Esikoinen toiveissa

Waterlily, mä olin helmikuussa avoimessa yliopistossa iltaisin ja hyvin kiireinen ja tuli plussaa (toki ikävä kyllä sinne putkeen). Nyt mun mies on ilmoittanut minut kurssille ja suorittamaan metsästäjätutkintoa (ei huolta, en ammu enkä vahingoita eläimiä). Lisäksi on tarkoitus ottaa joku kurssi avoimesta yliopistosta tällekin syksylle, jos siitä olisi apua :)

Jos jäämme koiraperheeksi jatkan juoksuhulluuttani ;) toivon, että ei tarvi ennen kuin kaikki lapseni on syntyneet :)

Katjusha opiskelu on kyllä hyvä tapa saada ajatuksia muualle :) silloin kun aihe on mielenkiintoinen :grin

Mekin ollaan koiraperhe, mulla siis 5 ja 1- vuotiaat tytöt :Heartpink:Heartred maailman rakkaimmat karvalapset :)

mitkäs asiat auttaa teitä muita jaksamaan kuumeilun koetellessa? :)

Waterlily85, meillä tytöt eli kolme ajavaa koiraa pitää ajatuksia muualla. Meillä on kaksi beaglea ja suomenajokoira :) ne on äitin kullat! Jokainen on hellyydenkipeä ja niin on emäntänsäkin.

Mä olin jo tottunut ajatukseen, että nega näyttää aina vaan, mutta nämä kaksi tämänvuotista plussaa on muuttanut mut täysin. .. Luennot oli melko vaikeita seurata, kun tiesi mikä on päällä, mutta siitäkin selvittiin. Olin menossa juurikin ekaan tenttiin, kun jouduin sairaalaan mutta muutaman viikon päästä sain uusintatentin läpi.

No, pitkällä historialla uskon että pystyn pitämään itseni suunnilleen kasassa tänä syksynä ja katsotaan, mitä plussapisteitä sitten voi lisätä CV:hen

Meiltäki mukavasti löytyy kaksi karvasta lasta, jotka kyllä sitte pitää arjen yllä :) Täältä suunnalta löytyy semmonen 5v. sekarotuinen, keskikokoinen koira, sekä 1,5v bernhardinkoira :grin Meijän todelliset pikkuset :joyful:

Eikä mulla mitää poppakonsteja, ainakaan oo käytössä. Greippmehua kokeilin yhden kierron, mutta homma jäi sitten siihen ja mama-vitamiinit jätin pois keskeytyksen jälkeen. Tuli muutama kyllä napsittua, ettei hb tippuis äkkiä liian alas. Mutta niistäki mulle tulee huono-olo, nii pitää sitte kattoa onko merkin vaihto, kun vanhat saa syötyä. Enkä mä kyllä hirveesti mitää vitamiineja syö, tällä hetkellä... Talvella tulee syötyä enemmän, koska valoa ei juuri näy ja tuntuu, että sillo niitä enempi tarvitsenki.

Ja Mrsc, voimia sulle sinne !

Täällä kp27, joten ei olis enää kovin kauaa, että saa tuloksen selville. Noh, jos loppu kierron jännitys pysyis jotenki kurissa, ettei kerkeis asiaa ollenkaa miettiä ! Varmaan taas helppo sanoa... Onhan täällä ollu monen moista... Viikko oviksesta jomottelua ja jännää tunnetta alavatsalla parisen päivääkin ja nenä ajoittain kunnolla tukkoinen ja ihan ku pieni darra olis koko aika päällä ja kovia nippailuja vasemalla tuntunu ja mitäköhän vielä....

Mutta tuskin mitää tarkoittaa ja voi olla ihan kiertoon kuuluvaakin. Ja varmaan joku loppu kesän lenssu tekee tuloaan, joten en noista oireista vielä mitään hattua pystyyn nosta. Rauhallisesti vaan ja punasia päin:grin

Oo jännää zara! Toivotaan parasta:nailbiting:

Mä aloin syömään mamma-vitamiineja jo pari kuukautta ennen yrityksen aloitusta ja sen lisäks mä syön myös sinkkilisää. Mä on aika skeptinen "uskon, kun näytätte kliiniset tutkimustulokset" tyyppi noiden luontaistuotejuttujen suhten, mutta koska harvemmin noista mitään haittaakaan on, niin saattaapi olla että ihan kokeilunhalusta sitä jotain macaa tms. voisi kokeillakin, jos ei se tärppi meinaa paikalle eksyä muuten. Olen avoin kaikelle vaikka en välttämättä kaikkien juttujen tehon uskokaan:joyful:

Asiasta kukkarukkuun: olipas ihana sää ulkona ja kävin piitkästä aikaa taas ratsastamassa! Se oli ihanaa, sitä en sitten raskaana uskaltaisi tehdäkään, mutta jotain iloa nyt siis tästäkin hetkestä :)

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti :talk017

Kaikkien meidän kannattaa se foolihappo ainakin ottaa, tuli vaivoja tai ei. Sitähän käytetään myös keskenmenoriskin pienentämiseen, että hyödyt ovat monet.

Kyllä ihan hiki on lentsuisen iholla kun mitään yrittää tehdä. Ihan kiva että tuli lämmintä, kun töihinkin piti/sai palata :)

Juu foolihappo on tärkeä! Itse otin mahdollisimman helpon kautta ja ostin just ne monivitamiinit, kun niissä mamma versioissa on 500 mikrogrammaa foolihappoa. Luin myös, että e-pillerit voi pienentää kehon foolihappovarastoja ja siksi niitä kannaattaa alkaa syömään jo muutama kuukausi ennen yritystä. Foolihappoa tarvitaan niin aikaisessa vaiheessa raskautta eli ennen viikkoa 6 sulkemaan hermostoputki, että jos vajetta on niin on jo vähän myöhäistä aloittaa syöminen vasta positivisen raskaustestin jälkeen.

