Esikoinen toiveissa

Felicity, voi että. No, jospa se lähtis siitä sitten lutviutumaan, ja onpahan tilanteesi seurannassa. Ovisplussa ei mulle anna mitää ennemerkkiä, se vaan räpsähtää plussalle. Mulla on kans perinteisesti ollut 26 päivän kierto, mutta kun sitä ovista käy testailemaan, niin se pakenee kiertopäivään 17 ja koko kierto venyy muutamalla päivällä ..:)

Waterlily: joo kipujen ja runsaan vuodon vuoksi ja jo muutama vuosi sitten gyne (oli muuten sama jolla nyt kävin) tutkimuksessa havaitsi arkuuden takaseinällä. Nyt myös kohtua liikutettaessa säteili vasemmalle puolelle munasarjan kohdalle.
Katjusha: viime kierrossa en saanut kyllä kiinni vaikka ajoissa aloitin testaamisen ja kierto oli vaan sen 26 ja aika epätoivoselta tääkin kierto näyttää mutta kai voin siihen luottaa että sentään ovuloin kun kierto säännöllinen..
Ei kai tässä muu auta kun kohti uusia pettymyksiä :)

Felicity, harmillista jos et saanut oikein mitään irti.
Mullakin yksi gyne on epäillyt endoa kolmisen vuotta sitten outojen kipujen vuoksi. Sisätutkimuksessa ei kuitenkaan löytynyt mitään hälyttäviä kipukohtia eikä ultrass näy mitään. Oon pyrkinyt unohtamaan koko asian, koska kivut ei oo pahentuneet. Pikkuhiljaa keskenmenon jälkeen kierrosta on tullut kuitenkin kivuliaampi etenkin oviksen seudulta lähtien, ja nyt tässä ja viime kierrossa on uusi tuntemus sellainen kramppimainen kipu munasarjoissa toisella puolella, vähän ennen menkkoja. Mulla myös oviskivut säteilee kylkeen. Oon miettinyt, voisko endo olla syynä.. Millaisia kipuja sulla on ollut?

Hyvä, että gyne otti kuitenkin endoepäilyn todesta! Ethän lannistu :) Ja se ovisplussa voi tosiaan tulla ihan yllättäen.

Voi felicity :sad001 toi on kyllä kurjaa, en tosin ihan ymmärrä miks ei ultrannut. Joo, toki sekin maksaa (niinhän se on aina), mutta sillä voi kuitenkin sulkea pois rakenteelliset ongelmat ja kystat sun muut, jotka kipua voi aiheuttaa. Onko sulla viimeksi milloin ultrattu vai onko koskaan? Mutta hyvä tietysti, että tilanetta seurataan, mutta kyllä mun gyne on aina tehnyt ultran...

On ultrattu viimeksi vajaa vuosi sitten kun kävin rengasreseptin uusimassa. Sen sainkin ihan ilmaiseksi kun olivat saaneet uuden laitteen jota lääkäri halusi kokeilla :) sillon kaikki oli kunnossa. Mietin,että voiko lh huippu olla niin nopea että en saa sitä kiinni jos testaan kerran päivässä?
Kivut on aiemmin ollut sellasia "normaaleja" kramppeja koko alavatsalla ja alaselässä ja joskus myös jomman kumman munasarjan kohdalla mutta aika kovia siis. Nyt viimeksi kipu oli ensin vaan kohdun kohalla ja enemmän sellasta raastavaa ja jos yhtään venytti vatsaa niin vihlas tosi kovaa. Melkein jouduin lähteen töistä pois ja itku tuli jos siitä saa käsityksen miten kovaa kipu oli. Ja mulla ollut ihan alusta asti kovat kivut, sen takia pillerit alun perin aloitettu n. 16 v. kun en kouluun oikein pystynyt menkkojen ekana päivänä meneen.
Kiitos tsempeistä kaikille!

Felicity onko sulla yleensä kuinka kovat kivut? Mietin kun toissakierrossa mulla kanssa oli pahimmat kivut ikinä ja alko jo ennen menkkoja, mikä ei myöskään oo mulle yhtään normaalia. Tosin tässä kierrossa ei yhtään kipuja, ei vatsassa, ei tississä ei niin missään! :woot: en ymmärrä:grin

On. Täti potkittu pihalle, toivottavasti ei palaa kovin pian!! Otin Nyt sitten geleet mukaan tähän kiertoon, olishan se Kiva jos ne edes PMS:sään auttais..musta kun kuoriutuu aina joku outo hirviö ja kaikki raivostuttaa!:joyful:

Ja ne kintut kattoon ja lämpimät jalat, ne mun pitää muistaa!:wink

Plussatuulia kaikille kaikkiin mahdollisiin testeihin! Kukas täällä on seuraava testaaja?

