Ensimmäisten yrittäjät

En kyllä taas tiiä mitä tämä on. Tosi kummallinen olo, ihan alavatsaa pistelee ja koko alakertaa jotenkin kihelmöi. Selkäkipuja on myös ollut hiukan, omituisia nekin. Meneillään on kp 20, mutta nämä eivät kyllä yhtään vastaa normaaleita ovistuntemuksia. Ois se vaan jännä tietää, mitä täällä kropassa oikein tapahtuu :mad:

Joo täälläkk joutunut taas hiukan arpoo mitä tapahtuu. Itellä ollut onnekkaasti menkat koko yrityksen ajan säännölliset ja kestänyt 5-6pv. Noh nyt tässä kierrossa päättyi menkat kp6, kunnes kp8 yhtäkkiä alkaa taas ihan ihmeellinen vuoto joka päättyi kp10 o_O Nyt siis kp12. Ihan ihmeellistä. Aloin jo heti epäillä olisko rokotteella osuutta asiaan, mutta en tahdo alkaa miettimään liikaa, naisten kierto kun voi häiriintyä jo hyvin pienestä :grin

mulla kyllä noin muuten ’tylsä’ kierto kun sovittiin lääkärin kanssa etten turhaan testailis ovista, kun se säännöllinen on. Nyt sit vaan jännäillään että osuuko tässä kierrossa :p Kummasti se mieli kohoaa näin puolen välin paikkeilla kierrossa, kun juur on menkkojen alettua ollut ihan pohjalla :hilarious:

Täällä elellään dpo-1 päivää, ovisplussa siis tänään ja eilen tallettelut, käytännön syistä jää nyt tallettelut siihen tältä kierrolta. Jostain syystä nyt tästä kierrosta tosi positiiviset fiilikset, voi olla et sit putoaa korkealta ja kovaa :blackeye: toukokuinen tuntuis jotenkin niin omalta ku itsekin loppukevään lapsi, LA olis muutenkin elämäntilanteen kannalta sopiva mutta eihän niitä lapsia sillai vaan tilailla :shy: toivon silti parasta :love7

toi on kyllä totta että niin herkästi kaikki vaikuttaa kiertoon. Itsellä kyllä e-pillerit vaikutti silti kroppaan ja mielialaan paljon voimakkaammin ku luonnollisen kierron vaiheet, ja onkin ollut monta vuotta jo paljon tasaisempaa kun on ollut ilman hormoneja. Tietenkin yrittäessä keskittyy vielä kaikkeen mahdolliseen kehon sekoiluun niin tarkkaavaisesti että eri oireet huomaa vielä herkemmin :smiley-ashamed004

Täällä on piinaviikot sitten kanssa, ei ole hirveän vahva tunne että olisi ollut ovulaatiota tällä kertaa. En saanut sitä mihinkään testiin (tosin en mitannut päivittäin), ei näkynyt suuremmin ovulaatiolimojakaan.

Oura on ainoa joka kertoo että lämmöt nousee ja tuon sormuksen kanssa on menty nyt jo vuosi ja aina lämmön noustessa on menkat 10-18 pv päästä. Eli "dpo" 3-4 nyt ja katsellaan.

Moi! Täällä ollaan jännän äärellä. Kp 28/27 tänään, maanantaina tehty nega rt mutta menkkoja ei ole tullut vielä. Menkkajomotus ja valkovuotoa holahtaa niin että pitää käydä katsomassa vessassa joka tunti melkein. Mulla on niin paljon syitä miksi en olisi raskaana, joten olen pessimistinen. Noiden kahden asian lisäksi, ei ole oireita. Maanantaina toki heräsin aamulla siihen, että olin varma raskaudesta. Tiistaina en ollut enää. Tänään aamulla olen taas sillai kahden vaiheilla. Ja tiedän ettei tähän nyt heti saa vastauksia, pitää odottaa muutama päivä ja sitten testailla uudestaan. Mutta olen sellainen henkilö, joka ei vain halua odottaa. Edellisestä plussasta onkin jo kaksi vuotta, eli en tiedä miksi sellainen tulisi nytkään. Perus Nega-StellaMom :hilarious:

