Ensimmäistä lastaan odottavat joulukuiset

Ihanasti Mirkkulin vauva reagoi äidin kosketukseen :Heartred

Cherrylle onnittelut tuosta 6 kk tulojen läpimenemisestä - itse jännäilen täällä saman kanssa...

Täällä on mahassa ollu nyt muutaman päivän ajan ihme "kuplintaa". Mahan päälle asti näkyy ihan kun joku sormella naputtaisi hermostuneesti - jos ymmärrätte mitä tarkotan. Tätä voi jatkua useita kymmeniä kertoja. Ei kuitenkaan tunnu samalle kun hikka (tai siksi luulemani), joten en tiedä mitä tutkimusta siellä tehdään =).

Mä kuuntelen yhtä rentoutusmusiikkia aina kun en itse saa unta (eli usein!), joten luulisi, että se on masukillekin hyvin tuttu. Muutamia kertoja oon hyräilly jotain tuutulauluja, mutta happi tuppaa loppumaan turhan usein kesken :wink. Taputellu ja jutellu masulle oon kuukausi tolkulla - taisin alottaa sillon kun pieni oli alta 1 cm eikä varmasti ymmärtäny yhtään mitään :D

Täälläkin alkaa huomenna rv 33 32, joten melko samoissa mennään :)
 
Muokattu viimeksi:
Täällä on kans ruvettu muljahtelemaan ja paljon silloin kun ollaan vilkkaimmillaan :) Mulla tulee paljon laulettua töissä kun päikkärissä oon niin päivittäin lorutellaan ja lauletaan jotain :) Tää viikko olisi töitä ja sit alkaisi loma josta jäänkin suoraan äippä lomalle joka alkaa 5.11 :) Mulle eivät ruvenneet maksamaan 6kk mukaan sitä äitiyspäivä rahaa vaikka sillä sitä hainkin... Ihan hyvään saumaan alkaa loma koska yöt menee valvoissa täälläkin...vessassa ravatessa sekä alku yöstä jokainen kyljeltä toiselle vaihto koskee lonkkiin :/ Aamuyöstä saa vasta jonkin verran nukuttua...
Täällä ollaan menossa 30. päivä tätä kuuta synnytysvalmennukseen, vaikka en ole synnytystä vielä kauheasti miettinyt vähän se alkaa jännittää jo :) http://forum.vau.fi/threads/ensimmäistä-lastaan-odottavat-joulukuiset.1577963/page-29#
 
Täällä kanssa alkamassa rv33 huomenna ja nyt alkaa jo tuntua siltä, että saisi tuo äippäloma jo alkaa...mut alkaa vasta kuun vaihteessa :sad001 Oli jo hyviä viikkoja välissä, mut nyt masu painaa jo kovasti ja töiden jälkeen on henkisesti ja fyysisesti jo ihan poikki niin että kotityöt jää tekemättä...
 
LittleMyy: " ihan kun joku sormella naputtaisi hermostuneesti - jos ymmärrätte mitä tarkotan." Hihhih, hyvin sanottu ! Sun vauvelilla alkaa ilmiselvästi käymään aika vähän pitkäksi :)

Meitähän on monta 33- viikkolaisia :) Enää kolme työaamua jäljellä! Epätodellista!! Tuli muuten hommattua tänään elämäni ensimmäinen vaippapaketti, tutti ja tuttipullo :) ainiin ja maailman pienimmät reisitaskuhousut (kokoa 50) Super-söpöt!! (Nytkö se hössötys alkaa :wink
 
Jaa, meikäläinen oli jo omasta mielestään viikon pidemmällä, mutta 32 viikkohan se vasta alkaaki :oops:

Mulla sairausloma jatkuu varmaan äippälomaan asti. Huomenna ois neuvola, eikä huvittais yhtään mennä... Jos voisi saada nukuttua niin se ehkä helpottais. Mun yöt on sellasta tyynyjen kanssa raivopainia nykysin ja jossain vaiheessa tulee vaan sellanen olo, että p***at mä nuku enää sekuntiakaan ku lonkat särkee joka tapauksessa. Onneksi vauva on vähän kääntyny ni pystyy ihan pikkasen jälleen olee mahalleen kallellaan.

Ikävä kuulla, että empullakin on näitä lonkkakipuja. Mulla särkee ne vielä pitkään aamustaki. Lääkäri vaan tuumas, että se johtuu siitä ku oon niin lanteikas ja jo synnytykseen "levähtäny". Ou jee. Luojan kiitos en tajunnu lantionympärystä alkaa mittailemaan...

