Ensimmäisten yrittäjät

Täällä kuuluu semmosta, että kolmas yrityskierros alussa. Edellisessä kierrossa kaikki tuntui menevän ns nappiin, mutta luteaalivaihe jäikin hieman lyhyeksi, kun kuukautiset alkoi aiemmin ku oletin... Ilmeisesti kroppa hakee vielä sitä normaalia kiertoa, kun eka kuukaus oli vähän pitkä. Eli jos eka oli vähän pitkä, toka oli vähän lyhyt, niin josko nyt tulis normikierto. Tosin sain tällä viikolla 2. koronarokotteen, niin katsotaan sotkeeko se jotain.

Ens viikolla on myös käynti lapsettomuuslääkärillä, kun haluaisimme tsekkauttaa tilanteen jo asap että onko mrillä enää edes mahdollisuutta raskautua millään keinolla (taustalla endometrioosi, ylipaino ja 40v ikä).

Täällä yk9, ovulaatiotuntemuksey olivat alkuviikosta, mutta varmuutta en osaa sanoa, kun sovittiin lääkärin kanssa että oon muutaman kierron testaamatta :) ihan vaan kun ovulaatio on ollut mulla säännöllinen, niin koitetaan ’rentouttaa’ mun mieltä :hilarious: En oo edes kattonut sovelluksesta mikä kp meneillään, oon yrittänyt kovasti olla nyt liikaa tulkitsematta ja aattelematta :grin

Mies olis menossa muutaman viikon päästä tutkimuksiin ja mulla otetaan muutamat verikokeet. Mikäli ne ok ja tässä ei raskautumista tapahdu niin ootellaan loppuvuoteen ja ollaan sit oikeutettuja lähetteeseen :) Ihan kivat fiilikset tällä kyseisellä hetkellä, kun tykkään syksystä, joten ihana pitkästä aikaa vaan fiilistellä ilman turhia stressailuja :) tsemppiä piinailijoille ja plussatuulia meille kaikille :love7

Täällä piinaillaan, kp 26 mutta ovisfiiliksiä oli jo kp 14-17. Todella omituisia kihelmöintejä ja oloja ollut tuolloin oviksen aikaan ja sen jälkeen, selän ja alavatsan seuduin juilimista, päänsärkyä ja huonoa oloa, mutten sit tiedä. On tällaisia vähän samanlaisia oloja ollut ennenkin, eikä se välttämättä mitään ole tarkoittanut... Toisaalta useamman kerran se onkin tarkoittanut. Saa nähdä :wideyed:

//Määpäs vuodattelen tähän lisää. Mulle on ollut tosi hankalaa tämä, kuinka vähän omiin tuntemuksiinsa voi luottaa. Varmaan oman sairaushistorian ja siihen liittyvien erittäin negatiivisten lääkärikokemusten vuoksi mulla on aina kauhea "luulosairauden" pelko ja kokemus, ja tuntuu että haen vain huomiota kaikella. Näin ollen on ollut tosi haasteellista, että raskausmaisia oloja on ollut turhaan. Tuntuu, että kyseessä on vain huomionhaku ja tätä olisi suunnilleen syytä hävetä. Hankalaa :dead: Vaikka toisaalta, ei se ihme ole vaikka kropassa olisi tämän kaiken jälkeen jos jonkinmoisia oloja hormonaalisten vaihteluiden takia, eivätkä ne välttämättä ole pelkästään mun päässäni. Aina sitä kuitenkin haluaa uskoakin :rolleyes:

Luota ihmeessä omiin tuntemuksiin :) jokainen tuntee oman kroppansa parhaiten, vaikkakin ainakin itse kun tarkkailee kehoa nii saattaa luoda itselleen ns. Oireita koska haluaa niin paljon.. Toivotaan paljon että oireesi ovat oikeassa!

Täällä dpo9 yk3, ei oikein minkäänlaisia tuntemuksia. Mietin eka jos testaisin jo dpo13 mutta en haluais toisaalta tehdä turhia negoja (oli ne sitten oikeita tai vääriä). Jonkun tilaston mukaan kuitenkin kaikki positiiviset näkyisivät melkein 100% varmuudella vasta 4 päivää kuukautisten myöhästymisestä. Ajattelin et jos vaan ”unohtaisin” asian nyt siihen asti jos menkat myöhästyisi. Haluan kuitenkin kertoa asiasta heti miehelle jos jotain tapahtuu enkä haluaisi ns. väärää hälytystä, tuo varhaisen keskenmenon / biokemiallisen riski kuitenkin pienenee melko radikaalisti mitä kauemmin jaksaa odottaa vaikkakaan ei tietysti koskaan poistu. Jaksaisin varmaan paremmin keskittyä muihin yhteisiin projekteihin paremmin jos en koko aikaa testaile :happy: + mulla on kaapissa vaan jotain vanhoja (ei sentään päiväysvanhoja) rfsu-testejä joilla testailun koen aika arpapeliksi varhaisilla dpoilla.

