Esikoinen toiveissa

Toi oikean puoleinen viiva on estrogeenin markkeri. Sulla on se vielä kohtuu matalalla, mutta ilmeisesti nousussa suhteessa sun pohjamittaukseen (digihän tekee silloin ekana testipäivänä ikäänkuin verrokkimittauksen, johon se vertaa kaikkia seuraavia) ja koska sähän sait vilkkuvan heti tokana päivänä (?) niin estrogeeni on toisin sanoen selvästi noussut edellisestä. Älä huoli niistä vilkkuvien päivien määristä se on ilmeisesti aika normaalia. Ton testin pitäisi olla sen verran fiksu, että se oppii useammasta kierrosta sun perustason ja siten osaa myöhemmin säätää sitä, milloin sun estrogeeni on oikeasti korkealla, koska ihmisillä on vähän erilaisia estrogeenin perustasoja. Löysin aikoinaan tällaisen blogiselityksen noista viivoista, siinä joku oli halunnut testata näkyykö raskaus testissä, mutta hyvät kuvat viivoista kuitenkin. Muista huomata, että bloggarilla on testitikut eri päin kuin sulla.

Mulla ei ole kuvaa siitä mun tikusta silloin kun oli pysyvä hymy, mutta silloin vasemman puoleinen viiva eli LH markkeri oli tosi tumma ja estrogeeni markkeri lähes hävinnyt eli molemmat hormonit silloin korkealla. Mähän en saanut yhtään vilkkuvaa ja sekin on kai ihan normaalia, että hormonit syöksyy ylös sen verran yhtäaikaisesti, että estrogeenin nousua ei ole useamman päivän aikana.

minjelmiina, täällä kanssa odotellaan. Negat testattu tosiaan kp27 ja kp31. Ja sitten vielä eilen kp34 o-testillä kun r-testejä ei ollut enää. Ja nyt siis kp35 menossa, kaikki tuntemukset joita oli aikaisemmin on loppuneet :sad001 Onhan tää odottelu suoraan sanottuna ihan perseestä, mutta minkäs teet. Itse olen asettanut rajan siihen, että mulla on varattu 28. päivä aika gynelle. Ajan varasin ihan perustarkastukseen, mutta jos silloin on edelleen tilanne sama (silloin olisi jo kp47!) niin pyydän kyllä apua.

Mitä noita avustavia aineita tuossa tutkin niin taidan minäkin kokeilla tuota geleetä vehniksen sijaan. Kun sitä tosiaan on geleessäkin ja lisäksi luin, että tuolla geleellä olisi piristäviäkin vaikutuksia. Lisäenergia ei olisi kyllä pahitteeksi :grin

Mrsc, kiitti. En tutkinut noita aiempia tikkuja, mutta niissä ei kumpikaan viiva muistaakseni ollut silmiinpistävän tumma. Ja mulla on siis viivojen väriero kasvanut - mutta kertomastasi päätellen estrogeeni laskee kuin lehmän häntä, koska se vaan tummuu. .. Voi voi mitähän tästä tulee.

Noniin nyt on aloitettu gelee ja vehnänalkioöljy :) pää pystyssä kohti uusia pettymyksiä .... :p huomenna jos saisin varattua vielä ajan sinne gynelle. .Olisin varannut netissä mutta siellä ei lue, että ultrataanko vai onko vaan perus gynetarkastus. ... ja mä haluan ehdottomasti että katsotaan ultralla. . :)

Waterlily, tervetuloa Luonto parantaa -kerhoon :)

Täällä on vielä ma ja ti mahdollisuus vauvantekoharjoituksiin, kun piru vie tuo sorsastuskausi alkaa.. No, kolmen jäljellä olevan illan ohjelma on selvä sitten .. ;) päästään kp 15 asti ja toivottavasti se on riittävästi ..

naskali kiva kuulla että ei paini yksin tän tuskastelun kanssa. Tänään viimeksi kuulin yhdeltä kaverilta että älä stressaa. Joo en, lopetan sen just tällä sekunnilla :greet025. Odotellaan vielä viikko. Jos ei sitte tuu ku negaa ja täti hukassa niin tkssa saavat tehdä testin... Saatan olla hätänen jos menen jo ens viikolla.

Mielestäni en edes stressaa mietin vain asioita ja haaveilen :love7

Oon käyny gynellä ottaan perus papakokeet reilu vuos sitte sekä muut testit ja pillereille resepti. Onko tuo sun käynti siis samanlainen vain keskustellaanko jostain muusta kun on vauvahaaveet? En tiedä oisko itselläkin aiheellista käydä kun sillon vauvaa ei vielä mies halunnut ja se oli sellanen pillerinhakureissu. Vai onko ihan turhaa?

Moikka kaikille!

