Ensimmäistä lastaan odottavat joulukuiset

Tervetuloa uusille ja varsinkin pitkään yrittäneille ekstra onnittelut!

Mulla maha kasvo kyllä viikossa (rv19->rv20) ihan valtavasti ja kauhulla odotan, että jos kasvaa vielä toisen viikon samaa tahtia niin ei ole mitään resursseja piilotella mahaa enää töissä. Aion kuitenki yrittää :D . Mullahan on siitä hassu tilanne, että joudun menemään viikoksi tässä lomien välissä töihin ja olisin tahtonut sitten vasta elokuun lopussa paljastua kollegoille.

Jaaha, se olis kesäloma sitten siinä. Töihin tarttis mennä muutaman tunnin päästä :( No, onneks siel ei kauheen pitkää aikaa tarvii olla :)

:) Tervetuloa uudet - porukka kasvaa mukavasti (ja mahat :grin)

"Kiva" kuulla, että joillakin muillakin parisuhteessa pähkäiltävää.. Meillä lähti juuri muutama päivä sitten suuren suuri riita miehen yöjuoksusta, kun oli terassikierroksella melkein kellon ympäri ja saapui sen mukaisessa kuosissa kotiin ..:mad: Tuntuu, että elän yhtäkkiä 20-vuotiaan pojan klopin kanssa...:argue Nooo eiköhän se tästä taas..

Palasin myös tänään takaisin töihin ja ihan jännittää, koska joku huomauttaa tästä kesäloman aikan pullahtaneesta kummusta.. Taidan kulkea vähän selkä köyryssä :laughing002 No ehkä ajattelevat vaan, että makkara on kesälomalla taitanut maistua tosiaan :laughing002 Ensi viikolla kerron pomolle, joka saapuu lomilta takaisin..

Muistin, että rakenneultra olisi ollut huomenna, mutta se onkin vasta torstaina - vieläkin joutuu odottamaan!! Ja vielä kun näin viime yönä unta, että masukista löytyi jotain poikkeavaa :pale

Joku kirjoitti, miten tuntee itsensä epämiellyttävän näköiseksi..mulla on vähän samaa ongelmaa. Se on yllättänyt itsenikin, miten on vaikea tuntea kroppaansa enää omakseen. Olen kova urheilemaan ja siksi ehkä vaikea sopeutua uuteen ulkomuotoon, kun nyt ei enää pysty tekemään juoksulenkkiäkään :oops: Asiaa ei auta, että mies juoksee karkuun :eek: ..paitsi eilen..:p

Miisa78: Täällä yksi, jota ahdistaa jatkuva paisuminen. Paino oli siirtynyt eilen punnittaessa uudelle kymmenluvulle ja siinäpä oli taas yksi kriisin paikka lisää. Mä OLIN ennen raskautta kova urheilemaan. Sitten tuli pahoinvoinnin ja muitten kivojen oireitten ansiosta täysstoppi yli kolmeksi kuukaudeksi. Makasin vaan sohvalla ja söin parin vähintään kahden tunnin välein, enkä tosiaan mitenkään liian terveellisesti. Nyt sitten ihan normaali kävelykin hengästyttää, kaikki lihas on muuttunut löllöksi ja näytän turpealta muumilta. Parin viime viikon aikana olen yrittänyt muutaman kerran käydä jossain tosi rauhallisessa mummojumpassa ja todennut, että kunto on ihan surkea. Alhainen hemoglobiini saa väsähtämään sekunnissa, mutta ehkä elämä vielä voittaa. Tai paino ei varmaan ole putoamassa (vedin äsken ihan hervottoman ison jätskin myös), mutta kunto sais mielellään aavistuksen kohentua. :)

:laughing002 Mininen: *naurattaa* "turpealta muumilta" "rauhallisessa mummojumpassa". Voi Sinuu kohtalotoveri - Pitää yrittää ajatella, että väliaikaista kaikki on vaan. Sanoin miehellekin, etten se ole minä, kun se vilkuilee kauhunsekaisin silmin mun mahaani (tai siis niin mä KUVITTELEN). Niin on ikävä kunnon hikilenkkiä! Tuo hengästyminen on kans välillä ihan ihmeellistä, kun kotona portaiden nousu saa hengittämään kuin joku rapakuntonen mummu :oops: Ihan on päivien kysymys, koska siirryn ensimmäistä kertaa elämässäni 70 kilon puolelle o_O

Heräsin viime yönä menkkamaiseen jomotukseen :eek: Se kesti muutamia minuutteja. Odotin ja odotin, mitä seuraavaksi.. Pelästytti, nimittäin mulla ei oo kyllä ollut mitään kiputiloja tähän mennessä... ??! Onko kokemuksia? Viikolla 21 mennään..

