Ensimmäisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla ollu vuotoa alkuraskauden aikana? Eilen huomasin että on vähäsen tullut ruskehtavaa vuotoa mikä pelästytti oikeen kunnolla! :sad001 Kipuja ei oo ollu eikä sitä vertakaan enää tuu kun vain pyyhkäistäessä vähäsen. Äitipolille illalla soitin ja käskivät tarkkailla tilannetta, ONNEKSI huomenna on neuvola.

Mulla jossai vaiheessa, oisko ollu kasiviikko menossa ku pari kertaa tuli pyyhkästessä vähä rusehtavaa vuotoo mut se loppu siihen, onneksi. Sehän pitäs olla aika normaalia et saattaa välillä vähä vuotaa. Valkkaria tullee vähänväliö. Niin pitkään ei haittaa kuhan ei oikeesti enempääsä ala verta tulemaan. Mikä viikko sulla ekaroliina on menossa? Semppiä!

Nyt olis 7+6. Vaikka kaikki sanoo että on normaalia mutta eihän täs uskalla luottaa muutaku sitten vasta ku varmasti selviää kaiken olevan hyvin :)

Mulla tuli viime raskaudessa silloin tällöin rusehtavaa vuotoa pieniä määriä, mutta kaikki oli aina ok. Toi on kyl harmillista kun helposti mieltä alkaa kaihertamaan vaikka pitäisi olla suht yleistäkin tuommoinen. Itsellä välillä kun on nyt nipistellyt maha niin, että tuntuu kuin joku pistäisi yhteen samaan kohtaan pitkään jollain pienellä terävällä tuolla masun sisällä, niin kyllä joka kerta on hieman huoli tullut, vaikka viime raskaudessa muistan olleen aivan samanlaisia tuntemuksia, varsinkin näin alkukolmanneksen lopuilla. Onko muilla tuommoista pistelyn tuntua ollut? ja tietääkö kukaan mistä semmonen johtuu?

Mulla on nyt kymmenes viikko puolivälissä ja nyt alkanut semmoiset vihlovat kivut molemmin puolin alamahaa. Vähän samanlaista kuin ovistuntemukset. Esikoisesta oli samanlaisia, liittyiskö siis jotenkin tuohon kohdun kasvuun?

Ikinä ole itse huomannut itselläni ovistuntemuksia muutakuin äreän mielen :D

Mulla on nyt 9+5 ja muutaman päivän ajan on tuntunu alavatsassa vihlontaa aina välillä. Tällasta oli ihan alussa ennen plussaa, sit harveni ja nyt alkoi taas. Haluisin ajatella positiivisesti että silloin alkuun olis ollu kiinnittymisestä johtuvaa ja jos nyt ois kohdun kasvusta. Muistan lukeneeni muutamastakin paikasta, että viikkojen 9-11 tienoilla voi hyvinkin olla kohdun kasvusta johtuvaa vihlontaa. Toivottavasti ois just sitä!

Täällä myös tota kohdunkasvuvihlontaa, kun verta ei tuu ja menee ohi niin oon aatellu et on vaaratonta mut mä oon vaa miettiny et kestääkö synnytykseen asti mut onkin siis näille viikoille tyypillistä!!

Mulla yks ah niin ihana oire on naama täynnä näppyjä - sen siitä saa kun menee e-pillerit lopettaan... Saa nähä kestääkö synnytykseen asti...

Miten.. Kutiaako muiden vatsat? Mulla iltaisin tätä ja ajattelinkin et tarvis varmaan ruveta vatsaa rasvailemaan kun eikös se jotenkin vaikuta myönteisesti raskausarpiin?

Mulla kutiaa välillä, ja välillä kutiaa myös varsinkin selkä, mutta oon miettinyt että johtuneeko nyt raskaudesta vaiko ilmojen kylmenemisestä. Raskautta epäilen siksi kun viime raskaudesta meinas monesti itku tulla ku teki mieli raapia niin monesta paikkaa ettei kädet riittäny. Eikä itsellä auttanut rasvaaminen silloin ja neuvolasta antoivat siihen selitykseksi muistaakseni jotain hormoneihin liittyvä tms :think005 nyt voi kyl olla että huijasin ton hormonikohdan, mut jotain selitettävissä olevaa kummiski :D

Mut joo oon kans tos uskos et pitäis rasvaaminen auttaa ainakin jonkun verran arpien ennaltaehkäisyyn, vaikkakaan en voi kuvitella arpisempaa mahaa kuin mitä mulla viimeks tuli vaikka tuon tuosta silloin perusrasvoilla rasvailinkin eniten venyviä paikkoja.

