Ensimmäisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä taas aloitin aamun halailemalla pönttöä :D Muutnkin kouluun mennessä sain pidellä oksennusta. Onneks voileipä helpotti pahaa oloa. Iltapäivään jos jaksaa. Pitäis varmaan ottaa omat eväät koululle ettei menis joka päivä rahaa ruokaan.

Onkos muille tullut pahoinvointia noista raskausajan vitamiineista? Oon tähän asti ottanut aamulla tyhjään vatsaan mutta nyt muutaman päivän ollut ottamatta niin ei ole ollut myöskään pahoinvointia...en tiedä sit onko sattumaa mutta oon joskus kuullut että jollekin aiheuttanut oloja..
Täytyy varmaan alkaa ottamaan vitamiinit vasta lounaan jälkeen.

Mulla ei ole pahoinvointia siitä ollut. Mut mun muistaakseni niissä mitä mä syön on ohjeissa et voi ottaa syömisen yhteydessä. Kyllähän se vatsaa ärsyttää jos tyhjään vatsaan lääkkeitä ottaa. Mut voihan olla et noita on kans miljoona erilaista et kuuluukin ottaa tyhjään vatsaan.

Mulla vaihtelee niin päivittäin nämä olot. Välillä tuntui jo, että pahoinvointi helpottaa, mutta on nyt tullut takaisin. Mikään ruoka ei maistu, satsumat ja omenat menee, kinkkupasteijat myös sekä salmiakki. Juomista laimennettu appelsiinimehu ja kuuma kaakao. Melekosesti meinaa heikottaa välillä, on tämä syöminen niin vähäistä :(
Kymmenes viikko nyt menossa, joten toiveissa olis, että alkaisi jo helpottamaan!

Sitäpä päästiin aamulla ekaa kertaa vessan pönttöä halailee,DISLIKE! :sad001 Voi kun pahaolo loppuisi siihen,mutta pyh pah..jatkuu iltaa asti mut ei oksennus tule. Lämpimän ruoan oon laittanu pannaan kokonaan,ei puhettakaan. Ja tänää sit alkoi aivan jumalaton närästys! Mulla ei oo ikinä ollu närästystä! Huomenna apteekkii :confused:

Mulla tuli ekassa raskaudessa raskausvitamiineista huono olo kun otin ne aamulla. Neuvolasta sit sanottiin että kannattaa ottaa illalla ja niin otan nytkin, eikä tuu huonoo oloo. :)

Vitamiineista: mä vaan lasken et tulee se 4 tuntia väliin thyroxiinin kanssa eli vitamiinin otan 11-20 välillä... Kun välillä en aamusta uskalla ottaa thyroxiinin et jos sen oksentaa heti pois

Mulla kans olo vaihtelee päivästä toiseen. Eilen meni sängyssä koko päivä ja tänää oon syöny lämpimän aterian ekan kerran moneen viikkoon ja ollu pystyssä monta tuntia. Päikkärit toki oon nukkunu.

Mä ny varmistin ne vitskut, mitkä mulla on. Eli se oli multi-tabs raskaus ja imetys ja suositellaan otettavan ruokailun yhteydessä :)

Äää, pahoinvointi. Ei ollut tälläistä esikoisen odotusaikana. Oksentanut en ole mutta pitkin päivää etovaa oloa ylävatsan alueella, iltaisin pahinta. Ei jaksa edes tuon 1-vuotiaan kanssa touhuta kun tekis vaan mieli maata sohvalla sikiöasennossa. Toivottavasti helpottaa toisella kolmanneksella!

Yöh, olisi pitänyt osata nauttia niistä parista aamusta, kun ei oksentanut. Nyt tuntuu, että en pääse sängystä ylös, mutta koira pitäisi lenkittää. Mies on tullut töistä keskellä yötä vasta kotiin, joten en viitsi häntä pyytää.. Äh, onneksi illalla käytiin todella myöhään ulkona, joten ehkä koira vielä hetken jaksaa olla jalat ristissä.

