Ensimmäisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullahan muuttui viikot jopa kolme viikkoa pienemmiksi mitä alun perin luultiin! Mutta syke kuitenkin löytyi, joten ihan luottavaisin mielin olen. Ja samalla tavalla kävi myös edellisessä raskaudessa. Oireita tällä hetkellä pahan olon tunne, mutta oksentaa ei oo tarvinnu, ruokahaluttomuutta, ja tajuton väsymys koko ajan.

Mulla kans tullu paljo finnejä naamaan. Normaalisti ei niitä juurikaan ole. Mulla päivät menee vähän vaihdellen. Jos on hyvä päivä nii melko varmuudella seuraavana lentää laatta. Tänään jaksoin jopa vähän nostella painoja ja oltiin pojan kans hetken ulkona. Ruoka ei kyllä oikein vieläkään maistu. Saan syötyä ehkä puolet ruuista.

Mulla on kans tota höperöitymistä ja se on tosi ärsyttävää, alkaa kohta ihmiset töissä pomoa myöten ihmettelemään. Mä oon tehnyt kaikenlaisia pikkumokia töissä, suurimmaks osaks unohduksia, millaisia mä en normaalisti juuri koskaan tee. Lisäks mun työn on sellaista, että siinä pitää suht nopeasti pystyy tekee päätöksiä ja ratkoo ongelmia, mikä ei normaalisti oo mikään ongelma mulle, mut nyt mä oon jotenki ihan sormi suussa pienemmästäkin. Epäilen omia valintojani ja oon kauheen tunteellinen! Ajatukset taitaa olla ihan muualla kun työssä... Että toisaalta odotan sitä, että pääsen (toivottavasti) kertomaan töissä, jos se selittäis vähän tätä outoa käytöstäni.

Voi ei, neuvolasta soitettiin että aiemmin tällä viikolla antamistani näytteistä oli löytynyt B-streptokokki. Tulehdus on siis päällä ja sain lääkkeet. Pelästyin nyt oikein kunnolla kun menin lukemaan artikkelin täältä vau.fi -sivulta aiheeseen liittyen ja oli aika karua tekstiä :( mahtaako kellään olla asiasta kokemusta/tietoa? Piti nyt tämmöinenkin stressi vielä tähän kaiken muun päälle lykätä... :(

Hellu sä oot saanu nyt lääkkeet niin eiköhän se tulehdus parane niillä!! Ei se stressi auta siihen tulehdukseen yhtään!!

Mikä hyöty tästä hajuaistin vahvistumisesta on?! Teoriassa auttas välttämään pilantuneen ruuan, mutta kun kaikki haisee niin pahalle. Hajuaistin mukaan, kun menee pitäis välttää kaikkea ruokaa...

Jee, nyt se pahoinvointi sit vissiin alkaa tai ainakin migreenit. Hitto mikä olo oli aamulla, onneks mies pysty olla kotona aamupäivän meiän puolvuotiaan kanssa. Tai ekoihin päiväuniin asti. En kyl tiie, miten selviin, jos joka päivä tää sama homma ja jos vanhat merkit paikkansa pitää, ni jatkuu tonne ainakin viikolle 12 asti. Nyt on tod.näk. 6+4 (?), mut ei oo varmaan ennen np-ultraa. Ja muistaakseni pahoinvointi kiihty 8-9 viikoilla. Can't wait...Ansiotyöstä pääsis saikulle, mut tästä vanhempainvapaasta ei.

Täällä kauhea nälkä koko ajan.. Siis oikeesti koko ajan ! Maha tuntuu pohjattomalta kaivolta :o pahoinvointia jonkun verran, johtunee kyl siitäki jos syöntiväli pitenee yhtään. Aamukahvi on alkanu puolessa välissä kuppia etomaan (sama oli aiemmassa raskaudessakin, jäi kahvinjuonti pois lähes kokonaan) ja hajut on ihan kauheen voimakkaita !

