Ensimmäistä lastaan odottavat joulukuiset

Tervetuloa Nannis joukkoon! :)

Niin tuttua eli mullakin on ilmaantunut raskausajan dementia. Olen muuttunut todella hajamieliseksi. Esim hukkasin viime keskiviikkona avainnippuni "johonkin" koti / pihapiiriin. Etsin niitä viikon ja kelailin mielessäni sen illan tapahtumia, kunnes nyt tämän viikon keskiviikkona ajauduin pihasuuliin siirtelemään tavaroita ja nippu löytyi sieltä lattialta - miten ihmeessä?! Ei muistikuvaa ?! Sitten ihan sellaista kevyttä, kuten olen hakenut vesilasin ja laskenut sen "johonkin" , enkä enää löydä sitä..jne :confused5 Napero vie äipän terveyden - ja muistin :geek

Tervetuloa uusille kasvoille! :hello

Loma tuli ja loma meni, 2 viikkoa on todellakin mitättömän lyhyt aika kesäloman pituudelle! Loma sujui kotopuolessa Pohjois-Suomen vaikutusalueella vauvauutisista hössöttävän perheen parissa. Meille kun syntyy lyhyen ajan sisällä perheeseen ensin isoveljen poika syyskuussa ja tämä tulokas sitten serkustaan n. 14 viikkoa myöhemmin.

Mammavaate tuskailua on täälläkin ajoittain esiintynyt, erityisesti housut tuottaneet vaivaa, kun satun varreltani olemaan lyhyt (156cm). Periaatteeni oli,että kaupoista en lähde uusia ja kalliita mammafarkkuja ostelee, kun tarvitsisi kuitenkin olla lahkeita lyhentelemässä ja ne housut nyt kuitenkaa ole ikuisuutta käytössä. Satuin kuitenkin jokunen aika sitten eksymään elloksen sivuille, jossa mammahousut oli alessa ja maksoi n.15e pintaan per pari! :O Periaatteet siis hiukan taipuivat tässä kohtaan, tuli muutamat housut tilattua, vaikka tarviikin lyhentää :p

Itsellänikin raskauden sivuvaikutuksena on roooooiiiimasti lisääntynyt hajamielisyys ja unohtelu, mitä milloinkin on unohtunut sinne ja tänne! :eek: Muun muassa eilisen rakenneultra reissun aikana onnistuin kadottamaan vasta ladatun bussikortin. Hiukan sapetti ja hirvitti, kun luulin joutuvani uuden kortin ja kuukausilatauksen (50e) maksamaan toistamiseen viikon sisällä. Onneksi kuitenkin pystyivät bussifirmasta kortin kuollettamaan ja uudelle kortille sai edellisen latauksen siirrettyä, uusi korttipantti (3e) kertyi lopuksi maksettavakseni.
Unohteluiden ja töppäilyiden välttämiseksi itselläni on töissä ahkerassa käytössä muistitaulu, että ei vaan mitään hommaa jäisi hoitamatta ja tekemättä. Odotankin jo innolla, että pomo tulee takaisin vuorotteluvapaaltaan, että voin heittää hänelle takaisin esimiehen tehtävät. Niin, ja jos jäisi sitten toistamiseen itse lomalle...:rolleyes:

Kiitos Miisa78 :)

Täällä kans unohtelua ja hajamielisyyttä! Minä joka yleensä olen melko perfektionisti ja pyrkinyt aina tekemään asiat ku asiat ajallaan ja huolella.. nykyään unohtelen asioita, varmistelen moneen kertaan sovittuja juttuja ja hukkaan tavaroita. Noh näillä mennään :)

Ehkä hitusen pelkään liikaa sitä sokerirasituskoetta ja maalailen jo "piruja" seinille peläten, että täytyy tarkemmin katsoa mitä suuhunsa laittaa ja pahimmassa tapauksessa mulla on raskausdiabetes.. vaikka neuvolan täti sanoi, että haluaa vaan varmistaa että saattaa olla sokeritasapainon häiriö joka hoituu välttämällä liikoja hiilareita. Ehkä mä nyt vaan odotan ensin sen kokeen ja ne tulokset ihan rauhassa :D

