Esikoinen toiveissa

Tais olla väärä hälytys! Yön aikana ei ollu tullu mitään.. hämmentävää.. ! saas nähdä kui akan käy tän päivän kuluessa.. luotto on kova, nii erilainen olo on ku normaalisti.

Tsenppiä Zara sulle piinapäiviin! :) ja tietty kaikille muille tsemppiä ♥ illalla kerron kui kävi!

Kirveli Kuparikierukka ollut viimeiset 3v ja poisto tehtiin kesäkuun alussa. Kesäkuussa tuli tosi selkeä ovulaatio ja oireet, mutta sen jälkeen alkoi sitten tämä kehon mikälie hormonaalinen ketoosi jossa naama reagoi, mutta mitään muuta ei tunnu tapahtuvan. Lekuri sanoo, ettei tuo kuparikierukka vaikuta hormoneihin millään lailla, mutta kun se kerran jotenkin kuitenkin ehkäisee, niin voisko jotain sekoittaa? On sekin nyt vähän hämärää, ettei kukaan varsinaisesti tiedä mihin koko härpäkkeen ehkäisyteho perustuu. o_O :grin Aika aikaisinhan tässä ressaan, kun vasta 3. yrityskierto alkamassa, mutta jotenkin tosi outoa kun ei tunnista mitä omassa kehossa tapahtuu.

Peukut täältäkin Graisulle! Ja Zaralle piinapäiviin! Muille vahvaa tädittömyyttä ;)

Omanapailua sen verran, että oon ihan samassa tilanteessa edelleen kuin sinä waterlily. Kp18 nyt menossa eikä ovista näy eikä kuulu.. Eilen tuli tikkuun jos mahdollista vieläkin haaleampi hailura, joka sai mut kanssa epäilemään ettei ovista tuu ollenkaan. Toinen vaihtoehto on, että se on ollut jo ennen kp 13, jolloin aloin tikuttamaan. Mutta peruspessimistinä en kyllä usko siihen.. Vaikka kai sitä pitäisi osata antaa itselleen välillä sitä aikaa ja armoa (ja sitä pause-näppäintä kiitos). Ei vaan pyöri päässä nyt taas mikään muu kuin että tää kierto venyy jonnekin ikuisuuteen. Liikaa oon lukenut ja kuullut niistä +50 pv kierroista.

Laitampa nyt tännekin kyselyyn että kuinkamoni teistä on kaksplus lehden tilaaja tai haluais olla? kun järkytyin että sitä lehteä ei myydä kuin ainoostaan ellei välttämättä halua ja osaa kysyä sitä lehtimyyjiltä yms. 0.o

Graisu toivottavasti vuoto pysyy poissa !!! :)

Zara samanlaisia nippailuja ollut täälläkin .. ja myös mietin että liittyykö ovikseen vai ei... hankalaa :cool:

Naskali mä todella toivon että sun ovis on jo ollut tai sitten tulee mahd. pian! Kierron pitenemistä ei toivoisi kenellekään. .

Mulla nyt kp 18 ja äsken sain eilistä tummemman viivan o-tikkuun. .. digi ei kuitenkaan hymyile joten o + antaa odottaa itseään. . Tummunut tikun viiva kuitenkin vähän lohduttaa.. täytyy varmuuden vuoksi tänään pupuilla :p kaikenlaisia tuntemuksia on ollut viime päivinä vatsan sivuilla.. Lisäksi eilen ja tänään vähän etovaa oloa joka vois myös liittyä ovulaatioon. . Kummallinen ihmiskeho. .

Tsemppiä kaikille, we can do this! ! :grin

Arwen meilläkin menossa vasta yk3 mutta ei se minusta oo mikään syy olla stressaamatta! :shy: Mulla ei oo mitään kokemuksia kuparista, mutta maalaisjärki sanoo kans, ettei pitäis vaikuttaa hormoneihin, mut mistä noista tietää. Tuntuu et näihin kropan toimintoihin vaikuttaa kaikki mahdollinen ja mahdoton... :wacky:

Mä uskon waterlily että saat ovisplussan viimeistään viikonloppuna! :) Ja naskalille myös tsemppiä oviksen metsästykseen! Inhottava tunne, kun ei voi luottaa omaan kroppaansa. :sorry:

Elyssein tiedusteluun mulla ei valitettavasti ole mitään kantaa. Paitsi etten ollut ajatellut sen olevan sen kummempi lehti kuin mikään muukaan. Tilaaminen kuitenkin kai onnistuu jos ymmärtää pyytää sitä?

