Ensimmäisten yrittäjät

Ymmärrän niin ton tunneskaalan, ihana kuitenkin että löytyy se toivo ja optimismi vaikka kuinka välillä tuntuisi että ei tästä mitään tuu. Toivotaan että pian tärppää meillä kaikilla! :) :Heartpink
 
Hei! Siirrynpäs tuolta Raskaaksi 2021 ryhmästä kirjoittelemaan myös tälle puolelle.

Oon 30 v, mies 32 ja yk 6 alkoi eilen. Ensimmäistä yritetään.
Menkat alkoi kaksi päivää myöhässä ja en oo siis vielä kertaakaan päässyt uittamaan testejä.
Tuntuu tosi raskaalta tää yrittäminen kun samaan aikaan ystävä toisen perään ilmoittaa vauvauutisista. Harmittaa niin paljon ja ruokakaan ei enää maistu. :sad001
Mun kierto on hyvin säännöllinen (27-29 päivää) ja vuoto ihan normaalia tai ekoina päivinä suht runsasta. Mitään kummempia kipuja ei mulla ole misssään vaiheessa kiertoa ja ovislimat tulee myös joka kierrossa....
Et en tiedä mistä tää johtuu etten raskaudu.

Toivottavasti muilla täällä olis parempi onni! :smiley-angelic001
 
Tervetuloa Cheryl tänne puolelle, kiva että meitä on useampi :) Ihailen malttiasi, ettet ole testejä vielä uittanut vaikka olisikin menkat myöhässä. Sorrrun ehkä vähän turhan herkästi testailemaan aika pian jos menkat ei ala juuri kun pitäisi ja turhaan, sieltä ne alkaa yleensä lähipäivinä :facepalm:

Tämä on melkoista rakettitiedettä että milloin raskautuu ja mitkä kaikki siihen vaikuttaa, toivotaan että onni tärppii pian!
 
Tervetuloa Cheryl tänne puolelle, kiva että meitä on useampi :) Ihailen malttiasi, ettet ole testejä vielä uittanut vaikka olisikin menkat myöhässä. Sorrrun ehkä vähän turhan herkästi testailemaan aika pian jos menkat ei ala juuri kun pitäisi ja turhaan, sieltä ne alkaa yleensä lähipäivinä :facepalm:

Tämä on melkoista rakettitiedettä että milloin raskautuu ja mitkä kaikki siihen vaikuttaa, toivotaan että onni tärppii pian!


Kiitos! Mun mies on meistä se, jolla on enemmän malttia. :oops: Se aina kysyy, millon menkkojen pitäis alkaa ja sanoo, että mikä päivä testataan. Jos itse päättäisin, niin olisin jo monet testit tehnyt. :wink

Totta! Niin moni asia tuntuu vaikuttavaan myös kehoon ja mieleen. Nyt Koronan aikana on vielä se huono juttu, kun elämä pyörii lähinnä oman talon sisällä. Täällä missä mä asun, on melkein kaikki muu kiinni paitsi ruokakaupat ja apteekit. Sen takia on ehkä myös liikaa aikaa miettiä näitä vauvajuttuja. Toisaalta taas ei ole työreissuja ja enemmän aikaa talletella... :grin
 
Moikka! Täällä ensimmäistään yrittävä. Löysin keskustelupalstan vasta eilen, joten liityn heti keskusteluun. Aloitimme marraskuun lopulla yrittämisen, vauva on todella toivottu ollut jo pitkään, ja vihdoin elämäntilanne vauvan tulon sallii. :Heartred Pakko kyllä myöntää, että tämä aika on todella turhauttavaa ja kaikenlaisia tunneskaaloja käyty läpi loppu- ja alkuvuosi.

Minulla on hyvin epäsäännöllinen kierto, mikä aiheuttaa omat haasteensa. Tällä hetkellä kp 14 ja olen alkanut testailla ovista. Toivotaan että bongaan sen :) Tsemppiä kaikille yrittämiseen !
 