Miisalla käy kadehdittavan vähiin nuo työaamut. Vähänkö noi 50 cm vaatteet on ylisöpöjä :grin- mulla on ihan muutama niitä (oletan vauvan olevan iso). Multa puuttuu vielä vaippapaketti (kestoja on), tuttipullo (varuiksi jos ei imetys onnistu), joku äidinmaidonkorvike (hätävaraksi) sekä noita sängynsuojuksia sekä omaan sänkyyn että vauvan sänkyyn. En tiedä pitäiskö sellanen "nenänniistäjä" hankkia kanssa... Tietty vois hankkii maidonkerääjän ja rintakumin, mutta saa ny nähdä. Alkaa tuntuu siltä, että vauvatavaroita tursuu joka paikat :rolleyes:
 
Joo en oo ollenkaan varma, mahtuuko noi housut ollenkaan meidän vavvalle, ne oli vaan ihan pakko ostaa, kun olivat niin hyber-söpöt :)

Haha, luin ensin, että "nänninniistäjä" ( oletin kyseessä olevan rintapumpun lempinimi :D :D ). Jaa hyvä pointti, eli varuiks korviketta pitää vielä hommata, ja imetysliivit? Ja tosiaan rintakumi! Mun on vaan kovin vaikee kuvitella, että voiko näistä minitisuista tulla todellakin jotain maitoa?! ;-D
 
Mulle tuli nyt alku viikolla postissa imetysliivit. Pitihän ne heti kokeilla ja olihan ne mukavat päällä :) Muuten meiltä puuttuu liki kaikki tilpehöörit. Yks tuttipullo on ja tuttikin löytyy. Muita pitäis vielä lähtiä ostamaan.
 
Meilläkään ei vielä mitään tilpehööriä ole hankittu. Vaatteetkin on hankkinut oikeastaan mun äiti kirpparilta. Ihan kiva että osti niin ei tarvitse itse lähteä ostelemaan. Ajattelin maidonkerääjät ja liivinsuojat ja muut tylsät kamat käydä hakemassa kun tuo äitiysloma alkaa. Turvakaukalo+lämpöpussi on kuitenkin jo hankittu että sadaan tyyppi kotiin synnäriltä :D samoin mun vanha pinnis on koottu ja vaunut tilattu. Tarkistin että lähikaupastakin löytyy ihan pienimpiä vaippoja eli ei tässä mitään hätää :D
 
LittleMyy tai joku: mistä noita sängynsuojia saa ostaa? Lähinnä mietin sitä, että kun ihan varmasti vedet -tietenkin-menee yöllä ja sitten onkin patjat ja kaikki märkinä vai miten olette varautuneet..?
 
IKEA myy ainakin noita sängyn suojia tai sitten Etola myy metritavarana. Ajattelin sellasen kosteussuojan hakee IKEAsta tähän meidän sänkyyn kun lapsivedet uudella patjalla ei kuulosta kovin houkuttelevalta. Koska jos sitä suojusta ei oo niin ne vedet on varmasti sängyssä :wink

Vauvalle tilasin sellasen villasen kosteussuojan kun meidän kämppä on varsin vilponen talvella. Sitten ostin ihan Prismasta jonku suojan jota varmaan pilkon tarvittaessa eri paikkoihin. Mä en ollenkaan luota että kestot toimis heti falskaamatta ja oon vakuuttunu, että vauva on yhtä kova puklaamaan ku minäkin. Automatkalle sairaalaan mulla on pari "kroonikkovaippaa" varattuna plus varmaan otan vielä pyyhkeitä ja muovipussia matkaan. Oon aatellu, että kun oikeen hysteerisesti varautuu niin ne vedet meneeki vasta kesken synnytyksen :laughing002
 
Hui hitsit millasii unia täällä tulee...
Yks yö pelkäsin koko ajan, että vauva ei liiku, vaikka liikettä tuli koko ajan..
Viime yönä pelkäsin koko ajan, että käännyn mahalleni ja sitten vauvaa sattuu,,tämäkin siis tuli hassusti uneen..
Onko muilla tällasii sekalaisia unia?

En ollutkaan ajatellut tuota sängyn/auton suojausta ollenkaan (uusi sänky), mutta onneksi sain tämän hyvän vinkin täältä :) vauvalle oltiinkin jo ostettu juuri noita IKEAN suojia, elikkä taidan pikkusen lainata :)

Mä kanssa katoin jo tuota "nänninniistäjää" :grin siis nenänniistäjää ja sitten seuraavaksi onkin hankintalistalla noi hoitotuotteet ja toi korvike olikin hyvä juttu .