Joo täälläkk joutunut taas hiukan arpoo mitä tapahtuu. Itellä ollut onnekkaasti menkat koko yrityksen ajan säännölliset ja kestänyt 5-6pv. Noh nyt tässä kierrossa päättyi menkat kp6, kunnes kp8 yhtäkkiä alkaa taas ihan ihmeellinen vuoto joka päättyi kp10 o_O Nyt siis kp12. Ihan ihmeellistä. Aloin jo heti epäillä olisko rokotteella osuutta asiaan, mutta en tahdo alkaa miettimään liikaa, naisten kierto kun voi häiriintyä jo hyvin pienestä :grin

mulla kyllä noin muuten ’tylsä’ kierto kun sovittiin lääkärin kanssa etten turhaan testailis ovista, kun se säännöllinen on. Nyt sit vaan jännäillään että osuuko tässä kierrossa :p Kummasti se mieli kohoaa näin puolen välin paikkeilla kierrossa, kun juur on menkkojen alettua ollut ihan pohjalla :hilarious:
Luin tästä rokotteen vaikutuksesta kiertoon, mutta ei vissiin ollut muuta kuin spekulaatioita siihen. Mutta hyvin mahdollista. Mulla kierto yleensä on erittäin säännöllinen, 27 tai 28 päivää, viimeksi se oli 22 päivää. Sekin oli ihan outoa. Itse kyllä ovista testailen vaikka olisi säännöllinen, koska jos en saa oviksesta kiinni, niin ei tarvitse jännätä. Mulla toki toinen munajohdin luultavasti kiinni, eli siltä puolelta ei tule mitään.

@Aela Tänään viimeksi kaipailin ABC kirjaa naisesta. Olisipa kiva välillä tietää ja ymmärtää :D
Ajattele jos olisi joku sellainen laite joka analysoisi vartaloa ja kertoisi mistä kipu/tuntemus johtuu ja mitä tehdä sille. Aika futuristinen mutta ehkä joskus tulevaisuudessa! Nyt haluaisin tietää, yrittääkö joku siellä kiinnittyä, onko kiinnittynyt vai olenko minä vain hullu! :bored::hilarious:

Voihan vauvakuumeilu! Täällä menossa jotain dpo3, mutta tallettelut jäi päiviin ennen ovis+. Edessä tylsimmät viikot, kun ei usko että mitään odotettavaa. :D

Kuumeilua ei auta, et opiskelen terveydenhoitajaksi ja just nyt syksyllä koulussa kaikki äitiys-ja lapsineuvola jutut ja harkat :angel1

Voihan vauvakuumeilu! Täällä menossa jotain dpo3, mutta tallettelut jäi päiviin ennen ovis+. Edessä tylsimmät viikot, kun ei usko että mitään odotettavaa. :D

Kuumeilua ei auta, et opiskelen terveydenhoitajaksi ja just nyt syksyllä koulussa kaikki äitiys-ja lapsineuvola jutut ja harkat :angel1
No huhhu! Musta tuntuu että muutenkin kun liikkuu, niin kaikki ovat raskaana tai kävelevät vaunujen kanssa ulkoilemassa. Vatsoja ja vauvoja kaikkialla. En voisi kuvitellakaan, että istuisin vielä ja kuuntelisin näitä asioita koulutunnilla :D Itku tulisi !

Moi! Täällä ollaan jännän äärellä. Kp 28/27 tänään, maanantaina tehty nega rt mutta menkkoja ei ole tullut vielä. Menkkajomotus ja valkovuotoa holahtaa niin että pitää käydä katsomassa vessassa joka tunti melkein. Mulla on niin paljon syitä miksi en olisi raskaana, joten olen pessimistinen. Noiden kahden asian lisäksi, ei ole oireita. Maanantaina toki heräsin aamulla siihen, että olin varma raskaudesta. Tiistaina en ollut enää. Tänään aamulla olen taas sillai kahden vaiheilla. Ja tiedän ettei tähän nyt heti saa vastauksia, pitää odottaa muutama päivä ja sitten testailla uudestaan. Mutta olen sellainen henkilö, joka ei vain halua odottaa. Edellisestä plussasta onkin jo kaksi vuotta, eli en tiedä miksi sellainen tulisi nytkään. Perus Nega-StellaMom :hilarious:

Luin tästä rokotteen vaikutuksesta kiertoon, mutta ei vissiin ollut muuta kuin spekulaatioita siihen. Mutta hyvin mahdollista. Mulla kierto yleensä on erittäin säännöllinen, 27 tai 28 päivää, viimeksi se oli 22 päivää. Sekin oli ihan outoa. Itse kyllä ovista testailen vaikka olisi säännöllinen, koska jos en saa oviksesta kiinni, niin ei tarvitse jännätä. Mulla toki toinen munajohdin luultavasti kiinni, eli siltä puolelta ei tule mitään.

