Esikoinen toiveissa

Juu stressaamista ei todellakaan voi lopettaa tuosta vaan. Olen itse ihan kamala ressiperse joka asian suhteen. :D Lisäksi ressaan mahallani ja niskoillani, joten ressistä tulee todellakin kokonaisvaltaista.

Plussapuhallus nyt kaikille myöhästelijöille! :)

Ihanaa huomenta vaan teille ihanaiset :) voiko parempaa herätystä oikein olla. Paras ystävä sai vauvan ja siitä tuli viesti puhelimeen. Ai että. :)

Tuohon stressaamiseen. Kunpa oma päänuppi ei osaisi miettiä ylimääräisiä asioita. Olen harvinaisen tunteellinen ja olen miettinyt liikaa aina.. Voitte vaan kuvitella teini iän ja e pillereiden yhdistelmän.. Onneksi ne ajat on takana :)

Täti, ois kiva kun tulisit tai laittaisit faxia vaikka testiin että en oo tulossa! Terkuin. Yritän olla miettimättä asiaa. Kp39..

Heippa!

Joskus alkuvuodesta kirjoittelin tänne mutta se jäi, kun on tullut raapusteltua enemmän tonne keskenmenopuolelle. Viime aikoina olen taas kurkkinut näitäkin keskusteluja ja ajattelin avata sanaisen arkkuni :happy: Täällä on porukka vaihtunut kai lähes kokonaan alkuvuodesta?

Olen siis paria päivää vaille 35 vee ja ekaa toivotaan miehen kanssa. Takana yksi keskeytynyt keskenmeno viime syksyltä. Silloin tärppäsi yllättäen heti ekasta kierrosta. Mies oli km:n jälkeen puoli vuotta ulkomaankomennuksella, joten ei oo pystytty ihan täysipainoiswsti "yrittämään", vaikka periaatteessa lapselle on ollut lupa tulla jo kuukautta vaille vuoden. Sellasia kiertoja, joissa mulla on oikeasti ollut mahdollisuus tulla raskaaksi, on takana nyt neljä keskenmenon jälkeen.

Halusin osallistua tuohon stressiaiheeseen, kun itsekin olen sitä paljon miettinyt. Kun kerran on tullut nopeasti raskaaksi juurikin sellaisesta kierrosta, että ei ole ollut mitään hajua edes oviksesta tms, ja nyt ei tärppää vaikka kaiken pitäis olla kohdillaan.. Paneehan se miettimään, onko tää tietoinen yrittäminen sitten pahasta. Mutta toisaalta: meillä ainakin saattaisi mennä otolliset päivät sivu suun, jos en seuraisi kierron vaiheita. Kun ei luonnostaan puuhastella monta kertaa viikossa.. Toisaalta mulla painaa ikä, jospa tää on nyt hankalaa, kun kroppa ja munasolut vanhenee koko ajan :rolleyes:

Mutta toivon kovasti tänne uusia plussia, jotka myös kestää loppuun saakka! :Heartred
Suvetar kp 22/28-30, dpo 5 (piinaviikkoja viettelen)

Terve Suvetar,
Toivotaan sullekin pikaista plussaa :)
Ikää vastaan taistelen gelee royalin, pulsatillan, vehnänalkioöljykapseleiden ja varmaan tulevaisuudessa vielä ubikinonin voimin ... :)
Peukut pystyyn meille kaikille!

Täti tekee tuloaan... ? Toosi vähän ruskeaa tuhrua. Mitäpä muukaan se vois olla. Stressittömänä uuteen kiertoon? Ei täällä kyllä hanat auki ole mutta toivo varmaan meni jo. Tuskin raskaana olen.

minjelmiina, toivottavasti ei tulekaan kunnolla! Itsekin kovasti pohtinut millaista mahtaa olla se alkuraskauden niukempi vuoto, jos sellaista tulis! Kyllä on ihan lumiukkona pihalla näistä asioista kun lapsia ei ennestään ole.. :/
Täällä vaan piinaviikko jatkuu..
graisu90 kp 20 yk3

Minjelmiina, täällä sama homma. Tuhruttelee, eiköhän ne menkat sieltä tule. Kaksi negaa viikon välein, yk 13 se sieltä lähestyy :/

Voisko meillä jo jäädä tätipunainen pois kyydistä ! Kiitos :)

Mä oon hilajisoloa pidelly, mutta taustalla seuraillu. Täällä vasta kp9, joten aikaa vielä on ja kunhan tietäis vain, milloin se ovis sitten onkaan tai miten kierrot tuleekaan menemään... Turhauttavaa.