Tääl on kans yks turpea muumi!! Eilen vedin kilarit miehelle ööö... tiskikoneen täytöstä... :smiley-ashamed008 Ni samalla tuli todettua et kyllä, pidän itseäni lihavana ja pelkään jääväni tälläiseksi. Koiran kans käyn kävelemäs parista viiteen kertaan päivässä, mut ei sitä voi hyvllä tahdollakaan lenkkeilyks kustua ja aikaakin kuluu vaan alta puoli tuntia per kerta. En nyt mikään himourheilija ollut ennen raskautta.

Miisa78lle tsemppiä rakenneultran odotteluun. Mäkin olen nähnyt varsin kamalia painajaisia raskauteen ja vauvaan liittyen, joten uskon, että ne kuuluu asiaan tarkoittamatta mitään sen enempää. Mulla palas nyt rv 20 kaikenlaiset kolottelut, nykimiset, pistelyt ja viiltävät kivut tonne alavatsaan, että oisko kohdulla joku kasvupyrähdys? Mäki oon pariin otteeseen niitä kyllä kerenny pelästyä :(

Mullaki paino nousi pari viikkoa sitten uudelle kymmenluvulle ja siihen kun lisää yleisen turvotuksen ja tissien turpoomisen niin muumimamma on varsin osuva kuvaus. Varsinkin kun istun niin olen kyllä kun ryhävalas, koska joudun repsottamaan jalat harallaan kun muuten alkaa mahaan nipistää. Paino on kahdessa viikossa muutenki noussu uskomatonta tahtia. *huoh*

Toi hengästyminen voi kyllä osin johtua siitä verimäärän lisääntymisestä - jostain enkunkieliseltä sivulta kun lueskelin noita viikkoja niin siellä sanottiin että hengästyminen on tavallinen oire. Munkin kunto on kyllä ihan pohjalukemissa - pahoinvointi ja kuolettava väsymys on tehneet täällä tehtävänsä. Koiralenkitki on muuttunu hitaaksi tassutteluksi. Kovempaa jos koitan mennä niin mahaa alkaa kivistää...

Mulla on lisäksi uutena oireena nyt kammottava jano! Siis koko ajan tuntuu siltä et pitäis juoda. Mulla kun toi oksentelu rajottaa tota veden juontia niin oon vähän helisemässä, että mitä sitä jois. Tuoremehuissa ja limuissa on niin paljon sokeria, etten niitä tahdo juoda. Maitooki juon jo sellaset 1-1,5 l päivä kun on mun raskaushimo :D

laughing7 Voi näitä "lemipinimiä" ..ryhävalas, hihhih. Joo se varmaan on juurikin näin, että kohtu se siellä kasvaa (ja se maha siinä päällä taas vähän lisää:gen113 ) Miksi kaikki omituinen ja pelottava tapahtuu AINA yöaikaan?! Eli silloin, kun ei voi edes soittaa mihinkään hädässään. Yöllä aloin jo miettimään, kuinka kauan ajaa sairaalaan :confused3 (asutaan maalla)

Mulla sama himo eli maito, rasvaton maito! (=sama himo, mitä krapulassa laughing7)

Olen myös huomannut, että kroppa on alkanut ilmoittamaan, jos kävelen liian rivakasti lenkillä.. masuun tulee painontunne ja sitä "kivistää". Pyöräillessä tulee myös aika helpolla paineentunne / veskihätä. Reilun tunnin lenkkiä olen pystynyt pyöräilemään, mutta loppumatka on vähän tuskaisaa.

Monella on tuo rakenneultra jo ihan näillä näppäimillä! Mulla olis vielä pari viikkoa kärvistelyä edessä. Toivottavasti kaikilla hyviä uutisia tiedossa kuitenkin!

Palatakseni vielä tähän turpoamisasiaan: painokriisiä ei helpottanut, että kävin viikonloppuna H&M:llä sovittelemassa mammavaatteita. Päättelin, että siellä on joko leventävät peilit tai sitten oon itse levähtänyt aika rajusti (muutenkin siellä on ihan kaameat valot, joissa kivasti korostuu jokaikinen selluliittimuhkura, mustat silmänaluset ja finnit). Yllättäen vaatteet ei näyttäneet yhtään samalta kuin H&M:n nettikaupan malleilla. I wonder why... Ei tullut sitten suutuksissa ostettua yhtään mitään eli rupeaa olemaan päälle meneviä vaatteita aika hintsusti tarjolla. Miehelle kun valitin asiasta, niin vastaukseksi tuli vain, että ihan normaaliahan tuo on että paino nousee, kun on raskaana eikä pääse liikkumaan. En ottanut palautetta vastaan kovin rakentavasti, vaan vetäisin kunnon herneet nenään. Nyt ei uskalla mies sanoa mun ulkomuodosta enää mitään, kun kuulemma kaikki ymmärretään tahallaan väärin. Hupsistakeikkaa, kivaa varmaan asua tämmöisen hormonipallon kanssa. Mutta kaikesta sisuuntuneena pyllersin aamulla taas jumpassa. Voin ainakin tarjota kanssajumppareille lisää huhkimismotivaatiota, etteivät päädy samaan kuosiin kuin meikäläinen. :happy112

