Esikoinen toiveissa

Juu eipä tässä nyt vielä mitään kirveitä voi kaivoon heitellä, mutta kaaliin ottaa ja pahasti :sorry: onneksi tänän oli kaunis päivä ja ulkoilma (ja ihana mies) piristi mieltä.

Mrsc voi kurjuuden kurjuus :( voihan se plussa vielä tulla kuitenki ku ei oo menkatkaan alkaneet. Mä en ehkä menis neljän yk:n jälkeen lääkäriin, mutta kuuden kerran jälkeen menisin jo, vaikka vuosikin voi mennä. Se tuntuu silti turhan pitkältä ajalta. :/ mutta toivotaan nyt ettei lääkäreitä tarvita vaa se plussa tulis nyt tai seuraavalla kierrolla :) joka tapauksessa, kyllä susta äiti saadaan :)

Mä en oikeastaan olisi menossa lääkäriin sen takia, ettei ole tärpännyt "vielä" vaan sitten, jos tämä kierto pitkittyy eikä menkkoja meinaa tulla niin, eipä tule kiertoa 5, jos ei ole menkkojakaan. Mutta yksi asia kerrallaan ja peliä ei tietenkään ole pelattu vielä. Suorastaan vähän hävettää, vaikeampiakin tilanteita on, vaikka eihän se tätä petymystä silti poista :smiley-ashamed008

Kiitos ihanat! Ompa hienoa, että uskalsin liittyä forumille mukaan, tätä tukea ei suoraan mieheltä saa vaikka mukana tunteissa onkin ja ystäville en ole vielä halunnut yrityksestä puhua, kun siellä muutama potentiaalinen töksäyttelijä joukossa on.

Joo tietenki lääkäriin jos kierrot pitkittyy tai tulee jotain välivuotoja, pitää tutkia tuommoset ja sulkea pco ym pois. :)

Ihanaa Kirveli! Oon niin iloinen sun puolesta!

Mrsc, voi kurja tuon negan kanssa. Mutta tosiaan, älä vielä luovu toivosta! Hyvä, että sulla on kuitenkin ollut nuo edelliset kierrot säännöllisiä ja vielä sieltä lyhyemmästä päästä :) Voi ihan hyvin vielä keho vaatia aikaa palautumiseen. Tsemppiä! Oon kyllä samaa mieltä kanssasi, että tää foorumi antaa kyllä paljon!

Täällä menossa kp23 ja kyllästyin oviksen tikutteluun. Jos jotain muutosta oli havaittavissa niin entistä haaleempaan mentiin. Eli joko missasin sen oviksen tai sitä ei ollut. Eipä tässä auta kuin ootella ja toivoa ihmettä :D

Onhan niitäkin tarinoita missä ovista ei oo bongattu, mutta ihme silti tapahtunu ;)
Ja lekurii vaa, jos kierrot heittelee paljonki jne. Uskon kyllä, että ei varmast mukavaa oo.. :/

Täälläki viel viikon verran pitäs piinailla, mutta, mutta...

Mrsc Voi kun harmittaa sun puolesta. Voihan se olla että keho vielä hakee rytmiä huhtikuun jälkeen, ole itselle armollinen. :Heartred Ymmärrän kyllä ahdistuksen, itsellä alkoi heti keittää kun kaksi kiertoa peräjälkeen oli kehossa outo meininki. Ja mahdollisesti sama jatkuu ensi kierrossa vielä, ei voi tietää. Mutta yritän vaan nyt täältä saatujen tsemppien jälkeen hengitellä ja pysyä positiivisena, koska tuntuu että muuten stressaan kehon vielä enemmän paniikkiin. Helppoa se ei tällä luonteella ole, haha. :wink Jaksamista!