Moikka! Täällä ensimmäistään yrittävä. Löysin keskustelupalstan vasta eilen, joten liityn heti keskusteluun. Aloitimme marraskuun lopulla yrittämisen, vauva on todella toivottu ollut jo pitkään, ja vihdoin elämäntilanne vauvan tulon sallii. :Heartred Pakko kyllä myöntää, että tämä aika on todella turhauttavaa ja kaikenlaisia tunneskaaloja käyty läpi loppu- ja alkuvuosi.

Minulla on hyvin epäsäännöllinen kierto, mikä aiheuttaa omat haasteensa. Tällä hetkellä kp 14 ja olen alkanut testailla ovista. Toivotaan että bongaan sen :) Tsemppiä kaikille yrittämiseen !

Tervetuloa, toivotaan pikaista tärppiä! :happy:
 
Moikka!

Täällä esikoiselle annettu lupa tulla viimevuoden loppukesänä. Yrittämällä yrittäminen aloitettiin lokakuussa 2020 ja nyt yk 4 menossa. Pidettiin joulukuussa taukoa. Meillä kummallakin ikää 27 vuotta.

Viime menkat oli tosi oudot. Alkoi tosi vähäsellä tiputtaluvuodolla ja vahvistui sit kunnon vuodoksi. Kesti yhteensä 10 päivää, kun normaalit menkat mulla 6-7 päivää. Mun kierto on aina ollu tosi tasainen ja 27 pitkä. Tiedä sitten mistä johtui. Flon mukaan mulla olis pitänyt olla ovis viimeviikon sunnuntaina 31.1 mutta mitään oireita eikä limoja ollut. Tunnen aina nippailuja oviksen aikoihin ja kauheesti limaa. Lauantaina tikuttelin ja ovis oli lauantai iltana. Flon mukaan menkkojen pitäis alkaa 8 päivän päästä, mut eikö oviksen ja menkkojen välillä pitäis olla 14 päivää?

Kovasti yritän olla kuvittelematta ja ylianalysoimatta, mut onhan se ihan hirmu hankalaa!

Plussatuulia kaikille!
 
Moikka! Täällä ensimmäistään yrittävä. Löysin keskustelupalstan vasta eilen, joten liityn heti keskusteluun. Aloitimme marraskuun lopulla yrittämisen, vauva on todella toivottu ollut jo pitkään, ja vihdoin elämäntilanne vauvan tulon sallii. :Heartred Pakko kyllä myöntää, että tämä aika on todella turhauttavaa ja kaikenlaisia tunneskaaloja käyty läpi loppu- ja alkuvuosi.

Minulla on hyvin epäsäännöllinen kierto, mikä aiheuttaa omat haasteensa. Tällä hetkellä kp 14 ja olen alkanut testailla ovista. Toivotaan että bongaan sen :) Tsemppiä kaikille yrittämiseen !
Moikka!

Täällä esikoiselle annettu lupa tulla viimevuoden loppukesänä. Yrittämällä yrittäminen aloitettiin lokakuussa 2020 ja nyt yk 4 menossa. Pidettiin joulukuussa taukoa. Meillä kummallakin ikää 27 vuotta.

Viime menkat oli tosi oudot. Alkoi tosi vähäsellä tiputtaluvuodolla ja vahvistui sit kunnon vuodoksi. Kesti yhteensä 10 päivää, kun normaalit menkat mulla 6-7 päivää. Mun kierto on aina ollu tosi tasainen ja 27 pitkä. Tiedä sitten mistä johtui. Flon mukaan mulla olis pitänyt olla ovis viimeviikon sunnuntaina 31.1 mutta mitään oireita eikä limoja ollut. Tunnen aina nippailuja oviksen aikoihin ja kauheesti limaa. Lauantaina tikuttelin ja ovis oli lauantai iltana. Flon mukaan menkkojen pitäis alkaa 8 päivän päästä, mut eikö oviksen ja menkkojen välillä pitäis olla 14 päivää?

Kovasti yritän olla kuvittelematta ja ylianalysoimatta, mut onhan se ihan hirmu hankalaa!

Plussatuulia kaikille!