Täällä kp16 menossa ja oon ihan hämilläni sillä pari pv sitten alkoi ruskea tiputteluvuoto ja välillä on tullut ruskeanpunaista limaa pyyhkiessäo_O myös kk kipuja ollut ajoittain.. oviksesta ei tietoa tai että millon menkat alkaa:facepalm:

Onnea Aela! Pidetään peukkuja! :Heartred

Täällä yk7, kp 23 ja dpo 8/9 eli kauheeta piinailua. Jätin ovistestit ja kokeilen tunnistaa oviskivuista ja aamulämmöstä (nyt tosin vasta eka kierto jossa lämpöjen mittaus). Eri lähteistä vaan luin eri tietoa tuosta aamulämmöllä oviksen tunnistamisesta, jostain ymmärsin että ovis tapahtuu sinä päivänä kun lämmöissä on pudotus ja muualla sanottiin että vasta siitä seuraavana päivänä eli kun lämmöt lähti nousuun. Siksi epävarma dpo 8/9 :wacky: Tietääkö joku kumminpäin se menee? Lämmöissä oli droppi kp14 ja sen jälkeen on kyllä hyvin nousseet, joten uskon oviksen tapahtuneen.

Nyt kolmatta päivää pienesti ruskeaa vuotoa, joka on mun kiertoihin poikkeukselliseen aikaan ja poikkeuksellisen pitkään. Yleensä ruskee vuoto tulee 1-2pv ennen menkkoja. Kp19 kirjasin ylös kovaa nipistelyä alamahalla ensin vasemmalla ja laimeampana oikealla. Tein tänään hätäisenä rtestinkin, mutta nega, jotenkin varma olo tuli että aikaisia menkkoja tässä odottelen enkä mitään muuta.

Täällä on piinaviikot sitten kanssa, ei ole hirveän vahva tunne että olisi ollut ovulaatiota tällä kertaa. En saanut sitä mihinkään testiin (tosin en mitannut päivittäin), ei näkynyt suuremmin ovulaatiolimojakaan.

Oura on ainoa joka kertoo että lämmöt nousee ja tuon sormuksen kanssa on menty nyt jo vuosi ja aina lämmön noustessa on menkat 10-18 pv päästä. Eli "dpo" 3-4 nyt ja katsellaan.
Hei kiinnostais kuulla tarkemmin sun lämmöistö ouralla haluisitko jakaa vaikka muutaman kuvan selityksineen? En oo kauheesti osannut itse seurata niitä niin olisi kiva katsoa ouran historiaa

Onnea Aela! Pidetään peukkuja! :Heartred

Täällä yk7, kp 23 ja dpo 8/9 eli kauheeta piinailua. Jätin ovistestit ja kokeilen tunnistaa oviskivuista ja aamulämmöstä (nyt tosin vasta eka kierto jossa lämpöjen mittaus). Eri lähteistä vaan luin eri tietoa tuosta aamulämmöllä oviksen tunnistamisesta, jostain ymmärsin että ovis tapahtuu sinä päivänä kun lämmöissä on pudotus ja muualla sanottiin että vasta siitä seuraavana päivänä eli kun lämmöt lähti nousuun. Siksi epävarma dpo 8/9 :wacky: Tietääkö joku kumminpäin se menee? Lämmöissä oli droppi kp14 ja sen jälkeen on kyllä hyvin nousseet, joten uskon oviksen tapahtuneen.

Nyt kolmatta päivää pienesti ruskeaa vuotoa, joka on mun kiertoihin poikkeukselliseen aikaan ja poikkeuksellisen pitkään. Yleensä ruskee vuoto tulee 1-2pv ennen menkkoja. Kp19 kirjasin ylös kovaa nipistelyä alamahalla ensin vasemmalla ja laimeampana oikealla. Tein tänään hätäisenä rtestinkin, mutta nega, jotenkin varma olo tuli että aikaisia menkkoja tässä odottelen enkä mitään muuta.

