Ensimmäisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on menossa 5+6 menkoista laskettuna joten samoilla viikoilla ollaan monen kanssa. Mäkin pääsin neuvolan kautta ar ultraan (tosin meillä kaikki pääsee n. rv 9) jo rv 7 kun takana kaksi km.

Oon käynyt yksityisellä myös ultrassa ja hintaa sille oli muistaakseni noin 150€ pk-seudulla. Itä-Suomessa oli vuosi sitten yksityisellä jotain 100€ et kyllä niillä varmaan haarukkaa on. Ja riippuu siitä ultraako lääkäri vaiko kätilö.

Mulle ei nykyään enää oikein maistu ruoka ja siitä syystä tulee sit ihan hirveet mahakivut ja huono olo. Noita mahakipuja vaan pelkään et onko normaalia tuon takia? Kun ne sit helpottanut kun jotain väkisin syönyt. Ainoastaan kylmät ruuat menee alas... Ja joskus leipä tms. Voisin kyllä silmillä syödä vaikka mitä mut kun suuhun pitäis laittaa niin stoppi tulee :(

Uus oire ilmaantunut, nännit on kipeet :D ehkä tässä alkaa uskoakkin jo pian tähän raskauteen kun uusia oireita tulee :)

Ei mielestäni oo mitään oireita vielä, mut pahoinvointi kerkiääkin alkaa vasta tossa parin viikon päästä ;) Kaikki raskaudet on erilaisia ja ite ottasin mieluusti sellasen oireettoman. Muutoin ehkä välillä kuumottaa ja välillä paleltaa, väsyttää ym. mut väsymyski voi johtua ihan tästä elämästä puolivuotiaan kanssa. Vasta muutaman yön on nukkunut kokonaan, velkaa siis sillä saralla riittää! Syön aina kun neiti nukkuu, nyt tosin pitänee lisätä syömisen lisäksi päiväunet taas ohjelmaan.

Hajuaisti on herkistynyt, kävi myös viimeksi.

Meillä tuntuu että ultraa ei saa kovin helpolla, kysyin viime raskaudessa mutta ei ollut mitään syytä kuulemma. Meidän neuvolassa ei ultrauslaitteita edes ole, vaan pitää mennä äitiyspolin kautta. Nyt en ole vielä neuvolaan soittanut, mutta haluaisin päästä ihan sen takia, kun mahakivut on tulleet takaisin ja mietityttää onko alkio ihan oikeassa paikassa. Raskaus kyllä etenee, tein juuri kolmannen testin kahden viikon sisään ja clearblue näytti 2-3 viikkoa. :) Omien laskujen mukaan tänään 5+2 ja soitan ensi viikolla kun rapsahtaa 6+0, voisin samalla kysäistä onko mahdollista päästä ar-ultraan sitä kautta. Jos ei pääse niin sitten yritän yksityiselle, se toki maksaa täälläkin sen reilun satasen, jonka voisi kyllä käyttää "paremminkin". Mutta voiko mielenrauhalle laittaa hintaa? :p

Brainfreeze, meillä vähän ollu tänään samaa keskustelua siitä, että mies haluais nyt mennä ar-ultraan. Kauhistelin hänelle hintoja (joita en oo sen tarkemmin ees tutkinu) ja hän tuumas et hänen mielestään meidän +lapsenkaan hyvinvoinnille voi laittaa hintaa.

Ehkä mä nöyrryn ja säästän jostain muusta

Meillä siis on ollut myös miehen kanssa tuosta puhetta, olin kuulemma yksi perkele viime raskaudessa siihen asti että vauvan liikkeet alkoivat tuntua. :grin Eli meillä mies haluaa että päästään selvyyteen hyvissä ajoin (ja mä tietysti myös). Olin kai viimeksi oikein rouva Positiivinen, aina kun mies alkoi puhua vauvasta tai tulevaisuudesta, huokailin vain että Saas nyt nähdä tuleeko mitään vauvaa. :rolleyes:

Kokeilen nyt julkisen puolen kautta ja jos ei pääse, niin sitten yksityiselle.

