Ensimmäisten yrittäjät

Täällä taas epätoivoiset talletusyritykset alkaneet. Ei tosin vielä ovisplussaa, tänään tosin vasta kp10 joten sinänsä hyvä ettei vielä. Toivotaan että myöhemmin tällä viikolla tulee kuten odottaa voisi.

Me kans alotettiin tallettelut jo kp8 (kun mulla puski himot päälle) ja paljastukin sit että oli aikanen ovulaatio ku kp10 tuli plussaa ovistestiin! Eli kannatti alottaa ajoissa, nyt meni tallettelut ihan hyvin :D ilman ovistestejä ei kyl olis tullu mieleen että nyt jo ovulaatio, eikä varmasti olis tähtäilty näin montaa tallettelua tähän aikaan.

Tänään kp 57... Soitin aamulla TK ja sain huomiselle labran HCG, TSH, PVK ja PRL kokeisiin. Lääkäri laittoi mulle myös valmiiksi jo terolut-reseptin odottelemaan jos verikokeet tulee negsuna. Ilmeisesti multa tutkitaan myös PCOS jos ei millään muulla voida poissulkea näitä mun menkkojen poissaoloa.

En tiedä miten moni teistä seurailee tuota plussa vai ei -ketjua mutta laitoin sinne kuvan yhdestä testistä mihin tuli jotain. Sen jälkeen taas pelkästään negatiivisia, toki en enää oikein jaksa edes testailla. O-testit jääneet näyttämään sellaista haaleaa plussaa (ennen oon saanut just ja just näkymään toisen viivan).

About viikko sitten multa tuli verta hetken aikaa niin että luulin että täti tuli mutta sekin sitten loppui. Nyt on muutaman päivän välein tihrutellut iiihan pikkuisen verta pyyhittäessä, ei edes ehdi pikkuhousunsuojaan.

Mua turhauttaa aivan suunnattomasti kun en tiedä mikä tässä mättää. Voiko mulla olla tuulimuna joka ei vaan mene kesken? Onko mulla oikeasti joku PCOS (oireita siihen kyllä on mutta jotenkin tuntuu että mun kuukautiset on ollut aiemmin liian "säännölliset")? Johtuuko tämä vieläkin mun pillereiden lopetuksesta? Oonko nyt saanut k-piikistä tämän kirouksen?

Tänään kp 57... Soitin aamulla TK ja sain huomiselle labran HCG, TSH, PVK ja PRL kokeisiin. Lääkäri laittoi mulle myös valmiiksi jo terolut-reseptin odottelemaan jos verikokeet tulee negsuna. Ilmeisesti multa tutkitaan myös PCOS jos ei millään muulla voida poissulkea näitä mun menkkojen poissaoloa.

En tiedä miten moni teistä seurailee tuota plussa vai ei -ketjua mutta laitoin sinne kuvan yhdestä testistä mihin tuli jotain. Sen jälkeen taas pelkästään negatiivisia, toki en enää oikein jaksa edes testailla. O-testit jääneet näyttämään sellaista haaleaa plussaa (ennen oon saanut just ja just näkymään toisen viivan).

About viikko sitten multa tuli verta hetken aikaa niin että luulin että täti tuli mutta sekin sitten loppui. Nyt on muutaman päivän välein tihrutellut iiihan pikkuisen verta pyyhittäessä, ei edes ehdi pikkuhousunsuojaan.

Mua turhauttaa aivan suunnattomasti kun en tiedä mikä tässä mättää. Voiko mulla olla tuulimuna joka ei vaan mene kesken? Onko mulla oikeasti joku PCOS (oireita siihen kyllä on mutta jotenkin tuntuu että mun kuukautiset on ollut aiemmin liian "säännölliset")? Johtuuko tämä vieläkin mun pillereiden lopetuksesta? Oonko nyt saanut k-piikistä tämän kirouksen?

