Esikoinen haaveissa 2017

Deb, ehkä kannattaa alkuun tikuttaa 2 krt/päivä. Itse tikutin kerran päivässä, mutta ennen ovisplussaa sain edellisenä päivänä puhtaan negan. Voi olla aika nopeakin se ovis.

Se on kyl kiva, jos joku läheinen ystävä odottaa vauvaa samaan aikaan:) Saa sitten vertaistukea ja voi samaan aikaan olla äippälomalla. Mä oon mun kaveripiirissä ainoa, joka on puhunut harkitsevansa kolmatta lasta. Yksi ystävä toivoo toista lasta, mutta eivät vielä kuulemma yritä. Viime viikolla kuulin töissä, että työkaveri on raskaana:joyful: Oli ihana uutinen!

Nuppu3 kp18/29, dpo5, yk3

Nuppu, joo tikutin just toisen kerran tänään, ja jotenki nippaillu pari tuntia ja nyt oli taas haaleempi viiva (tosin voiko johtua siitä jos pissa oli laimeempaa?) Koitan huomenna testailla vielä samoihin aikoihin kun päivällä yleensä, jos on vahvempaa/jopa plussaa sillon niin ok, jos ei niin mulla tapahtu kyllä melkosen nopeesti se ovulaatio, eilisen ja tän päivän päivätikutuksen välillä ois ollu LH-huippu. No, huomenna sen näkee onko tänään ollu dpo0 vai mitä täs tapahtuu, tapahtuuko ovista ollenkaan vai heitteleekö arvot muuten vaan, vai oliko liian laimeeta pissaa äsken. Tää nippailu tuntuu kyllä harvinaisen tutulta :hilarious:

Hei tyypit tsemppiä tikutteluun ja jännäilyyn :) Oon käynyt vähän täällä lueskelemassa, mutta kiireiden vuoksi en ole ehtinyt mukamas kommentoimaan. Joku teistä kanssasisarista kirjoittikin, että kannattaa hankkia muuta ajateltavaa, ettei pää sekoa niin me juurikin juostiin asuntonäytöissä ja ostettiin uusi koti. Nyt saa ainakin ajatella remonttia, kun ei ole vielä saatu edes ovista kiinni. Kp 19/~27

Mä oon tikuttanu vaan kerran päivässä. Mut varmempaahan se varmasti ois kaks kertaa päivässä! :) Ja jos tallettelee aktiivisesti anyway nii ei ehkä oo hätää vaikkei sitä just tarkalleen tikkuun saisikaan :)

Mekin pupuillaan muuten ilman ovistikkuja tiheään mutta kun tikutin tätä kiertoa niin heti määrä hupeni:wideyed: mies oli kyllä jo alusta asti perillä ja ehdotti joka välissä muutenkin että pitäskö mun niitä tikkuja kokeilla :D mistä kummasta se on noin kartalla :grin

Kiitokset :happy: Olenkin imenyt täältä itseeni jo paljon tietoa ja varmaan vielä aika taustalla pysyttelen ennen kuin meillä alkaa yrittäminen. Tää on aivan mahtava tukiverkosto kun ei me kenellekään aiota kertoa että yritämme lasta! Tai no siskoni tietää, mutta häntä ei sen enempää kiinnosta tietää kuin että tänä vuonna tarkoitus saada vauva :dummy1::dummy: tsemppiä nyt kaikille ja kovasti plussia tikkuihin :love2

Muoks. Pitikin vielä kysäistä, kuinka moni napsii foolihappoa?

Me ei kerrottu ekassa eikä tokassa raskaudessa kenellekään, että yritetään, mutta tällä kertaa ollaan kerrottu muutamille lähimmille ystäville. En tiiä miksi nyt kerrottiin. Ehkä kun oon muutenkin niille pähkäillyt aiemmin, että halutaanko edes yrittää kolmatta, ja nyt kun päätettiin alkaa yrittää, niin sit samoille kerroin siitäkin.

Mä aloitin tässä kierrossa popsii sitä raskaus ja imetys monivitamiinia, jossa on foolihapot mukana.

Nuppu3 kp19/29, dpo6

Täällä myös yksi keskustelua pari kuukautta sivusta seurannut

Nyt ehkä uskaltaudun mukaan, kun aikomus on jättää ehkäisy kokonaan pois huhtikuun puolivälissä. Ajatusta olen lyöritellyt päässäni jo jonkin aikaa, mutta tämän asian kirjoittaminen tänne tuntuu aika jännältä. Ihan kun asia olisi enemmän totta kun sen tänne näpyttelee

Kiva jakaa näitä asioita muidenkin kun miehen kanssa. Asiasta en jotenkaan halua hiiskua kenellekään, mutta tällainen anonyymi vertaistuki tuntuu hyvältä.

