Esikoinen toiveissa

Naskali, vaikka pupuilee ahkerasti joka toinen päivä, se ei meinaa ettei noista vehnis ja muista jutuista olis hyötyä. Esim vehnis paksuntaa kohdun limakalvoa joten pieni tarttuu helpommin mukaan ;)

Juu, itselle tuli ekana mieleen tuosta macasta vaan se vaikutus haluihin :grin Vaikka onhaan niitä toki muitakin! Tuo vehnis olikin ihan hyvä muistutus, sitä voisin vaikka seuraavaan kiertoon kokeilla. Kiitos Ninni!

Mä ostin sitä öljyä ja se ei oo mitään herkkua, kuulin sit jälkeenpäin että sitä saa kapseleina :D

Lueskelin että gelee kapselit sisältää myös vehnänalkioöljyä. .eli korvaako gelee vehniksen vai pitääkö mun sitäkin ostaa? :)

Mä luulen että jotain häikkää on mun limakalvossa. .. Viimeiset kahdet kuukautiset on olleet ihan erilaiset kun mihin oon tottunut.. nää on runsaammat ja veri on kirkkaanpunaista..ja ne hyytymät & tumma veri puuttuu... keskenmenon jälkeen ollut ehkä yhdet "normit" menkat.. kenelläkään kokemusta vuodon muuttumisesta erilaiseksi?

Waterlily, mä olen ottanut yhden kapselin kumpaakin (gelee+vehnis). Geleessä lukee ota 1-2 ja mun vehniksessä lukee ota 1/vrk. Macan olen ottanut jauheena 1 tlk, vihersmoothiejauhe 2 tlk ja vehnänorasjauhe 2 tlk/ pvä.

Mulla on nämä ollut nyt km:sta asti käytössä kun sydämen särkymisen lisäksi meni hermot. Marssin suorilta Lifeen ... Eli noin 5-6 viikkoa.

Mulla oli eka vuoto/kuukautiset ensin kirkasta ja sitten tummanruskeaa, ja sitten paksua tummanpunaista ja jonkin verran hyytymiä. Ei ollut normitavaraa, siksi olin hämilläni, että mikäs vuoto tää on ja alkoiko uusi kierto. Ilmeisesti alkoi, ja siinä oli mukana kai se hematooma, minkä epäilen tehneen oudon näköisen vuodon osaltaan.

Waterlily, nyt kun otit asian puheeks, nii oon itelläni huomannu ihan saman... Ja tässä nyt pari päivää mietittyä, aattelin että varmaa jotaa pitää alottaa popsimaa. Ihan vaa limakalvojen takii... Mulla kanssa samanlaista vuotoa ja oon kyllä hetken aikaa ihmetellykki. Ja jos vaikka varais ajan kanssa gynelle, yksityiselle puolelle. Se kunnan tarkastus ei mikää hääppönen ollu. Vois olla, että kattois tarkemminki, ku historian käy läpi. :) ja mä oon aika heikosti hoitanu noita gynen puolen asioita... :D

Heippa taas kaikille pitkän kirjoitustauon jälkeen! :)
waterlily85,
puhuit siitä vuodon muuttumisesta.. Ite ainakin huomannu nyt, että nyt kun on lasta yritetty, kuukautisvuodot ovat muuttuneet erilaiseksi kuin mitä aikasemmin ollu. Nytkin viime kierrossa oli oireita ennen menkkoja, mitä ikinä ei oo ollu ja kuukautiskalvot oli ekaa kertaa ihan erilaiset mitä ennen, eli oli siellä jotain tapahtunut!

Oon ahkerasti seurannu mitä ootte kirjoitelleet, vaikka ite en oo jaksanu kirjoitella.. Tää kierto on aina pitkä aika ja nyt sen vasta tosiaan huomaa!! Otin käyttöön clearbluen 2hormonin ovistikut käyttöön tällä kierrolla ja kp14 näytti vilkkuvaa hymiöö ja kp15 näytti pysyvää hymiötä. Ekaa kertaa oli käytössä ne 2 hormonin o-tikut, aloitin testaamisen aika myöhään niin ei näyttäny ku tosiaan yhen vilkkuvan hymiön ja sen jälkeen sen pysyvän. Ilmeisesti sen olis pitäny näyttää 4 hedelmällistä päivää ainakin mut varmaan sen takia näytti vähän ku aloitin testaamisen niin myöhään kun niissä luki että aloitetaan aikasemmin testaus ku niissä perus clearbluen o-tikuissa.

Kyllä sitä tosiaan toivoisi ettei tää yk3 pääty pettymykseen. Otin neuvosta vaarin ja kävin ostaa valioravinnon vehnänalkioöljyä! Toivottavasti se auttaa foolihappojen kanssa! Tänään jos vielä pupuilis urakalla niin sitten alkaa armoton oottelu.. ennen aina toivoin että menispä seuraaviin kuukautisiin mahdollisimman pitkään ja nyt sitä toivoo että päivät menis mahdollisimman äkkiä! Tsemppiä kaikille ja hyvää viikonloppua!

graisu kp17/kp25-33

Graisu90 tsemppiä paljon tuleviin piinapäiviin ja toivotaan nyt sitä plussaa!! :) mulla ekalla vehniskierrolla tärppäs ;)

Pitkästä aikaa tällä puolella, enemmän oon kirjoitellut tuolla Raskaaksi 2015.

