Ensimmäisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Teille joille on tulossa toinen. Onko teillä ollu niin paljoa kohdun kasvu kipuja kun esikoisesta? Itellä välillä tuntuu painetta ja pientä vihlasua, mut paljon vähemmän kipuilua kun esikoisesta.

Mulla nyt helpottanut pahoinvointi. Alh. Olin jo niin väsynyt pahoinvoinnista, et nyt tuntuu hyvältä. Edelleen kahvi ja tee ei maistu. Kaikki meijän suihkussa olevat pesuaineet haisevat pahalle ja kohta mä taas haisen pahalle ku en niillä enää peseydy :).
Mulla ei ole ollut tota kohdunkasvukipua mun edellisissä raskauksissa ja nyt sama. Ja kyllä täälläkin palellaan. Mulla on villasukat koko ajan päällä. Ja iso villapaita.

Anjuska mulla oli esikoisesta oisko ollu viikon verran ruskeaa tuhrua, paperiin jäi aina pyyhittäessä. Ja terve tyttö tuossa vieressä nököttää. :)

Mä en muista oliko esikoisesta minkä verran kohdunkasvukipuja mut nyt on kyllä oikeestaan koko ajan enemmän tai vähemmän jotain tuntemuksia alavatsalla, menkkakipuja, paineen tunnetta, pistelyä jne...

Anjuska: Mulla ollut molemmissa km raskauksissa tosi tosi vähän kellertävää/rusehtavaa tuhruvuotoa eikä mitään muuta. Ennen kuin sit ovat kunnolla tulleet ulos joko spontaanisti tai tyhjennyksellä. Mutta lääkäri mulle sanoi ettei se tuhru ole keskenmenovuotoa vaan sitä tulee sit runsaasti jos kesken menee. En kylläkään tiedä mikä paikkansa pitää. Yhtään loppun asti mennyttä raskautta ei vielä ole ollut joten kokemukset vaan negatiivisia :(

Toivottavasti siellä kuitenkin vaan raskauteen kuuluvaa tuhruilua <3 Pidän peukkuja et kaikki hyvin <3

Mulla pyörii unissa kaksoset ja niihin liittyvät jutut. Viime yön unessa asuttiin miehen veljen luona oulussa kun vauvat oli niin pieniä ja olivat oyssissa hoidossa. Kaikkee sitä kahteleeki unissaan. Palelu on kyllä jotain ihan kamalaa. Täällä mökilläkin toiset t-paidat päällä ja minä paksun peiton alla makoilen. :D

Ja siihen alavatsa kipuun niin mulla ainakin ollut tosi paljo enemmän kipuja ja kaikkee mut varmaan mulla oman osan tekee noi kaks kaveria ja nopiampi kasvu. :)

Mullakin on enemmän alavatsakipuja kun ensinmäistä odottaessa, ja huomaan jos joutuu käyttää pitkään vatsalihaksia niin sit turvottaa ja vähän nipistelee alamahaa? Ja kylmä on kyllä kans jatkuvaa sekö unen tarve! :D

Eilen ja tänään ollu pientä etovaa oloa ja väsyttää tosissaan. Tosin paljon on ollu töitäkin ja rankkoja vuoroja. Etenki iltasin palelee niin ettei tunnu mikään lämmittävän tarpeeks. Toivon vaa ettei etova olo yltyis pahoinvoinniks..se kun on aiemmin alkanu rv 8 ja loppunu vasta synnytyksee. Kaikista oon käyny oksentamassa samana päivänä ku oon menny synnyttää :( nyt rv 5+6 enkä vielä haluis töissä kertoa.

Iltsu, täällä on kans seksiunia. Aamulla aivan hävettää kun muistuu mieleen edellisyön unet! :D

Ainii, tänään on ollu vähän menkkajuilintaa ja alaselkäsärkyä :( eipä ainakaa helpota km pelkoa..

Mullakin taas tänään ollut menkkajuilintaa ja pelko kasvaa :( Mut luulen et syy voi olla siinä kun ei oo ruoka oikein maistunut ja huono olo koko ajan. Muuten väsyttää, paleltaa ja tissejä särkee.

Mulla kans pistellyt tänään alavatsaa ja tullut runsaasti valkovuotoa.

Eihän nää nyt mittä km:a enteile? Pistely lähinnä sellasta pari minuuttia silloin tällöin ja valkovuoto on valkoista.

Sillon ku tätä pistelyä on ni oon ihan jes, et vihdoinki mullaki alkaa tää kohdunkasvu? :D mut ny hiipi pelko takaraivoon.

Mul on tänään ollu suht hyvä olo! Väsymys ja kiukku ja itkupuuskat ja arat rinnat kuitenkin pitää kiinni todellisuudessa.

Hmph. Eli tää on vähä joko-tai tilanne.. Toivottavasti on vaan jotain harmitonta !

Ittellä ollu rinnat kipeät jo parisen viikkoa, maha turvoksissa ja mahoton palelu päälläsä koko ajan, hrrrr! Niin ja reilun viikon verran oon heränny joka aamu n. Klo 5.00, vaikka herätys ois vasta tunnin päästä....ihme hommaa :) miulla viikkoja nyt 5+6 ( ketään samoilla viikoilla?) Jänskättää kovin kun pari vuotta sitten tuli km ja nyt vasta kovan yrityksen jälkeen tärppäs. ...toivottavasti kaikki menis nyt hyvin.

Mi, mulla olis menkoista laskettuna tänään 5+6, mutta musta tuntuu että viikkoja olis vasta 5+2, en oo siis varma oviksen ajankohdasta :D
No ens torstaina on ar-ultra, eiköhän se sillon selviä :)

Kiva kuulla että on muitakin samalla viikolla olevia :) pitäsi itelläki käydä yksityisellä varmistaa tilanne, että onhan sielä jotain elämää ;)

Hei te jotka ootte menossa alkuraskauden ultraan, saitteko ihan neuvolalääkäriltä lähetteellä vai menettekö yksityisiä reittejä? Ja jos yksityistä, niin sopiiko udella hintaa? :wink

Minä pääsen neuvolaan ar ultraan, kun keväällä oli kkm. Meillä on melko hövelin oloista tuo meininki siellä, kun ultraan pääsee melko helposti missä vaiheessa vain. :D pitää vain kysyä.

Täällä kans menossa 5+2 ja varhaisultra ois pari viikon päästä. :) ihan kunnalliselle pääsin yhden kkm takia.. ajattelin että en saa,mutta onneksi sain.. jos aikaa ei ois herunu olisin menny yksityiselle,täällä hinnat on siinä 120-200e.

Takaisin