Sain ittekki ajan varattua pimppalääkärille, ihan vaa perus käynnin merkeissä ja jos papa-kokeen
viittis musta ottaa. Petyin siihen kunnan lääkäriin, nii mennää nyt sitten ihan yksityisen kautta...

Ja aloin nyt 'poppakonstina' popsimaa noita gelee royalea, sinkkiä ja monivitamiineja siihen päälle :grin

Harkitsen taas niitten o-tikkujen ostamista, jos kierrot menee nyt miten sattuu... Eikös järkiki sano, että jos ovis on vasta kp18-19 ja kierto 28 päivää, nii luteaalivaihe jää liian lyhyeks ? :yuck:

Noh, jos ens viikolla jotaa selviäis, jos on jotaa selvitettävää. Jos ultraamaan sattuu, nii vanhojen päivien mukaa ovis olis siinä lähettyvillä, nii kaipa se osaa sitten sanoa, onko kaikki ok.:confused:

Päivä kerrallaan eteenpäin.

Voi ei , pahoittelut tädin tulosta minjelmiina ja Hileinen :sad001

Zara kieltämättä lyhyeltä kuulostaa sun lutis..tai kai just siinä rajamailla..jos oikein muistan niin väh 10 päivää olis hyvä olla..toivotaan aiempaa ovista tähän kiertoon :)

Täällä kp 6..Laskin että 100 e meni parin päivän aikana "poppaskonsteihin"..vitamiinit, gelee, vehnis, foolihappo, o-testit, preseed ja vielä panox :grin ei o halpaa.. Toivottavasti olis apua! ! :p:oops::rolleyes: mies kävi itse panoxin ostamassa :smiley-angelic006:dance011 s

Kävin eilen katsomassa kuuden tunnin ikäistä pikkuista. Se tunne kun näät jotain niin pientä ja sievää. Vahvisti kyllä omaa kuumetta x1000, voiko olla mitään niin suloista :) toisaalta illalla tuli vähän haikea olo kun itsellä melkoisen kova vauvankaipuu. Olen niin onnellinen rakkaan ystäväni puolesta :) Kaikki jotka vauvan haluaa niin se heille suotakoon!

Kp40, niin se täti? Kai se kävi koputtelemassa ovelle vaan en tiiä eksyikö se nyt matkalla. Tämä kierto on kyllä ihan seko ei mitään selää merkkiä mistään. Taitaapa vauvahaaveet sekoittaa kropan kokonaan. :pompus:

Jaahas, en pysty tähän ketjuun vielä sitä ovisplussaakaan tarjoomaan, sillä e-hei se sieltä vieläkään näkynyt. No, mies lähti nyt reissuun, mutta on valmis tulemaan takas pe-illaksi - jos on pakko - olen itse reissussa sitten la-aamusta su-iltaan. Että onhan tää sumplimista!
Eli tavallaan toivois ovista nyt mahdollisimman pian tai vaihtoehtoisesti niin, että ehditään viikonloppuna edes vähän "kohtaamaan"... No, harjoitukset ovat olleet perin kivoja, joten sen puoleen ei valittamista :)

Nyt niitä plussia tänne päin!
Ihanaa päivää, leidit!

Kp 16 / 26-30 yk lukuisa

Toivotaan Katjusha, että ovis ymmärtää tulla sopivaan aikaan.