Voi kun sitä voisi tietää kroppansa puuhailuista jotain... Täällä mennään kp 33/29 ja ei ole tätiä näkynyt. Nyt aamulla joku tädin pikkuserkku käväisi paikalla tosin, kun paperiin jäi aavistus ruskeaa. Mutta ei näy normaalia vuotoa tai kipuja...
:wtf
Huomenna ajattelin tehdä uuden testin ja jos sekin on nega, niin sitten kurvaan kyllä gynelle ihmettelemään. Mun kierto on kerran ollut 30 päivää, yli sitä se ei ole ollut ikinä.... Jos tämä sitten olikin ovuloimaton kierto niin mitä se sitten tarkoittaa? Tarkoittaako se, että ovulaatiossa on jotain ongelmaa, mulla kun siinä edellisessä hormonihäiriö (?) kierrossa cb:n tuplahormonidigillä en saanut estrogeenin nousua kiinni lainkaan, mutta lh huipun se kyllä sai kiinni. Ää, mikä mussa on vikana :mad: Oon kiukkuinen tälle kropalle, toimisi nyt, niinkuin naisten kehon kuuluu toimia...:sorry:

Mrsc, kai se ovuloimaton follikkeli muuttuu kystaksi, jos munasolu ei irtoa. Mulla on juuri sellainen tilanne, en saanut tavallisella digillä ovista kiinni ja lämmöt on edelleen alhaalla. Mullahan oli viime perjantaina follikkelikoko 15 mm, joten todellakin sen olisi pitänyt kypsyä riittävästi tähän mennessä. Seurailen tilannetta, seuraavasta kuukautisvuodosta ei siis mtn hajua. Eilen ilmeisesti vuoti pois hematooma, joka viime perjantain ultrassa havaittiin. Useimmat follikkelikystat katoaa ilmeisesti itsestään.

Jospa se olisi kuitenkin ollut kunnon ovis vaikka tuntui ettei näyttänyt niin kuin piti sulle.

18 dpo pitäis kyllä näkyä testissä. Olen ollut pari kertaa tänä vuonna raskaana ja kokenut ruskeaa tiputtelua 4-5 päivää myöhässä.

Tsempit sulle ja kaikille!!

En oo taas aikoihin ehtinyt täällä piipahtamaan. On ollu aika paljon menoa ja töitä ja vapaahetket on ollu pakko käyttää lepäämiseen. Sen verran kovaa on ollu väsymys viime aikoina...

Kirvelille paljon onnea, ihanaa! :happy:

Pahoittelut kaikille negan saaneille ja tädin vierailusta kärsiville. Plussatuulia kovasti tähän kiertoon! :)
:wav

Me käytiin ar-ultrassa maanantaina ja siellä sydän jumputti kovaa vauhtia. :Heartred Kaikki näytti muutenkin hyvältä ja vastas viikkoja 8+2. Nyt mennään siis neuvolan mukaan 8+6.

Hienoa Lissu:happy:

Katjushka, kiitos taas tsempauksesta! Eipä se auta kuin odottaa... Ja siis tietenkin aivan juu siitä puhkeamatomasta tulee kysta ja ne taitaa yleensä aikalailla itsestään hävitä... :facepalm: Mulla itseasiassa keväällä havaittiin rutiinigynellä vatsaontelossa nestettä, joka seurantaultrassa oli hävinnyt. Gyne epäili, että joko mulla ovulaatio aina aiheuttaa nestettä tai sitten neste oli jäämiä jonkun tuollaisen toiminnallisen kystan puhkeamisesta. Lyttääntynytä kystaa ei tosin löytynyt vaikka ihan antaumuksela tuola kaiveli, mutta siihen kuitenkin viittasi havaintoa edeltävän kieron pitkähkö tiputtelu ennen kuukautisia.

Mutta sun tulossa ollut ovis joutunut ihan hukkaan? Onko sulla joku seurantaultra tiedossa, missä näkisi onko rakkula puhjenut vai ei?

Voi Mrsc ! :( uutta testiä kehii, eihä sitä ikinä voi tietää ;) mut olishan se kiva jos vuoto alkas, jos on alkaaksee... Mut jos ovista ei tapahdu, nii kierto venyy sillo muutamalla päivällä. Enkä nyt muista miten se alkaa niitä hormooneita sitte nostattamaa, että vuoto alkaa. Joskus kyllä tuntuu, että tää naisen kroppa on kyllä yks huono läppä ;D

Ihanaa Lissu ja mahtava juttu !! :)

Mä oon aika hyvin pitäny pään kylmänä täällä ja 'odottanut', että ne menkat sieltä alkaa... Jotaa 'oireita' löytyy kyllä, mutta ei varmana oo asiaa liittyvää millää tavalla ;) kp 25/31-32, että viikko vielä odotettava...

