Esikoinen toiveissa

Muistaakseni mutkin on ultrattu menkkojen aikaan parikin kertaa :) Kyllä ne työnsä osaa ja tietää miltä paikat tulee näyttää menkkojen aikana :)

Mitenkä Nannulla meni gynellä?

Suvettarella on kohta jännät paikat käsillä, vieläkö olet malttanut odottaa testausta huomiseen?

Heitän taas yleisen kysymyksen: vaikka tässä ollaan vasta ensimmäistä tekemässä, onko teillä jonkinlaista haavetta lapsiluvusta?
Mulla on ollut pitkään toiveena 2 - 3 lasta, mutta puoliso on sitä mieltä, että kahden jälkeen loppuu meidän vauvanteot. :p Tai ainakin, jos mulle sattuisi tulemaan kaksoset. Vaimon suvussa on kaksosia, mulla ei, joten jos hän on toisena, siinä on ehkä suurempi riski. Mutta tällä suunnitelmalla ei ainakaan hevillä mennä yli kolmen. Eli mahdutaan vielä henkilöautoon, heh. :)

Hmm, en oikeen osaa sanoa miten meni. Ultrattiin siis menkoista huolimatta ja onnistui hyvin. Puhuin endometrioosihuolestani, mutta mitään siihen viittaavaa gynekologi ei löytänyt, se oli erittäin hyvä uutinen, rakenteellisesti siis kaikki on normaalia :) molemmilla puolilla oli follikkeleja kasvamassa, mikä on ihmeisesti hyvä juttu? Niin ja labraan sain lähetteen, tarkastetaan kilppari ja hemoglobiini.

Teroluteja en saanut, vaan joudun nyt odottamaan 6kk, jospa kierto lähtisi tasaantumaan, kuulemma menee 3kk, että kehon oma hormoonituotanto normalisoituu. Tämä vähän pisti harmittamaan, mutta näillä mennään. Kävin sitten ostamassa ovulaatioliuskoja ja vehnänalkioöljyä tähän uuteen kiertoon, sekä ensi viikolla jatkan greippimehun litkimistä. :wtf:

Mitäs muiden kuumeilijoiden perjantaihin?

Ja niin, me myös toivotaan, että saataisiin kaksi lasta :)

Muokattu viimeksi:
Kiitos tervetulotoivotuksista :) toivottavasti se siivittäis pikaiseen plussaan... :wink

Itse olen aina haaveillut kahdesta lapsesta, ensin poika, sitten tyttö :) nyt ajatus on muuttunut siihen että saisin edes yhden, terveen lapsen syliin. Katsotaan sitten että jos jää vauhti päälle niin tuleeko lisää :grin

Meillä haaveena 2-3 lasta. Mutta yhtä mieltä Anskusen kanssa, että yksikin terve lapsi riittää.

Mies avasi punkun perjantain kunniaksi. Mä vähän epäröin, en ehkä halua ottaa ollenkaan tässä vaiheessa kiertoa enää... Alavatsassa tuntuu nipistelyä, varmaan keltarauhanen siellä itsestään ilmoittelee?

Nannu, kiva kuulla, että olet saanut ultrasta noin hyviä uutisia. Jospa se hormonitoimintakin tasoittuisi eikä Teroluteja tarvitsisi aloittaa ollenkaan?

Beisla, juuri avauduin toisessa ketjussa, kuinka nyt tuntuu siltä etten takuulla oo raskaana. Oireet lieventyneet niin paljon.
En oo enää varma huomisesta testaamisesta. Pitäiskö sitten ottaa suosiolla keskiviikkoon, jos ei menkkoja oo näkyny siihen asti.

Lapsiluvusta: oon joskus hamassa menneisyydessä haaveillut vähintään kahdesta lapsesta. Nyt tuntuu, että kun saisi sen yhden.. Toisaalta haluaisin kyllä et lapsella ois ainakin yksi sisarus, jos se vaan onnistuu. Katsotaan :)

Nannu, hyvä ettei löytänyt endoa, vaikka turhauttavaa odotella pitkään kierron tasoittumista.

Suvetar, älä heitä kirvestä kaivoon, vaikka oireet laantuvatkin. Kyllähän jotkut on jo monta viikkoa raskaana ja huolestuvat oireettomuutta, vaikka kaikki olisikin hyvin.

