Muko, piti vastata jo ajat sitten, mutta näköjään jäi! Tosiaan, nyt saa huokaista ja alkaa innostua ja suunnitella! Mä alan aina välillä kantaa uudestaan huolta, mutta ainakin tänään on iloinen ja valoisa olo – ehkä keväinen sääkin auttaa.
Mä selvittelin synnytyspaikkavaihtoehtoja jo edellisen raskauden aikana, joka tosin päättyikin keskenmenoon. Jos me asutaan syksyllä edelleen täällä, haluan synnyttää tuossa viereisessä sairaalassa, johon on noin 400 m. kävelymatka. Mua synnytys huolettaa sen verran, että itselle sairaala tuntuu sopivammalta, vaikka kätilöiden ylläpitämät synnytystalot ovat tosiaan täällä suosittuja. Kovin paljoa ei kuitenkaan voi vielä synnytyspaikkaa suunnitella, sillä saatetaan muuttaa johonkin vähän isompaan kaupunkiin, jos mies vain ehtii löytää järkevän työpaikan. Haluttaisiin johonkin, jonne Suomesta olisi helppo lentää, jossa mulla olisi hieman helpompi löytää tukiverkkoja ja jossa miehelle olisi useita mahdollisia työnantajia. Muutamia hyviä vaihtoehtoja siis on.
Voidaan jutella maakohtaisia juttuja myös yksityisviesteinä. :)