Ensimmäisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oi onnee Jetsoni! Itse niin haluaisin toiset kaksoset et alkoi hymyilyttämään ihan kauhiasti kun luin et olit semmoset ultrassa bongannut :) :)

Sit nuista raskausoireista haluan päästä jakamaan ku mies jaksa mua enää kuunnella ku äksyilen kuulemma kokoajan nykyään sille :smiley-angry026
Elikkä, ihan alusta asti alko ihan kauhea väsymys, sit tuli pissalla ravaaminen ja yököttävä olo. Nyt on helpottanut pahimmat väsymykset ja se on korvattu ruokahaluttomuudella ja palelemisella. Rinnat on kasvanut kuppikoon verran nyt 3-4pv.n aikana ja niihin sattuu tuon tuosta. Finnejä on kans ilmaantunu enemmän kuin normaalisti. Selälläni olessa iltaisin tuntuu tosi jännältä masussa, ei ikävältä mut oudolta. Uni ei kans meinaa enää iltaisin tulla. Mielialat heittelee ikävän paljon enkä pysty olla lässyttämättä alle kolme-vuotiaille taikka pienikokoisille eläimille. Niin ja naama punoittaa koko ajan, myös huulet on saanu itsestään väriä :) (Rv.7+3)

niin mietityttää kaikki ettei uni tuu, pyöriny vaan koko yös sängyssä. Rv 5+0 tänään ja viimeksi muutama päivä tästä eteenpäin alko vuoto raastavaa

Mulla myös tänään rv 5+0, ja tuntuu että kaikki juilit on loppuneet. Ruokahaluttomuus ja väsy ainoat oireet, ja tänä aamuna iski flunssa päälle.

Täällä juili koko yön, mut varmaan kun en saanu nukuttua :) Aamulla heti vatsa iiiiihan sekaisin,saanut vessassa vaan istua. Tissit edelleen kipeät. Mietin tekisikö Jossain vaiheessa tässä ClearBluen viikkonäytöllisen testin,että tapahtuuko edistystä vai ....

Tää tissikipu on kyl ihan hirvittävä, aina kun lähtee liikkeelle tuntuu että rinnat painaa tonnin. On ne kyllä niin isotkin että huh :D

Tää hajuaisti on jotain aivan käsittämätöntä! Ei mulla esikosta tullu tällaista. KAIKKI haisee aivan kamalalle, ei voi enää etes luetella asioita mitkä haisis kauheelle, ihan yleisesti voi sanoa, että kaikki!

Mulla oli viime raskaudessa tosi arat rinnat heti alusta asti, eikä ne normaalisti reagoi menkkoihinkaan mitenkään. Nyt oon puristellut ja veivannut niitä ja ei mitään normaalista poikkeavaa!

Täällä meilläpäin kans haisee tosi pahalta, ihan sama missä on, eilen kaupassa välttelin ihmisiä kun ne kaikki muka lemusivat.

Timantti*: Mulla sama ongelma tässä lähipäivinä, olen vallannut meiän vessan itkunurkkauksekseni ettei ala itkettää lisää se, ettei kaikki ympärillä olevat hyökkää heti mua lohduttamaan (tai sitten se että ne lohduttais).

Muokattu viimeksi:
Timantti mä oon ruvennu kans vollottamaan! Esikon turvaistuin veti eilen jumiin kun piti mun äitille lähteä, mä olin 20min tapellu sen istuimen kans ku äiti soittaa että ootko tulossa, nii minä vaan rääyn sinne puhelimeen siitä turvaistuimesta :D
Muutenki jos joku sanoo jotain mukavaa tai lohduttavaa tms nii silmät kostuu :D

Ainii noista pahoista hajuista. Ostin muutama viikko sitte yhden hyvän tuoksusen suihkusaippuan. Laitoin sitä tänään, niin se haisi ihan oksennukselle! Siis hyi yäk, melkein oksensin suihkussa.. :D

Mulla ihan järkyttävä väsy koko aika ei jaksais millään olla hereillä :D Tissit on tosi kipeet, alaselkää juilii ja mielialan vaihtelut. Tänään 6+2 ja pitäis jaksaa odottaa 9.viikolle että on eka ultra.

Miten voi olla näin kylmä ihan koko ajan??! Olen töissä jäässä, ulkona jäässä, kotona jäässä.. Ja nyt pitäisi sitten yrittää nukkua, kun alaleuka lyö loukkua. Onneksi mies tulee vasta yöllä kotiin töistä. Voi olla kiva yllätys, kun olen ominut molemmat peitot. :D

Mulla myös tuo kylmettyminen päällä. Alkaa jo vituttaa. Istuin koko tämänkin illan ilmalämpöpumpun edessä villatakki päällä ja TÄRISIN, töissä oli kylmä ja pihalla myös. Kyselin lapseltakin (joka siis oli riisunut itsensä pelkille pikkuhousuille) että eikö yhtään ole kylmä, tämä oli vaan että ei? Taidan kans mennä ja varastaa miehen peiton.

Mulla on paha olo, kuin jatkuva kankkunen. Esikoisesta tuli vaan iltapahoinvointi, nyt tää on ympärivuorokautista vaikka välillä onkin "välipäiviä" kun ei okseta. Mä olin alkuun (tai siis vielä pari päivää sitten) ihan duracellpupu, energiaa riitti vaikka mihin mut nyt alkaa jo vauhti hidastumaan. Valkovuoto lisääntyy niinkuin viimeksikin...kunhan säästyisin ihon kukkimiselta tällä kertaa niin kiva ois.

Mullakin on toi että jotkut jutut haisee oksennukselle tai muuten järkkypahalle vaikka kaiken järjen mukaan niitten ei pitäs haista. Myös jotkut ruuat maistuu oudolle. Väsymys on nyt rv8 pahempi kun aiemmin, mä voisin vaan nukkuu. Ja rintavarustus on kipee ja turvoksissa, muutoin on hyvä ja "normaali" olo et välillä on vaikee uskoa, että olenko todella raskaana. :)

Täällä taas huonosti nukuttu yö... pari kertaa tuntui että valahti jotain ja varmana km vuodon alkamisesta vessaan, valkovuotoa luojan kiitos,ilmeiseti lisääntymään päin täällä :D
ja oli eka aamu kun ei meinannut aamupalaleipiä saada alas,huono olo, väkisin oli syötävä,.

Muokattu viimeksi:
Mä oon joka aamu nukkunu nyt 1,5 tunnin päikkärit ja palelee minäkin ja miehellä on kuulemma liian kuuma....

Oliks jollain tietoa/kokemusta rusehtavasta tuhrutteluvuodosta? Eilen ja tänään tuli ihan vähän.. Äh.. Esikoisestaa ku ei ollu mitään vuotoja missään kohtaa ni mä täällä jo maalailen kauhukuvia... :( nyt 6+5 vasta.

Ite vois nukkua ympäri vuorokauden. Palelee kans kokoajan ja yöllä herää monta kertaa paleluun ja vessa hätään. :/

Takaisin