Ensimmäisten yrittäjät

Täällä on kanssa yksi ensimmäistä yrittäjä. Laitoinkin tonne Raskaaksi 2021 ketjuun jo omat kokemukset.

Lyhykäisyydessään yk4 menossa ja yksi keskenmeno oli yk3:ssa Kp21 on nyt, ja jossain kp12-14 hävisi haamut raskaustestistä. Arvioisin, perustuen oikeastaan mihinkään niin ovulaatio voisi olla ensiviikolla jossain kohti.

VIelä en tiedä miten tämä kierto menee, mutta touhutaan 2 päivän välein ja katson jos tulee selkeitä tuntemuksia / limoja niin katselen ovulaatiotikulla.

Vielä on ollut hiljaisempaa oireiden suhteen.
Tervetuloa, toivottavasti on lyhyt vierailu kuumeilufoorumilla :happy:

Moi! Aikani palstaa lukeneena tuli tarve lopulta päästä itsekin kirjoittamaan (jota en olis vielä vuosi sitten ikimaailmassa uskonut) :wacky: Ensimmäistä toivomme ja yritämme, itselläni ikää 28v ja mies pari vuotta vanhempi.

Tänään alkoi taas kp1, ja alkaa 7. yritys. Pettymykseen on jo alkanut tottua, vaikka joka kerta silti tuntuu, että matto vedetään alta ja kaikki tulevaisuuden suunnitelmat ja unelmat lentää taivaan tuuliin. Tiedän, että yritystä ei ole vielä paljonkaan, mutta kaikki tuntuu ikuisuudelta kun toiveet on niin suuret. :smiley-ashamed008

Viime kierto oli jotenkin poikkeuksellinen, tunnistin ensimmäistä kertaa yritysten aikana ovulaatiokivun (ja tuli ahaa-elämys kun tajusin nyt vasta mitä se on, kun joskus on ihmetellyt vastaavaa kipua). Viikon päästä siitä tunsin viiltelyä ja nipistelyä alavatsassa, mikä herätti turhia toiveita. Rinnat oli myös kipeämmät ja turvonneemmat kuin normaalisti. Ja tässä kierrossa oli testissä poppakonstit kuten vehnänalkioöljy, greippimehu, ja pikkuisen punaviiniä :rolleyes:

Yritysten alkaessa kävin verikokeissa testauttamassa arvoja, ja silloin ainoa puutos löytyi D-vitamiinista. Siitä lähtien oon popsinut sitä, rautaa ja foolihappoa. Nyt ostin Multivitan raskaus-monivitamiinia. Ovulaation oon tikuttanut muutamat viime kierrot, ja kierto on muutenkin suht sännöllinen n. 28pv. Kokoajan mietityttää missä on vika, haluais jo kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin viedä meidät molemmat, että selviäis heti jos on jotain... Ovulaatiotestejä tuskin enää ostan, nyt tietää suurinpiirtein milloin se on jos on.

Jos on vinkkejä, miten voi yrittää olla stressaamatta asiaa, niin ottaisin mielellään vastaan (en tiedä oliko tänne kirjautuminen helpottava vai pahentava asia :hilarious:). Niin monta kommenttia lukenut, että sitten on tärpännyt kun lopetti yrittämästä :whacky011

Jane Doe, tervetuloa mukaan ja pahoittelut keskenmenosta :Heartpink Toivotaan pikaista visiittiä!

Tervetuloa myös sulle, apusapus! Tuo kuukausi toisensa jälkeen toiveitten ylläpitäminen ja uudestaam pettyminen on kyllä rankkaa. Se on kuiteskin tosi hyvä, että olet nyt oviksen hoksannut! Tuo stressaamatta oleminen on kyllä ihan mahdotonta, mutta itse oon koittanut pitää mielessä sen, että tämä on asia mihin minä itse en voi oikeastaan vaikuttaa. Tämä on mun kroppani ja luonnon asia, ite voidaan vaan antaa mahdollisimman hyvät lähtökohdat hyvällä ruokavaliolla, liikunnalla ja ittestä huolehtimisella. Minä en ole vastuussa raskaaksi tulemisesta enkä voi siihen määrääni enempää vaikuttaa, vaikka kuinka haluaisin. Tällainen avuttomuuden hyväksymisen periaate siis käytössä täällä :shy:

Täällä loppui menkat justiin, jos vanhaan rytmiin mennään niin tästä tai seuraavasta kierrosta tärppäisi. Saa nähdä, toivotaan :rolleyes:

Kiitos Aela! Ovistuntemukset toi kyllä vähän lisää toivoa, kun olin epäillyt tapahtuuko ovulaatiota ollenkaan LH-huipuista huolimatta.. Ihmettelin aina aiemmin mitä on ne oviskivut mistä kaikki puhuu (vaikka ehkä ne ei kaikilla tunnu muutenkaan). :grin

"Avuttomuus perustelu" kuulostaa siltä, että aion muistuttaa siitä itseäni jatkossakin. En pysty tekemään itse tämän enempää, minkä ymmärtäminen auttaa sopeutumaan odotteluun. Kiitos ajatuksesta :happy: Ja tajusin, että pitäisi vain yrittää kääntää ajatukset siihen "tulee jos on tullakseen" ajatteluun, juurikin tuon edellä mainitun takia, ja että muistais nauttia tästäkin elämän vaiheesta. Mutta on se vaan vaikeeta.

Saatiin tänään yllättäviä vauvauutisia läheisestä ystäväpiiristä. Sattuu yllättävän paljon, kun oltiin ajateltu että olisimme ystäväporukan ensimmäiset jotka saavat lapsen. Pikkumaista harmistua tuollaisesta, mutta on ottanut kyllä koville.

Moi! Aikani palstaa lukeneena tuli tarve lopulta päästä itsekin kirjoittamaan (jota en olis vielä vuosi sitten ikimaailmassa uskonut) :wacky: Ensimmäistä toivomme ja yritämme, itselläni ikää 28v ja mies pari vuotta vanhempi.

Tänään alkoi taas kp1, ja alkaa 7. yritys. Pettymykseen on jo alkanut tottua, vaikka joka kerta silti tuntuu, että matto vedetään alta ja kaikki tulevaisuuden suunnitelmat ja unelmat lentää taivaan tuuliin. Tiedän, että yritystä ei ole vielä paljonkaan, mutta kaikki tuntuu ikuisuudelta kun toiveet on niin suuret. :smiley-ashamed008

Viime kierto oli jotenkin poikkeuksellinen, tunnistin ensimmäistä kertaa yritysten aikana ovulaatiokivun (ja tuli ahaa-elämys kun tajusin nyt vasta mitä se on, kun joskus on ihmetellyt vastaavaa kipua). Viikon päästä siitä tunsin viiltelyä ja nipistelyä alavatsassa, mikä herätti turhia toiveita. Rinnat oli myös kipeämmät ja turvonneemmat kuin normaalisti. Ja tässä kierrossa oli testissä poppakonstit kuten vehnänalkioöljy, greippimehu, ja pikkuisen punaviiniä :rolleyes:

Yritysten alkaessa kävin verikokeissa testauttamassa arvoja, ja silloin ainoa puutos löytyi D-vitamiinista. Siitä lähtien oon popsinut sitä, rautaa ja foolihappoa. Nyt ostin Multivitan raskaus-monivitamiinia. Ovulaation oon tikuttanut muutamat viime kierrot, ja kierto on muutenkin suht sännöllinen n. 28pv. Kokoajan mietityttää missä on vika, haluais jo kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin viedä meidät molemmat, että selviäis heti jos on jotain... Ovulaatiotestejä tuskin enää ostan, nyt tietää suurinpiirtein milloin se on jos on.

Jos on vinkkejä, miten voi yrittää olla stressaamatta asiaa, niin ottaisin mielellään vastaan (en tiedä oliko tänne kirjautuminen helpottava vai pahentava asia :hilarious:). Niin monta kommenttia lukenut, että sitten on tärpännyt kun lopetti yrittämästä :whacky011

Täähän oli kun mun päästä kirjoitettu. Näissä merkeissä uusi kierto alkanut ja toiveiden herättely taas aloitettu..

Tsemppiä!

Tapahtuisipa edes jotain kropassa! Mitä vaan, menkat, limat, kolotukset. Ihan vaan hiljaisuutta on.

Jane Doe, tuo välivaihe on niiin turhauttava, kun tuntuu ettei mikään edisty. Kuukautiset vievät kohti uutta kiertoa ja ovulaatio uutta yritystä, mutta tuollainen hiljaiselo vaan turhauttaa aivan hemmetisti. Toivottavasti pian alkaisi jotain tapahtua!