Toiveikkaana seurasin la maaliskuu ja sitten la huhtikuu -ketjuja josko olisin niihin päässyt mukaan mutta kp 1 täällä tänään. Näinpä päätin sitten liittyä tänne joukkoonne.

Yk 2 siis takana ja kohti kolmatta. Kierrot yk1 29 pv ja nyt yk2 26 pv. Rengas jätetty pois siis kesäkuussa ja n. 12 vuotta takana pilleri/rengas ehkäisyä. Huhtikuussa menimme naimisiin mieheni kanssa, olemme molemmat 28-vuotiaita ja esikoinen olisi nyt kovasti toiveissa.

Tähän mennessä käytössä ainoastaan foolihappo sekä D-vitamiini joten kiitollisena otan vastaan vinkkejä niin ovistikuista kuin "poppaskonsteistakin". Kärsivällisyys kun ei ikävä kyllä kuulu hyveisiini, niin kai tässä täytyy ottaa muitakin asiaa edistäviä keinoja käyttöön :)

Felicity tervetuloa kuumeilemaan :)

Minjelmiina multa on myös otettu tänä vuonna papa ja sit kkm aikoihin ultrattu useamman kerran, mutta aattelin nyt käydä tarkistuttamassa että kaikki on sen jäljiltä niin kuin pitää... :)

Felicity, tervetuloa :)
Onhan sulla monivitamiinit foolihapolla jo? Se on hyvä alku :)
Lisäksi aika moni täällä ottaa vehnänalkioöljykapseleita, allekirjoittanut kaikkea saatavilla olevaa (mutta palataan siihen jos on tarvis ;))

Kiitos!
Katjusha: foolihappo ja d-vitamiini on käytössä. Mistä tätä vehnänalkioöljykapselia saa? Luontaistuotekaupoista? Vai saako ihan marketista?

Felicity itse kävin tänään Lifesta ostamassa ihan öljynä tuon vehniksen... teelusikallinen päivässä..kapseleita kyllä kysyin, mutta öljyä myyjä näytti niin sillä mennään :) samasta kaupasta löytyi myös gelee royal kapseleita :) miehellä on nyt käytössä monivitamiinit. . Panoxia mietitään :grin mikähän olis miehelle suositusmäärä sinkkiä? Mietin onko noissa vitamiineissa riittävästi. .

Waterlily, netistä kun käy jotain jenkkisivuja lukemassa niin saa varmaan jotain lukemia. Musta tuntuu että täällä kaikki suositukset on olemattoman pieniä.
Hedelmällisyysvitamineja ovat myös esim C, E, B6, hivenaineet sinkki, magnesium ja rauta. Siksi monivitamiinit vois palvella tässä :)
Mulla vilkkuu ovistesti neljättä päivää ja olo on sen mukainen.
Kun mainitsin joskus o-plussanneeni 17/30, silloinkin kehitteli pitkään ja hartaasti. Käytin silloin tavallista digiä

Kivaa päivää!
Kp 14 / 26-30

Tervetuloa minunkin puolestani Felicity! :greet025

minjelmiina, ihan tavallisen gyneajan varasin. Mulla taitaa olla pari vuotta tuosta papan otosta, niin ottaa sen varmaan nyt. Itse soitin kevättalvella vain uusinnan pillerireseptille, kun ei meilläkään vielä silloin lapsiasiat olleet ajankohtaisia. Silloin oli gynen kanssa puhetta, että tulen vuoden sisään seuraavalle käynnille. Mutta voisihan sitä soittaa ja kertoa, mitä on itsellä mielessä niin osaisi gynekin etukäteen varautua jos tarvitsee jotain erityistoimenpiteitä.

Meillä on tuo mies se, joka sanoo että älä ressaa :grin Viikko sitten mulla oli aikamoinen jännitys päällä, kun tuli noita tuntemuksia eikä menkat alkaneetkaan. Mutta noi kaksi negaa rauhoitti kummasti niin nyt olen vaan ootellut tädin tuloa.

On. Kp36/?, yk1.

Pikaterkut reissusta! Kp 39/31-38 ja edelleen vaan nega. En tiiä miten tää kierto nyt ykskaks venyy? Kerran ollut tuo 38 päiväinen vain.... huoh.

naskali, pitää varmaan varailla aika. :happy:

Hileinen täällä kamppaillaan ihan saman asian kanssa, miksi se nyt venyy ku normaalisti olisi ollut melkeen viikko uutta kiertoa tässä välissä. Nega eilen ja nyt kp38/32-34, yksi kierto ollut 37 ja muuten ollut tuolla 32-34 tienoilla... jos tuota pitkää kiertoa katsotaan niin päivän vasta myöhässä normaalia kun katsoo niin 6 päivää....

Kylläpäs täällä nyt kierrot venyy kaikilla o_O ehkä tämä yllättäen alkanut kesä on pistänyt kropat sekaisin.

