Esikoinen haaveissa 2017

Mulla sama, että e-pillerit jätettiin pois vuoden lopulla. Harmonet-merkkiset oli käytössä useita vuosia. Nyt vaan jännätään tuleeko luomuna kierrot säännöllisesti :)

Mulla on iha sama tilanne kuin monella teistä. Gestinyl-merkkiset e-pillerit ollut käytössä, mutta niistä luovuttu joulun aikoihin. Eli nyt on menossa ensimmäinen kierto ilman ehkäisyä. Tänään on kp 17 (ilmeisesti).

Mulla jätetty mercilonit heinäkuussa -16 ja kierrot venynyt toinen toistaan pidemmiksi..:shifty: nytkin huidellaan kp 47/33-42..
Mulla oli edellinen kierto ilmeisesti ovuloimaton joten kunnon vuotoa mulla on viimeeks ollut lokakuun lopulla viime vuonna o_O

Voi ei kiravhi36, toi on varmaan superinhottavaa ja stressaavaa ja ärsyttävää, kun ei oo säännölliset kierrot :( Oliks sulla samanlaista ennen e-pillereitä?

majia, todellakin on :( en muista ennen pillereitä miten oli, en sillon osannut laskea niitä, merkkasin vaan aina päivän kalenteriin kun alkoi :D

Mulla oli kans mercilonit käytössä ennen kuin jätin pois 12/15. Siinä välissä kyllä kokeiltiin muutamaa muutakin merkkiä endometrioosioireiden vähentämiseksi, mutta palasin takaisin merciloneihin kun oli koettu hyväksi, ja paljon edullisemmiksi kuin uudet vaihtoehdot. Olin käyttänyt pillereitä koko pienen ikäni, 15-vuotiaasta lähtien niin ei ole varsinaista muistikuvaa miten menkat ennen pillereitä oli, paitsi että tosiaan ensiavussa olin muutaman kerran menkkojen takia kun kivut oli niin jäätävät.

Pillereiden lopetuksen jälkeen mulla kuitenkin kierto ollut suht säännöllinen, 26-32 päivää. Välillä kaipaa sitä pillereiden tuomaa säännöllisyyttä ja kun tiesi tasan tarkkaan milloin menkat alkoivat, ja nyt aina piinailee oli oireita tai ei, että alkaako menkat ja koska. :D

Mä alotin pillerit loppuvuodesta 2011, et en tajua miten nää heittelee näin kovin :( se oli kyllä tosiaan kiva ku ties millon alkaa vuoto eikä tarvii niinkun nyt monta viikkoo olla varuillaan ja vähintään pikkuhousunsuojaa pitää koko ajan siinä pelossa et jos alkaakin yllättäen töissä eikä pääse sillä sekunnilla vessaan :sad001 mulla kun ei oo oikeen menkkajomoja ennakkoon, ne alkaa yleensä siinä vaiheessa kun vuoto alkaa (tai sit on niin lievät etten oo tajunnu)

Täällä vihdoin täti lopetti vierailunsa, koskaan never ei oo ollu tämmöstä vierailua o_O Näin pitkään ja runsasta siis. Noh, nyt vaan odotellaan et vois alkaa tikuttelun :p

Vaapukka täällä on yksi melko vasta pillerit jättänyt pois. Lokakuun lopussa jätetty pois Yasminellet ja nyt kolme kiertoa menny joista se eka oli tosiaan vaan pillereiden jälkeinen tyhjennysvuoto. Tsemppiä kaikille! [emoji4]

Mä söin minipillereitä pitkään ja lopetin noin vuosi sitten. Kierto normalisoitui muutamassa kuukaudessa muistaakseni. Mun kierto on aika tarkkaan 26 päivää, joskus 25 tai 27 mutta useimmiten 26. Käytin Clearbluen ovulaatiomonitoria jonkun aikaa ja se opetti mulle ovulaatiopäivät (kp12-13) ennen hajoamistaan :D ja kehon tarkkailu tuli sitä myötä myös tutuksi. Luulen osaavani ajoittaa ovulaation aika tarkalleen, jos en tästä toisesta tjottailukierroksesta nyt raskautunut niin hankin ovistikkuja sitten varmistamaan ajoituksen arveluni...

Tekispä mieli testata mutta ehkä vielä en viitsi negan pelossa. Nyt on dpo9 tai 10. Perjantaina on aika tädin tulla, jos on tullakseen. Yritän malttaa testihalut siihen asti...

Niin joo, unohtui kirjoittaa tuohon että en kyllä halua palata pillereihin ees sitten, kun ehkäisyä taas tarvitaan. Pillerit tappaa multa seksihalut, turvottaa mun kroppaa, aiheuttaa aknea ja yhdistelmäpillerit nostaa mun verenpaineen hurjaksi. Tää "luonnollinen" ehkäisy eli kierron tarkkailu on sopinut loistavasti ehkäisykeinoksi, yhtään vahinkoa ei oo käynyt, toki näin lapsettomana ja ekaa kertaa lasta yrittävänä en tiedä, onko tämä ehkäisykeino mulle hyvä tosi säännöllisen kierron takia vai mahon kropan :wideyed: Se meinaan on kyllä käynyt mielessä pelkona.