Hyvä että sait labra-ajan huomiselle, toivotaan että tilanne selkiytyy! On kyllä hirmu pitkä kierto, varmasti turhauttavaa :(

Saimme nyt ajan lapsettomuuspolille helmikuussa, vielä kun malttaa jaksaa odottaa sinne saakka :tears: Onhan tässä odottelua koko projekti kerrakseen, joten täytyy vaan pitää malttia yllä. Helpottavaa saada aika noinkin pian kun terveydenhuolto on niin kuormittunut. Nyt vaan siis toivotaan ettei tarvitsisi käynnille edes mennä vaan tärppi kävisi ihan itsestään, vaikka merkkejä siitä ei olekaan tullut :smiling-eyes:

:smiling-eyes:
Saimme nyt ajan lapsettomuuspolille helmikuussa, vielä kun malttaa jaksaa odottaa sinne saakka :tears: Onhan tässä odottelua koko projekti kerrakseen, joten täytyy vaan pitää malttia yllä. Helpottavaa saada aika noinkin pian kun terveydenhuolto on niin kuormittunut. Nyt vaan siis toivotaan ettei tarvitsisi käynnille edes mennä vaan tärppi kävisi ihan itsestään, vaikka merkkejä siitä ei olekaan tullut :smiling-eyes:
Hienoa, että aika nyt saatu. Jotain mitä odottaa.. Mulla myös aika helmikuulle lapsettomuushoitojen suunnitteluun, sen odottelu tuntuu niin pitkältä mutta joka päivä onneksi lähempänä sitä ja eihän se nyt oikeasti enää superkaukana ole. Toivottavasti saadaan molemmat hoitojen kautta viimeistään konkreettista apua :smiling-eyes:

:smiling-eyes:
Hienoa, että aika nyt saatu. Jotain mitä odottaa.. Mulla myös aika helmikuulle lapsettomuushoitojen suunnitteluun, sen odottelu tuntuu niin pitkältä mutta joka päivä onneksi lähempänä sitä ja eihän se nyt oikeasti enää superkaukana ole. Toivottavasti saadaan molemmat hoitojen kautta viimeistään konkreettista apua :smiling-eyes:
No niimpä, toivotaan :red-heart:! Eiköhän se aika mene nopeasti, tai ainakin toivotaan :smiling-eyes:

Meillä on nyt ensi viikolla vihdoin hoitojensuunnittelukäynti :) hakeuduttiin hoitoihin elokuussa, tätä ennen ollut yksi terveyskeskuslääkäri ja yksi lapsettomuusklinikan lääkäri. Toivon että tuolla ensi viikolla nyt saadaan vihdoin jotain konkreettista suunnitelmaa!

On muuten dpo10 silloin kun on tuo lääkärin aika. Varmaan siinä vaiheessa oon jo pari negaa ehtiny testaamaan niin siitä vähän pontta siihen keskusteluun. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Onko muuten kellään kokemusta CB dual hormoni -testistä eli sitä jonka LH lisäksi pitäisi mitata estrogeenia? Mulla on nyt ekaa krt käytössä, eikä se ole antanut mitään muuta kuin negaa muutaman päivän (mikä täysin ymmärrettävää kun nyt vasta kp12 ja yleensä ovis ollut kp12-14). Nyt sitten tämä aamuna oli myös nega ja nyt alkuiltapäivästä sitten positiivinen eli se ”huippuhedelmällisyys”. Eli missään kohtaa ei tullut sitä vilkkuvaa naamaa mikä pitäisi tulla ”huippuhedelmällisyyden” lähestyessä estrogeenin noustessa. Mietin voiko estrogeenissa olla vikaa mutta kuitenkin kai se LH nousu vaatii myös estrogeenin toiminnan? Lisäksi kokeilin samaan aikaan sitä CB perustestiä eli yhden hormonin testiä eli vain LH mittaavaa ja se antoi negan. Erikoista? Tähän asti olen käyttänyt perustestejä ja CB yhden hormonin testiä joka kk ja lähes aina saanut selkeän pos/neg vastauksen…