Ovis tapahtuu sinä dippipäivänä. Lämmön nouseminen johtuu munarakkulan tilalle kehittyneestä keltarauhasesta. Eli kun lämmöt on nousseet, muna on jo matkalla ja keltarauhanen alkanut toimimaan :happy:

Hei kiinnostais kuulla tarkemmin sun lämmöistö ouralla haluisitko jakaa vaikka muutaman kuvan selityksineen? En oo kauheesti osannut itse seurata niitä niin olisi kiva katsoa ouran historiaa

Mä laitan kuvia tässä jossain hetkessä. Olen Sloveniassa vielä tämän viikon EM kisoissa.

täällä kp6 ja menkat olivat runsaamman mitä koskaan, eli lienee rokotteen / keskenmenon toimia. Tän reissun jälkeen saa aloittaa ovulaation metsästyksen!

Mulla jäi pari aamua lämpöjenmittausta väliin, mutta nyt ollaan taas +37 tuntumassa, joten oletettavasti ovis olis ollut loppuviikosta sen pudotuksen aikaan mistä kirjottelinkin. Voi olla ettei meillä nyt ajotukset oikein onnistuneet, kun perjantainakaan ei jaksettu harrastella yhtään mitään. Eikä toki olis mielikään tehnyt kun kiukutti vain sen väsymyksen takia :shifty: Nukahdettiin kumpikin illalla aivan samantien, kun sänkyyn päästiin. Lauantain uskon olleen jo liian myöhään vaikken niitä lämpöjä siltä aamulta mitannutkaan.

Mahakrampit alkoivat tänään, verta ei vielä mutta tuntuu vähän pahalta. Saa nähdä :sorry:

Täällä yk6 ja meinaa alkaa jo turhauttamaan. Käynyt päässä erilaisia ajatuksia ja tunteita, mitä jos en voikkaan tulla raskaaksi :(
Koulun oppejen mukaan luulin että tulen raskaaksi heti ensimmäisellä kerralla kun ei käytä ehkäisyä.
Ihana lukea täältä kun osa kuitenkin päässyt plussailemaan ja luo toivoa itsellekin :)
Ihanaa kun on tälläinen keskustelu alusta missä voi jakaa tunteita ja ajatuksiaan!

Menkat alko ja kp1 tänään, tervetuloa yk 8... Turhauttaa vaan etukäteen ku mies ehkä reissussa seuraavan oviksen aikaan :D

Varasin heti ajan gynellekin kun en enää kestä epätietoisuutta. Jos vaikka oliskin joku syy taustalla jota vois hoitaa jo nyt. Tässä kierrossa oli pitkään outoa välivuotoa ennen menkkoja ja kuukautisvuodot on jo jonkin aikaa olleet runsaampia hyytymien kera. :(

Plääh täällä tylsä vaihe meneillään, kun kropassa ei tunnu olevan mitään tuntemuksia. Normaalisti ovulaation jälkeen ollut rintakipua monta päivää ennen menkkoja, nyt kipu oli vain päivän ja hyvin lievää. Aloin jo pohtia ovuloinko tässä kierrossa, oireita kyllä oli mutta tiedä siitäkään kun en testaillut. Nyt siis kp27/31-33. Eipä auta ku odotella, viikonloppuna olis juhlat, joissa alkoholitarjoilu, joten tarkotus olis lauantaiaamuna vielä tehdä varmistustesti :nailbiting: Yhtään ei oo olo et olis tärppi käynyt, mutta alan olemaan näin kohta 10kk yrityksen jälkeen tottunu pettymyksiin, ettei mieli taida jaksaa edes uskoa ihmeen tapahtuneen :hilarious:

Hyvä @apusapus että varasit ajan, mä ainakin koin lääkärikäynnin helpottavan, ihan vaan jo siksi että sai purkaa tilannetta ammattilaiselle :) meillä siis vielä pari kk yritystä niin vuosi täynnä ja saadaan lähete eteenpäin. Toivotaan että teillä pian tärppää, tsemppiä :Heartred

@Jätskimonsteri voin kyllä niin samaistua, käyn niin samoja tunteita läpi! Tsemppiä, inhottavaa tämä odotus ja epätietoisuus :sorry::Heartred

Mahakrampit alkoivat tänään, verta ei vielä mutta tuntuu vähän pahalta. Saa nähdä :sorry:

Tsemppiä hurjasti, täällä pidän peukkuja pystyssä, että krampit menisivät ohi ja olisivat normaaleita, raskauden alkuun kuuluvia tuntemuksia. :Heartred:Heartred

Lohdullista, että muitakin samassa tilanteessa.. taas kohti uutta yritystä. Kp 1 ja yk 8 alkaa.. :sad001meinasin kanssa nyt kattoa ajan gynelle, en ole aikoihin käynyt ja itselleni lupasin että jos ei tärppää niin varaan ajan.