Kävin synnytyspolilla päivystykses ku päivällä rupes verta valumaan oikeen kunnolla ja tuli hyytymiä mutta ei osattu oikeen mitään sanoa. Alakautta ultras ja kyllä sielä sikiö näkyi mutta vastas kooltaan vasta 5.viikkoista ja samaten raskaushormoni arvot vastais 5.viikkoa eli nyt odotetaan ja katsotaan. Vaikka neuvolan mukaan olisin 7+6 mutta siihen nyt ei saa varmuutta. Raskaus on joko lyhyemmällä kuin luultiin tai sikiö on lopettanut kehittymisen ja on tulossa ulos. :( 2 viikon päästä kontrolli jolloin tarkistetaan onko sikiö kasvanut. Verenvuoto on kuulemma normaalia vaikka sitä tuli PALJON tai sitten sielä on ollut 2 ja toinen tuli nyt sitten ulos. :(

Niin ja kiva tietää tolle pistelylle todennäköinen syy :)

Ja voi ei ekaroliina :/ Jaksamisia, toivottavasti olis jotain positiivista kuultavaa teillä 2vk.n päästä kontrollissa.

Nyt alkoi se tolkuton syöminen. :sad001 Niin etova olo koko ajan, hyvä olla vain sen hetken kun syö ja viisi minuuttia syömisen päälle. Vielä ei sentään oksentamista, mutta hampaiden pesu jää tynkä suoritukseksi. Jostain syystä juominen ei yhtään houkuta, pakotettava itsensä juomaan.

Pauveli, kuulostaa tutulta. Olo on jälleen kuin syöttöpossulla, kun on saanut taas koko päivän lappaa ruokaa suuhun ettei olo menis ihan kamalaksi. Toisaalta mä oon ainakin saanut tällä syömisellä oksennukset pysymään poissa jo useamman viikon ajan joten kaipa tää pakkosyöminen on nyt vain kestettävä kun se toinen vaihtoehto olis vielä huonompi...

Voiko lievän tason höperöityminen olla oire kans, tuntuu et sählään koko ajan jotain pientä mikä ei mulle muuten normaalia toimintaa ole. Sähellän silloinkin kun olisin muuten oikein hyvin voivan oloinen, kun alkuun ajattelin että johtuis aina väsymyksestä tai syömättömyydestä johtuvasta heikotuksesta.

Tosi rasittavaa, viimekin viikolla peruutin pysäköintitolppaa päin, kun tarkistin vain sen ettei esteenä ole ihmisiä, eläimiä tai autoja.. Sitä edeltävällä viikolla ajoin autotallin ovea päin :smiley-angry003(Onneks kuitenkin toi autolla sählääminen perustunut ainakin vielä tähän mennessä sellaisiin mitkä olen kokenut vähän keskittymiskykyä tarvitseviksi ja minimaalisilla vauhdeilla, vaikka olikin kyllä tosi tyhmä olo kun ajoin aivan hiljalleen ovea päin ja älysin vasta töksähtäessä että ei nyt mennyt ihan niinkuin piti ja mies kattoi silmät pyöreinä vieressä toimintaani :laughing021) Ja joka päivä asiat eksyy väärille paikoille, kännykät jääkaappiin ja maidot mikroon säilytykseen yms. Muistaakseni viime raskaudessa tämmöset alkoi vasta synnytyksen jälkeen :confused:
Itsellä onneksi riittänyt vielä huumorintaju näiden kämmien käsittelyyn mutmut. :anyone

Voi ei, Karoliina! Pidän peukkuja pystyssä!

Voiko väsymykseen kuolla? Mä kysyin ekan kerran seiskalta eilen mieheltä et joko voi mennä nukkuu. Hän ei luvannu tulla joten vääntäydyin sohvalle. Yhdeksän jälkeen hän herätti mut sitten nukkumaan ja oli koira hoidettu unille ja kaikki muukin reerattu. Ja mä vedän vaan sikeitä.

Muutenkin se touhuaa nykyään niin paljon, että mä voin pahoin. Mä oon aina tottunu tekemään kaikkeni ihmisille, joista välitän ja nyt tää uus tilanne, jossa en jaksa tehdä näitä asioita, saa mut ihan hulluksi.

Tänään on taas pahanolonaamu. Saa nähdä tartteeko kyykätä vessassa :(

Muokattu viimeksi:
Ekaroliina toivottavasti kaikki on hyvin!! Voimia!

Timantti, mä meen monesti 20,00 nukkunu ja aamulla nousen ylös - jos nousen kun yks päivä en päässy ollenkaan ylös kun kokoajan oli niin paha olo.

Bnt: mä jätin yks päivä autoon alot päälle ja toinen päivä menin töihin 2 tuntia liian myöhässä... Sattuuhan noita... Onneks ei oo pahemmin käyny!!

Noniin, nyt tuli lounas ylös kesken työpäivän. Onneksi olin kahvitiloissa yksin niin ei tarvinnut selitellä. Tulee vain pirun pitkä iltapäivä, jos mikään ei osu sisällä. Päätä särkee ja on muutenkin kurja olo. Pomo tuli vielä neuvomaan asiassa, jonka tein ihan oikein, mutta pakko oli päästä huomauttamaan. Meinasi alkaa ihan kiukuttaa.. tehköön itse, jos ei kelpaa. Onneksi sain nieltyä pahimman äksyilyn ja pidettyä suuni kiinni.

Takaisin