Onko muuten kellään kokemusta CB dual hormoni -testistä eli sitä jonka LH lisäksi pitäisi mitata estrogeenia? Mulla on nyt ekaa krt käytössä, eikä se ole antanut mitään muuta kuin negaa muutaman päivän (mikä täysin ymmärrettävää kun nyt vasta kp12 ja yleensä ovis ollut kp12-14). Nyt sitten tämä aamuna oli myös nega ja nyt alkuiltapäivästä sitten positiivinen eli se ”huippuhedelmällisyys”. Eli missään kohtaa ei tullut sitä vilkkuvaa naamaa mikä pitäisi tulla ”huippuhedelmällisyyden” lähestyessä estrogeenin noustessa. Mietin voiko estrogeenissa olla vikaa mutta kuitenkin kai se LH nousu vaatii myös estrogeenin toiminnan? Lisäksi kokeilin samaan aikaan sitä CB perustestiä eli yhden hormonin testiä eli vain LH mittaavaa ja se antoi negan. Erikoista? Tähän asti olen käyttänyt perustestejä ja CB yhden hormonin testiä joka kk ja lähes aina saanut selkeän pos/neg vastauksen…
Itse en oo noita käyttänyt, oon aina menny halpisliuskoilla. Mutta vastakysymys: onko noi tollaset testit kuitenkin kertakäyttösiä? Jos on, eikö niihin pala aika paljon rahaa, jos monta kertaa päivässäkin ovulaation aikana pitää testata? Jos ei, niin montako kertaa sellasta voi käyttää? Noi on mulle ihan vieras alue :D

Itse en oo noita käyttänyt, oon aina menny halpisliuskoilla. Mutta vastakysymys: onko noi tollaset testit kuitenkin kertakäyttösiä? Jos on, eikö niihin pala aika paljon rahaa, jos monta kertaa päivässäkin ovulaation aikana pitää testata? Jos ei, niin montako kertaa sellasta voi käyttää? Noi on mulle ihan vieras alue :D
Kyllä, ovat valitettavasti aika kalliita - eikä ehkä tarvitsisi käyttää noin usein mutt halusin nyt kokeilla tuotakin.

Meikäläinen käyttää noita cb kahden hormonin testejä. Yleensä teen sen vaan aamusin, kun se vaatii sen 4h pidätyksen eikä sais juodakaan paljoan ennen sitä. En pysty 4h pidätykseen iltasin.
Mutta pari kertaa mullakin ollu noin, että tulikin suoraan se huippu. Kiputuntemuksista olen kuitenkin päätellyt, että ovulaatio tapahtui oikeesti.
En tiedä miksi noin joskus käy. Voisko se johtua siitä, että testaaminen olis alotettu liian myöhään. Omalla kohdalla vaikuttais siltä, että tämä myöhäinen aloitus pitäis paikkaansa, kun mulla oli käytössä letrot niin se aikaisti ovulaatiota enkä tajunnut varautua siihen. Oon ymmärtänyt, että se toimii jotenki silleen, että vertaa henkilön tuloksia toisiinsa eli aluksi pitäisi saada ns. normaalitaso mitattua, jotta se voi huomata tason nousua ja huipun. En ole tästä varma olenko ymmärtänyt toiminnan oikein.

Voimia kaikille uuteen kiertoon joutuneille!❤️ Täällä tänään kp7. Tässä kierrossa menkat loppui kp5. Raskauskeijun ovistestit saapui sopivasti tänään kotiin ja aloitin tänään tikutuksen. Täytyy nyt vain toivoa, että ovis tapahtuu tässä kierrossa. Rauhallista joulun aikaa kaikille. ❤️

Mulla oletus oli että ovis ois jouluaattona, mutta en ainakaan vielä oo saanut tikutettua mitään vahvaa viivaa, ehkä se on tässä tulevina päivinä. Noh, hyvä niin jos on, koska alkuviikosta ei pahemmin ehtinyt tallettelemaan, mutta nyt eilen ehti ja viikonloppuna ehtii myös

Meillä oli juuri eilen jouluaattoiltana täsmäiskuyritys, ehkä viimeinen kotiyritys ennen hoitoja (?), riippuen miten pian ne pääsee aloittamaan. Siinä kun oli ensiksi herätty aikaisin mies töihin ja minä joulun laittamiseen, sitten koko ilta syöty, mies ottanut myös muutaman oluen ja pari viinilasia, kello lähemmäs puolenyön ja alakerrassa sukulaiset niin oli taas romantiikka aika kaukana, mutta suoriduttiin :tears: Eipä sitä koskaan tiedä jos se tuuri kävisi ei-niin-parhaissa olosuhteissa, mutta tuskinpa. Silti saa taas alkaa toivoa…

Takaisin