Ensimmäisten yrittäjät

Tässä tämä nyt on dpo 11, huomenna flo näyttää menkat alkavaksi. Nega mun silmiin vai mitä ootte mieltä..? Anxious Face With Sweat-
20211119_060842.jpg

Kirjoitanpa välillä tännekin. Toissa iltana sain cb ovulaatio digitestiin ensimmäistä kertaa hymynaaman. Ja liitän alle vielä kuvan fertility friendin lämpökaaviosta. Oon aina mitannut vain kainalosta mutta kyllä se suuntaa antaa. Kipujen ja tuon kaavionkin mukaan ovulaatio tapahtui eilen illalla, ennen sitä sopivasti talleteltiin. Beating HeartBeaming Face With Smiling Eyes Nyt siis kp15 ja dpo 1. Piinailu alkakoon!

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin. Beating Heart

Liitteet

• 20211120_085455.jpg
    20211120_085455.jpg
    265.1 KB · Katsottu: 76
Moi! Pitkästä aikaa tulin tänne lukemaan teidän viestejä. Mulla menee aina niin, että uuden kierron alkaessa kiinnostus vauvajuttuihin lakkaa hetkeksi, enkä halua käydä täällä lainkaan, mutta kierron loppupuolella taas tulee tänne eksyttyä :D

Mulla nyt siis kp 16 ja ovulaatio ehkä oli jo tai sitten tulossa, en ole testaillut mutta limoja ainakin on ollut tällä viikolla useana päivänä.. Nyt alkaakin taas piiitkät päivät menkkoja odotellessa ja oireita tutkiessa.

Niin ne menkat sieltä sitten saapuivat tänä aamuna. Perjantaina oli veriviiruista ja vaaleanpunaista pientä vuotoa myöhään illalla, jota jatkui lauantai päivään saakka. Eilen kumminkin ennen sänkyyn menoa alkoi hirveät jomotukset vatsassa ja vuotoa oli jo tullut enempi. Nyt siispä kp1. Tässä kierrossa aloitan terokuurin. Varasin myös vielä huomiselle lääkäriajan, sillä mulla on myöskin ollut ovuloimattomia kiertoja paljolti ja myös siihen tarvitsisin apua kun kaikki mahdolliset kikka kolmoset kokeiltu, kuten suositellut lisäravinteet, ruokavalion muutokset yms. Tsemppiä kaikille ja paljon onnea kaikille plussanneille! ❤️❤️

Dpo7, ja nyt jo usko tämänkään kierron onnistumiseen laskenut. Ei vaan oo yhtään mitään tuntemuksia tai eroja kuin muissakaan kierroissa viimeisen vuoden takaa. Menkat alkaa vasta ensi viikonloppuna ja sitten jäädäänkin odottelemaan kutsua lapsettomuuspolille. Olikos täällä joku käynyt siellä ensikäynnillä? Oon lukenut tayssin sivuilta kaiken mahdollisen tiedon, mutta oliskos jollain jakaa kokemusta mitä siellä ns. konkreettisesti tehdään, muodostetaanko jokin hoitosuunnitelma heti vai voiko käynnin jälkeen mennä vielä pitkään ennen toimenpiteitä? :) Kiitos jo etukäteen jos jollain on kertoa omia kokemuksia, toki ne ovat aina yksilöllisiä, mutta arvokasta tietoa omaan tilanteeseen Blue Heart

Niin ne menkat sieltä sitten saapuivat tänä aamuna. Perjantaina oli veriviiruista ja vaaleanpunaista pientä vuotoa myöhään illalla, jota jatkui lauantai päivään saakka. Eilen kumminkin ennen sänkyyn menoa alkoi hirveät jomotukset vatsassa ja vuotoa oli jo tullut enempi. Nyt siispä kp1. Tässä kierrossa aloitan terokuurin. Varasin myös vielä huomiselle lääkäriajan, sillä mulla on myöskin ollut ovuloimattomia kiertoja paljolti ja myös siihen tarvitsisin apua kun kaikki mahdolliset kikka kolmoset kokeiltu, kuten suositellut lisäravinteet, ruokavalion muutokset yms. Tsemppiä kaikille ja paljon onnea kaikille plussanneille! ❤️❤️

Pahoittelut uuteen kiertoon joutumiseen :( Hyvä että varailit lääkäriaikaa, toivottavasti sitä kautta saat apuja, jotta ovulaatio varmasti tapahtuisi Blue Heart

Tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille. Täällä Kp6/7, kohta pääsee/joutuu taas kerran yrittämään..