Starling, hyvä varmaan ottaa varman päälle, niin ei ainakaan tarvitse miettiä, oliko siitä haittaa.

Nannu huojentavaa kuulla ettei mitään rakenteellista "vikaa". :) jospa ne kierrotkin palautuisi ja tasaantuisi nopeasti. :)

Beisla minä olen haaveillut 2-3 lapsesta, toivottavasti haave toteutuu :) me kans on mietitty että kolme on hyvä maksimi, niin mahtuu autoon. :D

Tsemppiä Suvetar, aina välillä on niin oireeton ra ja toivo lopussa mutta toivottavasti se plussa sieltä tulee :)

On. Nyt viikon ajan joinakin päivinä ollut ajoittain lievää etovaa oloa. Hyvä ruokahalu silti. Tänään vasta yhdistin siihen, että se tulee kun olen kunnolla nälkäinen, ja häviää pian kun olen syönyt. Ei mulla normaalisti noin... (Äh, toivo herää. :oops:) Välillä jomottaa alavastassa, mutta en osaa sanoa, että olisi erilaista kuin normaalisti ennen menkkoja. Tiistaina siis pitäisi menkkojen alkaa, mutta yleensä mulla alkaa tiputella 2 - 3 päivää ennen, joskus myöhään illalla. Kerran jopa neljä. Jos mulla ei tiputtele, mun jännitys nousee kyllä ihan uusiin sfääreihin. Katsotaan siis huomeniltana, miten on. :nailbiting:
Silti, heti kun noi vähäiset oireet häviää, oon varma että kaikki on vaan mun pään sisällä.

Beisla vaikuttaa kyllä tosi lupaavalta! :) jee aloita sinä plussaamalla ja tartuta meihin muihinkin :)

Ovistesti oli vieläkin ihan haalean haalea. Mutta 28 päivän kierron mukaan ois ovis huomenna, ja yleensä ennen km kierto ollut n.30 päivää. Ehkä se ens viikon alussa tulee :)

Nopeasti tulin kurkkaamaan teitäkin :) Beislalla ainakin nyt toiveikkaat päivät käsillä! Ihan tutun kuuloisia oireita mun mielestä! :wink

Plussat voi olla kyllä muillakin tulossa, ei kun vaan kunnon rytinällä nyt vauvauutisia tännekin! :)

Tervetuloa Jellona ja Anskunen :) Raskaita asioita olette joutunut käymään läpi :Heartred

Muokattu viimeksi:
Nannu, hyvä että gyne meni hyvin! :) Toivotaan pikaista kiertojen normalisoitumista :) :) !!

Beisla, kuulostaa hyvältä :) Toivottavasti tulisi plussa!

Suvetar, toivotaan plussatuulia sinne myös! :)

Me ollaan haaveiltu aina yli viidestä lapsesta. Ja sitten olemme käyneet sijaisvanhemmuuskoulutuksen, että sieltä kautta ehkä tulee se viisi täyteen jos ei biologisista :)

Sain tänään kutsun 5 päivän allergiatesteihin helmikuun lopulle ja siellä oli maininta että niitä ei voida suorittaa jos on raskaana tai edes olisi mahdollisuus että ehkä voisi olla raskaana :( Taitaa mennä multa ovis sivu suun nyt kuun vaihteessa :(

Sabetti, todennäköisesti sun ovis on vasta tulossa. Mutta aina voi harjoitella etukäteen. ;)

Huh Sannis, nyt jännittää vielä enemmän. :biggrin

Riekonmorsian, tosi hienoa että harkitsette sijaisvanhemmuutta. Apua kaipaavia lapsia varmasti riittää. Tuo on itselläkin ollut mielessä, että jos ei perinteisesti onnistuta, niin jonkinlaista aputoimintaa voisi harkita.
Mutta voi harmi kun joudutte odottamaan allergiatestien takia, vaikka hyvähän se on saada selvitettyä. Toivottavasti pystytte hyödyntämään ensi kuun oviksen.