Joo mäkään en tahdo alkaa tehdä oletuksia että rokotteella olis vaikutusta, kun tosiaan se kierto voi sekoittua ihan jo pienestä stressistäkin :) mä yritän olla nyt tikuttelematta, syy siis siinä, että otan siitä selvästi stressiä ja painetta. Jospa olisin vähän rennommin tän kierron ainakin :)

Ja haha samaistun tähän ilmiöön ’vauvoja kaikkialla’, tuntuu ettei muuta nääkään kun raskausmahoja ja pieniä vauvoja :grin Johtuu myös varmasti siltä, että lähipiiriin syntynyt tän vuoden aikana 5 vauvaa ja yksi vielä tuloillaan :laughing002 Ehkä seitsemäs on sitten meidän :love017

Joo mäkään en tahdo alkaa tehdä oletuksia että rokotteella olis vaikutusta, kun tosiaan se kierto voi sekoittua ihan jo pienestä stressistäkin :) mä yritän olla nyt tikuttelematta, syy siis siinä, että otan siitä selvästi stressiä ja painetta. Jospa olisin vähän rennommin tän kierron ainakin :)

Ja haha samaistun tähän ilmiöön ’vauvoja kaikkialla’, tuntuu ettei muuta nääkään kun raskausmahoja ja pieniä vauvoja :grin Johtuu myös varmasti siltä, että lähipiiriin syntynyt tän vuoden aikana 5 vauvaa ja yksi vielä tuloillaan :laughing002 Ehkä seitsemäs on sitten meidän :love017
Joo, itse en tikuttanut tässä kierrossa, ehkä sekin on aiheuttanut stressiä vain mulle? Limiksen perusteella ovis olisi ollut viimeisellä lomaviikolla ja tiedän, että silloin puuhailtiin kerran jossain keski-suomessa hotellilla. Ei mikään romanttisin, mutta onko vauvojenteko koskaan ollut romanttista? Ei se oikein tapahdu kuten elokuvissa kyllä :joyful:

Tänään KP 29/27, vielä pessimistisenä heräsin tähän päivään. Kauhea kosteus tuntui tuolla alapäässä ja olin varma että sieltä ne alkoivatkin jo, mutta nyt on jo torstai ja tätäolen odottanut maanantaista lähtien. Ei rusehtavaa tiputteluvuotoa kuten normaalisti alkaa noin 2 päivää ennen menkkoja. Niin kauan kuin en tee raskaustestiä, ja menkat eivät ala niin pitäisi olla positiivinen, mutta olen silti pessimistinen tähän. Ovatkohan edelliset keskenmenot tehneet tämän mulle? Nyt en ehkä osaa nauttia ideasta edes, koska odotan pahinta taas?:jimlad: Mitä jos olenkin raskaana? Osaanko siitä nauttia?o_O
Edellisen keskenmenon jälkeen totesin, että en kerro kellekään asiasta ennen kuin rakenneultrassa kaikki on todettu ok:ksi. Mulla taitaa olla aikamoiset pelot siis. Mutta huomenna siis olen suunnitellut aloittavani raskaustestillä päivääni. Silloin tiedetään miten asia menee, jos ei siis nyt holahda viikon veret housuihin tähään :hilarious: Aamulla lähdin töihin myös ja otin mukaan varaevääksi LämminKuppi. Kun katselin läpi vaihtoehtoja, niin katkarapu ja juusto-parsakaali lähinnä yökötti jo ajatuksena :meh: Pitäisikö tämä tulkita etovaksi oloksi? Edellisessä raskaudessa (keskenmennyt mutta kuitenkin raskaanahan oltiin) ei ollut paljon pahoinvointia, eli pääsin helpolla. Jotenkin uskoisin, että mulle tulisi se pahin mahdollinen ja olisin sänkypotilaana sen takia! Anyway, en oikein haluaisi tehdä negatiivista testiä, koska jos en ole raskaana, niin mikä minua vaivaa? Vaihdevuodet 35 vuotiaana?:anyone

