Ensimmäisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon koko ajan jäässä, paitsi kun puen esikoiselle ulkovaatteita ja kenkiä, niin silloin iskee hiki :) . On vissiin nii rankkaa puuhaa toi 1,5v pukeminen. Mun mahassa nyki tänään ihan ihmeellisesti. Siis silmin havaittavasti se alko nykimään ihan ku ois joku elohiiri ollut mahassa :D . Ja siis viikkoja vasta 9+2 nyt, joten ei ne nyt vielä voi liikkeitä olla, vaikka tuntu ihan samalta ku ekat liikkeet esikoisesta... Outo juttu.

Onkos muilla ollut hiivatulehdusta..? Ymmärtääkseni aika yleinen raskauden aikana. Hoidosta vähän ristiriitaisia kommentteja farmaseutilta ja neuvolakin vähän niin ja näin.. Pakko se oli hoitaa silti :sad001:anyone:oops:

No mulla oli molemmissa raskauksissa ja muistaakseni Canesten supoilla hoitu.
Tupuna mul oli eilen isovarpaassa elohiiri :) piti oikein katsoa, et luulenko vai onko oikeasti. Ja olihan se! Ilmeisesti elohiiri eksyy muaallekin hehh hehhh

Jee, mä en siis oo ainoo jota elohiiri kiusaa! :) Mulla se on kyllä tylsästi silmässä mutta onkin viihtyny alaluomea nykimässä jo monta viikkoo. Ei onneks koko aikaa mut pitkin päivää aika ajoin. Ehkä elohiirikin voi johtua raskaudesta!

Mulla kans tullut kerran elohiiri mahaan parisen viikkoo sit, jolloin viikot oli 7+jotain, ja aloin miehelle hihkuu onneissani et tuu koittaa tää potkii jo kun mielestäni tuntui kans ihan samalt ku ekassa raskaudessa ensiliikkeet :D Mies sit tiputti mut takas maan pinnal kun muistutti mis vaihees raskautta mennään :D

Mulla ei tuu röyhyjä ollenkaan mutta sitäkin enemmän tuolta hieman alempaata, varsinkin iltaa kohden, enkä tosiaan usko että ruokavaliosta johtuu. Kiva kuulla että on muillakin samaa vaivaa, kun tuntunut että on jotenkin hieman vaiettu vaiva se.. kuule ihmisten puhuvan semmosesta mut kyl tais siit vau-kirjasestakin löytyä minkä neuvolasta mukaan tökkäs.

Crysade, mulle sanoi terkka viime viikolla tuosta hiivasta, että suun kautta otettavia lääkkeitä ei saa ottaa. Paikallishoitoja saa, mutta sitä asetinta ei saa käyttää. Eli siis suponkin saa laittaa, mutta ilman asetinta ja voiteita voi käyttää.

Mulla oli tosi paha hiiva tossa viime viikolla ja lääkäri sano että canesten ainut mitä saa käyttää ja siihen lisäksi maitohappo bakteeri kun ei lääkkeet tehoa välttämättä raskaus aikana yhtä hyvin. Mutta niillä on lähteny ja kaikki kunnossa. :)

Mä tyrkkäsin sen canestenin eilen mutta vielä ei oo täysin poissa. Pitäs varmaan itekkin niitä maitohappoja.. Tänään vaan taas sellanen epäuskon päivä kaiken kanssa kun on särkyäkin kokoajan vatsalla. Ihan itteänikin ärsyttää valitta näistä kokoajan ja dopplerilla kokoajan yrittäny saada jotain kuulumaan ja aaargh.. Musta on tullu iha neuroottinen :D

Vitsi tällä menolla musta tulee mammutin kokoinen. Joudun syömään tyyliin tunnin välein. Ihan kauheaata! Koska vaikka syön pieniä annoksia niin silti tää on ikävä fiilis et pahoinvointi pysyy pois vain sen ajan, kun ruoka on suussa. Nytkin on varmaan joku kilo kax tullut. :( eikä se pari kiloa niinkään, mut tää yltymätön nälkä! Uuuuh

Heippa taas :) Nyt on tänään tasan viikko 10 alkanut <3 Pahoinvointi jatkuu edelleen. Välillä on melkeen koko päivän huono olo ja aamusta oksentaa, toisina päivinä taas ei mitään. :) Väsymystä jonkun verran myöskin. Lisäksi, mulla on iho älyttömän huonossa kunnossa, onko tätä muilla? Olen melkein koko ikäni saanut nauttia finnittömästä vauvanpeppuihosta, nyt tilanne on toinen :/ Pitäis varmaan viilaa ruokavaliota, et jättäis herkut syömättä.