Tervetuloa joukkoon, toivotaan pian onnistumista jokaiselle! :Heartred
 
Voisikohan Ansku olla vähän erilainen kierto tämä meneillään oleva? Luteaali käsittääkseni voi jonkin verran vaihdellakin ja flo on hyvin suuntaa-antava jos jo ovulaatiokin poikkesi viikolla ennusteesta. Kauan olet laittanut kierron tietoja ylös? Koska tuntuu, että mitä pidempään käyttää sitä paremmin se oppii ennakoimaan sitä kiertoa ja omaa kroppaa :)
 
Riinastiina, näin tuolla toisessa ketjussa kuvan ja todella hyvältä näytti "haamusi", toivotaan että pysyy nyt matkassa ja aika vahvalta jo näyttikin! :smiley-bounce012

Täällä nyt oma kierto elää ihan omaa elämää, menkat myöhässä useamman päivän mutta raskaustesti negatiivinen. Veikkaan että kroppa sekaisin keskenmenon jäljiltä vieläkin vaikka yksi normikierto olikin välissä. Nyt suunnitelmana ovistestit seuraavaan kiertoon niin saisi vähän tästä kiinni miten tämä menee :smile
 
Mites meillä menee?? Onko tullu plussia

Mulla haamuilee :hungover:

Täällä alkaa olemaan jo 25mIU tekstikin jo ihan selkeä plussa. Teen vielä pari testiä (paketti loppuun) joka toinen päivä - syklillä ja julkasen sit hienon vahvistuvien testiviivojen sarjan.

Toivottavasti kaikki menee hyvin :nailbiting:
 
Onnea ja tarrasukkia Riinastiinalle ja Ellylle! Pidän teille sormet ja varpaat ristissä että testit vaan jatkaa vahvistumista! :love7

Täällä on menossa kp25(/28-35). Yritin tässä kierrossa mittailla aamulämpöjä oviksen metsästys mielessä, mutta menin vaan enemmän sekaisin :grin Peittoa heilutettiin kyllä siinä kierron puolivälin tienoilla mutta ei ole mitään hajua milloin oli ovis ja että sattuko tallettelut edes sinne päin. Ei oo kovin optimistinen olo tästä kierrosta eli menkkoja odottelen..
 
oi ihanaa, että on plussia näkyvissä :love7 onnea hurjasti, ihanaa kuulla onnistumisista :Heartred

Täällä kp21 ja ollut jo useamman päivän todella kummallista nipistelyä alavatsalla. Ei tunnu jatkuvana "kipuna" vaan toisinaan tuntuu pistelyä ja kerran jopa vähän kovempi "kipupiikki". En tiedä voiko olla ovulaatiokipua vai mitä, mutta testit eivät ole bonganneet ainakaan selvää ovista. Noh ei auta kuin odotella. :) Ti-ke ovistikuissa oli viiva tummentunut, mutta ei kuitenkaan tummunut täysin saman väriseksi tai tummemmaksi kuin kontrolliviiva..
 
Hei! Oon seuraillut tätä teidän keskustelua viime joulukuusta saakka ja päätin liittyä minäkin nyt keskusteluun mukaan enkä haamuile enää vaan jossai pimennossa. :grin Siskolle oon tähän mennessä avautunut näistä asioista, mutta pitänee rauhoittaa hänellekin oma aika. Hänellä alkaa varmaan men hermo muhun niin siksi sain nyt aikaseksi rekisteröityä tänne. Onks teillä oikeessa elämässä jotain kontaktia joille puhua?
Olen 30v avoliitossa elävä nainen. 8v nykyisen miehen kanssa ollaan taivallettu samaa matkaa. Mies ois naimisiin ja lapsia halunnut jo aikaa sitten. Itse halusin ensin elää nuoruutta, bilettää, matkustella, opiskella ja tehdä uraa. Nyt vähä alkaa mietityttää että kannattiko... Ilman ehkäisyä ollaan menty 5/2020 alkaen. Ei raskauksia. Ei lääkityksiä. Yks ovis bongattu lokakuussa 2020. Menkat tulee millon tulee. :sad001
Tällä hetkellä kp 63/37.
 
