Ensimmäisten yrittäjät

Tämäpäs on hiljentynyt :disappointed-face:

Kävin perjantaina yksityisellä aivan paniikinsekaisissa tunnelmissa kun pelotti että mitä siellä sanotaan. Onnekseni kävelin ulos "vaan" PCOS-diagnoosin kera, lääkityksenä Metformiini ja Primot. Lääkäri oli aivan 10/10 eikä kertaakaan esimerkiksi syyttänyt mun painoa ongelmista ja määräsi heti suoraan metformiinin kun sanoin että paino ei miinuskaloreillakaan tipu. 3kk päästä letrot jos tuolla kombolla ei ala ovikset, kuulemma tuo on toiminut tosi monelle:Person Raising Both Hands:

Tämäpäs on hiljentynyt :disappointed-face:

Kävin perjantaina yksityisellä aivan paniikinsekaisissa tunnelmissa kun pelotti että mitä siellä sanotaan. Onnekseni kävelin ulos "vaan" PCOS-diagnoosin kera, lääkityksenä Metformiini ja Primot. Lääkäri oli aivan 10/10 eikä kertaakaan esimerkiksi syyttänyt mun painoa ongelmista ja määräsi heti suoraan metformiinin kun sanoin että paino ei miinuskaloreillakaan tipu. 3kk päästä letrot jos tuolla kombolla ei ala ovikset, kuulemma tuo on toiminut tosi monelle:Person Raising Both Hands:

Hiljasta on, mutta täällä edelleen roikutaan :tears: Hyvä ettei isompaa probleemia kaiketi löytynyt ja nyt on varmaan paljon uutta toivoa yritykseen! Tsemppiä teille ja tärppionnea :folded::red-heart:

Meillä vuosi yritystä täyttyi alkuvuodesta, vielä on menty luomuyrityksellä. Loppuviikosta ollaan jännän äärellä miten tässä kierrossa on käynyt vai alkaako taas uusi. Eiköhän lopputulos määritä meidän taipaleen suuntaa, lähdetäänkö hoitoja hakemaan vaiko mitä. Tietysti sitä taas toivoo, että tämä on ollut SE kierto, jossa joku on tarrannut mukaan :folded:

Minäkin täällä vielä :Waving Hand Sign:

Me taidetaan olla Maakku aika samassa vaiheessa kiertoa sitten, mullakin ensi viikon lopulla jännitys tiivistyy :Hugging Face: Tarkoitus oli tehdä tähän kiertoon meidän toinen inssi, mutta ovis tulikin jo kp10 niin ei ehditty. Kp11 siis kävin folliultrassa inssiä varten ja siellä nähtiin, että ovis oli jo tapahtunut. Oli se rakkula kuitenkin 24mm ja limakalvokin näytti paksulta, vaikka sitä ei taidettukaan mitata. Meillä tulee aika pitkällä viiveellä Kantaan tiedot käynneistä, niin ei siellä vielä näy. On kyllä kieltämättä toiveet korkealla, kun on kaikkia tuntemuksiakin ollut :Smiling Face With Smiling Eyes: Eilen esim. Kuorin ja leikkasin kurpitsaa, johon piti ihan voimaa käyttää, niin yhtäkkiä alkoi sykkiä mahassa oikealla puolella, missä oviskin oli. Sitten iskikin pelko, että rehkin liikaa ja kiinnittyminen jotenkin häiriintyi siitä, mutta jospa ei kuitenkaan. No ensi viikolla selviää :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Olispa kiva, jos tämäkin ketju taas aktivoituisi :Smiling Face With Smiling Eyes: Itse en oikeen ole muuta omaa paikkaa täältä löytänyt, tuo Raskaaksi 2022 on ainakin niin aktiivinen ja paljon porukkaa, että en pysyisi menossa mukana :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Tykkään tällaisista pienemmistä ryhmistä, kun tuntee vähän sitä porukkaa, että mikä tausta kenelläkin on.

Minäkin täällä vielä :Waving Hand Sign:

Me taidetaan olla Maakku aika samassa vaiheessa kiertoa sitten, mullakin ensi viikon lopulla jännitys tiivistyy :Hugging Face: Tarkoitus oli tehdä tähän kiertoon meidän toinen inssi, mutta ovis tulikin jo kp10 niin ei ehditty. Kp11 siis kävin folliultrassa inssiä varten ja siellä nähtiin, että ovis oli jo tapahtunut. Oli se rakkula kuitenkin 24mm ja limakalvokin näytti paksulta, vaikka sitä ei taidettukaan mitata. Meillä tulee aika pitkällä viiveellä Kantaan tiedot käynneistä, niin ei siellä vielä näy. On kyllä kieltämättä toiveet korkealla, kun on kaikkia tuntemuksiakin ollut :Smiling Face With Smiling Eyes: Eilen esim. Kuorin ja leikkasin kurpitsaa, johon piti ihan voimaa käyttää, niin yhtäkkiä alkoi sykkiä mahassa oikealla puolella, missä oviskin oli. Sitten iskikin pelko, että rehkin liikaa ja kiinnittyminen jotenkin häiriintyi siitä, mutta jospa ei kuitenkaan. No ensi viikolla selviää :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Olispa kiva, jos tämäkin ketju taas aktivoituisi :Smiling Face With Smiling Eyes: Itse en oikeen ole muuta omaa paikkaa täältä löytänyt, tuo Raskaaksi 2022 on ainakin niin aktiivinen ja paljon porukkaa, että en pysyisi menossa mukana :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Tykkään tällaisista pienemmistä ryhmistä, kun tuntee vähän sitä porukkaa, että mikä tausta kenelläkin on.

"Kiva" kuulla sinusta vaikka ikävää että täällä vielä roikutaan.. peukut pystyyn meille kaikille! ❤

Minäkin täällä :) meillä oli tuossa tammi-helmikuussa kaksi tuloksetonta inssiä, joiden jälkeen päästiin nyt IVF jonoon, suunnittelukäynti on heinäkuun lopulla. Lisäksi löytyi toisen inssin yhteydessä polyyppi kohdusta, joka poistetaan toukokuussa tähystyksessä. Eli nyt on vähän tällästä odottelua ennen tuota IVF:ää!

Kyllä tuntuu toiveikkaalta tieto että sinne ollaan nyt pääsemässä, kun todennäköisyydet siinä on niin paljon paremmat :) ja siellä myös paljastuisi jos vaikka olis jotain peruuttamatonta vikaa mun munasoluissa tms. Kun miehellä tosiaan jo useampi lapsi on aiemmasta liitosta, eli todistusaineistoa on, että hänellä homma pelaa. Tosin, meillä nyt inssit lopetettiin ennenaikaisesti juurikin siittiöiden alhaisen määrän vuoksi. Toki hänellä on yli kymmenen vuotta edellisen lapsen saamisesta, eli voihan siinä olla jotain välissä tapahtunut, mikä on tuohon siemennesteen laatuun sit vaikuttanut.

Moikka taas pitkästä aikaa! :) Tovi on vierähtänyt kun olen tänne kirjoitellut. Täällä ei ole vieläkään näkynyt plussaa, mutta huomenna jälleen teen testin. Pidän peukkuja pystyssä. :red-heart:

Tänään jälleen aamulla testiin tuli teksti ei raskaana. Oli jo vähän aikaa sellaiset fiilikset, että olisin raskaana, mutta ei taaskaan. Tsemppiä kaikille muillekkin! ❤️

Tänään jälleen aamulla testiin tuli teksti ei raskaana. Oli jo vähän aikaa sellaiset fiilikset, että olisin raskaana, mutta ei taaskaan. Tsemppiä kaikille muillekkin! ❤️

Äh eikä :sad-face: Oon pahoillani negasta, teilläkin yritystä jo tovi jos toinenkin.

Voi äh! :( Kovasti myötätuntoa sinne :red-heart:

Mä en ole kertaakaan tässä 2v8kk yrityksen aikana tehnyt digitaalista raskaustestiä... Se "Ei raskaana" teksti kuulostaa liian raastavalta. On mulla niitä pari optimistisesti kaapissa odottamassa jos joskus tarvitsiskin! Mutta en tiiä miten tummia viivoja pitäis tulla muihin testeihin ennen kuin uskaltautuisin digiin koskemaan :Eyes:

Nega testattu tänä aamuna :crying-face: Jospa nyt alkavasta kierrosta onnistuis se inssi.
Voi höh :( :red-heart:

Onko Minzku nyt folliultra ens kerralla aiemmin, onko ollu puhetta? Mua jännitti ekassa inssissä kans että ehtiikö ovis tulla ennen ultraa. Mulla ovis ollu nyt yleensä kp10-12 ja ultra oli kans kp11. Siellä oltiinkin jo ihan hilkuilla, ja ovisplussa tuli seuraavana aamuna (joka oli perjantai, eli sillon heti inssiin). Tuon seurauksena mulla ajotettiin seuraavan kerran folliultra sit kp10 - ja siinä kierrossa ovis olikin vasta kp13 :D mutta mulla taitaa olla nopea ovis, eli se tapahtuu samana päivänä kuin digiplussa tulee. Toka inssi tehtiin ovisplussaa seuraavana päivänä, ja siellä ovis oli jo menny.

