Ensimmäisten yrittäjät

Hei kaikille! Täällä 32v ensimmäisen yrittäjä. Vuosi sitten lopetin pillerit ja ekat kuukaudet odottelin kierron tasaantumista ja mentiin mentaliteetilla "tulee jos on tullakseen".

Nyt kierto säännöllinen 28pvä. Kesä-heinäkuusta alkaen tehty ovistestejä, mutta yritys ollut jonkin verran epäsäännöllistä johtuen miehen vuorotyöstä ja ylipäätään suorituskyvystä Tarkoitan siis, että omasta mielestä yrityksiä olisi saanut olla useampia yhden kierron ajalle. Omat halut oviksen aikoihin ihan pilvissä ja olisin valmis puuhiin 24/7, mutta mies ei ole ihan samalla levelillä. Nyt muutaman kuukauden kuitenkin yritys ollut jo aktiivisempaa ja kylläpä se vain harmittaa kun ne menkat sieltä alkaa.

Nyt viime oviksen ajan yrityksistä jäi hyvä fiilis ja mekkojen pitäisi alkaa ens perjantaina ja niin vain kroppa kertoo, että niinhän ne alkaa. Vatsaa juilii menkkamaisesti yleensä n. 5 päivää ennen menkkoja. Menkkojen aikana sitten taas ei kipuja ja vuoto niukkaa ja kestää 2-3 päivää. Ja tänään alkoi tuo juiliminen vatsassa ☹️

Tsemppiä kaikille yritykseen!
 
Hei!

Täällä yk 6 menossa ja eka kertaa ovistestit mukana. Oon aiemmin selvästi voinut limoista päätellä oviksen ja se on suht säännöllinen kp 14-16 aina (paitsi viime kierrossa huomannut limoja, ehkä ovuloimaton kierto?). Nyt tänään testi viiva vahvempi kun kontrolliviiva ja talleteltu on eilen ja tänään. Myös oikealla slavatsakipua ollu nyt illalla jonkun aikaa, yleensä en tunne oviskipuja. Toiveet nousseet ja toivottavasti saadaan oma pikkuinen kiinnittymään ja syliin asti! Tsemppiä kaikille ja plussaonnea!
 
Mitäs tänne kuuluu kaikille? :smiley-bounce012

ON: täällä on talleteltu ahkerasti viime viikon keskiviikosta asti (vähintään joka toinen päivä sen jälkeen). Viime viikon lauantaina mulla oli ihan jäätävät kivut (epäilen oviskipuja?), välillä piti olla ihan kaksinkerroin ja tärinä pahensi tilannetta. Ei sitä onneksi kestänyt kun muutaman tunnin. Flo ennusti ovista tän viikon maanantaille, ja sillon oli kyllä limoja, mutta niitä tuli kyllä siitä parin päivän päästä taas uudelleenkin. Mulla oli viime kierto ennätyspitkä (36 pv), joten laskin myös että pitkän kierron sattuessa ovis voisi olla myös vasta ensi maanantaina. Ajattelin että vois nyt ainakin sinne asti jatkaa tätä pupuilua, ja miksei pidempääkin jos siltä tuntuu ja paikat kestää. Ja jos mies ei ala juosta jo kohta karkuun kun oon kokoajan kimpussa. :laughing001
 
Moikkkulimoi!

Täällä 24v ja esikoinen toiveissa. Ehkäisy on jätetty tammikuun 2.pv pois. Kp4 nyt ja menkat selvitetty (en muista milloin viimeks kestän 4pv). Flo’n mukaan keskimääräinen kierron pituus 25pv, en osaa tarkkaan sanoa, kun ollut tosiaan kierto 11-35 päivää. Flon mukaan ovis ois 16.pv mutta vau-sovelluksen mukaan ovis ois 18.pv... :grin


Foolihapot aloitin pari pv sitten ja postist pitäis hakea viel geleitä! Pakko ottaa kaikki keinot heti käyttöön :hello2


YK 1 alkaa nyt:angelic::Heartred
 
Tervetuloa vibi25 mukaan! Ja kaikilla lisävarusteilla onkin hyvä lähtee käyntiin kohti yk1 :)
Sannis, toivotaan tärppikiertoa nyt tulevaan, ainakin ootte jaksanut olla aktiivisia!