Waterlily, mullakin nyt kuukautiset on olleet runsaammat ja veri vaaleampaa. Saattaa johtua tuosta öljyn käytöstä. Joskus oon kuullut, että esim. kalaöljyt pitäisi jättää kuukautisten ajaksi pois, kun voi lisätä vuotoa.

Graisu90, minäkin aloitin just tuon valioravinnon vehnänalkioöljyn. Menee tosi hyvin aamupuuron seassa. Macan otin myös käyttöön. Tai itseasiassa puhdistamon suklaasmoothien, joka sisältää macaa. Sitäkin ruokalusikallisen sekoitan siihen aamupuuroon, tulee herkkua.

kp3/26, yk3

No niin, hyvä että meillä on täällä vielä plussatoiveitakin! Ei mene pelkäksi negaksi tämä kuu! Eli peukut pystyssä täälläkin teille molemmille! :talk017

Itse taidan tosiaan harkita kanssa noita vehniskapseleita. Ja tulipa tässä nyt tilattua lisää testejä :grin

Huomenta pimut,
Täällä testit on edelleen ahkerassa käytössä. Tänään vilkkuu ovistesti kolmatta päivää. Peukkuja, että näyttää LH-huipun lähipäivinä..

Tsemppiä kaikille muillekin testien kanssa pelaaville ja toivotaan, että saatais hyvä plussarysäys tähän ketjuun!!
Kaikki positiiviset r- ja o-testit ovat tervetulleita, tännepäin kiitos.

Kp 13 / 26-30 yk mones

Omaanapaa taas.. Joo o.. negahan se aamulla oli. Toisaalta se antaa toivoa että eihän mun menkat ole vielä edes myöhässä kunnolla... Silti tämä epätietoisuus on väsyttävää... nyt siis kp38/32-34, olleet siis suht säännölliset. Yhden 37 päivän kierron muistan parin vuoden aikana. Teininä mun menkat oli kp30-60 siksi vähän hirvittää että saa taas tuon saman kohtalon.

Pari päivää olen nyt kohdun kohdalla tuntenut pienen paineen tunteen ja vasemmalla puolen vuhlaisuja... mutta ne menkat. Ei kyllä nyt kaipaa yhtään mitään megakiertoja kun ollu niin säännölliset pitkään..

Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? Odottelua?

Eipä siinä oikein auta kuin odottelu minjelmiina, valitettavasti. :shifty: Itsellä kun tuo edellinen kierto venähti, niin tein henkisen takarajan viikkoon. Että jos menkat on viikon myöhässä ja testi on nega niin sitten lääkäriin. Voithan sä vaikka soittaa gynelle ja kysyä milloin kannattaisi tulla, kun raskaus kuitenkin toiveena niin ei ihan mahdottoman pitkää kiertoa kannata antaa odotella?

Oma napa. Tuplahormonitestailu aloitettu ja tänään tietenkin low fertility, mutta jäin tiirailemaan niitä viivoja... Joo niitä digin viivojahan ei saisi tuijotella, mutta koska havaitsin viivojen merkityksen edellisesä käyttökierrossa (eli kesäkuussa kun sitten lopulta tuli se hormonihärövuoto kesken kierron ) niin en voinut olla vertailematta. Mun estrogeenin lähtötaso samana kiertopäivänä on nyt korkeampi (eli estrogeenin tasoa ilmaiseva viiva on heikompi kuin viimeksi, estrogenin mittaviivan logiikka on käänteinen eli tumma viiva, kun taso matala ja poissa kun kun huipu saavutettu) ja LH viiva ei muistaakseni viime testikierrossa näkynyt tällä kp:lla vielä lainkaan ja nyt siinä on haalea viiva. Hmm.. :pompus: Ehkä mun hormonit on korkeammalla tasolla tässä kierrossa tai ovis on tulossa ajoissa. Saa nähdä :grin

Mrsc. Kp 9/29 (?) Yk 5

Mrsc, noista kaksoishormonidigeistä: miten päin nuo viivat on? Mulla on lilaa nuolta lähempi viiva lähes olematon kun taas kauempi viiva on todella tumma.. Eli estrogeenin taso on korkea, kun viiva on haalea? Kuten aiemmin mainitsin, en vielä saanut pysyvää hymynaamaa tänäänkään.
En tiedä minkä päivän testi (ehkä eilinen?) on tuo toinen mikä on tallella, siinä toinen viiva on semi-vahva ja tuo mahdollinen estrogeeniviiva oikeastaan yhtä haalea. Luulen, että näistä molemmilla testi on sanonut high fertility.

Aamulämmöt eivät ole nousseet ja nyt just tuntuu jotain tuolla oikeassa muniksessa, joka onkin tässä kierrossa vuorossa. Arvostan sitä, sillä oikealla puolella minulla vielä on munanjohdin ... Viime kierron vasen jäi puhkeamatta, mikä kai yleistä km jälkeen.
Hmm, jännittävää!

Hei saanhan mä tähän kuvankin..
ImageUploadedByVau Foorumi1439721837.236187.jpg

Kp 13 / 26-30

Takaisin