StellaMom, paljon tsemppiä tilanteeseen :Heartpink Itseäkin on mietityttänyt tuo keskenmenojen vaikutus siihen, miten siitä mahdollisesta plussasta osaa iloita. Kuitenkin ainakin vielä itse olen onnistunut iloitsemaan, vaikkakin tietysti pienen pelon saattelemana :sorry:

En tiedä kyllä yhtään mitä tämä on. Jomottelun ja kihelmöinnin lisäksi nyt on alkanut etova olo, mikä on mennyt muutaman kerran ihan oksentamiseen asti. Periaatteessa siis tuntuu, että raskausoireita taas olisi, mutta meneillään kp 22, joten hassulta tuntuu että tässä kohtaa mitään semmoisia voisi olla... :confused:

Stellamom, kuulostaa lupaavilta oireilta :) itse en ehkä parin päivän heitosta olisi vielä huolissani mutta mulla tietysti muutenkin kierrot 28-31 joskus jopa kp33 asti. Nyttemmin kyllä ollut enemmän 28pv kun joskus lukiossa ilman hormonaalista ehkäisyä oli aina 30-31 pv :dead: voi munasolut, jaksakaa vielä muutama vuosi ! :hilarious:

mulla on oikein kk-ilmojen syväanalyysi tässä kierrossa kun sain digillä oviksen kiinni. Ilahduttavasti ainakin tässä kierrossa näytti menevän ao. Healthline-sivuston kuvauksen mukaan. Paria päivää ennen ovisplussaa oli sameaa, jo vähän venyvämpää. Päivää ennen ovisplussaa ja o+ oli kirkasta venyvää, oletettuna ovispäivänä melko juoksevaa, liukasta, täysin kirkasta ja nyt sitten dpo1 taas jo sameampaa ja paksumpaa, venyvää. Nyt nelisen päivää selkeästi myös kohdunkaula tuntunut selkeästi avoimemmalta sormelle. (Sorry jos on TMI :hilarious:)

• During your menstrual period. Blood will cover the mucus, so you likely won’t notice it during these days.
  • After period. Immediately following your period, you may have dry days. On these days, you might not notice any discharge.
  • Before ovulation. Your body produces mucus before an egg is released, or before ovulation occurs. It may be yellow, white, or cloudy. The mucus may feel gluey or stretchy in consistency.
  • Immediately before ovulation. Just prior to ovulation, your estrogen levels are rising. You may see more clear, stretchy, watery, and slippery mucus. This mucus may remind you of the consistency of egg whites.
  • During ovulation. The clear, stretchy mucus that’s the consistency of egg whites will be present during ovulation. The texture and pH of this mucus are protective for sperm. For this reason, if you’re trying to conceive, have sex on ovulating days.
  • After ovulation. There’ll be less discharge after ovulation. It may turn thicker, cloudy, or gluey again. Some women experience dry days during this time.

No huhhu! Musta tuntuu että muutenkin kun liikkuu, niin kaikki ovat raskaana tai kävelevät vaunujen kanssa ulkoilemassa. Vatsoja ja vauvoja kaikkialla. En voisi kuvitellakaan, että istuisin vielä ja kuuntelisin näitä asioita koulutunnilla :D Itku tulisi !
Vauvauutisia tulee kyllä jatkuvasti etenkin somessa, tosin omassa lähipiirissä ei niinkään. Aina tulee fiilis, et jokohan olisi oma vuoro :rolleyes:

Mysteeri jatkuu: Tein tänä aamuna raskaustesti, sanoi digitaalisesti Not pregnant. Hieman yllättynyt, mutta samalla en ole... mieheni sanoi että ehkä se on liian aikaista vielä näkyä, mutta jos näin on niin milloin se ovis oli oikein? Vuotoja ei ole alkanut, vaaleanpunaista näkyy pyyhkiessä välillä mutta muuten ei oikeastaan mitään tuntemuksia tänään edes, aika rauhassa saa vatsakin olla. Kai ensi viikolla uusi testi jos ei kohta ala...

