Esikoinen toiveissa

Nannu, ei oo totta! Mikä huono tuuri. Ei muuta kun uutta testiä ostamaan - minäkin luottasin enemmän puikkomallisiin :) Mutta nyt peukut pystyyn!

Beisla: Heh - jos olisin kirjottanu tänne kaikki kuumeiluni viimeisiltä päiviltä, täällä ei muuta oiskaan moneen sivuun :happy:
tottahan sekin on, että vaikka siellä joku ois tarrannut kiinni, se voi vielä moneen otteeseen tulla pois.. joko myöhästyneinä menkkoina tai myöhemmin. Joku muuten kyseli täällä netin syövereissä kerran, miksi ylipäätään halutaan tietää raskaudesta mahdollisimman pian, siis juuri kun riski tapahtua jotain on vielä niin suuri. En tiiä, mistä se johtuu, mutta keskenmeno ei itellä yhtään muuttanu sitä, että haluan tietää raskaudesta "heti" - ehkä siksi, että voi ruveta elämään raskauden huomioiden..

Oireista ja tuntemuksista vielä, että luin toisen sivuston kuumeiluketjusta justiin julistuksen siitä, miten muutaman kerran yrittänyt EI VOI tietää olevansa raskaana ennen plussaa, kun keho voi toimia eri kierroissa niin eri tavoilla. Taas rupesin epäileen itteäni.. Mutta oon silti kyllä vähän eri mieltä.

Nyt sitten pähkäilen, maltanko oikeasti oottaa testiä ens viikkoon. En tiiä, millon aikasintaan vois näkyä haamu jos ens ma pitäis alkaa menkat. Ja nyt siis kai dpo 10, arviolta. Viime raskaudessa testasin vasta kun menkat oli selvästi myöhässä ja ei tarvinnu haamuja tulkita.

Voi, tulis Pilvikirsikka tänneki kertoon uutisensa :) jos tästä lähtis se kuuluisa plussa-aalto :smiley-bounce013

Anteeks omanapailen, mutta en (muka) jaksa vastailla jokaiselle erikseen :rolleyes: Lähetänkin teille kaikille tässä samalla tsempit ja peukut :Heartred Kyllä se plussa-aalto nostaa taas päätään!

Joo, luulin tän olevan ihan normaali vapaapäivän aamu, mutta toisin kävi :grin

plussa.JPG

Näin yöllä unta kahteen kertaan, että tein testin ja tuli plussa. Pitihän sitä sitten kokeilla aamulla :p En ole nyt kerinnyt hetkeen miettimään koko asiaa ja ajattelinkin jo, että ihan sama. Tosin nyt on muutaman päivän ollut ihan kummia olotiloja ja niitä olenkin ihmetellyt. Toisinsanoen lähinnä ihan järkyttävät ilmavaivat :oops::laughing005 Mua on ihan hävettänyt! Samoten mahaa on välillä turvottanut kovastikin, vaikka en ole sen ihmeempiä syönyt. Ja tässä parin viikon aikana on ollut koko ajan hirveä nälkä ja olen uupunut helposti hommista, joista olen normaalisti selviytynyt hyvin. Myös jäätäviä väsymyskohtauksia on tullut silloin tällöin. Nyt ei meinaa taas ruoka maittaa, vaikka on nälkä, kun meinaa kädetkin ihan täristä jännityksestä!

Onnea Pilvikirsikka!! :smiley-bounce012 Syyskuun lopulleko asettuu la?
Mulla oli samat oireet sillon alkuun ennen plussaa. ilmavaivat oli ihan ennennäkemättömät ja maha turposi kuin pullataikina :smiley-ashamed008

Onnea pilvikirsikka! Toisesta ketjusta näinkin sinun aamuisen plussa testin, mutten ehtinyt kommentoimaan! :) ihanaa pääset jännäilemään ekaa vauvaa ♥ tarrasukkia vauvalle ja onnea vielä! :)

Aivan mahtavaa, Pilvikirsikka! Tästä se meidän plussa-aalto lähtee!

Nannu, voi harmi kun sun testit oli viallisia. Tosi ärsyttävää. Mekin päätettiin investoida suoraan puikkoihin.

Suvetar, en osaa sanoa, voiko ensikertalainen tietää olevansa raskaana. Oireiden vaihtelevuuden voin ainakin allekirjoittaa. Ihan kuin mun kroppa olis päättänyt että hei, laitetaas ihan eri oireet kuin ekassa yrityksessä, että toi varmasti joutuu arvailemaan! Ja aikaisin testailusta.. En oo halunnut kovin aikaisin kokeilla, koska varmemmin siinä vain pettyy. Mutta jos pää kestää (tai ei kestä, miten vaan ;) ) niin miksipä ei. Jos saakin plussan, joka menee tosi varhain kesken, ainakin tietäis että kroppa toimii sen verran. Ekaa yrittävälle arvokasta tietoa.