Joo, onhan se sit kuitenkin vähä tsemppaavaa. Mies ku ei kuitenkaan tunne näitä meidän tunnetiloja ym ni onhan se varmaan hänel semmone kannustava juttu :)

Mulla ma ultra ja ainahan mä voin ruikuttaa et on niin epävarma olo et onko kaikki kunnossa et jos pääsisi ultraan ja jos ei ni onko sillä ehkä tiedossa tässä liki joku paikka mihin kannattais mennä :)

Sais sitte itselleenkin mielenrauhan :)

Meilläki ollu puhetta tuosta yksityisellä käynnistä.. Sen verta itellä on ajatukset hukassa koko ajan ja pelko persiissä...

Jos en pääsis neuvolan kautta ar-ultraan niin menisin yksityiselle. Käytiin esikoisenkin aikaan :) ihan oman mielenrauhan takia.

Onko kellään muulla tällästä, kun vetää mahan sisään niin alamaha tuntuu jotenkin oudolta ja aralta? :D
Rintojen sivutkin on tullu törkeen kipeeks.. :)

Raskaus tekee nyt tepposia mun näölle. Nimittäin välillä vaikea välillä nähdä terävästi ja nyt tv näyttää sumuiselta...

Mulla on ollu tota samaa, että tuntuu etten näe ihan normaalisti, näkö ei oo yhtä tarkka kun ennen. Ainakin välillä.

Joo ja mulla ainakin oon joutunut laittaa kirkautta puhelimessa sekä tvssä vähemmälle. Muuten iskee päänsärky. En kauheasti enää voi surffailla :( olisko nyt optikon paikka? Hehhhh hehhhh

Joo ihan sama juttu! Mulla on ollu myös migreeniä näköhäiriöineen päivieen ja kirkkaat ja vilkkuvat valot ei todellakaan oo kivoja. Tuntuu et monesti mugreenikohtaus on saattanu sellasista saada alkunsa. Mietin kans tota optikolle menoa.. Mut jos tää ois vaan väliaikainen alkuraskauden oire.. :)

Eilen illalla oli niin kylmä et piti ottaa villapeitto ja yöpuvun lisäksi housut jalkaan et sain nukahettuu...

Täälläki tää iltapalelu on karseeta! Ehdotin eilen miehelle et pitäiskö ostaa mulle semmonen lämmin viltti. Hän ihmetteli että eikö hän riitä. Tais jäädä saamatta :D

Minul ollu tässä viime päivinä sellaista että oikee mikään ruoka ei maistu :(

Se lämmitettävä viltti on ihana! :D (tosin ei enää käytössä, kiitos koiran, joka puri johdon rikki...)

Varmasti. En olis ikinä ennen ajatellutkaan semmosta mut nyt kun melkein joka ilta on ihan horkkaolo ni ei olis hullumpi

Timantti: Täälläkin ruokahaluttomuutta. Lisäksi tuo palelu ja huono olo niin on vähän hankalaa välillä olla :)

Eilen tuli joku ihme itku ja paniikkikohtaus. Pelkäsin. Ihan hirveesti keskenmenoa et pillitin yksin junassa. Onneks se meni sit ohi, mut hurjan jotenkin ahdistaa kun en saa pelkoa pois mielestäni :( Pitäis vaan olla ajattelematta koko asiaa.

Nojoo. Oli pakko laittaa makaroneja kiehumaan, jos niitä sais syötyä. Mut tää on hassua, ku ei tee mitään mieli. Ei makeaa, ei suolaista. Ei mitään.

Noi pillityskohtaukset on niin perseestä. Ku ei niissä lopulta itsellä ainakaan oo järkeä. En kyl ole ite hetkeen parkunut km:n pelkoa, mut ehkä se tulee jossain vaiheessa.

Mä odotan nyt vaan mielettömästi et pääsis pian nukkuu ja sit aamulla aikaisin töihin ja sit ku päivä loppuu ni mies tuleekin jo kotiin.

Tää on tosiaan niin outo kun mitään ei tee mieli. Pois lukien mandariinit ja niitten syömistä pitää rajottaa 1 per päivä ettei maha mee sekasin. En oo koskaan kuvitellu/tajunnu et tää odotus on tälläistä!! Kaverit on kyllä sanonu et alku on ihan hirveetä!!

Takaisin