Heippa vaan kaikille, hyppään tänne teidän joukkoon keskustelemaan :) Alkuvuonna jutustelin tuoll raskaaksi 2015 ryhmässä, mutta jouduin silloin väkisin työntämään vauvahaaveet syrjään sillä mies tarvitsi aika ja sitten hiljeninkin aika pitkäksi aikaa..

No mutta eihän se sitää kauaa tarvinnutkaan (muutaman kuukauden) kun kertoi että saishan se vauva tulla, luojan kiitos. Nyt on ensimmäinen yritys/tjottailu kierto. En oikein tiedä että kummalla linjalla ollaan. Jotenkin haluaisi ottaa tämän rennosti vaikka cbn digitaalista ovistestiä kokeilinkin. hymynaamaa en saanut ja se ei auttanut yhtään että yksi seitsemästä liuskasta epäonnistui. Päätin että en tee enää ovistestejä hetkeen kun saivat minut jotenkin stressaantuneeksi. Jos ei puolessa vuodessa tärppää niin sitten uudelleen.

Nyt on kp27/32-34 eli jos ei ens viikolla menkat ala niin sitten testiä kehiin, pari digiä on jemmassa. Nyt vasta ymmärrän miten pitkä aika oikeasti pelkkä yksi kuukausi on ajassa jolloin lasta toivotaan. Ei saisi miettiä liikaa mutta kyllä nyt on aika vahvasti perheen perustaminen mielessä :D Paljon pyörii mielessä ajatus että voinkohan edes tulla raskaaksi... Melkoista tunteiden myllerrystä ja ihan liikaa ajattelua...

Toivottavasti saadaan niitä plussia, plussatuulia siis ihan jokaiselle. Olipas melkoinen omanapailu, mutta koitan nyt seurailla teidän juttuja niin pääsen vähän paremmin kärryille.

Tervetuloa kuumeilemaan minjelmiina :) tsemppiä piinapäiviin :happy:

Mulla dpo 5 .. eka viikko uudessa työpaikassa alkaa olla lopuillaan :) mukavasti saanut muuta ajateltavaa hetkittäin.. ei ihan joka minuutti ajattele raskausjuttuja :rolleyes: jos kierto olis ollut normi 28 päivää niin odottelisin menkkoja maanantaille. .. mutta myöhäisen oviksen takia joudun vielä reilun viikon niitä odottelemaan. .. Vaikka toki mieluummin vois tulla se plussa :p

Tervetuloa minjelmiina ja plussaonnea!

Oma napa. Mulla on ehkä vihdoin alkamassa menkat. Tummanruskeaa vuotoa alkoi eilen tulemaan illalla sen verran, etä laitoin kupin. Tein testinkin äsken, mutta negahan se oli niinkuin tiesinkin sen olevan. Ei sitä vuotoa ole paljon tullut, joten en tiedä olisiko tämä nyt sitten kp1, mutta seuraillaan. :sorry:

Pettynet fiilikset vaikka helpottaa vähän, jos menkat nyt tästä alkaa. Parempi menkat kuin ei raskautta, mutta ei kuukautisiakaan. Varaan varmaan gynen tuonne muutaman viikon päähän kuitenkin, haluaisin nähdä että kaikki on kondiksessa ja että mitä mieltä gyne on näistä kiertohäiriöistä.

Waterlily, mä toivon kans, että töihin paluu lomalta veisi ajatukset muualle. Tiedän vaan, että pupuilun kannalta on meillä huonompi, mutta pitää yrittää tsempata syysväsymyksestä huolimatta. Toivotaan, että tärppi kävisi jo ensi kierrosta, jottei siitä saada stressiä aikaiseksi sentään.

Mrsc kp34/29 (?)