Tapahtuisipa edes jotain kropassa! Mitä vaan, menkat, limat, kolotukset. Ihan vaan hiljaisuutta on.

Samaistun tähän tosi voimakkaasti. Eilen oli jotain ihme polttoa munisten kohdalla, mutta oliko se vaan ilmaa suolen mutkassa :rolleyes:. En enää yhtään usko luomuplussaan ja viimeinen kierto ennen letroja, mutta silti ajattelin testata perjantaina. Nyt kp22 ja kierto on jotain 27-34. Tulis nyt vaan uusi kierto nopeasti niin pääsisi niitä letroja popsimaan :hilarious:

Bongasin limaa! Semmoista paksua ja haalean väristä! Ehkä se tästä lähtee nousuun. Piruvie kun olen torstaista sunnuntaihin anoppilassa. Ei oikein napostele testailla ovulaatiota siellä. Tai enemmän ongelma on se, etten uskalla pissata tikkuun suoraan. Siinähän ihmetellään kun kannan jotain kuppia vessaan jos huomaavat :D

Täällä olis huomenna lääkäriaika, katsotaan mm. mun tän hetken ihotilannetta (yllättävä akne ollut noin vuoden, ennen ei oo ollut yhtään näpyn näppyä) ja sitten lääkäri ehdotti joskos tehtäis sisätutkimuskin, jotta varmistetaan onko ainakin päällisin puolin kaikki ok. Sit varmasti otan koko yritysprosessin kunnolla puheeksi, eipä oo enää kun muutama kuukausi ja vuosi täynnä yritystä. Enpä olis viime marraskuussa yrityksen alussa uskonut hetkeäkään, että matka onkin näin ’murheellinen’ :sorry: Helpottaa kyllä itseä ajatus siitä, että pääsen lääkärille, voi jopa lohduttaa puhua tilanteesta ammattilaiselle.

Muuten kyllä kovin tylsä vaihe, kp6 ja ovikseen vielä monen monta päivää. Sori tällanen negapostaus, mutta johonkin vaan pakko purkaa turhautumista :facepalm:

Sisukas, onpa hyvä että tutkitaan! Toivottavasti eivät juutu siellä pikkuseikkoihin, vaan saatte heti tutkimuksia kunnolla etenemään. Ja toi on tosi hyvä ylipäätään, että asiasta pääsee juttelemaan! :Heartpink

Täällä uusi kierto alkoi kun kroppa heräsi lenkin jälkeen. Aamulla unenpöpperössä kerkesin tehdä negan testinkin kun ei vielä vuotanut. Tämä ensimmäinen luomukierto pillereiden jälkeen yllätti sillälailla positiivisesti että oli sen tasan 28 päivää. Saa nähdä mitä tapahtuu seuraavassa kierrossa, venyykö kuinka pitkäksi. Oon 16-vuotiaana syönyt ekan kerran e-pillereitä reilu vuoden, ja silloin lopetuksen jälkeen muistaakseni tuli yksi normaali kierto ja sen jälkeen megapitkä kolmen kuukauden kierto. Reilun vuoden olin välissä syömättä mitään pillereitä kun en ollut suhteessakaan, ja kierrot oli kaikkea kuukaudesta kolmeen. Nykysen suhteen vakiinnuttua hain gyneltä "tuomion" noista munasarjoista ja sain dianenova reseptin, joita tässä viisi vuotta tuli syötyä.

Kaksi päivää tuli kiertoon sopivaa limaa ulos, mutta nyt sitten taas kuivaa kun aavikolla >.< mistä näistä tietäisi taas. Ovulaatiotestin tein eilen ja tänään ja negaa on. Ehkäpä se tästä, ei tämä nyt ihan loputtomiin voi kestää. (kp26)

Lääkärissä käyty ja saatiin varmuus siitä, että mikäli nyt ei marraskuuhun mennessä tärppää, niin saadaan lähetettä eteenpäin :Heartred jotenkin lohdullista sekin tieto. Ei muutakun toiveet vielä korkealle, josko tässä ennen vuoden vaihtumista kävisi ihmeitä :love7

