Liitytäämpäs mukaan.
Ikää 25 v, suhteellisen säännöllinen kuukautiskierto ja tunnistan (tai ainakin luulen tunnistavani) ovulaation melko tarkasti. Yrityskerta 1. menossa, nyt jännitetään, alkavatko kuukautiset ensi viikolla.
Noin 6 päivän päästä ovulaatiosta ja yhdynnästä tuli aamulla ihan hivenen verta pyyhkiessä, oletan mahdolliseksi kiinnittymisvuodoksi. Samaisena päivänä olin myös tajuttoman väsynyt. Äärimmäisen harvoin nukun päiväunia, mutta tuona päivänä nukuin reilun tunnin
Muitakin oireita olen kuulostellut.. Pientä flunssan poikasta on pitänyt kohta toista viikkoa, joka toki voi osaltaan vaikuttaa näihin oireisiin mitä ainakin kuvittelen tuntevani. Läpi tukkoisen nenänkin hajuaisti on kummallisen tarkka. Haistan "hedelmäiseksi" kuvatusta kahvista sen makeuden, voisin jopa väittää että siihen on käytetty kirsikkaa. Ulkona pyöräillessä haisee viemärit nenään, samoin jos joku polttaa tupakkaa - se tuntuu erityisen ällöttävältä.
Vatsalla on omituisia tuntemuksia, eilen alkoi menkkamainen jomotus - jota tietty säikähdin ja ajattelin heti, että noniin se oli tässä.
Paino ei ole noussut, mutta jotenkin turvottaa. Vaatteista jää painaumat ihoon. Voi toki liittyä lämpimiin keleihin ja siihen, että työni on varsin passiivista tällä hetkellä.
Rinnat eivät ole kipeytyneet tavanomaisesti. Yleensä minulla alkaa sellainen kokonaisvaltainen rintojen kipu noin viikko ennen kuukautisia, mutta nyt lähinnä nännit on arat. Muutoinkaan minulle tyypillisiä kuukautisia edeltäviä oireita ei ole juuri ollut; esim. mieliala ei vaihtele (yleensä kiukkuisuutta ja itkuisuutta). Olen itsenikin yllättänyt tällä rauhallisuudella. Myöskään ruokaan ei ole mitään erityisempiä himoja, vaan se on lähinnä sellaista lisääntynyttä nälän tunnetta..
Väsymystä on vaikea arvioida muutoin, päiväväsymystä on, mutta se voi johtua puhtaasti siitä, että jostain syystä herään ihan viimeistään klo 4 joka aamu. Useampana aamuna kolmen jälkeen heräillyt puolen tunnin välein..
Nukkumassa ollaan toki jo klo 21, mutta uni jää silti liian lyhyeksi.
RFSU:n testaa varhain -testi on kaapissa, vielä en uskalla tehdä. Onko kokemuksia tuosta testistä? Toisen, CB:n ostin toki sitten varalle, jos kuukautiset eivät tosissaan ensi viikolla ala. Sen teen varmaan sitten noin viikko kuukautisten alkamisen jälkeen. Olen kova ihminen pettymään, enkä haluaisi tehdä liian aikaisin tai saada positiivista testiä ja sitten se meneekin jo alkuvaiheessa kesken..
Jännittäviä, mutta myös turhauttavia aikoja siis elellään! Täytyy koittaa rauhoitella itseään, että viikon päästä olen varmasti jo ainakin tätä päivää viisaampi kaiken suhteen