Nukkumaan mennessä huomannu jo useampana iltana, että käy sellanen vihlaseva kipu oikeassa reidessä ja ehkä samaan aikaa selän puolella. Päivisin en vastaavaa oireilua ole huomannut. Tätä ei myöskään ollut esikoista odottaessa. Kipuun ei liity tutvotusta, kosketusarkuutta yms. Ehkä vähän kasvukipu-tyyppistä, mutta ei jatkuvaa. Onko muilla kokemusta/ tietoa mitä voisi olla?

Mie kerkesin jo aikaisemmin huudella et miten ihanaa ku ei oo ns "oireita" ollu ja nyt koko viikonlopun oon halaillu vessan pönttöä ja tehny tuttavuutta sen kaa :( iha. Kamalaa

Mulla tuo viikonlopun oksentelu loppui mut kuvottava olo on. Ja ruokakin alkaa vähän maistua. Hieman kyllä pelottaa, mut eiköhän kaikki hyvin oo. Torstainahan se selviää :)

Eilen totisesti oli migreenikohtaus, koska tämä aamu täysin oireeton. Koko eilisen päivän sai nappailla lääkkeitä maksimiin asti.

Eilen oli hyvä päivä, yöllä vain kuvotusta. Tänään sitten aamusta alkaen, ei hyvä juttu opetustyössä (niin kuin ei missään työssä). Pitänee vain selitellä, että opelle on varmaan flunssa tulossa kun niin heikottaa.. :p

Mulla eilen ihan karsee päivä. Oksensin aamun aikana vissiin 4 kertaa. Yhden aikaan uskalsin nousta sen verran sängystä, että kävin jäätelöä ostamassa ja sit päivä jatku kuvotuksena.

Jossain vaiheessa sain töistä uutisia jonka johdosta tuli ihan jäätävä päänsärky. Meni onneks ohi yhdel tabletilla.

Sit mä kiukuttelin loppuillan miehelle kun en ollut saanu mitään aikaiseksi. :(

Tää päivä alkanut ainakin paremmin :) onneks

Uusimpana oireena on itkeminen mitä ihmeellisimmistä asioista, asiaan saattaa tietty myös vaikuttaa se et viime päivinä
Ei oo paljoo tullu syötyä niin sokeritkin on alhaalla. Mut kiva itkustaa joka asiasta...

Heheh, joo toi itkeminen on tuttua täälläkin ! Mies komens koiraa niin mä kävin pillittämään :D Oltiin vielä miehen vanhemmilla silloin, äkkiä kipitin eri huoneeseen rauhottumaan.... :grin

Sama täällä toi itkeminen, ei tuu opiskelustakaan mitään kun jokainen aine/aihe itkettää. Mielessä alkanut myös pyöriä menneisyyden haamuja oikein urakalla, tosi inhottavaa. Toivon et täälläkin löytyis selitys nuista sokeriarvoista kun kans oikein mikään mennyt alas tänään, suklaatakin koitin äsken kaupasta hakea mua lohduttamaan (vaikken normaalisti lohtusyömistä kannatakkaan) mut siitäkin tuli vaan itku kun unohdin rahat kotiin ja hoksasin sen vasta kaupan parkkihallissa.

Pauveli: Mun korviin kuulostaa hieman tutulta tommonen vihlonta, mutta mulla liittyneet aina niihin päiviin kun olen istunut paljon ja joina en ole juurikaan liikkunut tai edes verrytellyt. Tätä kuitenkaan ollut ennen plussa-uutisia samanmoisina päivinä.

Vitsit täällä on huonosti nukuttu yö takana. Nyt tässä aamun tunteina mä olen alkanut miettimään et pitäiskö huolestua, kun mulla ei noita kohdun kasvukipuja ole mitenkään säännöllisesti?

Niitä on siis ollut et vihloo, mut nyt ei ole muutamaan päivään ollut. Kai sekin sit on ihan normaalia ja pitäis vaan nauttia hyvästä olosta.

Kamalaa miten huonon yön jälkeen on ihan epävarma ja toivoton olo :'(

Katoin netistä jopa suht edullista paikkaa ar-ultraan. Löysin yhden mut seki lääkäri on loppuvuoden sairaslomalla. Täytyy siis vaan odottaa pari viikkoa vielä :(

Takaisin