Joo, oli puhetta sillon folliultrassa kun kävin, että ehkä jo kp9 olis hyvä käydä ultrassa. Huomenna soitan sinne. Mulla vaihtelee oviksen ajankohta myös, mutta en kyllä muista, että olis koskaan jo kp10 ollut. Eka inssi tehtiin kp14 ja sillonkin oli vähän epäselvää, että oliko se ovis jo mennyt, sitä kyllä itse epäilen. Mulla oli varalta mukana irrotuspiikkikin, mutta sitä ei sitten käytetty, kun näytti että on jo irronnut.

Kävin muuten tässä kierrossa taas akupunktiossa kiinnittymistä tukemaan, niin se hoitaja sanoi, että nyt on pulssikuva just semmonen ku pitääkin :smiling-eyes: Kuulemma oli ihan erilainen kuin ennen ja ei löytynyt mitään tasapainotettavaa, nyt on siis keho valmiimpi raskaudellekin :smiling-eyes: Pitää kyllä varata taas aika ovista boostaamaan.

Voi höh :sad001 :red-heart:

Onko Minzku nyt folliultra ens kerralla aiemmin, onko ollu puhetta? Mua jännitti ekassa inssissä kans että ehtiikö ovis tulla ennen ultraa. Mulla ovis ollu nyt yleensä kp10-12 ja ultra oli kans kp11. Siellä oltiinkin jo ihan hilkuilla, ja ovisplussa tuli seuraavana aamuna (joka oli perjantai, eli sillon heti inssiin). Tuon seurauksena mulla ajotettiin seuraavan kerran folliultra sit kp10 - ja siinä kierrossa ovis olikin vasta kp13 :D mutta mulla taitaa olla nopea ovis, eli se tapahtuu samana päivänä kuin digiplussa tulee. Toka inssi tehtiin ovisplussaa seuraavana päivänä, ja siellä ovis oli jo menny.

Mä jäin miettii tuota, kun itsekin ovuloin ilmeisesti nopeasti, että ovuloikohan sit aina nopeasti vai onko mahdollista että välillä ovuloi "hitaammin" ja välillä nopeammin?
Mulla kun tulee dippi lämpöihin niin aina samana iltapäivänä/iltana on jo ovisplussa, niin seuraavasta aamusta alkaen on jo lämmöt koholla ja ovistestikin on jo haalea. Ja muistaakseni Fertility Friendkin tyrkkää sen oviksen lämpöjen perusteella aina tapahtuneen dipin jälkeisenä päivänä. Oviksen paikka itse toki voi vaihdella eri kierrossa mut entäs se itse oviksen kesto vaikkapa siihen ovisplussaa nähden, voiko se aikaväli vaihdella.

Mä jäin miettii tuota, kun itsekin ovuloin ilmeisesti nopeasti, että ovuloikohan sit aina nopeasti vai onko mahdollista että välillä ovuloi "hitaammin" ja välillä nopeammin?
Mulla kun tulee dippi lämpöihin niin aina samana iltapäivänä/iltana on jo ovisplussa, niin seuraavasta aamusta alkaen on jo lämmöt koholla ja ovistestikin on jo haalea. Ja muistaakseni Fertility Friendkin tyrkkää sen oviksen lämpöjen perusteella aina tapahtuneen dipin jälkeisenä päivänä. Oviksen paikka itse toki voi vaihdella eri kierrossa mut entäs se itse oviksen kesto vaikkapa siihen ovisplussaa nähden, voiko se aikaväli vaihdella.
Mä voisin hyvin kuvitella, että voi olla joku "yleinen" tapa millä oma elimistö toimii, mut sit välillä tulee siihen vaihtelua! Ja tuolla BBT keskustelussa eräs vastikään kertoi, että edellisen yrityksen aikana oli todennut että eri munasarjat ovuloi eri tavalla :D

Pitäis itekkin koittaa taas testeillä bongata ovista, kun yleensä on niin mututuntuman varassa muuten. Lämpöjä kyllä seuraan, vaan ei niistäkään aina ota selvää. En vaan yleensä meinaa millään muistaa tehdä niitä ennen kuin on jo myöhäistä :tears: Viime kierrossakin testailu jäi kahteen testiin, kun se ensimmäinen olikin jo lähes plussa.

Heipsan, ajattelin nyt liittyä tähän porukkaan. Mun matka tosin on vasta alkamassa. Ensi viikolla tarkoitus poistaa hormonaalinen ehkäisy ja katsoa mitä tulee tästä matkasta. :smiling face with heart-eyes::folded:

Tervetuloa joukkoon :smiling-eyes: toivottavasti ei ole pitkä vierailu täällä yrittäjien joukossa!

Joo saapa nähdä. Itsellä kuitenkin tässä 8v. ollut hormonaalinen ehkäsy käytössä niin ei sinänsä ole toiveet ihan heti alussa korkealla. :smiling-eyes:

Takaisin