Napailua sen verran, että menkat ei ole vieläkään alkaneet. Viime yön (töissä valvoessa) oli menkkajomoja mut nyt ei enää oikeastaan edes tunnu siltä, että ne olis alkamassa... Ladytimer-sovellus huutaa, että kuukautiset myöhässä. No joo niin ovat munkin mielestä. :woot: Aion silti ottaa nyt ihan iisisti ja testailla vasta aikaisintaan huomenna tai lauantaina. Virallisestihan menkat on vasta sen päivän verran myöhässä. Oon voinut tulkita oviksen ajankohdan väärin tai sit tää kierto pitenee muuten vaan...

Niin ja graisu! Meinasin unohtaa kommentoida sulle, että nyt on jännät paikat sulla! :nailbiting: Kaikki sormet ja varpaat pystyyn ettei ne menkat ala sullakaan!!! :signs003

:talk017 Plussatuulia (sekä ovis-että raskaus-sellaisia :grin) kaikille!!

Oioi, kuulostaa Kirvelinkin tilanne hyvältä! Peukut täällä niin pystyssä kuin voi olla! :smiley-angelic001 Ja testiä odotellessa!

Aika outo tuo Kaksplussa-juttu. Ei kai siinä nyt mitään sellaista olisi, ettei voisi ihan esillä olla?

No niin, jospa se sun ovis löytyisi vielä waterlily :) Mulla on oikeastaan kaikki jomotuksen ja nippailut loppuneet. Eli ei kai tässä auta kuin ootella mitä tuleman pitää. Ajattelin nyt kuitenkin huvikseni tikutella kun noita testejä on, josko muutosta näkyisi jossain kohti johonkin suuntaan. Ainakin nyt kun noita omia liuskoja katsoo niin kyllä omaan silmään näyttää kaikki hailurat ihan yhtä haaleilta :sad001 Mutta sinulle pidän kovasti peukkuja siis!

Jos nyt käy niin, että Kirvelilläkin nappaa kolmannesta kierrosta, niin sitten lähetät kaikille yhden niistä jäljelle jääneistä ovistikuista tuomaan hyvää onnea! :D Hahah. Mullakin kun siis nappasi kolmannesta kierrosta (nykyisen kumppanin kanssa). ;)

Aeli ehdottomasti!! Mut ei nyt nuolaista ennen ku tipahtaa... tippuu meinaan aikas korkealta tällä kertaa jos sieltä se nega pamahtaa ruutuun. :facepalm:

Kirveli, toivottavasti ei alakkaa !! Ja tuut sitte heti kertomaa ! :wink Ja zempit meille muille !!

Ja enpä oo aikasemmin huomiota kiinnittäny tohon kaksplussan juttuu. Onpa jännä o_O

Täällä kärsitty niin voimakkaista oviskivuista, kun ihminen voi varmaan kärsiä !! Jotaa ihan kauheeta ! Pupuilun jälkee iski vielä rankemmin, enkä nyt tiedä yhdistäiskö vaivat oviksee, vai onko jotaa suolistorumbaa ? :wideyed:

Tänää aamulla vielä kunnon nippailuita tuntu ja voimistu, kun vasemmalle kyljelle käänty. Saas nyt nähdä sitte, mitä seuraava kaks viikkoa tuo tullessaan. Ovisoireet on ainaki ollu liianki kohillaa ajoituksesta puhumattakaan. :grin:grin

Huh, huh. Oon valmis vaikka pienelle 'lomalle' näitten kipuilujen jälkee, ku kärsii vielä menkkakivuistaki. En mä nyt haluis kouristella vatsan kanssa kaks kertaa kuukaudessa :meh::grin

Kirveli Pidän kaikki sormet ja varpaat ristissä, että siellä tärppäisi!!! :Heartred

Zara symppista sinne ikäviin kipuihin.:Heartred Ei kuulosta kivalta jos on sitten ihan koko ajan tuskainen olo... Tällä hetlkellä ottaisin mielelläni niistä osan sijaiskärsijänä jos vaan pystyisin. :grin

Graisu Innolla odotan hyviä uutisia! :smiley-bounce012

Tätä hermoilua kehon passiivisuudesta ei sitten yhtään auta se kun alkaa googlettaa ja löytää keskustelun, jossa joku sanoo ovulaatioiden hävinneen kuparikierukan poiston jälkeen kokonaan ja hedelmättömyyden alkaneen siitä päivästä IKUISUUTEEN. Pysy poissa netistä, pysy poissa, pysy...