Täällä kp 2 vaikka oli tosi optimistinen fiilis jo edellisestä kierrosta. Ihmettelen vaan, että menkat alkoi samantien tosi runsaina ja hyytymien kera että olisiko voinut olla kemiallinen välissä..? Yleensä on kuitenkin vähän niukempaa alussa. Eilen ärsytti kyllä tosi paljon, mutta tänään alkaa olla asiaan jo suhteellisen sinut. Nyt mä toivon mun vehnänalkioöljykapselin tekevän niitä taikoja :-D Ainakin tuntuu, että limakalvot ois jo muutamassa viikossa paksuuntuneet. Sitä en tiedä, että voiko sekin vaikuttaa jotenkin menkkojen runsauteen.

Mä oon käyttänyt aina Clue sovellusta mutta monet puhuu juurikin Flosta, täytyy varmaan alkaa käyttää molempia ja seurailla että onko niissä eroja tarkkuudessa :)
 
Ihmettelen vaan, että menkat alkoi samantien tosi runsaina ja hyytymien kera että olisiko voinut olla kemiallinen välissä..? Yleensä on kuitenkin vähän niukempaa alussa. Eilen ärsytti kyllä tosi paljon, mutta tänään alkaa olla asiaan jo suhteellisen sinut. Nyt mä toivon mun vehnänalkioöljykapselin tekevän niitä taikoja :-D Ainakin tuntuu, että limakalvot ois jo muutamassa viikossa paksuuntuneet. Sitä en tiedä, että voiko sekin vaikuttaa jotenkin menkkojen runsauteen.

Mulla oli viime kierrossa kans jotain ihme hyytymiä (ja joku ihan tosi kiinteäkin soiro, anteeksi mielikuvista jos jotain ällöttää... :grin) ja oli muutenkin aika kivuliaat menkat. Ei oo ikinä semmosta ollut ja ihmettelin niitä kanssa, mutta en kyllä plussaa saanut silloin testiin. En tiedä voisiko silti olla ollut kemiallinen vaikka ei plussaa tule :scratch Olitko sä tehnyt testiä? Voihan tosiaan tuo limakalvojen paksuuntuminen varmaan vaikuttaa vuotojen runsauteen. Kohta pääset uuteen yritykseen! :thumright
 
Mä en pahastu kuvailuista ainakaan :joyful: Se on kyllä jännä, että välillä varmaan ihan kierrostakin riippuu. Mä tein yhden testin mutta varmaan melko varhain ovulaatiosta, kun oli vähän epäselvyyttä että oliko se ovulaatio aiempi luulemani päivä vai siinä hieman myöhemmin. Tässä kierrossa jotenkin oli kaikenlaista nippailua ja "tuntemuksia", mutta mä voin kyllä pistää ne myös mielikuvituksen piikkiin :-D Jep, mutta kohti seuraavaa kiertoa ja toivotaan että se on the kierto :hello2

Nyt myötäjännään teidän piinapäiviä täällä. :smiley-bounce012

Mitäs muille kuuluu? :)
 
Täällä on kp14 ja jos olisi normaalikierto niin oltaisiin varmaan puolivälin mailla, mutta monirakkulaisuudesta johtuen ehkä 1/3 kiertoa vasta taputeltu... tallettelut on silti aloiteltu joten yrittämisestä ei ainakaan ole kiinni :angelic:. Raskaustestillä testauksen aloitin viime kierrossa kp 27, tällä kertaa yritän malttaa pidemmälle.