Olin eilen jo vähän maassa et mitä tapahtuu kun tuntu taas et oireet vähentyneet.

Mut tämänhetkisen kuvotuksen ja huonon olon ansiosta mä ehkä uskon olevani onnellisesti raskaana.

Miksei sitä ikinä opi nauttimaan siitä ettei koko ajan oo pää vessanpöntössä?

Täällä taisi joku jo aiemmin kysellä noista finneistä ja mun piti jo silloin vastata, että kyllä, kohtalontovereita löytyy. Mulla kukkii naaman lisäksi rinta ja jopa hartiat. Yök. Mut toisaalta, mä oon päättäny et lopetan stressaamisen ja uskon ja luotan siihen että pikkuinen pysyy masussa, joten jokainen ällöttäväkin oire on ihana. :)

Voi yökötys.. oksentamisessa ei ole mitään niin ikävää kuin se, että se jää kurkkuun kiinni ja on ihan sellainen olo, että tukehtuu. :( ja joka aamu sama juttu.

Mulla on pahoinvointi helpottanut jo parin viime päivän ajan. Ja olo on kyllä sen ansiosta aivan mahtava! Kyllä siitä jatkuvasta krapulaisesta olosta tulikin kärsittyä reilu kuukausi ja nyt osaa arvostaa tätä lähes hyvää oloa. Onneks sentään on vielä muita oireita joten ei vielä ole ainakaan iskenyt pelko, että onko kyytiläinen vielä mukana menossa. Tosin muita hermoiluja ja pelkoja ollut taas tälläkin viikolla. Se taitaakin olla melko pysyvä olotila koko raskauden ajan :)

Nyt eräiden laskureiden mukaan pitäisi olla 7+1 ja olo senkun heikkenee. Mut aattelen, et tästä menee n. 4 viikkoa ja sit ei pitäs enää olla koko ajan oksettava olo. En oo varsinaisesti oksentanut vielä, mut tuntuu koko ajan siltä. Aamulla ja illalla. Epämääräisiä hajuja etsin välillä, kun haistan koko ajan mielestäni jotain outoa jossain...

Mun pahoinvointi palasi. Kuvotus on koko ajan ja aamuisin käyn oksentamassa. Lisäks tullut huimausta ja päänsärkyä. Rinnat ei arista enää niin paljoa mut on ne pinkeät ja illalla kun rintsikat ottaa pois niin kipeetä tekee. Tänään rv 7+6.

Mäkin oon tajunnu et röyhtäilen ja piereskelen mut vauvastahan se johtuu ja suussa maistuu koko ajan pahalle yöks!!!

Mut nyt saatas olla et tää kuukauden kestäny yöksyöksyöks olo alkaa parantuu. Tää alku viikko oli ihan karmee mut mä kovasti elän toivossa et ens viikolla pääsis jo töihin kokeileen sitä töissä oloo ja mä kyllä tosiaan pelkään et mitä ne töissä sanoo. En oo tässä maassa kyllä eka äitiyslomasijainen joka alkaa odottaa ja oon mä jo kohta sen 9 kk töissä tuolla ollu. Ite oon nii herkillä muutenkin nii varmaa purskahdan itkee heti ekasta poikittaisella sanasta.

Itsekkin olen äitiysloma sijaisena tähän työpaikaan elokuussa tullut mutta vuoden vaihteessa siirryn samallaiseksi "sijaiseksi" kuin kaikki muutkin työntekijät. :)

Mulla pahoinvointi helpottanut mutta sit rintavarustus entistä kipeämpi ja muita raskaus oireita on tullut tilalle.. Ihan kiva olla jo välillä niin ettei kokoaikaa okseta tai yökötytä. Töissä liman keräys astiaa tyhjentäessä edelleen meinaa oksennus kyllä lentää. Hajut alkaa olla tosi voimakkaita ja jouduin dödönki vaihtamaan toiseen. Ummetus tullut uudeksi kaveriksi heti samontein kun pahoinvointi helpotti. :( Johtuu varmaan tavallista hedelmäpainotteisemmasta ruokavaliosta. Osa syy pahan olon helpottumiseen on varmaan kun syön lähinnä vain hedelmiä ja marjoja kun ne ei tee pahaa oloo eikä haise pahalle :)

Takaisin