Tuohon stressaamiseen vielä..itsehän murehdin kaikkea mahdollista ja mahdotonta mutta josko jollekin olisi apua viisaan äitini vinkistä, että pitää valita itselle murehtimisaika, eli valitaan vaikka puolituntinen päivästä esim. klo 19-19.30 joka on varattu murehtimiseen. Kaikki päivän aikana mieleen tulevat murehdittavat asiat säästetään tuohon aikaan ja muina aikoina ei saa murehtia. Tässähän käy usein niin, että jos vaan muistaa olla muina aikoina murehtimatta, aika saattaa huomaamatta mennä ohi ja sitten murehtimisen kanssa täytyy odottaa seuraavan päivän aikaa jne. Toimii!

Tsemppiä Katjushka, toivottavasti se ovis saapuu juuri oikeaan aikaan, ei liian myöhään tai aikaisin :happy:

Zara: kyllä tuo musta ehkä vähän lyhyehkö on, mutta jos se on poikkeuksellinen niin en yhdestä kierrosta huolestuisi. Jos jatkuu niin sitten lääkäriin.

Waterlily: Apua :hilarious: teillä pelataan nyt kovilla panoksilla

Minjelmiina ja Hileinen: Tsemppiä molemille toivotaan, että tulee plussat molemmille tädin sijaan! Ja graisulle malttia piinailuun!

Omaa napaa. Kävin tänään gynellä ja en nyt tiedä olenko hullua hurskaampi... Ei mitään vikaa näkyvissä, mikä estäisi raskautta ja kuulemma mun kiertovaihtelut menee ihan normaalin vaihtelun piikkiin... Eli odotellaan, maaliskuussa kirjoittaa sitten lähetteen julkiselle, jos tarvetta vielä on. Jos haluaa aikaisemmin yksityiselle niin suosittelee sitten hakeutumaan ihan spesialistille. Niinkuin itsekin ajattelin niin, sanoi ettei kyllä näe vielä siihen syytä.:oops: Mutta hyvät uutiset, ultrasi ja kaikki näyttää siistiltä! Limakalvo on hyvä ja tasainen ja oikealla näkyy 16 millinen folli. Odotettu ovis noin kahden päivän päästä eli tosiaan vähän ajoissa tulossa todennäköisesti. Estrogeenin nousun näkymättömyydestä ei gyne ollut ollenkaan huolissaan. Että ehkä mä nyt vaan lopetan (like that's gonna happen...) tän huolehtimisen ja jos olen tässä ketjussa vielä maaliskuussa niin katotaan sit uudestaan....

Mrsc kp 12/29 (?) :goodnight

Mrsc, eihän tässä auta kun katsella, mutta perus käynti ens viikolla täällä kanssa. Hyviä uutisia tuli sulle, nii varmasti vähän mieltä rauhottaa, kun tietää että kaikki ok :)

Saa nähdä miten tän kierron kanssa tulee sitte tapahtumaa. Vai tuleeko mulla sitte kierrot muuttumaa siihen 28päivää, ei voi vielä tietää. Voihan tää kroppa mukavasti oikutella. Mutta jos mullaki sattuis sitte ultraamaa, nii sais saman mielen rauhan tännekki, että alhaalla kaikki ok. Mulle vaan jäänny jotenki takaraivoo vaa kummittelemaa, ku se kunnan tarkastus ei hääppönen ollu ja senki lääkäri sillo kyseenalaisti...

Toivottavasti yksityisellä sais vähän toisenlaista kohtelua. On se kiva, kun kehotetaan kyllä, että pitäis käydä säännöllisesti jne ja jälkitarkastukset keskeytyksen jälkee on hyvä juttu. Sitte ku paikalle ittes raahaat, nii lekurille tulee iso kysymysmerkki pään päälle ja ajatukset pystyy jo siinä vaiheessa lukemaa. Vai onks täällä sitte vaa terveydenhuolto ihan toista luokkaa ? :grin Asiat voidaa tietysti kokea monella eri tavalla, mutta näin mä oon joka kerta asian melkeenpä nähny ja kokenu. Huoh !