Olikin jotenkin niin lupaavan oloista että viikonloppuna oisin pissiny tikkuun, mutta eipä tarvi ennenkuin ovista alkaa taas etsiä..

Plääh täällä tylsä vaihe meneillään, kun kropassa ei tunnu olevan mitään tuntemuksia. Normaalisti ovulaation jälkeen ollut rintakipua monta päivää ennen menkkoja, nyt kipu oli vain päivän ja hyvin lievää. Aloin jo pohtia ovuloinko tässä kierrossa, oireita kyllä oli mutta tiedä siitäkään kun en testaillut. Nyt siis kp27/31-33. Eipä auta ku odotella, viikonloppuna olis juhlat, joissa alkoholitarjoilu, joten tarkotus olis lauantaiaamuna vielä tehdä varmistustesti :nailbiting: Yhtään ei oo olo et olis tärppi käynyt, mutta alan olemaan näin kohta 10kk yrityksen jälkeen tottunu pettymyksiin, ettei mieli taida jaksaa edes uskoa ihmeen tapahtuneen :hilarious:

Hyvä @apusapus että varasit ajan, mä ainakin koin lääkärikäynnin helpottavan, ihan vaan jo siksi että sai purkaa tilannetta ammattilaiselle :) meillä siis vielä pari kk yritystä niin vuosi täynnä ja saadaan lähete eteenpäin. Toivotaan että teillä pian tärppää, tsemppiä :Heartred

@Jätskimonsteri voin kyllä niin samaistua, käyn niin samoja tunteita läpi! Tsemppiä, inhottavaa tämä odotus ja epätietoisuus :sorry::Heartred

Ihanaa kun täällä on niin tsemppaavia ihmisiä! Tulee jotenki huojentunut olo kun voi jakaa kokemuksia muiden samassa tilanteessa olevien kesken!

Lohdullista, että muitakin samassa tilanteessa.. taas kohti uutta yritystä. Kp 1 ja yk 8 alkaa.. :sad001meinasin kanssa nyt kattoa ajan gynelle, en ole aikoihin käynyt ja itselleni lupasin että jos ei tärppää niin varaan ajan.

Olikin jotenkin niin lupaavan oloista että viikonloppuna oisin pissiny tikkuun, mutta eipä tarvi ennenkuin ovista alkaa taas etsiä..

Taidan itsekin varata gynelle aikaa jos ei ala tärppäämään, tuntuu vaan niin oudolta kun kaikki itselläni ja miehelläni pitäisi olla kunnossa. :( Olemme 25 vuotiaita, terveitä, terveelliset elämäntavat, emme polta tupakkaa tai juo liikaa :(
Ovulaatiotestit näyttävät välillä ovulaation, mutta sitten taas kaksi kertaa ei ole kunnolla näyttänyt o_O
En tiedä johtuiko siitä kun testasin niillä kerroilla testiliuskoilla enkä testipuikolla. :( Nyt kp7 ja yritetään josko tärppäisi :angelic:

hahaa, lainaan nyt itseäni mutta itsehillintä riitti ja en oo vielä testannut vaikka ounastelin testaavani perjantaina. Kuumottelis kyllä testi kaapissa, mutta katotaan nyt tarviiko edes käyttää. Kasvoista oon viime aikoina huomannut jos kp1 tuloillaan, niin ei ehkä ihan vielä.

Lainaan taas itseäni, mutta tää viimeinen luomukierto jossa en uskonut voivani plussata, toi tämän viikon tiistaina kp 43 digiin raskaana 2-3. En uskonut luomuplussaan mutta niin vaan kävi. Viikkoa aiemmin olin tehnyt täysin negatiivisen testin.

meillä ehti yritystä olla 1v 5kk, joten ymmärrän kyllä tuskan pitkästä yrityksestä. Puolen vuoden jälkeen kävin yksityisellä ja jos on resursseja niin suosittelen muillekin. Saatiin lopulta samalta lääkäriltä lähete julkiselle, kerettiin ensikäynti sielläkin käydä ennen plussaa.

kovasti plussatuulia kaikille :love7

Takaisin