Sannis, onneksi jollain muullakin on ollut näitä vaivoja :grin tosin se taitaa olla aika yleistä. Syyskuun vikoille päiville la taitaa mennä :)

Suvetar, mä en kyllä yhtään tiennyt olevani raskaana! Silloin aiemmin kuvittelin itselleni kaikkia oireita, mutta ilmeisesti pieni ei ollut saanut edes alkuaan silloin vielä :grin Nyt lähinnä odottelin tätiä, oli vähän sellaiset tuntemukset. Tuli kyllä ihan yllätyksenä, tosin osasin noista ilmavaivoista jo päätellä ettei nyt ole kaikki normaalisti kropassa :wacky:

Plussatuulia! :talk017

Pakko ehkä aloittaa tänään se oviksen tikuttelu. Joko ovis tekee tuloaan tai sit greippimehu todella saanu muutosta kolmessa päivässä! :)

Suvetar oot kyllä rautahermo tuon testaamisen kanssa! Ite oon niin hepakassa aina testailemassa liian aikasin :D

Saako vielä liittyä mukaan yksi, joka toivoisi tänä vuonna odottavansa esikoista? :)

Meni reilu pari tuntia, kun luin tämän koko keskustelun! :) Nikit ihan hukassa, vaikka asiat muistaa! :D

Olen pahoillani niille jotka ovat joutuneet kokemaan keskenmenon! :/ Toivotaan teille pikaisia plussia <3

Samoin myös kaikille muille pikaisia plussia ja onnittelut Sannikselle ja Pilvikirsikalle! :)
Piinaavia aikoja, mutta ehkä myös yksi hienoimpia asioita esikoisen odottaminen ja "suunnittelu" :)!

Olen 22-vuotias, joka on 5- vuotiaasti asti potenut vauvakuumetta :) Olen ostellut vauvan vaatteita ja vauvalehti/kaksplussa/meidän perhettä jo monienmonien vuosien ajan :)
Olen menossa naimisiin tammikuun viimeinen päivä ja kuinkas sattuikaan jos kaikki menee kuin aikaisemminkin niin ovulaatio olisi juuri häiden jälkeen 1-3.2 :) Miehelläni on tällä hetkellä odotukset paljon korkeammalla kuin minulla, mutta pessimisti ei pety ;) Ps. Haluan mainita, mutta ei tarvitse säikähtää että teitä tuomitsisin. Olemme mieheni kanssa kristilliset arvot omaavia, kuitenkin evankelisluterilaisia. :) Joten on niitäkin pareja jotka odottavat vauvan teon avioliittoon, kun joku siitä mainitsi aikasemmissa kommenteissa :)

Jemberry, mulla ovistikun kontrolliviiva ei vahvistunut missään vaiheessa tasavahvaksi testiviivan kanssa. Vahvin viiva tuli lauantaiaamuna (kuvassa) ja nyt eilen ja tänään ei ole tullut enää kuin viivan haamulainen. Tuo lauantain viiva tuli kahden tunnin pidättämisen jälkeen. Kuinka kauan te muut oviksen testaajat pidätätte ennen testiä? Mitään selkeitä ovisoireita mulla ei ole ollut, mutta jotain pientä siihen suuntaan viittaavaa sunnuntaina kuitenkin. Tuli ovis tai oli tulematta, ens kuun alussa selviää. Ja jos nyt ei tärppää tässä kierrossa, niin ei se kuolemaksi ole.

Sabetille onnea oviksen tikuttamiseen!

Pilvikirsikalle onnea plussasta!!! Tästä plussa-aalto käyntiin!

Liitteet

• WP_20150117_003.jpg
    WP_20150117_003.jpg
    177.1 KB · Katsottu: 135
Pilvikirsikalle miljoonasti onnea plussasta!! :happy:

Mä hissuttelen täällä taustalla vielä ensi viikkoon asti kunnes pääsen tikuttelemaan ovista. Nyt siis kp6 ja täti pakkasi tavaransa, joten odotan ovista tuonne kuun vaihteen tienoille. Aloitin greippimehun juomisenkin eilen. Toivotaan että siitä jotain hyötyä olis, maistuu nimittäin niin kamalalta :grin

Riekonmorsian, tervetuloa!