Täällä kp 35:sta tuli nyt kp1. Alkoi sentään ne menkat.

Kerron teille nyt ajoituksen upeudesta: mun menkkakrampit iski päälle just ennen kun lähdin kaverin kanssa lenkille, missä kaveri kertoi olevansa raskaana ja odottavansa kaksosia. Kuinka sattuikaan :hilarious: Ihanaa ja samaan aikaan mun alavatsaa kramppaa ja mä en taaskaan ole raskaana eli ei ollenkaan ihanaa. Aika bittersweet on nyt tunnelmat.

Mrsc kp1/29 (?) Yk 5 :banghead:

Mrsc isot pahoittelut!! :(

Kiva ku kaveri kertoo ilouutisen, nii ei varmasti tee mieli kuunnella vauva uutisia ku itellä yritys päällä ja menkat alkaa.. :(

Joo sain kakisteltua toivottavasti ihan tarpeeksi innostuneet onnittelut, mutta kyllähän se aika hiljaiseksi mut veti. Toivottavasti eivät huomanneet mun epätavallista hiljaisuutta, kun alkoivat vauvajuttuja sitten juttelemaan toisen kaverin kanssa. Liukenin ehkä lenkiltä vähän nopeammin pois kuin ehkä kohteliasta olisi ollut, mutta pelkäsin, että alan vielä itkemään siinä paikassa... :sorry:

Mrsc, voi himputti!

Meillä on hyvä kaveripariskunta, jotka kans kävi Ivf:ssä. Eräille Yhteisille ystäville (heille erityisen läheisille) tuli tietoon kaksosraskaus, ja äidin kommentti oli että ei kai meille ... No lapseton ystäväni on hoitanut paljon kaksoistyttöjä, mutta meni takuulla hetki aikaa sulatella .. Ei ole helppoja hetkiä nuo.

No, mä kans alan epäilemään että vuoto, mikä mulla on - on ekat kuukautiset keskenmenon jälkeen. Ota tästä nyt sit selvää, kun piti sen ovulaationkin tulla vaan ei tullut. Kai sen siitä tietää jos parin viikon päästä taas ovista kehittää (?!)

Mrsc sulla on ollut kyllä kurja päivä :sad001 voin vaan kuvitella miten vaikea on ollut kuunnella kaverin iloa...kp 1 on aina se pahin.. voimahali :Heartpink

Katjusha mä olin ihan iloinen kun ekat menkat kkm jälkeen tulivat... se tuntui silloin siltä, että kropan toipuminen on alkanut. . Luulen että en edes ovuloinut siinä kkm-kierrossa... parin viikon päästä sitten saat ne hienot ovisviivat! !!! :) tsemppiä ! :)

Waterlily, siis joo - tavallaan tämä on mahtava homma, mutta mä Testailin sitä ovista ihan tiukkana viime viikonlopun ja alkuviikon - että miten se vuoto alkaa silloin, kun follikkeli on n 20 mm, mutta ei vain puhkea? Mulla menee yli hilseen, vaikka tottakai on hyvä asia, jos päästään uuteen kiertoon. Pitääpä mennä tuonne internetin syövereihin tutkimaan asiaa :) Multa löytyi se hematooma kohdusta samalla keikalla kun todettiin että sieltä se ovis kohta tulee (viikko sitten pe oli 15 mm) Hetihän mä ajattelin että se hematooma se sieltä vuotaa ...

Kivaa sunnuntaita kaikille!

Niin joo...kieltämättä oudolta kuulostaa...Ehkäpä se sitten on se hematooma. . Toivottavasti netin syövereistä löytyy vastaus arvuutteluun! :)

Mitäs kuuluu plussanneille? :) joko on kovasti oireita?

Onkos joku testaamassa lähipäivinä? Täällä dpo 8 , joten ens viikolla jossain kohtaa testailen :)

Waterlily, testailen varmaan ens la mennessä jos tätiä ei näy. Tilanne on kyllä jännittävä nyt: nyt menossa kp 31/31-38 eikä tuhrusta tietoakaan! Yleensä saan kärsiä siitä 2-8 päivää ennen menkkoja. Joko nyt siis tulee tooosi pitkä kierto, tai sitten jotain yrittää tapahtua. Oireita ei ole yhtään, vähän mahaa nippaa välistä mut se voi olla mitä vain. Pelottaa ja jännittää!

Stressiä stressiä, että onko kaikki kunnossa. :o kovasti odotin sitä pahaa oloa ja se sitte tuli, oksukin tuli kerran. Sitte oireet loppu yhtäkkiä ku seinään. Takaraivossa on kuitenki se kkm edelleen, pelottaa, että se tapahtuu uudelleen. Alle kolme viikkoa enää nt-ultraan niin siinä sitten näkee, että onko kaikki kunnossa. Kovasti toivon että oireiden loppuminen ei merkitse mitään, helpompaahan näin on olla.. eli vaikea nauttia raskaudesta vaikka plussa testiin tulikin. :S kaippa se kuitenki niin on, että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan :)

Plussatuulia kaikille <3

Muoks. Viikkoja siis 9+3 (uä 8+5)

Muokattu viimeksi:
Hileinen, no niin on jännittävät päivät sulla :) pidetään peukkuja, että saat odottamasi tuloksen!!

Ninni, Huoh, odottaminen on todella keljua ja kun on niin isosta asiasta kyse, niin todellakin ymmärrän että stressaa.. Tsemppiä sinnekin vaan kivasti ja menköön kaikki loistavasti eteenpäin :)

Huh hellettä!

Takaisin