Heippa! Ihanaa että sinulla on joku kenelle avautua, se helpottaa itseänikin. Itse olen päässyt keskustelemaan yhden parhaimmista ystävistäni kanssa, mikä helpottaa omia tuntoja. :Heartred
Minusta on hienoa, että olet seurannut muitakin unelmia. On kuitenkin kurjaa että raskaus ei ole vielä tärpännyt, mutta älä menetä toivoa! Tällä sivustolla on ihanaa lukea onnistumisia pidemmänkin yrityksen jälkeen, vaikka tottakai tällä hetkellä ilman raskauksia tuntuu pahalta yrittää löytää positiivista ajatusta koko 'prosessista'. Samaistuin tuohon kierron epäsäännöllisyyteen, turhauttaa yrittää löytää ovulaatio, kun ei tiedä milloin se edes olisi tullakseen. Ovulaatiotesteihin on jo nyt mennyt paljon rahaa, vaikka ei se raha tässä tilanteessa mitään merkkaa. Itselläni kierto heittelee 30-42 päivää, kerran jopa kohosi 55 päivään.
Toivotan rutkasti tsemppiä ja voimia, jos täällä keskustelu auttaa edes hitusen, niin jatka ihmeessä jutustelua :) itsekin löysin vasta sivuston, mutta jo nyt olen saanut vertaistukea!
 
Oletko sisukas saanut jo oviksen bongattua? :) Ajattelin kanssa nyt tähän kiertoon kokeilla tikkuja taas pitkän tauon jälkeen mielenkiinnolla.

Ja kiva Carolana kun liityt keskusteluun! Anna keholle aikaa, kyllä se varmasti siitä tasaantuu :) Ymmärrän myös turhautumisen, aika tuntuu niin pitkältä kun odottaa. Olen varrma, että jokaisella elämänvaiheella on oma tarkoituksensa ja on myös hyvä, että olet kerennyt nauttia muista asioista ennen asettumista (ja koronaa!). Mä kanssa surkuttelin jälkikäteen että miten tätä yritystä ei hoksannut aiemmin aloittaa tai olisi antanut mahdollisuutta sille, mutta jälkikäteen ajateltuna parempi että on tunne siitä, että on valmis. Kyllä meillä vielä tärppää ja tarvittaessa on apua saatavilla :Heartred

Olen samaa mieltä tästä vertaistuesta, tää on ollut ihan mieletön tuki kun voi vapaasti kirjoitella just siltä kuin tuntuu. Lähipiirissä olen muutamille tästä puhunut, mutta helpompi on näin kasvottomana höpötellä näitä ja ihmetellä. Mä oon aika koukussa nyt tähän vauvakuumeiluun, niin en tiedä kuinka paljon lähipiiri lopulta jaksaisi kuunnella kaikesta :woot:
 
Yritin tikutella alkukierrosta, jolloin testiin ilmestyi parina päivänä vahvemmat viivat, mutta eivät kuitenkaan kohonneet kontrolliviivan tasoon ja sen jälkeen tuli vain viivanpaikka näkyviin. Nyt en ole enää tässä kierrossa tikuttanut, kun päätimme kumppanin kanssa heti alussa, että pyritään hyvin säännöllisesti (joka toinen päivä) yrittää :) Ei ainakaan vahingossa voi jäädä ovisyritys välistä :D

joo haha itsekin vauvakuumeillut monta vuotta ja nyt kun tämä hetki on jo käsillä niin voisin vaan vuodattaa tuntoja jatkuvasti :D onneks on tällasia kasvottomia sivuja, joissa voi hyvällä omalla tunnolla purkaa :laughing002
 
Mä oon samaa mieltä tosta kasvottomuudesta ja vapaasta höpötyksestä, mulla ei oo kaveripiirissä kun yks joka on joutunu tekee tälleen vähän pidempään. Hän ei oo koskaan sanonnu suoraan kauvanko he yrittivät ennenkun tärppäs siellä oli miehen puolella ollu siemennesteessä hyvin vähän uimareita. Niin ei oikein löydy myötäelämistä kaveripiiristä!
 
Takaisin
Top