Viikon alkupuolella aloitin maca, siveydenpuu ja vehnänalkioöljy. En tiedä onko lumevaikutusta vai mitä mutta vaikutuksia muka tuntuu jo :grin. Esim himokkuutta enemmän... joulutauon jälkeen aloitin myös donafertyn ja geleet. Donafertystä mulla selkeä sivuvaikutus on todella eläväiset unet. Sen huomasi heti kun piti taukoa ja unia oli harvemmin.

jos ei plussaa kuulu niin suuri toive että edes kierto lyhenisi kun viime kierto sen kp50. :dead:

Ensi kesääkin aloin jo suunnittelemaan äidin kanssa kun katsottiin ajankohtaa vaellukselle. Olisi yön yli, joten en usko että tulisi todellakaan lähdettyä raskaana. Mutta ei tuota elämää voi kokoajan lykätä sillä että saattaa olla raskaana jonakin ajankohtana. Onpahan jotakin mitä odottaa. Sitten perutaan jos se plussa pärähtää :happy:
 
Hei! Täällä yk6 menoss. Ovistestit eka kertas mukans kierrossa ja tasavahvat tuli kp13 ja vahvempi testiviiva ku kontrolli kp14, joten en nyt tiedä millon ovis sitten tarkalleen on mut varmaan 1-2pv noitten jälkeen. Talleteltu kp 13, 14, 16. Nyt harmillisesti sain kovan flunssan ja kuumetta kp 18... toivotttavasti ei vie yritysmahkuja pois kun joutuu useasti päivässä särkylääkkeitä ottamaan, ei varmaan tee hyvää raskausyritykselle :( menkat pitäis alkaa n. Kp31 joten nyt vasta dpo 4 suurinpiirtein.
 
Hellurei!

Täällä pian 22v ja esikoista yritetään(tulee kun tulee menetelmällä eli ei ihan kunnolla yritetä)
Pillerit jätetty pois joulukuun 10pv ja tyhjennysvuoto oli 13-16.12. Luomumenkat alko 3.1 eli 22pv kierto nyt... Aivan sekasin kierto koska en tiiä millon on ovis ym.
Flo sovellukseen en enää oikee luota kun näyttää ihan huuhaata kokoajan.
 
Muokattu viimeksi:
Hellurei!

Täällä pian 22v ja esikoista yritetään(tulee kun tulee menetelmällä eli ei ihan kunnolla yritetä)
Pillerit jätetty pois joulukuun 10pv ja tyhjennysvuoto oli 13-16.12. Luomumenkat alko 3.1 eli 22pv kierto nyt... Aivan sekasin kierto koska en tiiä millon on ovis ym.
Flo sovellukseen en enää oikee luota kun näyttää ihan huuhaata kokoajan.

Joo ei kyllä kannata niitä Flon ennusteita ottaa tosissaan. Ei voi aina edes pitää suuntaa-antavinakaan. Oon itse pitänyt sitä enemmän sellaisena lokikirjana että on jossain ylhäällä kierrot ja toisinaan kirjaan sinne niitä oireitakin jos haluaa välillä katsoa mitä viime kierrossa on ollut. Mulla kierrot on ollut pillereiden jälkeen väliä 34-57 päivää (pco tyyppiset munasarjat) niin flo antaa mulle kierron pituudeksi 47 päivää laskennallisesti.
 
Kp 16 ja ovis kivut oli jäätävät pari päivää sitte. Mies juoksee jo karkuun ku tietää että pitää taas pupuilla:laughing001
Nyt vaan piinaillaan :whacky011

Muoks. mitähän mä oon selittäny Siis kp 20 on nyt
 
Muokattu viimeksi:
Täällä 26v ensimmäisen yrittäjä :) Minipillerit lopetettu 15.12.2020, josta 2vk päästä ovulaatio oireiden mukaan ja sitten tasan 30pv jälkeen pillereiden lopettamisesta menkat. Pillereiden aikaan olin oikeestaan vuodoton, jos vuotoa tuli niin ei ainakaan loogisesti liuskojen välissä. Aiemmin kierrot olleet n. 30pv ilman ehkäisyä.