Mä olen oppinut tässä kierron myötä tykkäämään greippimehusta oikeasti! Vehnänalkioöljy sen sijaan on ihan hirveää litkua, mutta greippimehun hapan maku vie onneksi öljyn maun nopeasti pois suusta, kun kulauttaa sitä heti perään! :grin

Mä kyllä irvistelen naama solmussa sille greippimehun kitkeryydelle :yuck::grin

Tietääkö joku muuten greippimehun sopivuudesta foolihapon, vitamiinilisien ja gelee royalen kanssa? Joidenkin lääkeaineiden kanssahan ei saa tota mehua juoda, esim. statiinit, bentsot jne., mutta sitä en tiedä miksi. Eihän tää parempien limojen metsästys oo pois sitten näistä tärppipillereiden tarkoituksesta? :rolleyes:

starlng mnä olen kans miettinyt kauanko ptäisi pidättää ennen testiä. Paketissa ei ole mitään ohjetta, mutta ihan kuin olisn jostan täältä foorumilta lukenut, että ei liiankaan vahvasta pisusta pitäisi tehdä... :wideyed:

Vesta minä anakin hulautan juurikin kaikkki vitamiinit sillä greippimehulla. Nyt jos kaikki nappulat menny ihan hukkaan :shifty:

Riekonmorsian ihna häät, Onnea! jospa saisitte parhaan mahdollsen häälahjan! Onnea yritykseen! :happy:

on. Tänään velä hailura haamu ovis tikussa, mutta kyllä alkanut valkkari jo lisääntymään :)

sabetti: kyselin tuolta raskaaksi 2015 -ketjustakin siitä. Kai niissä purnukoissa lukisi (??) jos siinä olisi jotain yhteisvaikutuksia, kun on kuitenkin yleisessä tiedossa että greippi ei sovi kaikkien lääkkeiden kanssa yhteen. Kyse on kuitenkin vitamiineista. Ite aion jatkossa luottaa siihen, että ne imeytyy siinä kun greippimehun kyydittämänä ne kulautan alas :p

Noista ovistesteistä: aamupissasta ei kai pitäis ovistestiä tehdä. Oon lukenut että n.4h pidätys ja muutaman tunnin juomattomuus ja klo 10-20 välissä tehtynä on kaikista optimaalisinta. :)

Starling, kun viime kierrossa testasin ovista, tilasin netistä semmosen paketin, jossa oli sekä liuskatestejä että digitestejä. Liuskatestien viivat oli mustakin jotenkin tosi hankalasti tulkittavissa, mutta clearbuen digi niin ihanan selkeä. Joko hymynaama tai pelkkä pallero. Jos sun kierto ei oo ihan hirveän epäsäännöllinen, niin melkeen suosittelisin liuska+digi-yhdistelmää ja kun saa vähän parempaa varmuutta kiertoon, niin vaikka pelkkää digiä.

Tervetuloa uusille :)

Sabetti, ei mua kyllä voi kutsua rautahermoksi.. Edellisellä kerralla oli vaan "pakko" siirtää testin tekoa, kun mies ei ollu kotona enkä halunnu testata yksin! Nyt jo kovasti polttelee. Kaapissa on jo testejä.. Beisla sen sijaan kuulostaa äärettömän vahvahermoiselta :)

Tervetuloa, Riekonmorsian, ja onnea häistä!
Mekin haluttiin odottaa virallista liittoa ennen kuin alettiin yrittää - tosin siitä ehti kulua yli vuosi. Mutta ymmärrän kyllä niitäkin joille se ei ole tärkeää.

Starling, mä oon saanut parhaita tuloksia parin tunnin pidätyksellä. Kokeilin neljääkin, mutta vaikka vähensin juomista, mun mielestä näyte oli liian laimea. Oon kokeillut myös ohjeiden vastaisesti aamupissasta, ja saanut räikeän plussan.

Haha, kiitos, Suvetar. Siltä mustakin tuntuu nyt, mutta saa nähdä miten hermoille käy kun testipäivä lähestyy. Puoliso oli sitä mieltä, että odotetaan kunnes menkat on kunnolla myöhässä, mutta mun naama valahti niin, että suostui menkkojen alkamispäivään.
Viimeksi testasin pari päivää ennen - oli pakko, kun oli jouluaatto.

Greippi kielletään esim. juuri kolesteroli- ja verenpainelääkkeiden kanssa sen takia että se tuplaa lääkkeen tehon ja jos en väärin muista niin moninmonin kertaistaa sen. Ymmärtääkseni noilla vitamiini, foolihapolla ja gelee royalen kanssa ei pitäisi olla huonoja vaikutuksia greipin kanssa. :) Mutta 100% varma en ole, kun en tiedä mitä gelee royal sisältää ihan tarkkaan ottaen.. Uskon, että se mainittaisiin ohjeissa jos niillä olisi keskenään jotain vaikutuksia =)

Takaisin