Ensimmäistä lastaan odottavat joulukuiset

Hyvä et on muitakin, jotka ei vielä ole rakenneultrassa käynyt. Mulla se on vasta puolen toista viikon päästä ja kirpun sukupuoli olisi kanssa kiva tietää.

Pakko hehkuttaa täällä. Mun toinen puolisko kosi minua tänään <3

Oletteko ehtineet kertoa jo kaikille ystäville ja sukulaisille tulevasta perheen lisäyksestä. Mä ainakin tajusin tänään, etten ole muistanut kertoa mummille pikkuisesta. Nyt pitää kirjoittaa lista kelle olen kertonut ja kelle en. :)

Mamma+kirppu

^Onnittelut kosinnasta :)

Mä oon kyllä kertonu kaikille jo nt-ultran jälkeen kun maha alko paisumaan sitä tahtia... Tai no "työkaverit" ei tiedä vielä...

Olisin itsekkin kertonut mut (unohdin.) asun toisella puolella suomea kun missä suku asuu, joten mahan näyttäminen ei olisi onnistunut :/ töissä tietää kaikki, ystävistäkin kaikki tietää ja loput on varmaankin kuullut huhuja ;)

Mamma+kirppu

Silkki: vielä yksi yö jännäämistä :happy090 Tsemppiä!

Nuorimamma: ONNITTELUT!!!! :love017

Kaikki muut taitaa tietää jo raskaudesta, mutta en sit saanut suutani auki töissä koko viikkona:grin Kuljin vaan suurissa paidoissa :grin Huomenna on pakko, kun pomo palaa lomilta..

Silkki: ps. Katsoin tuota sun laskuria ja meillä on näköjään raskaus täsmälleen samoissa päivissä eli tänään 21 plus 3 :)

onnea kosinnasta! omaa odotellessa... :D meillä tietää kyllä kaikki, varmasti naapuritkin on huomannut kun ollaan vauva tavaraa roudattu sisälle!... :D

jaahas, eilen oli sitten eka perhevalmmennus kerta. ihan mukavat pariskunnat oli kyseessä, vähän vaan harmittaa kun kaikilla laskettu aika kuukausia ennen mua. mut ei kuulemma tältä syrjäkylältä löydy tarpeeks ensisynnyttäjiä tähän ryhmään... ekalla kerralla tehtiin pari tehtävää itsenäisesti ja muutoin vaan tutustuttiin toisiimme ja ryhmän tarkotukseen ja sitten puhuttuun paljon synnytyksestä kun muilla ryhmän jäsenillä se on jo nurkan takana. mutta ihan kiva mieli jäi! =)

Onpas täällä hiljaista. Kaikki ilmeisesti nauttivat hyvistä ilmoista. Mä täällä pakoilen hellettä sisätiloissa tuulettimen äärellä. :smiley-ashamed004 Semmoista piti tulla vaan jakamaan, että huominen rakenneultra JÄNNITTÄÄ. Jotenkin oon tähän asti jaksanut ajatella positiivisesti, että kyllä siellä mahassa kaikki hyvin on, mutta nyt oon sitten kaiken maailman kauhukuvat mielessä. Osaisiko joku muuten kertoa, kauanko rakenneultra suunnilleen kestää? NT-ultra taisi meillä kestää jonkun 20 minuuttia. Mutta entäs nyt, kun ilmeisesti syynätään vähän tarkemmin?

Mulla meni rakenne ultrassa puolisen tuntia. Kait se vähä riippuu kuin helposti kaveri antaa itteensä mittailla :)

Meillä meni rakenneultrassa n. 45 min just siksi kun tyyppi oli niin kippurassa ja ilmeisesti päiväunilla kun ei halunnut liikkua... :) Tsemppiä rakenneultraan, onhan se todella jännää! :)

Tsemppiä kaikille huomisen ultran jännääjille!:) Meillä meni rakenneultassa ehkä noin 20 minsaa. Tulkaa kertomaan uutiset maanantain piristykseksi. Mullekin sais riittää nämä helteet jo - tulkoon syksyisen raikkaat tuulet jo helpottamaan meitä pallomahoja :) Masukin liikkeet selkeästi voimistuneet, alkaa olla voimaa naperolla :dance008 Tälläkin hetkellä ollaan hyvinkin hereillä :biggrin::love017