Itse yritän nyt taas nauttia kun on vähän parempi olo. Ei oo ees niin pahasti kuvottanut kuin eilen. Mutta katotaan vaan ku nyt menin sanomaan niin kohta oon halailemassa pönttöö. :D

Mites onko muilla huimausta? Mulle tulee muutaman sekunnin huimauskohtauksia kymmeniä kertoja päivässä. Verenpaineet oli ihan ok eikä muutakaan syytä löytynyt kun neuvolassa juttelin asiasta.. Pahoinvointikin on kokopäivän,aamusta iltaan,tosin pönttöä ei oo vielä joutunut halailemaan. Syön silti vaikka väkisin monesti päivässä ettei siitäkään vois johtua :/

Crysade, on just tollasta huimausta! Inhottavaa. Mulla on alhaset verenpaineet, mutta tämä huimaus eroo selkeesti sellasesta huimauksesta. Tuntuu, että se pahenee väsyneenä (kiva, vaan kun raskausoireisiin kuuluu täällä myös se väsymys) ja iltaisin maate käydessä heittaa pahiten.:confused:

Mullakin on huimausta huomattavasti enemmän kun ennen raskautta. Nopeat liikkeet ja suunnan muutokset aiheuttaa huippausta eniten.

Onks kellään muulla ilmestyny elohiirtä silmään? Mulla on kaks viikkoo ollu niin että se tulee hetkeks ja sit taas katoo. Nopealla googletuksella näyttäs et sekin vois johtuu raskaudesta.

Minä en ole kokenut juuri minkäänlaista pahoinvointia, helpommin tulee kyllä etova olo, jos aterioiden välillä on pitkä tauko. Silloinkaan ei välttämättä ole nälkä, mutta kun syön kunnon ruoan, helpottuu olo jo siinä syödessä. Teidän muiden juttuja kun luin, niin oon päässyt näköjään tosi helpolla, sillä olen "odottanut" niitä pahoinvointeja ihan kauhulla, kun muutoinkin olen niin oksennusherkkä ihminen... väsymystä on ollut ihan ekoista raskauspäivistä alkaen, niiden myötä tajusin tehdä raskaustestinkin. Sen kanssa kyllä pärjään, sillä nukun hyvin pitkiä yöunia vessassa ramppaamisen ohella :D Rintoja kutisee ja aristaa, miten voi olla mahdollista, että uusimmat rintaliivini meinaavat olla jo nyt aika nafteja?! Missä vaiheessa te muut olette joutuneet uusimaan rintaliivivarastojanne? Tarkkoja viikkoja en oikein tiedä, mut täyttyisköhän nyt 9 viikko :)

Mulla on pahasti huimausta myös. Sillon ku huippaa ni tuntuu et silmissäki vaan heittää ja tuntuu et leijuis ilmassa. Ei kiva.

Hyyyööööök.. Mä haluun jo synnyttää, en piru vie kestä tätä oloo...... Aamusta iltaan ihan järkky kestokrapula :( Toisaalta voip olla hyvinnii mahollista että tää on pikkusen siitä johtuvata myös kun sipsiä vedin yks ilta ihan hulluna ja oon aina oksentanu sen jälkeen aamusin vaikken ois paksu ollukaan..

Menni: mä jouduin edellisessä raskaudessa uusimaan kaikki rintsikat jossakin ekan kolmanneksen loppuvaiheilla ja nyt pahasti näyttää siltä, että sama tapahtuu varmaan tulevan parin viikon aikana...(nyt 8+0).

Täällä kanssa ällötys ja kuvotus, joka pahenee väsyneenä, onneksi olen säästynyt pöntön halailulta, vaikka nuo suht.vähäiset oireet välillä vaivaakin mieltä...toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.

Tosiaan, unohin tähän ihan kirjottaakki et se tuhruttelu loppu viikko sitte, eikä siis kestäny ku neljä päivää. Sen jälkeen ei oo ollu mitään, joten ei olla menossa yksityiselle alkuraskauden ultraan vaan nyt ootellaan ekaa neuvolaa ja sit julkisen puolen ekaa ultraa.. :) Mielenrauha saatu takasin, HUH ^^

Takaisin