Hitsit ei oo enään pitkä aika :smiley-bounce013

Eilen lääkäri kirjoittikin sitten loppu ajan ennen äippälomaa saikkua ja äippälöma alkaa 7.11
 
Mä ostin Jyskistä pinnasänkyyn tarkoitetun suojuksen ja sieltä sai ihan aikuisten sänkyynkin sillasen samantyyppisen suojuksen joka jäi silloin hankkimatta.. voi kait käydä sillasen ostamassa joku päivä :)
 
joo toi taitais olla hyvä idea hankkia.. jotain alustaa.. tiiättekö saako niitä "kroonikkovaippoja" (eiks ne oo sellasia ihan isoja neliöitä mis on muovi alla ja jotain imukykyistä matskua päällä, ei siis varsinaisia vaippoja ollenkaan) ostettua mistään? Ne tosiaan vois olla hyviä sänkyyn ja autoon kuten PikkuMyy suunnitteli..
 
^En tiedä saako niitä mistään ostettua (omani "lainasin" aikanaan sairaalasta :smiley-ashamed005), mutta musta ne koirien pissa-alustoiksi kaupoissa myytävät näyttää ihan samalle? Ainakin Prismassa ja CMssa oon nähny niitä myytävän (plus tietty koirakaupoissa).

Täällä maha otti nokkiinsa terkkarin mahanpainelusta ja kahtena yönä on ollu sellaset menkkajuilinnalla höystetyt supistukset, että alko jo vähän ahdistaa. Lisäksi jos vähänkään kävelen, kumartelen tai nostelen niin koko maha vetää kivikovaksi samantien. Yks yö näin unta, että synnytin tyttövauvan tosta noin vaan, mutta poikavauvaa jouduttiin odottamaan monta päivää tämän päälle ja synnytys oli tosi hankala. Sain siis unessa kaksoset n 4 päivän välillä toisistaan :laughing005.
 
Mäkin näin kaksosunta, siinä ne vaan oli syntyny jotenkin ilman että olin ite paikalla ja ilmesty sit jostain :P Ne oli aika rääpäleet, mutta molemmat osas puhua.. ne oli sellasia teinejä, oli sillee "vähäx kiinnostaa?" xD
 
Mä näin vähän aika sitten unta, että lääkärissä sanottiin, että olen uudelleen jo raskaana eli tämä eka syntyy joulukuussa ja toisen laskettu aika toukokuussa :D:D eli ikäeroa 5 kuukautta :D voi tsiisus, ja oli vielä ihan todentuntuista. Heräsin kauhuissani :D

Kiitosta noista alustavinkeistä. Ilmeisemmin turha kuvitellakaan pärjäävänsä, jos alkais kohta nukkumaan joku hehtaariside päällä?? Sitä vettä ilmeisesti tulee kuin saavista, jos kaikki kerralla hulahtaa...

Tänään olikin sitten viimeinen työpäivä eli nyt olis lomaa viikko ja sitten siirtyminen viralliselle mamma-lomalle. Ei oikein ole mennyt tajuntaan vielä..
 
LittleMyy: piti laittaa hauska kommentointi, mutta sormet ei nyt ihan osunut näytölle, siitä tuli sitten voittaja :laughing002 Onkohan mulla sittenkin turvotusta...
 
No joo, nyt sain poistettua sen voittaja kommentoinnin, mutta tämä viesti jäi.... Hihhiii :confused:
 
Täällä kurvattiin tänään äippäpolille, kun liikkeet vaimeni eilen, yöllä tuntu vain pari hassua ja aamulla vasta tokalla liikelaskennalla nippa nappa vaaditut vaisut 10 liikettä/tunti. Kaikki oli kuitenkin masussa ok ja kuten epäilin, on epeli vääntänyt itsensä sellaiseen asentoon, etten siksi tunne liikkeitä. Toivottavasti vaihtaa pian uudelleen asentoa - on meinaan hermojaraastavaa kun ei liikkeitä tunne tässä vaiheessa raskautta!
 
LittleMyy: Mä oon stressannu taas myös noita liikkeiden vähyyttä, joten sama tilanne täällä. Siis en lähtenyt polille, mutta selkeästi vähentyneet. Mietin kans tota, että pallero on vaihtanut asentoa ja siks en tunne liikkeitä samalla tavalla. Mutta kyllä on ärsyttävän stressaavaa!!

Täällä sitä ollaan, kotona. 1. Aamu.. Ajatuksissa 1000 hommaa mitä pitäs tehdä ja saman verran ohjelmia ja elokuvia, mitä vois katella soffalla löhöillen. Tässähän menee ihan sekaisin tästä vapauden huumasta! :) Melkein huono omatunto, kun mies lähti töihin ja mä saan jäädä tänne :wink Sanoinkin, että molempien kuuluis saada jäädä rakentamaan pesää :wink
 
Takaisin
Top