Joko Stellamom oot testannut uudestaan? :)

Noihin lähipiirin vauvauutisiin: tuntuu meillä töissä kaikki miehet olevan vuoronperään isyyslomilla :laughing002 Mä oon niidenki duuneja hoidellu sit omieni ohella. Puolet omista lomistanikin säästös vielä osin sen tuuraamisen takia, mut jos pitäs pitkän talviloman sitten :angelic:

Omalla kohdalla eilen oli limoja reilusti, ja tänä aamuna lämpötiloissa pudotus. Jos lämpötila nousee niin ois kierto menossa samoin kun edellinenkin, eli aivan normaali kierto:happy: olispa niin, otan mieluummin vaikka menkat vastaan, kuin pitkän kierron epätietoisuuden...

Miten muilla ensikertalaisilla sujuu? Onko piinapäivät menossa vai vasta odotettavissa?

Itselläni menossa kp30, kierron pituudesta ei tietoa.. Ovis nyt joku 10-12 päivää. Menkkatuntemuksia ollut, joten tätiä tässä odotellaan :D ei tallettelut osunu kohdalleen.

Wohoo! Kp1! pienistä sitä on iloinen. Edellinen kierto alkoi keskenmenosta ja ohessa oli se koronarokote.
Koko kierto oli 40 päivää. Meinasin jo hermostua, kun mitään tapahdu. Tosin olen huomenna lähdössä Sloveniaan EM-kisoihin niin onhan tässä vähän stressattu kanssa...

Tuo edellinen kierto oli kyllä kieltämättä outo. Tuli pari viikkoa sitten, eli potentiaalisen ovulaation aikoihin (näin jälkikäteen kun analysoi) ihan inasen oikeanlaista limaa ja lämmöt nousi sen jälkeen. Ne vain tuli samantien alas, eli jotain outoa oli. Ehkä joku pieni lamppu syttyi alakerrassa mutta sammui samantien?

No anyway, uutta nousua kohden vain! Olispa normaali kierto, olisipa mahdollista tikuttaa ov, olisipa ainoa kierto sitten ainakin 9 kk ajaksi.:gen053

Stressi ainakin vähenee huomattavasti tässä seuraavan viikon aikana, joten olosuhteet paranee siltäkin kantilta.

Täällä menossa dpo 5, eli piinaillaan ja ootellaan. Toiveet on korkeella mutta koitan olla analysoimatta mitään tuntemuksia. Fingers cross

Täällä piinaillaan, kp 26 mutta ovisfiiliksiä oli jo kp 14-17. Todella omituisia kihelmöintejä ja oloja ollut tuolloin oviksen aikaan ja sen jälkeen, selän ja alavatsan seuduin juilimista, päänsärkyä ja huonoa oloa, mutten sit tiedä. On tällaisia vähän samanlaisia oloja ollut ennenkin, eikä se välttämättä mitään ole tarkoittanut... Toisaalta useamman kerran se onkin tarkoittanut. Saa nähdä :wideyed:

//Määpäs vuodattelen tähän lisää. Mulle on ollut tosi hankalaa tämä, kuinka vähän omiin tuntemuksiinsa voi luottaa. Varmaan oman sairaushistorian ja siihen liittyvien erittäin negatiivisten lääkärikokemusten vuoksi mulla on aina kauhea "luulosairauden" pelko ja kokemus, ja tuntuu että haen vain huomiota kaikella. Näin ollen on ollut tosi haasteellista, että raskausmaisia oloja on ollut turhaan. Tuntuu, että kyseessä on vain huomionhaku ja tätä olisi suunnilleen syytä hävetä. Hankalaa :dead: Vaikka toisaalta, ei se ihme ole vaikka kropassa olisi tämän kaiken jälkeen jos jonkinmoisia oloja hormonaalisten vaihteluiden takia, eivätkä ne välttämättä ole pelkästään mun päässäni. Aina sitä kuitenkin haluaa uskoakin :rolleyes:

Muokattu viimeksi:
Takaisin