Kiitos kaikille tsempeistä ♥♥ kyllä ne menkat vaan alko sitten kunnolla ennen iltavuoron aikana :/ no näillä mennään! Tää oli vasta toinen kunnon yrityskuukausi mut kyllä se silti harmittaa. Mut tsemppiä hirveästi kaikille ♥ kuuluillaan taas! :) huomenna alkaa loma, pääsee ihan kunnolla rentoutumaan ♥ te ootte kyllä mahtava tsemppitiimi! :)

No hitto graisu! Olin jo ihan varma et tuut ilmottelee plussatestistä. :shy: No, tsemppiä alkavaan kiertoon! Uusi kierto, uusi mahdollisuus, eks vaan. :angelic:

Arwen lukiko siellä mitään pohdintaa siitä, mikä siinä kuparikiekurassa muka olis semmonen mikä aiheuttais tommosta? Ei tosiaan pitäs kaivella netin syövereitä, ainakaan tällasten vainoharhaisten naisten. :wink

On. menkkajomot jatkuu taas päivän hiljaiselon jälkeen....

Haleja Graisu! :Heartred

Kirveli No ei pitäisi, ei. Oijoi minkä itselleen mahtaa, löysin lisää ikäviä tarinoita. Jotkut on sitä mieltä, että kuparikierukka aiheuttaa kohtuun jatkuvan tulehdustilan joka saattaa tukkeuttaa munanjohtimet. Toiset toki kumoavat tämän tutkimuksillaan. Että ota tästä nyt selvää. Mutta en selvästikään ole yksin tuon pohtimiseni kanssa, kun matskua alkaa löytyä. Toki myös toiseen suuntaan tyylillä "raskauduin 2h kierukan poiston jälkeen"... :meh: :nailbiting: Näkyyköhän tuommoiset ongelmat ultrassa vai pitääkö sitä varten kaivella syvempään? Gynen mielestä kaikki näytti niin hyvältä.

No joo tuon tulehdustilan muistankin nyt kuulleeni joskus, sehän ilmeisesti on koko härpäkkeen toimintaperiaate. Uskoisin silti, että jos asiasta olis laajempaa tutkimusnäyttöä, niin noita ei asennettaisi ollenkaan synnyttämättömille ja mahdollisesti joskus lasta haluaville naisille... :confused004 Koitahan ottaa rennosti vaan (juu, easier said than done...) ja katsoa ainakin pari kiertoa eteenpäin. Voihan sitä sit olla gyneen uudestaan yhteydessä, jos kovasti mietityttää. Kai viimeistään se aukiolotutkimus näyttää, onko johtimissa häikkää.

Mä en osaa tosta kuparikierukasta sanoa kyllä mitään. Mut enpä tiedä onko loppupeleissä mikään ehkäisy 'hyvä' omalle keholle. Kumin kanssa pitäis varmaa aina jynskyttää menemää :grin Mulle itellee ku ei mikää hormonaalinen ehkäisy oikee sovi... Ja aina noista e-pillereistäki tulee uusia uutisia, miksi ei kannattais syödä. Ja varmaan kuparikierukassaki on omat riskinsä, kaikissahan on. Mut kattele Arwen rauhassa ensin, niiku Kirveli mainitsi.

Musta tuntuu, että taidan yövuoron päätteeks eksyä lääkrin juttusille... Tosi kiva, jos tässä nyt jonku tulehduksen oot saannu syystä jos toisesta... Tuleepahan sitte kuukauden lykky, jos kohtutulehduksen toeteaa ?? Joo, ei tietenkää tunnu missää tän 6kk 'yrittämisen' jälkee.... MASENTAA !!!!

Kiitos tsempeistä! Taidan ruveta all organic luomupimuksi jos suurin ressitila kehosta löytyy mun päänupista. :glasses9 Voi sitten tulla mukulaa hieman enemmän kuin oli ajatellut, mutta onkos tuo nyt niin vakavaa. :laughing002 On tää naiseus vaan aina yhtä ihanaa, ja mihinkään en silti vaihtais.

Zara voi ei, nyt ei kuulosta hyvältä. Toivotaan todella ettei olisi mikään kohtutulehdus!

Takaisin