Voi harmi Moonstone! :( osanotot uudesta kierrosta!

Sisukas26: En varmaksi osaa sanoa Tays:in tilannetta, itse täällä pääkaupunkiseuduilla juuri alottamassa hoidot. Meillä oli ihan ensimmäinen käynti terveysasemalla, siellä lääkäri kyseli ihan jotain perusasioita (yhdyntöjen tiheyttä ym.), katsoi perusverikokeita ja teki hyvin kevyen alatutkimuksen (ei ultraa). Tämän jälkeen tuli kutsu lapsettomuuspolille, aika pari kuukautta tuosta eteenpäin. Sitä ennen piti käydä uusissa verikokeissa, ja mieheltä otettiin spermanäyte. Vastaanotolla tehtiin ultra, punnittiin molemmat, ja käytiin läpi tulokset noista tutkimuksista. Jos noissa olisi jotain löytynyt, olisi tässä kohtaa jo voitu kai jotain hoitoja aloittaa. Mutta meiltä ei löytynyt kummastakaan mitään vikaa. Seuraava aika taas n. kaksi kuukautta tuosta, siellä aletaan suunnitella hoitoja. Tähän siis nyt vielä yli kuukausi aikaa, eli tästä eteenpäin en osaa enempää kertoa :)

Sit omia juttuja: Mä sain rfsu:n ovulaatioteihin tuossa puolivälissä viikkoa vähän tummempia "negoja", jotka näytti samalta kuin jossu123:n johonkin ketjuun laittamat rfsu:n tulokset samalla hetkellä kun joku toinen testi antoi selvän plussan. Sen jälkeen tullut hailakampaa viivaa, ja viime yönä näytti että ehkä lähti Ourassa lämmöt nousemaan. Nyt sit ihmettelen, että menikö se ovulaatio tuossa "negojen" kohdalla, vai mahtoiko tämä olla joku ovuloimaton kiero? :O en ole vuoteen tikutellut ovulaatioita, kun lääkäri vihjasi, että kannattaa ehkä koittaa vaan olla mittailematta ja stressailematta, josko sillä nappaisi ( no ei napannut, joten aloin taas mittailemaan :P )

Mites se menisi, jos olisi ovuloimaton kierto: nouseeko silti lämmöt loppukuun ajaksi? Eli voiko mitenkään tunnistaa, että ei tullut ovulaatiota?

Voi harmi Moonstone! :sad001 osanotot uudesta kierrosta!

Sisukas26: En varmaksi osaa sanoa Tays:in tilannetta, itse täällä pääkaupunkiseuduilla juuri alottamassa hoidot. Meillä oli ihan ensimmäinen käynti terveysasemalla, siellä lääkäri kyseli ihan jotain perusasioita (yhdyntöjen tiheyttä ym.), katsoi perusverikokeita ja teki hyvin kevyen alatutkimuksen (ei ultraa). Tämän jälkeen tuli kutsu lapsettomuuspolille, aika pari kuukautta tuosta eteenpäin. Sitä ennen piti käydä uusissa verikokeissa, ja mieheltä otettiin spermanäyte. Vastaanotolla tehtiin ultra, punnittiin molemmat, ja käytiin läpi tulokset noista tutkimuksista. Jos noissa olisi jotain löytynyt, olisi tässä kohtaa jo voitu kai jotain hoitoja aloittaa. Mutta meiltä ei löytynyt kummastakaan mitään vikaa. Seuraava aika taas n. kaksi kuukautta tuosta, siellä aletaan suunnitella hoitoja. Tähän siis nyt vielä yli kuukausi aikaa, eli tästä eteenpäin en osaa enempää kertoa :)