Nyt tosiaan kp 26, oviksia en ole saanut tikutettua (tässä kierrossa myöhästyin, kun ensin ajattelin olla tikuttamatta:grin). Samat ovisoireet kuitenkin oli kun pillereiden lopettamisen jälkeen, eli pientä kipua munasarjan kohdalla yhtenä päivänä ja tämän jälkeen nännit kipeytyivät n. 5 päiväksi. Ovis oli siis ehkä 30.12. - 3.1 aikavälillä. Ovistestit oli ainakin tuon jälkeen negatiivisia, 3.1. Tuli haalea viiva testiin. Rsfu testit näyttivät viimeeksi aina haaleaa viivaa enkä ainakaan vahvempaa testiviivaa saanut tallennettua.

Nyt siis jännäpäivät menossa, tänä aamuna tein raskaustestin, mikä negatiivinen, mutta onhan tuosta oletetusta ovulaatiostakin vasta vähän aikaa. Pitäisi malttaa odottaa ainakin tuonne kp30 asti, mut miten päivät meneekin niin hitaasti :shifty: saatan kuvitella joitain oireita esim. Rinnat tuntuvat hieman kipeiltä (erilaista kipua kuin oviksen aikaan) ja valkovuoto on lisääntynyt oviksen jälkeen :bored:

Kuinka sitä toivoisikaan että tärppäisi nopeasti :love7
 
Meillä ensimmäinen myös ollut työn alla jo tovin, ja elokuussa tärppäsi mutta meni myös heti kesken, 5+3. Sen jälkeen aloin hakemaan aktiivisesti tietoa, voiko asiaa edesauttaa itse kotikonstein ennenkuin hakeutuu hoitoihin. Foolihappo oli jo ollut käytössä, lisäksi D&C-vitamiinilisät ja Omegat. Niiden lisäksi hankin koentsyymi 10, josta puhuttiin raskaaksi tulon ihmeaineena :grin lisäksi maca-jauhetta aamusmoothieen ja alkukierrosta greippimehua, ovulaation jälkeen vaihdoin sen ananaksen syöntiin. Kauratyynyä lämmittelin myös kiinnitymisen aikoihin, kun löysin jonkun jutun jossa kiinalaisessa lääketieteessä uskotaan ettei munasolu kiinnity "kylmään kohtuun". En tiedä oliko näistä apua vai oliko sattumaa, mutta jouluna jätti menkat tulematta ja testiin ilmaantui toinenkin viiva:love7 ehdin jo tilata myös siittiöystävällistä liukuvoidetta, kun luin että osa liukkareista tuhoaa tai estää siittiöiden liikkumista:happy4 sitä ei kyllä ehditty edes avata..
Onko toi koentsyyni10 sama kun ubikioni? Miten paljon/usein sä sitä söit? Aattelin jos kokeilisin tossa ens kierrosta :bookworm: jos ne menkat nyt joskus suostuis alkamaan
 
Onko toi koentsyyni10 sama kun ubikioni? Miten paljon/usein sä sitä söit? Aattelin jos kokeilisin tossa ens kierrosta :bookworm: jos ne menkat nyt joskus suostuis alkamaan

Joo, sillä nimellä lopulta sen löysin, laitan sulle kuvan siitä. Otin sitä joka aamu 1 kapselin, muistelen että paketin ohjeessakin oli näin. Vireyteen ym sitä näytettiin Ruohonjuuressa mainostettavan sillonko ostin :happy: eli luulis että muutenki ihan varteenotettavaa tavaraa :angelic:
 

Liitteet

  • Screenshot_20210110-234025.jpg
    Screenshot_20210110-234025.jpg
    10.5 KB · Katsottu: 100
Takaisin
Top