Odotan jo kovasti syksyä! Vaikka kesällä onkin ihanaa ku on lämmintä, aurinko paistaa ja on valoisaa... mutta mulla nämä helteet jo tuntuu vähän tuskaselta. Hikoilen ihan älyttömästi ja tämä helle saa vielä väsyneemmäksi. Onko muilla samoja fiiliksiä? :)

Nannis: Täällä kanssa odotellaan syksyä kun kuuta nousevaa :D

Minä, joka normaalisti pystyy +40:säkin makoilemaan auringossa vaikka koko päivän ilman että tulee edes hiki.
Nyt 15 min auringossa tuntuu jo ahdistavalta :S ensimmäistä kertaa elämässä toivon, että ilmat viilenee! XD
Tsemppiä kaikille kärsiville viimisiin kuumiin keleihin!

Täält löytyy kans yks aiempi auringon palvoja. Eipä oo tänä kesänä paljoakaan tullu oltua auringossa.

Täällä myös ent. auringonpalvoja nyk. syksyn viileitä ilmoja odottava. Auringonpalvonnan päättymiseen liittyy myös se, että neuvolalääkäri huomasi jalassani pienen, mutta epäilyttävän luomen, jonka käski tarkistuttaa. Luomi sisälsi melanoomasoluja. Nyt kahteen kertaan ihoa poistettu. Toinen kerta oli vain varmuuden vuoksi, koska melanooma ei ollut ehtinyt vielä levitä. Tässä voi vaan miettiä enää, mitä jos olisi mennyt vaikka vuosi eteenpäin, niin olisin takuuvarma ihosyöpäpotilas. Oli suojelusenkeli mukana matkassa...Niin päättyi minun auringonpalvontani, nimim. "aurinkolomilla itsensä punaiseksi grillaaja" :smiley-ashamed008

hui! pelottavan kuuloista Miisa78 :S onneks kuitenkin kaikki on ilmeisesti nyt kunnossa?

mä odotan kans viileitä ilmoja, mutta me ollaan miehen kanssa lähdössä Kyprokselle syyskuun alussa... ja siel on vissiinki joku ööö 30 astetta lämmintä :o miten mä mahdan jaksaa... :D

Kyllä se säikäytti, mutta nyt kaiken pitäisi olla kunnossa, tai niin se kirurgi ainakin vakuutteli. Patologin lausunto tulee 3 viikon sisällä, kuitenkin sitä vähän jännittää. Mutta riskiryhmäänhän kuulun elämäni loppuun asti. Melanooma voi kuulemma tulla nyt herkemmin, kun kerran on altistunut. Että tosiaan, auringossa itseni grillailu on nyt historiaa (onneksi voi matkustella ilman palvomistakin.. vai voiko :biggrin) Ei voi olla muutakuin kiitollinen valveutuneesta neuvolan lääkäristä...

on se hyvä että on osaavia lääkäreitä! :) mä en tiedä voiko matkustaa ilman et palvoo aurinkoa... mut mä ainakin yritän, kerron sitten miten se meni ;D

Joo se olis kiva tietää, joten kerro kokemukšesi sitten :grin Kypros kuulostaa ihanalta (kadekade)..mulla on aina matkakuume..

Juu ei täälläkään ole paljoa aurinkoa palvottu koko kesänä. Nyt jo vähän helpottaa ku ilmat hiukan viilentyneet.. pysyis vaan nyt viileänä :)

Miisa78, todella ikävää että tuollaista olet joutunut kokemaan ja sen asian kanssa nyt elämään. Mutta tärkeintä, että nyt kaikki pitäisi olla kunnossa :) Tuli luomista mieleen, että onko muut huomanneet muutoksia jo ihossa olleiden luomien kasvuun tai muuhun vastaavaan näin raskauden aikana? Itse huomasin, että muutama luomi on kasvanut.. siis ihan harmittomia luomia ovat, mutta kummastelin niiden muutosta.

Mulla on kans muutama luomi kasvanut hieman. Ja sit on tullu ainakin kainaloiden ja kaulan alueelle semmosia pieniä ihovärisiä kikkareita. Tuntuu siis niinku olis roska tms iholla kun siittä pyyhkäsee.

Nannis: Juu se on kumma, kun just nyt kun 1. kertaa raskaana, niin samaan aikaan tapahtuu myös tuollaista ikävää mitä tulee terveyteen. Ihme yhteensattuma..