Sit omia juttuja: Mä sain rfsu:n ovulaatioteihin tuossa puolivälissä viikkoa vähän tummempia "negoja", jotka näytti samalta kuin jossu123:n johonkin ketjuun laittamat rfsu:n tulokset samalla hetkellä kun joku toinen testi antoi selvän plussan. Sen jälkeen tullut hailakampaa viivaa, ja viime yönä näytti että ehkä lähti Ourassa lämmöt nousemaan. Nyt sit ihmettelen, että menikö se ovulaatio tuossa "negojen" kohdalla, vai mahtoiko tämä olla joku ovuloimaton kiero? :O en ole vuoteen tikutellut ovulaatioita, kun lääkäri vihjasi, että kannattaa ehkä koittaa vaan olla mittailematta ja stressailematta, josko sillä nappaisi ( no ei napannut, joten aloin taas mittailemaan :P )

Mites se menisi, jos olisi ovuloimaton kierto: nouseeko silti lämmöt loppukuun ajaksi? Eli voiko mitenkään tunnistaa, että ei tullut ovulaatiota?

Kiitos viesistä :) joo mä oon käynyt perus lääkärillä jo muutamaan otteeseen kiertojen takia, jonka vuoksi me saadaan lähete vain viemällä meidän tiedot (miehen tulokset mm.) terveyskeskukseen, jonka jälkeen ootellaan kutsua :) musta on juuri myös otettu verikokeet ja mieheltä omat tutkimukset, joten ne pitäis olla näillä ok :) toivon että he tekis mulle jtn tarkempia tutkimuksia, kun vaan perus tsekkaukset, mutta saa nähdä! Jännittää, toivottavasti vielä meitä onni suosisi ilman hoitoihin menemistä.

Tähän lämpö asiaan en osaa vastailla, kun niitä en ole itse vielä mittaillut ollenkaan. Testejä oon käyttänyt ja tosiaan itse huomannut että rfsu-liuskat ovat ainoita jotka eivät tunnu reagoivan ovulaatioon vahvasti.. kerran samasta näytteestä testasin rfsu-liuskoilla, one step -liuskoilla ja cd digiovulaatiotestillä ja rfsu oli ainoa jossa vain haalea toinen viiva ja muut plussia :D

Kiitos viesistä :) joo mä oon käynyt perus lääkärillä jo muutamaan otteeseen kiertojen takia, jonka vuoksi me saadaan lähete vain viemällä meidän tiedot (miehen tulokset mm.) terveyskeskukseen, jonka jälkeen ootellaan kutsua :) musta on juuri myös otettu verikokeet ja mieheltä omat tutkimukset, joten ne pitäis olla näillä ok :) toivon että he tekis mulle jtn tarkempia tutkimuksia, kun vaan perus tsekkaukset, mutta saa nähdä! Jännittää, toivottavasti vielä meitä onni suosisi ilman hoitoihin menemistä.

Tähän lämpö asiaan en osaa vastailla, kun niitä en ole itse vielä mittaillut ollenkaan. Testejä oon käyttänyt ja tosiaan itse huomannut että rfsu-liuskat ovat ainoita jotka eivät tunnu reagoivan ovulaatioon vahvasti.. kerran samasta näytteestä testasin rfsu-liuskoilla, one step -liuskoilla ja cd digiovulaatiotestillä ja rfsu oli ainoa jossa vain haalea toinen viiva ja muut plussia :D
Kiitos tuosta vastauksesta! Kuulostaa siis tosiaan siltä, että voi hyvin olla ollut ovulaatio tuossa puolivälissä viikkoa! Pieni toivonkipinä siitä siis, ollaan kuitenkin joka toinen päivä tässä talleteltu että ei siitä jäänyt kiinni :) vähän pelotti, kun oli aika kovat stressit mulla tossa puolessa välissä viikkoa töiden takia, että ei kai se pilannut ovulaatiota jotenkin :D

Minäkin kovasti toivoisin, että tässä yllättäen onnistaisikin ennen, kuin alkaa hoidot. Toisaalta olen jo päässäni valmistautunut siihen, että menee vielä monta vuotta hoidoista huolimatta. Mutta silti on kova usko siihen, että hoidoilla jossain vaiheessa nappaa, vaikka kestäisikin!