Mä oon kanssa miettinyt että en kyllä halua tulevaisuudessakaan ikinä mitään hormoniehkäisyä. Vaikka pillerit toimivatkin niin onhan se kroppa siinä sekaisin ja kesti palautua lopetuksen jälkeen. Mieli tuntui paljon kirkkaammalta kun lopetti pillerit..

Niin mäkin oon kokenut, Tiiamariia! Jotenkin tuntuu että tunteekin itsensä paremmin kun on pitänyt tutustua kropan biologiaan ihan kokonaan. Pillereissä on toki puolensa, niiden kanssa on huoletonta (ja tietty niillä on muutenkin ollu historiallisesti naisia vapauttava vaikutus jne) mutta jotenkin mulle tuntuu "terveemmältä" olla ilman. Tämä perustuu siis tietenkin vaan mun omakohtaiseen kokemukseen enkä halua tätä yksinkertaistaa yleistotuudeksi :D Mun kropalle hormonaalinen ehkäisy ei vaan tunnu sopivan.

Mä oon miettiny samaa nyt kun tää kiertokaan ei näytä tasaantuvan... jotenkin se oli niin automaattinen valinta ja onhan niiden kaa helppoa mut nyt ei enää tunnu kovin hyvält vaihtoehdolta!

Sitäpä. Oli se silloin 15v helppo alottaa ja just kuukautisten siirtäminen jne oli kätevää, mutta loppujen lopuksi oon sitä mieltä että mun kroppa voi paremmin ilman hormonaalista ehkäisyä :D

Mä taas oon jo miehelle sanonu et sitten joskus kun lapsi on tullut, aloitan heti kun mahdollista pillerit uudestaan. Mulla on ihan jäätävän pms oireet nyt ilman pillereitä, seinät kaatuu päälle, kaikki itkettää, ahdistaa ja masentaa. Pillereiden kanssa elämä oli huomattavasti tasaisempaa ja helpompaa :)

No meitähän on täällä aika monta. Tosiaan odotan myös jännityksellä millaisen kierron oma kroppani saa aikaan ellei nyt kävisi niin hyvä tuuri, että raskaudun ensimmäisestä kierrosta ilman ehkäisyä.

Tässä olen "huvikseen" lueskellut tietoa liukuvoiteiden vaikutuksesta siittiöihin ja miten eri peittojenheiluttelutahti vaikuttaa miehen "tavaran" laatuun. :D Kävin ostamassa ceridal öljyä liukkariksi, kun jäi jotenkin kummittelemaan tuo liukuvoideiden vaikutus.. Saas nähdä miten se toimii.

Te, jotka olette jo jättäneet e-pillerit pois, oliko teidän ensimmäinen oma kierto ennen luomumenkkoja kuinka lyhyt/pitkä? Jostain olen lukenut, että ensimmäiset saattavat tulla vielä sillä 28 päivän kierrolla, kun pillereiden luoma rytmi vielä jotenkin vaikuttaa. Tiedä sitten.. :)

Mikäs tilanne täällä on muilla kuumeilijoilla? Odotteleeko kukaan että pääsisi lähiaikoina testejä tekemään? :blob7

Itsellä kp 11/28?, joten mahdollinen ovis lähenee.. tai sitten ei.. :)

Mulla on dpo12 ja tein testin tänään aamulla. Oli niin erehtymätön nega kuin olla voi. Oireet myös ennakoi menkkoja niin kuin normaalistikin tässä vaiheessa kiertoa.

Loppupäivän onkin olo sitten ollut aika alavireinen. En ees uskonut että tällä kierrolla olis hedelmöitystä tapahtunut, olin kuitenkin pari päivää reissussa just oletetun oviksen huitteilla, että hyvä tuuri olis todellakin pitänyt käydä. Silti petyin...
Ja kaupungilla tuntui vastaan vaan kävelevän naisia raskausvatsoineen ja vauvoineen ja lastenvaunuineen. Siinä kohtaa meinasin oikeesti purskahtaa jo itkemään kun olin lähes kotona, menossa ruokakaupasta ulos ja kaksi naista tukki ainoan uloskäynnin tunkemalla yhtäaikaa vaunuillaan ulos siinä onnistumatta. Siinä ne yritti saada vaunujaan suoraan ja ulkopuolelle eestaas sohlaten ikuisuudelta tuntuneen ajan ja mä tunsin niin suurta kateutta ja vihaa että voisitteko nyt painua siitä tukkimasta koko käytävää.

Tämmönen päivä tänään.:sorry:

Takaisin