Katjushka. Tuosta tuplahormonista vielä. Tuo estrogeenitaso voi ilmeisesti hiukan vaihdella ennen nousua, joka voi olla tosi hidas nousu tai sitten tosi nopea. Estrogeenin huippu laukaisee LH tuotannon, joka taas siten laukaisee sen oviksen. Periaatteessahan toi digi voi aloittaa vilkuttamisen "väärin", jos lähtömittaus on matala ja seuraavassa on vähänkin nousua mittauksen rajan yli. Niitä tarinoita, missä tupladigi vilkuttaa vaan ilman pysyvää hymyä on netti pullollaan. Nyt jos en ihan väärin ole ymmärtänyt, niin silloin kun digi havaitsee estrogeenin nousun se alkaa vilkuttaa ja jatkaa vilkuttamista LH huippuun asti heitteli estrogeeni sitten miten vaan, sitten kun LH huippu havaitaan, se muutaa hymyn pysyväksi kahden päivän ajaksi, milloin testaus pitää lopettaa. Jos LH huippua ei sitten tulekaan, digi vaan vilkuttelee menemään kuin viimeistä päivää. Suurimmalla osalla cb:n mukaan vilkuttaa 0-4 päivää ennen LH huippua.

Mä niin rakastan näitä härveleitä :bookworm:

Mua silloin edellisessä testauskierrossa jäi vaivaamaan puuttunut high fertility jakso, mutta koska mulla on aina ultrassa todettu hyvä limakalvo en usko mulla mitään varsinaista estrogeenivajetta olevan vaan todennäköisesti mulla nousu voi olla niin nopea, että se näkyy vain yhtenä päivänä. Se mun hormonihäiriö oli mitä todennäköisimmin keltarauhasen häiriö, koska vuoto tuli kesken luteaalivaihetta. Hah, en mä mitään gyneä tartte ihan olen itse diagnosoinut :pompus:

Mrsc kp 10/29 (?)

Mrsc, ukko lähtee pian sorsaan - joten ei paineita - sais o-plussa tulla piakkoin, kun ei päästä duunaan ku kp 14 ja kp 15. Että jos ovis kp 18, niin voi olla veijareilla heikko happi! No, luonto järjestää tämän(kin) asian parhaaksi katsomallaan tavalla ;)

Joo, mut eiköhän tää tästä. Lämmöt oli 36,2 joten ei merkkiä noususta, ja on laskenut 0,1 eilisestä. Mielenkiintoista, paikat on niin turpeessa, että uskoisin sillä perusteella se o-plussa pian pärähtää :)

Uskokaa ihmeisiin. Mä näin tänään ensimmäistä kertaa oman pienen ihmeeni. Siellä se istui jalat ristissä ja lapa pystyssä morotti meille. <3 Vastaa ihan viikkoja. LA mittojen mukaan siis 28.2, vaikka mun kiertojen mukaan se olikin 2.3.

Menkkojen siirtymisestä. Mulla siirtyi ne _aina_, kun odotin ja kyttäsin, että milloin alkaa. Oma pää vaikuttaa ja paljon. :)

Liitteet

• 20150817_093307-1.jpg
    20150817_093307-1.jpg
    638 KB · Katsottu: 128
Suloista Aeli :Heartred Voin vaan kuvitella tuota tunnetta, kun näkee oman pienen rakkaan.

Ja siis onhan tuo ihan totta, että pää vaikuttaa. Sen ainoan kerran kun muistan, että mulla olisi ollut menkat myöhässä oli kun epäilin vuosia sitten olevani raskaana. Silloin raskaus ei ollut toivottu vaihtoehto, joten kyllä stressasin ja kunnolla. Parin negatestin jälkeen kuitenkin alkoivat sitten normaalisti muistaakseni noin viikon myöhässä. Mutta kuten sanottu, se stressaamisen lopettaminen on helpommin sanottu kuin tehty. Mulla on vielä opparin kannalta sellaista mukavaa lisästressiä tässä, joten en kyllä sinänsä ihmettele, jos vaikuttaa tähän(kin) asiaan. Mutta ei sitä kukaan tulisilla hiilillä huvikseen kieriskele :rolleyes:

Kyllä on nyt Jännät/oudot paikat kun useammalla kierto venyy! Ehkäpä joku vielä sen plussan päräyttää :)

Aeli onnittelut hyvistä ultra uutisista :) ihana pieni :Heartpink

..täällä kp 5 ja täti tekee lähtöä...oudot menkat kyllä oli...mutta asiat etenee, syyskuussa aika gynelle :) ultrataan vähän ennen oletettua ovista joten näkee onko folleja kasvamassa ja miltä limakalvo näyttää :) tämä kierto siis vielä aikaa kropalla todistaa toimivansa ilman sörkkimistä :grin

Takaisin