Hei, täälä esikoisesta haaveileva pari!
Itse olen syksyllä 29v täyttävä ja mies 32v täyttävä.
Nyt yk8 menossa ja kierron vaihe sellainen, että oletetusti ovis olis voinut olla 2-3 päivää sitten.
Perusterveitä molemmat, jonkiverran ylipainoa ja tupakoidaan, alkoholia ei käytetä.
Pitkä aika ei ole kun kävin muista syistä laajoissa verikokeissa ja kaikki oli priimaa, ferritiinikin 60.
Syön vitamiineja jotka tarkoitettu raskautta yrittäville.
Ovistestit ollut myös käytössä ja niillä plussat myös saatu, nyt muutama kierto menty ilman.
Uuteen kiertoon otetaan digitaalinen käyttöön, jos uuteen kiertoon siis siirrytään.

Raskaus antaa nyt jostain syystä itseään odottaa, ajattelinkin olla yhteydessä meidän neuvolaam pian ja kysyä, että voiko tässä vaiheessa päästä jo johonkin tutkimukseen vaikka vuosi ei ole vielä täynnä, oman mielenrauhankin vuoksi.

Täällä olis kp 15, hiukan ovisfiiliksiä mutta tikulla ei mitään. En kyllä tiiä, oon onnistunut tasan kerran saamaan ovisplussan tikulle, joten ehkä siitä ei kannata vetää liikaa johtopäätöksiä :D

Kolme päivää lääkäriin. Kyseinen lääkäri on kyllä ihan täys kusipää, hoiti meiän ekan kmn aika kyseenalaisesti. Kauheasti ei hälle huvittaisi mennä, mutta pääasia että lääkäri! Saa nähdä, saadaanko sit lähetettä eteenpäin vai miten käy.

Muokattu viimeksi:
Samaistun tähän tosi voimakkaasti. Eilen oli jotain ihme polttoa munisten kohdalla, mutta oliko se vaan ilmaa suolen mutkassa :rolleyes:. En enää yhtään usko luomuplussaan ja viimeinen kierto ennen letroja, mutta silti ajattelin testata perjantaina. Nyt kp22 ja kierto on jotain 27-34. Tulis nyt vaan uusi kierto nopeasti niin pääsisi niitä letroja popsimaan :hilarious:

hahaa, lainaan nyt itseäni mutta itsehillintä riitti ja en oo vielä testannut vaikka ounastelin testaavani perjantaina. Kuumottelis kyllä testi kaapissa, mutta katotaan nyt tarviiko edes käyttää. Kasvoista oon viime aikoina huomannut jos kp1 tuloillaan, niin ei ehkä ihan vielä.

Täällä olis kp 15, hiukan ovisfiiliksiä mutta tikulla ei mitään. En kyllä tiiä, oon onnistunut tasan kerran saamaan ovisplussan tikulle, joten ehkä siitä ei kannata vetää liikaa johtopäätöksiä :D

Kolme päivää lääkäriin. Kyseinen lääkäri on kyllä ihan täys kusipää, hoiti meiän ekan kmn aika kyseenalaisesti. Kauheasti ei hälle huvittaisi mennä, mutta pääasia että lääkäri! Saa nähdä, saadaanko sit lähetettä eteenpäin vai miten käy.

Toivottavasti kirjoittaa lähetteen ja saa jotain selkeyttä asiaan. :angelic:

Itselle ainakin tuli ”rauhallisempi” fiilis kun sai lähetteen ja kävi ensikäynnin ja tuli suunnitelma yms. Fiilis siitä että asia etenee eikä tarvi olla vaan epätietoinen siitä mitä seuraavaksi tapahtuu.

Moikku, täällä uusi kirjoittelija:greet025 22vuotias eli suht nuori vielä, mutta lapsi olis enemmän kuin tervetullut:angelic: keskenmeno kesäkuun lopussa ja lääkkeellinen tyhjennys. Kuukautiset nyt loppumaisillaan eikä kestänyt kun 3pv:grin
Yk8 menossa nyt jaja kp3

Kolmeen päivään en ole ovulaatiota tikuttanut kun jätin tarkoituksella tikut kotiin. Limat ei ole mitenkään edustavasti olleet esillä :/ touhuttu on tosin silti.
Kp29 menossa. Se lienee selvää että pitkä kierto on km:n ja rokotuksen takia tulossa. Kunhan nyt vaan kahden viikon sisään tulisi se ovulaati, ettei sitten kun olen viikon poissa.

Takaisin