Negan testasin, tosin nyt on vielä aikaista (kp27/28-30) mutta tuntuu ihan siltä etten takuulla oo raskaana. Testillä yritin valmistautua pettymykseen, ku täti kuitenki tulee :meh:

Meillä mies otti tässä jokin aika sitten puheeksi, että hän on ajatellut, jos meille omien lasten lisäksi joskus tulisi lapsi sijoitukseen. Tämä on ollut mulla joskus haaveena, mutta en muista siitä koskaan miehelle puhuneeni. Aika puun takaa tuli, että mies olisi valmis tällaiseen. Itse vähän himmailinkin, koska ei se varmasti tule olemaan helppoa. Lisäksi olen sitä mieltä, että omien lasten pitäisi olla jo vähän isompia siinä vaiheessa.

Koska Beisla testaa?

Suvettarelle peukut pystyssä, että plussaksi vielä muuttuu!

Suvetar, vielä on mahdollisuus! Ei ne menkkaoireetkaan välttämättä pidä paikkaansa.

Starling, mäkin ajattelin että olis hyvä ensin "harjoitella" hoitamista omien lasten kanssa.

Mä testaan tiistaina (todennäköisesti) jos vielä on tarvetta. Silloin pitäis menkkojen alkaa. Tosin JOS mulla ei vastoin odotuksia ala tiputella viimeistään huomeniltana (tänäänkin hyvin voi) niin sit saa nähdä miten kantti kestää. ;) Joka tapauksessa, meillä on vain yksi testi kaapissa, niin hillitsee kovin aikaista testailua.

Mä taas enemmänkin ajattelen niin, että pystyy ensin "omistamaan" itsensä omille lapsille, kun he ovat pieniä. Kuitenkin sijoitukseen tulevat lapset ovat usein niin rikkinäisiä, että tarvitsevat todella paljon hoivaa ja turvallisen aikuisen läsnäoloa. Mä ajattelen niin, että jos omat lapset olisivat jo teini-ikäisiä tai ainakin lähestymässä sitä, niin jos meille joku pieni lapsi siinä vaiheessa tulisi sijoitukseen, niin hän saisi sitten olla ainoana se nuorin ja "vauva". Toki teini-ikäinenkin tarvitsee vielä vanhempiaan, mutta sen ikäisen kanssa on mahdollista keskustellakin eri tavalla asiasta.

Tuo on kyllä fiksu ajatus, starling. Mutta pitänee miettiä sitä jos sen aika tulee joskus.

On. Ei vielä tiputtele. Musta tuntuu kuin mun pre-menkka-jomotus ei olis ihan yhtä voimakasta kuin yleensä. Muuten ei oikein mitään oireita. Etovasta olostakin tänään oli nähtävissä vain häivähdys.
Äh, mä tulen niin tippumaan korkeelta ja kovaa. :rolleyes:

Beisla toivottavasti et tipu korkealta, vaan tippuisi plussa testiin ;) !

Suvetar, toivotaan että olisi ollut liian varhaista tehdä testi ja se muuttuisi plussaksi :)

Onhan sijaislasten kanssa aina omat riskit ja mistä tietää ettei omaa lasta tulla joskus sijoittaman?...
Ja joskus sijaislapset voi olla vanhempia ku omat lapset, mutta henkisesti he usein kuitenkin sijoitushetkellä muutaman vuoden alempana ikätasoltaan. Ja jos lapsi oppii pienestä asti siihen, että kotona on "vieraita"lapsia, niin ei tiedä muusta.. Mutta tietenkin aina tulee olla etusijalla oman lapsen hyvinvointi ja sitten vasta alkaa auttamaan muita lapsia =) Ettei lapset kuvittele, että vanhemmat mielummin hoitavat muiden lapsia paremmin kuin heitä omia. :) Jos joskus meinaatte käydä sijaisvanhemmuuskoulutuksen suosittelen käymään, jonkun järjestön kautta. Itse olen käynyt "nuorten ystävien" kautta, heidän avulla mahdollisestaan taloudellisesti se että toinen vanhempi voi halutessaan jäädä kokonaan kotiin arkea pyörittämään ja saamaan lapset tuntemaan turvaa ja rauhaisan kodin. Eli ei niin kuin kunnalla/kaupungissa että tulee vain pienikulukorvaus eikä sossut käy ikinä katsomassa kuinka perhe jaksaa :(

Takaisin