Täällä täysin sama homma tuon auringon ja lämmön kanssa. Ennen ei ollut ongelmaa ottaa aurinkoa vaikka olisi ollut kuinka lämmintä, mutta tänä kesänä ei ole kyllä pystynyt yhtään. Noh, toivotaan että ensi kesänä sitten! Ja että myös ensi kesä olisi lämmin ja aurinkoinen :smiley-bounce012

Sama on kyllä ollut saunomisenkin kanssa. En ole hirveästi saunonut raskautumisen jälkeen, ei vain pysty olemaan lämpimässä saunassa. Välillä voin hetken olla alalauteella, mutta en muuta.

Närästys on kyllä jotain aivan hirveää! Ikinä ennen ei ole närästänyt mutta nyt lähes jatkuvaa. Ja tietenkin neuvolasta "lohduttivat" että se vain pahenee loppua kohden :confused2 Rennietä käskivät syödä, kun on pahin olo. Nyt olenkin syönyt sitten melkein 1rennien joka päivä. Pysyy olo edes vähä parempana.

Kohta olisi sitten edessä tuo rakenneultra. Ei mitenkään malttaisi odottaa vielä huomiseen.. :happy8

Meilläkin huomenna rakenneultra.

Itselläni auttoi (hieman yllättäen) alkuraskauden närästykseen hiilihappojuomat :D Niitähän siis neuvotaan välttämään jos närästää mutta jostain syystä itsellä ne helpotti oloa.

www:lle vinkkinä tuohon närästykseen, että mä juon lisäks sen 4 lasia Samariniä / pvä. Helpottaa hetkeksi vaikkei närästystä poista. Mulla tosin on lisäksi vielä Losec 40 mg / pvä ja senkin yli närästää ja röyhtäyttää. Tsemppiä siis närästykseen ja rakenneultraan!

Annushkalle myös hyvää rakenneultraa :)

Moi ja tervetuloa uusille! Mä oon palannut lomalta töihin, enkä oo hetkeen ehtinyt kirjoitella, mutta nyt siis bäck! Ja voin kertoa, että hajamielistä ja kömpelöä ollaan. Tiputan käsistäni ihan naurettavan määrän tavaraa päivittäin ja törmäilen mahani kanssa joka kulmaan. :biggrin

Auringosta tykkäilin kyllä ennen, mutten kyllä ihan palvojaksi itseäni sanoisi. Pahoinvoinnin kanssa kuumuus ja aurinko olivat ehkä huonoin yhdistelmä ikinä, joten syksyä on täällä odoteltu todella innokkaasti. Tänään tosin huomasin, ettei yksikään syystakki mene kiinni...

Mutta parasta ikinä on ehkä se, että mun pahoinvointi ja närästys taitavat viimeinkin olla historiaa! :cheers Ehkä viikon verran olo on ollut melko NORMAALI ja olen pystynyt lopettamaan kaikki närälääkkeetkin. Hengästyttää kylläkin edelleen aika helposti ja jalkovälissä on välilllä aikamoista juilintaa, mutta nuo karmeimmat alusta asti vaivanneet oireet ovat hävinneet (jos ei sitä hampaittenpesua lasketa, silloin yökin edelleen). Nyt viimein tuntuu siltä, että raskaudesta voi ajoittain jopa nauttia. Ollaan miehen kanssa viimein tehty vähän hankintojakin bebeä varten. Aika kivaa!

Tsemppiä muuten kaikille, jotka närästyksestä kärsitte! Ei ole mukava vaiva, ei.

• Tykkään
Reaktiot: www
Kitti vinkistä LittleMyy! Täytyy kokeilla tuota samarinia, jos menee pahemmaksi. Sitähän ne neuvolasta "lohduttivat", että närästys tosiaan pahenee loppua kohden :dance018 No, kyllä tästäkin selvitään :)

Rakenneultrassa tosiaan käytiin eilen. Kaikki oli hyvin. Painoarvio 345g +-50g.
Arvauksen antoi sukupuolesta, mutta eihän nuo ikinä täysin varmoja ole. Siellä se kovasti jumppaili ja heilutteli :love017
Nyt ei sitten kaveria nähdäkään enää ennen syntymää jos kaikki hyvin menee. Toivotaan tietenkin näin.

Takaisin