Ja seki tietty mikä kalvaa ajatuksessa, että onks kaikki niiku pitää, nii se kaavinta. Eihän sitä välttämättä voi tietää, jos vaikka jotaa vaurioita olis tullu. Ku mulla ei meinannu sitä istukkaa irti saada ja toimenpiteesee meni 10min ylimäärästä aikaa. Enkä hirveesti itte syystä ja toisesta siihen luota, että jos yks lääkäri sanoo, että kaikki ok. Toinen voi sanoo sitte taas ihan toista... Tarvin melkee 2-3 kertase varmistuksen kaikkee :grin

Paitsi, että seki on tainnu muuttua, että kaavinnan jälkee ei jälkitarkastuksia tehdä. Näin mulle se lääkäri sillo sano. Ja varmaa ehkä sen takia, sitte se kysymysmerkki sinne pään päälle tuli, mutta kumminki... Jänniä juttuja. Siinä vaiheessa jälkitarkastus, jos ilmenee oireiluja. Muuten ei olis ollu mitää asiaa ?? :grin

Noh, ens viikkoa odotellen, lekurin merkeissä, kuten myös oikean ajoituksen merkeissä :wink

Zara kp11/ mitä lie :wacky:

Kp1, vihdoinkin!! Nyt ei tarvi miettiä muutako että kuhan pari kertaa viikossa pupuilee. Musta tuntu että ovis oli tosi myöhässä tai oikein ilmaiset ajat ja nyt en myöskään ihmettele jos se nyt on on jääny hyödyntämättä.niinkuin se onkin. Kun siihen aikaan odotin että kohta ne menkat tulee jos tulee.

Mulla jännitti sillon tehdä jo ovistesti eihän siihen mitään plussaa tullu :) ja koko kierto on ollut jännitystä. Ei siis ihme että kroppa sekaisin. Yk2 alkakoon.

Tässä kierrossa. Pari kertaa pupuilua viikossa ja katotaan minne se johtaa. Nyt saa luonto hoitaa ;D

Täällä myös kp 2 jo menossa kramppeineen :/ Kierto venähti 40 päivään tehden uuden ennätyksen. Varaan ens viikolla suunnittelukäynnin klinikalle. Eiköhän tää taas tästä. Yk 13.

Mrsc hienoa että kaikki näytti hyvältä gynellä! Nyt vaan hyödyntämään tulevaa ovista :wink

Pahoittelut tädistä minjelmiina ja Hileinen... why oh why... :sorry: sais kiertää tän ketjun kaukaa. ..! Toivottavasti jatkossa ei kierrot veny turhaan...

Zaralle tsemppiä oman gyneajan odotteluun :)

Katjusha, kumpa se pysyvä hymynaama nyt löytäisi tiensä sun luo :)

Hirmuisesti jaksamista ja kärsivällisyyttä jokaiselle kierron vaiheesta riippumatta. ..olette korvaamaton tuki tän kaiken piinailun keskellä :Heartpink

Viimeksi jäi kokonaan, mutta nyt Suvetar tsemppiä piinailuun!

Voi Hileinen ❤ toivottavasti klinikalla asiat sujuvat joutuisasti!

Pahoittelut myös minjelmiinalle, parempaa kiertoa toivotaan sullekin!

Omanapa: Digi hymyili mulle tänään! Jee!

Hei onnee ovisplussasta!

Voi vitsi, Kun täällä ottaa nyt aikaa! Olen ovistestannut nyt 9 päivänä ja niin vaan vilkuttaa. Seuraavan kierron aikana en kyllä aloita noin järjettömän aikaisin. Jos vielä la ja su testaan, sitten saa olla. Katson vaikka aamulämmöt siitä eteenpäin ja sillä hyvä. Kohtuutonta kaksoisdigien tuhlausta. Voisihan niitä halpistestejäkin käyttää mutta se 3-4 tunnin pidätys on mulle ihan painajainen :/. Mä oon ollut niin onnellinen tuosta aamutestauksesta.
Mies tulee illalla kotiin ja voi "lohduttaa" mua..

Iloisin mielin uuteen päivään (?)
Kp 16 tai 18 / 26-30

Takaisin