Lalaara kp.7

Lalaara: kivut on siis pysynyt aisoissa pillereillä ja renkaalla monta vuotta, oli kipuja mutta ei niin kovia etteikö niiden kanssa ois pystynyt toimimaan. Nyt kolmet luomumenkat ja kivut koventuneet mutta en mä osaa oikein kuvailla kuinka kovat ne on. Viimeksi just ja just pystyin töissä olemaan. Mulla alkaa krampit aina ennen vuotoa, yleensä edellisenä päivänä ja on kovat 1-2 päivää alussa. Tsemppiä sulle tähän kiertoon!

Oon nyt kyllä enemmän huolissani ovuloimisesta kun endosta koska ei vielälkään toista viivaa ovistestissä :(

Felicity voi olla että sun kierto/ovulaatio vielä hakee paikkaansa ehkäisyn jäljiltä...mikä kp sulla nyt on? Mulla lähteneet kierrot pitenemään huhtikuisen kkm jäljeen ja gyne sanoi, että joskus raskaus, hormonaalinen ehkäisy ym voi aiheuttaa häikkää...lopetin ite pillerit jo muutama vuosi sitten mutta muistelin juuri, että jonkin aikaa kierto oli silloinkin normaalia pidempi kunnes tasoittui. .toisillahan sitten tärppää heti vaikka olis mitä taustalla, joten toivotaan että sulle pian o plussa näkyy ja sitä myötä myös r-plussa :)

Muistanko oikein, että tänäänkin oli jollain gyne käynti? :)

Waterlily, minä kävin eilen lääkärissä, mutta se oli yleislääkärikäynti. Liittyy siis siihen, että ollaan hakeutumassa tutkimuksiin julkiselle ja täällä päin on sellainen (outo) käytäntö, että yl tekee sisätutkimuksen ennen kuin saa lähetteen lapsettomuuspolille.

Toisaalla foorumilla haukuinkin systeemiä. Se oli ihan turha käynti, siis aivan pelkkä muodollisuus. Papa-kokeen olisi ottanut, ellei sitä olisi otettu multa niin vastikään. Sitten pitää vielä tutkia spermanäyte, ennen kuin lähetteen saa. Suositteli hoitamaan sen puolen Väestöliitolla, kun kuulemma on niin pitkät jonot julkisella..haiskahti siltä, että vihjaili samalla meitä siirtymään yksityiselle. Kuulemma polille voi olla puolen vuoden jono.

On vähän ristiriitaiset tunnelmat. Meillähän ei ole yrityskertoja takana kuin 7, koska olosuhteiden pakosta ei joka kuukausi nähty/voitu ajoittaa otollisesti puuhailuja viimeisen vuoden aikana. Mulla alkoi vuosi sitten keskenmennyt raskaus ja toisaalta ikä (35 v) saa myös kiirehtimään - eli yksityiselle houkuttelisi mennä. Mutta toisaalta vuosi sitten tulin heti raskaaksi ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Toivo elää, että asiat ois ok.. Vähän puhuttiin, että jos hoidettais se näyte, että päästäisiin jonoon, ooteltaisiin jonkun aikaa, alkaako raskautta muuten kuulua ja jos polikutsua ei esim. vuoden loppuun mennessä oo tullut, niin sitten yksityiselle. Mutta katellaan...

Felicity, ovuloimattomuus on ärsyttävää, mutta kaikilla naisilla on ovuloimattomia kiertoja toisinaan ihan normaalistikin. Ja joskus se voi olla ihan vaan myöhässä. Tsemppiä! Toivottavasti ovisplussa ilmestyy tikkuun :)

Pieni piipahdus tänne. Kp1 ja yk3 lähteköön :)

Nyt ei voi todeta ku että on tuo pupuilu oikeasti rankkaa ja lapsen alulle saaminen ei olekkaan nIin helppoa.

Varsinkin kun tajuaa että nyt kaksi kiertoa on mennyt oviksen osalta ihan hukkaan kun kierto on pidentynyt... kumpaakaan ei ole enää kiinnostanut pupuilut enää oikeaan aikaan kun on oletettu oviksen olevan 4-5 päivää aijemmin mitä se onkaan ollut jos edes on.. jos ensi kierrossa. Minä en voi harkita ainakaan vielä mitään ovistestejä kun tulee siitä niin kova stressiä että kierto heittää vaan enemmän.

Pidän edelleen taukoa täältä. Kuulumisia tulin katsomaan :) kyllä me kaikki vielä plussataan! Eikö? Tsemppiä ja plussatuulia kaikille. Ja pahoittelut tädeistä!