Kiva kuulla, etten ole yksin tämän liikuntastopin kanssa. Kaikkialla lukee siitä, miten liikkuminen on niin tärkeää raskaana ja kuinka urheilla voi ihan samalla tavalla kuin ennenkin (tietyin rajoituksin toki) - ja minä en ole tehnyt juuri mitään sitten plussatestin. Väsyttää ajatuskin. Palasin juuri lomalta töihin ja hengästyn ja puuskutan parin metrin matkalla tulostimelle :smiley-ashamed008 ... Ja ihan kohtuu paljon liikuin kuitenkin ennen raskautta.

Ja kyllä, yhtä muumiperhettä ollaan vissiin kaikki :grin Tääläkin paisutaan ihan kiitettävää tahtia.

Totesin juuri, että olen onnistunut myös lihottamaan koirani kesän aikana ( myötätuntoraskaana? :cool01 ) jospa tästä nyt saisi vihdoin edes vähän lenkkeilymoodia päälle, jottei viaton rekku ihan sentään muumiksi paisu minun takia ;)

Ja laittakaahan kaikki sitten rakenneultrauutisia heti tänne sitä mukaa, kun ensimmäisillä alkaa olla ajankohtaista. Täälläkin odotellaan vielä kuumeisesti kolme viikkoa..

Mininen: vika on niissä pukukopeissa; niissä on leventävät peilit ja epsäsuotuisat valot :happy119, joten älä välitä:wink Mä oon huomannu saman monessa muussakin vaatekaupassa...

Itselläni ei ole yhtään muumiolo. Itseasiassa tunnen olevani hyvinkin sopusuhtainen nyt :) Mutta H&M:n pukkarin peilejä välttelen kyllä minäkin. Välttelin jo ennen raskauttakin. Siellä ei todellakaan ole imartelevat peilit :P

Tänään oli neuvola ja painoa oli tullut neuvolatädin mukaan huomattavasti enemmän kun mitä kotivaaka näyttää, joten enpä taida noita neuvolapunnituksiakaan enää kovin vakavasti ottaa (varisnkin kun joka kerralla sielläkin olen käynyt eri vaa'alla).
Jumpassa käynti on vähentynyt huomattavasti. Lähinnä päänsärkyjen ja yleisen voimattomuuden takia. Mutta kun salille pääsen, niin ihan mukavasti siellä jumpassa sitten sujuu.

En myöskään ole ollut kovinkaan ailahelevainen. Tempperamenttinen olen normaalistikin eli onhan sitä mielipide ilmaistu asaista jos toisestakin :D

Huomenna vielä lääkärille tarkistamaan ettei supistuksilla ole ollut mitään vaikutusta ja samalla vien pissanäytteen labraan. Varmistavat että ei johdu virtsatietulehduksesta.

Minkälaisia supistuksia sulla on annushka sitten ollut? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun olen miettinyt, että osaakohan sitä huolestua sitten niistä "oikeista" asioista.

Itsellä on useinkin sellainen olo, että ensin kouraisee mahasta vähän menkkakramppien tapaan, sitten maha kovettuu ja pullistuu hetkeksi. Ei kestä kovin kauaa, enkä sanoisi, että suoranaisesti sattuu, kummallista vain. Olen tulkinnut pieniksi supistuksiksi ja ajatellut niiden kaiketi kuuluvan asiaan...

Juu osa on ihan tuollaisia missä vaan tuntuu sellaista kiristystä ja vatsa kovettu. Mutta koska on jo usemman päivän ollut noin tunnin välein supistuksia ja osa on sellasia missä myös polttelee alasekää ja vatsaa niin terkka laittoi huomiseksi ajan lääkärille varmistamaan tosiaan että ei ole aiheuttanut mitään epätoivottavaa. Ja tosiaan suljetaan pois se pissatulehdus, koska se voi kuulemma lisätä supistusherkkyyttä. En kyllä ole itse erityisen huolissani, mutta koska lähden tästä torstaina kesälomalle niin ihan helpottavaa tarkistaa asia.

tänään käyty rakenneultrassa ja todettu vaavin voivan hyvin, mitään vikaa ei kuulemma missään ollut. tosin lääkäri ei tykännyt kun vauva oli perätilassa ja istukka oli edessä niin oli vaikea katsoa sydämen kammioita, joten se ultras sitten alakauttakin. kertoi myös että tyttö olis tulossa ja kuulemma ihan selvästikkin! :) elikkä meillä tulee joulupaketista ihana prinsessa <3 ja raskausviikkoja nyt 20+5

Oii S-uski onnittelut tytteli-uutisesta ja että hän voi hyvin! :gen014 Mulla huomenna rakenne edessä. Jännittää niin perusteellisesti, että mitenköhän saa nukutuksi :confused013

Takaisin