Oireita.. Julmettu mahakipukohtaus, alamahalla, viiltävä, puristava, ihan hirveä. Keski noin 20 min, suorassa ei voinu olla, jalkojen nostaminen sattui, kävely ja tärähtely autossa istuessa sattui. Juuri loppui. Voiko kiinnittymiskivut olla näin kovia? Vai tuleeko täti?

Loreeen, täälläkin nappaillaan foolihappoa, sekä minä että mieheni (isiksi yrittävillekin suositellaan). Säännöllisen käytön aloitin n. 3 kuukautta ennen yrityksen alkua. Ja kannattaa, fooli ehkäisee hermostoputken kehityshäiriöitä ja nimenomaan raskauden alkuvaiheessa erityisen tärkeää. Toki nuo häiriöt ovat harvinaisia ja terveitä lapsia syntyy ilman lisiäkin, mutta jos pystyy tuollaista riskiä ihan tuntuvasti vähentämään, niin totta kai haluan niin tehdä! Etenkin kun kyse on niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin pienen pillerin napsiminen päivittäin. :)

Me alotettiin miehen kanssa syömään alkuvuodesta normi multivitaa missä foolihappolisä, itse varmaan siirryn syömään juurikin tuota raskaus ja imetys multivitaa sitten kun pillerit jää pois, purkissa ainakin lukee että soveltuu myös raskautta suunnitteleville.

Ihanaa Lady K, meillä suunnitteilla lähes samoihin aikoihin yrityksen aloitus :happy:

Olen super tarkka terveellisten elämäntapojen kanssa, urheilen paljon, en juo enkä polta. Näihin olen myös kiinnittänyt nyt alkuvuodesta entistä enempi huomiota, en tiedä sitten paljon vaikuttaa lapsensaantiin o_O
Foolihappolisä oli ainoa mitä lääkäri suositteli aloittamaan kun kävin kuukausi sitten gynetarkastuksessa ja mainitsin yrittämisen aloittamisesta kohtpuoliin.

Loreen, joo meinasinkin sanoa että kiva kun suunnitelmat menee aika yksiin. Pääseepähän sitten jännittämään tuloksia samaan aikaan.

Mä kun vielä ajattelin ennen joulua, että en tasan lähde mihinkään ovulaatiotestihömpötykseen, vaan ehkäisy pois ja sillä selvä. Kuinka ollakaan oon nyt uteliaana ihmisenä ensimmäistä kertaa tikuttanut kiertoani... Kumma juttu vaan, mä en tainnut ihan onnistua tässä ovulaation etsinnässä. Viimeinen tulos ennen negaa ei ollut vahva ja selvä plussa, vaan toista viivaa selvästi haaleampi. Seuraavana kahtena päivänä sevä nega. Mua jotenkin alkoi heti stressaamaan tämä :confused:

Onko sulla Lady K mikä kiertopäivä menossa? Voihan se haalistua ja sit taas vahvistua tai sit se vaan meni ohi huomaamatta :shy:

Voi harmi että teillä menee oviksen metsästys noin puskiin :/ mä luulin kans että se on jotenki hankala juttu, mut lopulta aika simppelisti vahvistu päivä päivältä viiva, ihan vahvinta en saanu tikkuun (ois ollu eilen illalla, nyt alkaa jo haalenemaan), mutta tarpeeks vahvan että tiedän nyt olevan dpo0 :)

Täälläkin ovistesti näyttää toosi haaleelta, mulla ei myöskään mietenkään tasasesti vahvistu ja se on ärsyttävää. Kp17/30 menossa, toivottavasti pian sais plussan testiin. Tähän asti ottanu rauhallisesti mut nyt alkaa taas vähän ärsyttään, vaikka viimeksiki se plussa tuli vasta kp18, nii et ovis oli sit kp19. Pitäs myös taas vähän aktivoitua enemmän tuolla makuuhuoneen puolella :D

IMG_2714.JPG

Mulla kierto n. 25-26 päivää. Aloitin tikutuksen kiertopäivä 6, ettei vaan mene ohi. Kuvassa tulos kp. 11, joka vahvistui pikkuhiljaa tuollaiseksi. Tikutuksen austa asti on ollut aina hailakas testiviiva kontrolliviivan lisäksi, mutta tuossa se on vahvin. Sitten kp. 12 ja 13 ihan selvät negat.

Takaisin