Huh, tulipahan nukuttua huonosti. Näin painajaisia omasta myöhästymisestä ja toisessa unessa ultraava lääkäri oli myöhässä. :grin Kiitti tsempeistä! Kohta mennään ja ollaan viisaampia. :)

Moi! Rakenneultra oli kans tänään, ja siinä meni jotain 20min. Vähän ehti tulla huono olo, selällään ei enää kovin hyvin oysty olemaan.. kaikki oli kuitenkin kunnossa kätilön mukaan :) Tyyppi potkiskeli jonkun verran, ne tuntui myös, mut käsien heiluttelut ei juuri tuntunu. Minityyppi näytti kieltä meille :D

Mä oon ollu niin helteiden uuvuttama, etten oo jaksanu oikeen mitään. Kaiken lisäks en tuntenu masusta liikkeitä neljään päivään ja meinasin saada jo hermoromahduksen! Onneksi eilen tuli rummutusta, mutta kyllä niitä liikkeitä harvakseen edelleen tuntuu. Ei puhettakan mistään mahan heilumisesta tai siitä, että mahan päältä niitä tuntisi.

Edelleen jatkuvasta oksentelusta huolimatta paino jatkaa nousuaan ja mua alkaa ahdistaa sekä paino, että se, ettei mitkään housut enää tunnu hyviltä päällä. Yöunet on sentään hieman lomalla parantuneet, mutta väsyttää silti tuhottomasti. Viikon päästä on (3.) neuvola, että saa nähdä miltä se hemoglobiini näyttää.

Täältäkin ilmoittautuu mukaan yksi odottaja :)

Ensimmäistä odotellaan ja laskettuaika olisi 27.12.

Pahoinvointia oli ensimmäiset 3kk, mutta nyt jo jonkun aikaa ollut parempi. En onneksi joutunut ollenkaan oksentamaan, oli vain oksettava olo koko ajan. Syödä piti vähän ja koko ajan, jotta suurin kuvotus pysyi poissa. Maha tuntuu kasvavan hurjaa vauhtia, vaikkei painoa ole vielä tullut lisää kuin 2kg.

Jännää aikaa kaikinpuolin. Kiva lueskella muiden samassa tilanteessa olevien ajatuksia :)
Rakenneultraa odotellessa, se olisi ensi viikolla edessä. Kovasti kiinnostaa jo, että kumpi siellä mahtaa olla :)

LittleMyy: Muakin on alkanu ahdistamaan, koska loppuu vaatteet, mitkä mahtuu ylle :( Ei kiva. Pitänee käydä uudemman kerran eräällä kirppiksellä, mistä ostin jo yhdet mama-farkut.......Kauheeta, onkohan edes enää normaalia, kun mun paino on noussut 6 kiloa ja 4 kk vielä aikaa!!?

Mullakin on tullut sellaiset 5kg jo painoa. En ole kyllä liikkunutkaan, mitä nyt vihdoin viime viikon aikana on alkanut pahin väsymys hellittää ja pienillä fillarilenkeillä ja "kotijumpalla" olen nyt yrittänyt palauttaa itseäni elävien kirjoille. Olen syönytkin mitä sattuu ja poden siitä kauhean huonoa omaatuntoa, ruokahalu on vaan niin suuri ja kaikenlaista enemmän ja vähemmän terveellistä tekee koko ajan mieli :oops:

Aika tuntuu pysähtyneen kokonaan. Se rakenneultra ei vaan koskaan tule. Vieläkin viikko kärvisteltävä..

Maha on kasvanut kauhiasti viimeisen parin viikon aikana. Ihanaa, kun alkaa näyttämään jo raskausmahalta pelkän turvotuksen sijaan :love7 Mutta se vaateongelma... Haluaisin siistejä tunikoita, että voisi vaihtaa venyvälle ja paukkuvalle leggarilinjalle, mut niiden osalta kaappi huutaa tyhjyyttään ja kaupoistakaan ei tunnu nyt löytyvän. Yhdet hyvät äitiyshousut mulla on, mut jotenkin tämä pukeutuminen, varsinkin siis työpukeutuminen, on nyt haasteellista...

Takaisin