Missä vaiheessa kierrot muilla? Itellä dpo 3 ja MITEN voi päivät kulua niin hitaasti... ensin ajattelin että oisin testannut vasta 1.12. mutta mun itsehillintä ei taida riittää viikonloppua kauemmaksi...

Mulla on nyt semmoinen vaihe, että pitää odottaa ensi viikkoon. Silloin saa alkaa tallettelut ja tikuttelut. Tsemppiä kaikille tilanteisiinne <3

Missä vaiheessa kierrot muilla? Itellä dpo 3 ja MITEN voi päivät kulua niin hitaasti... ensin ajattelin että oisin testannut vasta 1.12. mutta mun itsehillintä ei taida riittää viikonloppua kauemmaksi...
Joo päivät matelee Cat With Tears Of Joy Mulla siis dpo8, enkä testaile kun veikkaan jo nyt että menkat saapuu. Mikäli ei niin sitten vois mennä tikkukaupoille Beaming Face With Smiling Eyes Olo on kuitenkin hyvä, ootan joulukuuta ja aattelin että kun tän kuun lopussa meille tulee vuosi täyteen niin ollaan ns. saavutettu ensimmäinen rajapyykki. Tästä seuraava vuosi tulee varmasti olemaan erilainen, joten hyvä aika varautua siihen. Oon huomannut itsestäni mitä pidemmälle tää projekti on jatkunu, sitä enemmän oon alkanu ’hyväksymään’ meidän tilanteen ja esimerkiks itkuisuus on vähentynyt hurjasti verrattuna alun stressiin.
Tsemppiä piinailuun, pidetään nyt toivoa silti yllä että molemmat saataisiin positiivisia yllätyksiä piinan lopuksi Beating Heart!

Täällä kp6. Letrozolia vedän nyt muutaman päivän, sit kontrolliultra. Pe varmaan alotan tikuttelun ja ovulaatio todnäk tulossa ens maanantaina (jos menee samalla tavalla kuin edellisessä Letrokierrossa).

Kp 2 eli tooodella paljon odotuksia edessä Beaming Face With Smiling Eyes

Täällä kp3 eli uusi kierto alkoi viikonloppuna. Ajateltiin miehen kanssa rauhoittaa joulukuu ja jatkaa hoitoja vasta ensi vuoden puolella. Letrot kuitenkin käytössä tässäkin kierrossa. Kyllähän ne menkat taas kirpaisi ja harmitti ja välillä jopa mietin, että saadaankohan me ikinä edes yhtä lasta Anxious Face With Sweat Väistämättäkin tulee mietittyä, että mikä meissä on vikana kun ei näin luonnollinen asia ota onnistuakseen ja ympärillä monet tulee helposti raskaaksi ja saa nauttia äitiydestä ja perhe-elämästä. Siitä minäkin olen aina haaveillut. Vaan ei se auta kuin mennä eteenpäin ja luottaa, että kyllä meidänkin aika vielä tulee.

Minä täällä kp 16, ja vielä metsästelen ovulaatiota! Viime viikon puolivälissä oli hitusen tummempaa viivaa rfsu:n tikuissa, viikonlopuksi heikkeni melkein olemattomiin, mut sit tänään oli taas tummempi. Eilen oli Ourassa lämmöt vähän jo nousseet ja luulin ovulaation menneen, mutta tänään taas putosi lämmöt Anguished Face- ihme sekoilua. Mietityttää että mahtoiko jäädä kokonaan ovulaatio välistä, vai tuleeko se tässä taas viiveellä.

Takaisin