Hei vaan Minjelmiina,
itsekin melko vasta kirjauduin tänne sivuille, vaikka meillä on miljoonan vuoden yritys takana :)

Mrsc, ei ole kontrolliultraa nyt. Näillä mennään. Tämä on kai todella yleistä keskenmenon jälkeen, ja niinhän kai usin käy että ekassa kierrossa ei ovuloi. Ne, jotka ovuloi (ja ovat muutoin kunnossa) saattavat poksahtaa paksuksi ennen seuraavaa vuotoa.

Meillähän nuo luonnolliset mahikset on liki nolla, kun mulla ilmeisesti on sellainen immuunijärjestelmä, että alkiot eivät ole tervetulleita. Mulle on vuosien saatossa laitettu parikymmentä hienoa alkiota (eri geeneillä), ja ilman kortisonia ne ei ole tarttuneet. Ja nyt siis kesäkuussa ei pysynyt kuin muutaman viikon. Mutta uskon silti, että meillä on vielä mahiksia. Mutta jos jäisimme lapsettomiksi, minulla olisi hyvä syy sille, eikä minulla itselläni ole asiaan vaikutusmahdollisuutta (vähemmän jossittelua).

Tällä viikolla on flunssaa, ja aamulämpö eilistä 0,5 astetta korkeampi. En siis testannut ovista enää eilen, mutta kai tässä pitää vielä halppistikkuun pissata :) Kaiken varalta. Minä jo illalla aloin nuukaksi, ja sanoin miehelle, että turha Pre-Seediä tuhlata, kun ei siellä mitään munasolua ole. Että kielletyllä tavallisella liukuvoiteella mentiin. Saas nähdä, miten äijän käy ;)

Aurinkoista päivää!

Mrsc on kyllä harmi, että sun kierto noin venyi ilman sitä toivottua seurausta.... mä varmaan myös pikkuhiljaa hakeudun yksityiselle gynelle jos ei ala plussaa kuulumaan.. Kun nää kierrotkin nyt vielä heittää... mutta toivotaan nyt, ettei meistä kummankaan täytyisi vielä lääkäriin mennä.. :)

Katjushalle niin toivoisin plussan ! olet kyllä uskomattoman vahva nainen :Heartpink

Nyt en enää millään muista, että onko teillä jotain "poppakonsteja" käytössä? Meinaan siis näitä luontaistuotteita. Katjusha tais ainakin vetää macaa jossain vaiheessa, jos muistan oikein.

Ajattelin vaan, että se kun ei kauheita maksa kokeilla, ja vaikutus voi hyvällä tuurilla olla tosi iso... en siis itse oo missään nimessä mikään kukkahattutäti, joka vannoo vaihtoehtohoitojen ym. nimeen, mutta jollain lailla toi maca teki muhun vaikutuksen. :) Söin kapselimuodossa, niin ei tarvinnu puljata jauheiden kanssa (ja ilmeisesti maku ei oo mikään kovin hyvä...) ja tosiaan ekasta maca-kierrosta tuloksena plussa. Liekö sattumaa, who knows.:rolleyes: Otin myös greippituoremehun mukaan aamupalalle, ja oon jatkanu sitä plussan jälkeenkin, kun on niin hyvää.

p.s. Mukava bonus macassa oli lisääntyneet halut makkarissa! :wink

Toistaiseksi vain vitamiinit käytössä. .. harkinnut olen jotain lisäjippoja, mutta en oo vielä saanut aikaiseksi ostaa... ehkä sit ens kiertoon :) .. vähän on nyt semmoinen asennoituminen että kyllä ne menkat taas tänne viikon päästä löytää... en tiedä miksi, mutta olen alkanut henkisesti valmistautumaan siihen, että tästä tulee pitkä "projekti".. toivottavasti olen väärässä! ! :) mutta pessimisti ei pety jne
..
keksin aina joka kuukausi jonkun kivan jutun/tapahtuman tms mitä voi sit tehdä jos ei tärppää... tänään lohduttauduin sillä, että saan vietyä hepan koulutusta eteenpäin ennen talven tuloa :) raskaana en montaa viikkoa sit enää selkään nouse... dpo 6... Alavatsaa jomotellut... mutta niin aina :p

Takaisin