut?

Mrsc voihan paska.. :( pahoittelut jos nyt ne menkat alkaa ja voimia seuraavaan kiertoon!

Niin, tuota mä just Katjushka mietin. Meillä on kyllä varaa tutkimuksiin yksityisellä, hoidot pitäisi sitten miettiä erikseen. Mun oma gyne Femedalla suositteli Aavaa, jos aikaisemmin haluaa. Kirjoittaa lähetteen julkiselle sitten maaliskuussa. Mä katselin, että Mehiläinen tai Aava vois ehkä olla. Haluaisin, että joku tsekkais ne perushormonit ja sit sen spermanäytteen. Ne kertois jo paljon, jos niissä ei ole mitään vikaa niin sit voisi odottaa ja lähteä isompiin tutkimuksiin vasta myöhemmin.

Haidii, kiitos tsempeistä, en muistanutkaan että teilläkin oli noin pitkä yritys takana!

Mä en kyllä nyt jaksa yhtään uskoa tuohon stressishaibaan (anteeksi karu kielenkäyttö), sillä logiikalla ei hoidoissa pysty raskautumaan ja milläs sitä stressiä poistaisi, kun joka kuukausi tulee muistutus siitä, että on epäonnistunut taas. :(

Mrsc kp27/27 tuhru jatkuu...

Mrsc, ei ihmisen kannata siitä lisästressiä ottaa, että pitäis osata olla stressitön. Ei se ainakaan auta, että to-do -listalla on kaiken muun lisäksi se, että nyt suhtaudut valoisasti ja positiivisesti kaikkeen, muuten et voi tulla raskaaksi. Siinähän alkaa jo ajatuksiaankin pelätä!
Mä oon huomannut, että vaikka ihminen pettyy 150 kertaa, niin kuin me (tässä asiassa), niin silti ihmisessä elää toivonkipinä ainakin seuraavana päivänä. Muutenhan sitä kuolisi.

Juu ihmeellinen on ihmisen mieli, kun se jaksaa toivoa ja hyvähän se on <3 nytkin sitä muka kuvittelee, että voishan tää jäädä tuhruksikin, että jos sittenkin olisikin joku tarttunut mukaan. Mutta on se vaan aika kaukaa haettua toiveajattelua ja vähän sellaista itsekidutusta.

p.s. Miten se onkin niin, että mun lapselliset/raskaana olevat kaverit haluaa nähdä aina niinä päivinä, kun olen itse eniten pohjalla ja juuri silloin en heitä halua nähdä...

Toivottavasti Mrsc yllättyisit nyt iloisesti ja todella jäisi vuoto vain tuhruksi!

Hienoa Wannabemamma että sait ajan, toivotaan hyviä uutisia ja ainakin hetkeksi mielenrauhaa.

Titanialle tsemppiä piinailuun, kp 20 myös täällä. Myös Naskalille tsemppiä ja malttia testailuun.

Täällä jotenkin rauhallinen olo tämän asian suhteen tällä kertaa. Johtuu varmaankin siitä, että töissä niin kova stressi nyt ettei tästä asiasta enää yksinkertaisesti pysty stressaamaan. Molemmin puolin juilii aina välillä munasarjoissa. Toivon, että on hyvä merkki.. :)

Felicity kp 20/? dpo 4

Tuonpa vähän iloisia uutisia tähän ketjuun, jos saataisi se plussa-aalto nyt liikkeelle!

WP_20151001_005.jpg

Ette tiedä, kuinka mä toivon, että jokainen teistä pian pääsisi noita viivoja ihailemaan. Aika sekavat fiilikset on kyllä nyt, kädet tärisee eikä meinaa uskoa.

Takaisin