Tuon terveisiä nt-ultrasta, toivottavasti valaa enemmän uskoa kuin epätoivoa. Kaikki näytti olevan kunnossa ja sydänäänet toivat kyyneleet silmänurkkiin isällekin ;)

0d3f3f25afe28e1af86a9cd8077396dd

Ihanaa viikonloppua kaikille ja jaksamista yrityksessä <3

Kyllä tuntuu päivät pitkiltä, kun odottaa sitä oikeaa hetkeä tehdä raskaustesti :D Tarkotus oli tehdä se sunnuntai aamuna, mutta malttamaton minä kävin äsken ostamassa testin ja illalla tehdään, kun tänään pitäisi kuukautisten alkaa. Pillerit lopetin kuukausi sitten ja pari viikkoa on jo ollut raskauteen viittaavia oireita. Itse olen sitä mieltä, että raskaanahan sitä ollaan, mutta mies ei usko ennen kuin näkee :D

Olisi se kyllä aika uskomaton tuuri, että meillä esikoinen tulisi näin helposti ilman mitään yrittämisiä. Toivottavasti illalla hymyilyttäisi vielä enemmän ja muillakin tärppäisi pian! :)

Onnea kirvelille ja haidiille! Ja tervetuloa agronomi, toivotaan, että tärppäsi jo nyt.

Törkeästi nyt masistelen tässä oman navan ympärillä. Pakko purkaa tämä johonkin.

Alkaa tämä odotuksen odotus ottaa taas koville. Ensi viikon torstaina pitäisi tädin kurvata taas paikalle, mutta odotukset on ristiriitaiset. Toisaalta haluan uskoa, että raskaana sitä nyt ollaan ja toisaalta toivominen tuntuu itsekidutukselta, kun miksi se nytkään olisi tärpännyt. Kaverit ympärillä tuntuu sikiävän minkä kerkeää ja mä pysyttelen kotona, kun en jaksa kohdata niitäkään ystäviä, jotka yrityksestä tietää, kun hyviä uutisia ei ole. :sorry: Tää on ihan diabolista. :hilarious:

Toisaalta, apua jee, dpo 6 tuli valkkaria vaikka muille jakaa ja illalla iski aivan tappava väsymys (joka on oikeestaan jatkunut jossain määrin siitä asti), oiskos se voinut olla kiinnittyminen? :nailbiting:

Ja toisaalta, ei mulla mitään oireita ole, kunhan kuvittelen. Jos olis raskaana, niin tissit olis kipeet eikä ole, niin se siitä sit. Ja vaikka olisinkin, niin kemiallinenhan siitä varmaan tulisi. Eihän me edes osata tätä, kun hyödyntäminenkin jäi nyt niin huonoksi. Helkuta, me ei edes osata harrastaa seksiä. Raskaana ei olla, eikä ilmeisesti raskaaksi tulla. :arghh:

Sekopäinen Mrsc kp23/27 dpo9 yk6 :banghead:

Tervetuloa uusille! Olkoon pikainen plussa!
Mrsc, voi hitsi! On se piinallista, ei voi kieltää. Itse kävin ihan heti toivomaan seuraavaa kiertoa kun kävi ilmi, ettei sieltä mitään plussaa tuu (kävi lämmöt laskemaa).. Mulla tuli kans viikko oviksen jälkeen supervalkkari ja luulen myös "implantation dip", mutta nollatulos. Ota Sinä tämä kierto nyt plussalla, ja mä tuun sit muutama viikko perästä :)!!
Kp 9 / 26-30 yk mones sadas

Oot kyllä Katjushka huikee tsemppari, kiitos siitä :Heartred

Hmm, tapahtuuko siis lämpötilassa muutos kiinittymisen aikaan? Mua palelsi ihan hulluna sinä samana iltana kun nukahdin sohvalle kasilta illalla... Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato :bag:

On tää vaan nihkeetä ja sitä omaa kiertoa on kuitenkin aika mahdotonta unohtaa kokonaan. Ollaan sovittu, että yritän olla kertomatta miehellle kierron vaiheista, koska häntä otollisten päivien tietäminen stressaa. Tämä sitten vaan johtaa siihen, että joudun tämän kanssa aika yksin painimaan. Oon tässä miettinyt, että jos tämä ei nyt tärppää pohdinko jo jotain tutkimuksia yksityisellä, peruskierronkartoitusverikokeet ja sperma-analyysi olis aika pienen vaivan tsekkaus. Mun gyne sanoi, että jos tutkimuksiin haluaa niin suosittelee sitten hakeutumaan ihan asiaan erikoistuneille gyneille, mutta lupasi lähettää julkiselle maaliskuussa, jos ei tärppiä ole näkynyt. No ehkä olen vielä asioiden edellä, on vaan vaikeaa olla tekemättä mitään. Mä olen sellainen ihminen, joka haluaa tehdä asioita ja nyt kun mitään ei voi tehdä, voi vain odottaa että kävisi tsäkä, se ottaa luonteen päälle...

Mrsc, Kiitti :)
Niinhän ne meinaa usein että vuosi pitäis jaksaa itekseen yrittää, koska ehdottomasti suurin osa raskautuu vuodessa, ilman lääkkeitä yms. Että kärsivällisyyttä tarvitaan ;)
Implantation dip voi tulla tai olla tulematta, ja voit olla raskaana tai sitten ei. Mutta usein kai just jossain 8 dpo seutuvilla. Muistaakseni mulla yksi mittaustulos oli muita ovulaationjälkeisiä päiviä alhaisempi about 0,4 astetta.

Takaisin