Ensimmäisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon kyllä nukkunut kuin tukki. Tosin yöllä herään janoon ja siitä sit vessaan. Rinnat on kyllä arat mut ei vielä niin häiritsevästi. Ainoa oire mikä ahdistaa/ärsyttää on nuo menkkakivut, jonka jälkeen alkaa yleensä jonkin sortin etova olo. Noita oli kyllä viime plussassalkin, mikä tosin meni kesken. Siksi saa joka vessareissulla olla ahdistumassa et alkaako vuoto :D pitää varmaan satsata digiin ennen ultraa jotta saisi selvyyttä nouseeko hcg :)

Tässä raskaudessa ainoat oireet (tällä hetkellä) on myös tuo jatkuva menkkamainen särky, kylmä on koko ajan, vatsaan kertyy hillittömästi ilmaa. Etoo jonkin verran oikeastaan kaikki, makea ei laske. Ei ole tarvinnut oksentaa. Lisäksi oon todella kiukkuinen KOKO AJAN. Niin, ja nukahtaminen on vaikeaa vaikka väsyttääkin koko ajan, ja nukun koiran unta. Olihan noita jo aika pino! :cool:

En muista että edellisessä raskaudessa olisin noita oireita tunnistanut, silloin oli vain jatkuva nälkä, rutosti finnejä ja arat rinnat. Nyt ei. Tai ehkä nuo ovat tulossa vasta vähän myöhemmin. :grin

Itken täällä toisenlaisia äitejä. :D En ikinä itke tuollaisia ohjelmia. Ja hillitön pillitys alkoi jo alkutunnarin aikana.. :D pakko olla raskausoire!

Iltapalaks perunoita ja jauhelihakastiketta. Oli pakko tehdä tuota päivällä ruuaks ku eilisestä asti tehny mieli :D
Ja hyi kauhee toi synnytys tuolla toisenlaisissa äideissä! :D

Täällä ei vielä muuta oireita ole kuin päivisin jatkuvasti pissalla ravailu,yöllä ei tarvitse vessaan heräillä mutta itse uneen pääseminen on ollu tiukassa. :) pahoinvointi alkaa nostaa taas päätään..ykköstä odottaessa tätä kesti yli 20viikon,no mutta onhan se sen arvoista :) mutta tämän nälän tunne on aivan kamalaa,voisin olla tunnein välein vetämässä jääkaapin tyhjäksi ja suklaata varmaa vois levyn vetästä kerralla!! :D viikot vasta 4+1,mutta oireita löytyy! "Menkka kivuista" täälläkin kärsitään joka välillä säikäyttää.. mutta varhaisultraan varmaan rv7 tarkistamaan tilanne :)

Mä niitä oireita oikein odottelin, ja nyt sitten pahoinvointi ja väsymys alkoi kuin salaman iskusta. Juuri sopivasti ennen tärkeitä tenttejä ja lomaviikon työrupeamaa. :D

Turvottaaaa! Maha on tällä hetkellä samaa kokoluokkaa kun esikoista odottaessa 25viikoilla :D eli siiis pieni sievä pallo :D

Mulla oli viikonloppuna ja alkuviikosta pahoinvointia,ei kuitenkaan tarvinnut vielä yrjölle asti mennä..nyt tuntuu että kaikki oireet on pois paitsi ehkä rintojen arkuus tallella,ihmetyttää! Toivon niin että että se pahoinvointi palaisi että olisi jotain merkkejä,hullua,tiedän! :)

Mulle se pahoinvointi palasi. Niiku kirjottelin jo tonne lokakuun kuulumisiinkin. Ja tissit ja maha vaan turpoo, varsinkin iltaisin. Tän päivän aikana tissit ollu niin kipiät että pitäny istuma ja työ asennosta lähtien kaikki liikkeet miettiä hyvin tarkkaan. :(

mulla nyt parin tunnin ajan ollu kohdun kohalta kipeä maha. Sattuu varsinki ku sisään hengittää. Toivottavasti vaan kasvukipuja.

Täällä siis orastava pahoinvointi helpottunut. Mutta silti löytyy muita oireita (jäivät ehkä huomaamatta edellisessä raskaudessa pahoinvoinnin ja oksentelun takia). Mutta nyt rv 6+1; väsymys /unettomuus, jano, tihentynyt virtsaamisen tarve, arat nännit (rintojen turvotus ei niin rajua kuin edellisellä kerralla), ajoittaiset menkkajuilit (pakottavat tarkistamaan, ettei kai vaan...), repäisykivut, tarkentunut hajuaisti ja mahan iltaturvotus.

Ai niin, ja iltaisin paleluttaa.

Mulla on viikkoja 5+4 ja on kaikkia mahollisia oireita nii alkaa olla semmonen tunne että saattas olla pidemmällä kun oli kaks kertaa semmoiset ovis kivut että en sit tiiä. Viikon päästäpä nuo viikotki tarkentuu hyvällä tuurilla. :)

Vissiin noi menkkamaiset, repäsevät kivut ja paineen tunteet on normaalia kun niin monet täällä niistä kirjoitellut. :)

Tänne on ilmaantunut aivan älyttömät mielialan muutokset. Ekana o tosi hyvällä tuulella ja naurattaa ja seuraavalla hetkellä ei huvita mikää ja tuntuu että tekis mieli itkeä... Tunnustaako kukaan muu? :grin

Tunnustan mimitsu. Ajoittain käynyt niin että kun hoidettavalla töissä paha mieli niin tulee itellekki tosi paha mieli. Ja sit joskus saatan ihan ilostakin itkee niiku tällä nais asukkaalla "katosi" selkäsärky niin itketti ihan onnesta kun hän oli niin eri iloinen kuin edellisinä päivinä. Tämä asukas kyllä heti arvas että mikä mut niin herkäksi tekee. :) ja jotku tv ohjelmat joille ei oo ennen reagoinu niin nyt voi heitellä ihan laidasta laitaan. Mies kerran jo tokasi että hänen parempi karata hetkeksi pois ku saatoin yht äkkiä vaan räjähtää. :D

palelee,turvottaa,oksettaa..kolmivuorotyöstä toipuminen on ollu tuskaa.onneks on pitkät vapaat ni ehtii levätä :)

Mulla kans mielialat vaihtelee! Eilen kilahdin miehelle aivan jostakin tyhjänpäiväsestä, alkoi itseäkin naurattamaan, että mitähän just tapahtu :confused005:smiley-bounce022

Mulla on tullu pahoinvoinni rinnalle toi närästys. Turvottaa kans aikas paljon ja tissit ollu kipeet jo melko pia hedelmöittymisen jälkeen. Sen takia vähän kans miettiny et onkohan tää sittenkin jo pidemmällä :/

En yleensä itke kovin herkästi mut nyt meinaa silmäkulma kostua pienestäkin. Tänään päikyssä kehuivat esikoista niin tuntu et piti tehdä töitä etten ala itkeen :)

Tosi vaikeeta taas pysyä hereillä kun asukas vetelee sikeitä. Mitenhän mahtaa yö vuorot onnistua ku päivälläkin väsyttää näin älyttömästi. Ja kun ei voi enää edes energia juomilla piristää. :D vapaita odotellessa.... :)

Mää oon kans uumoillu että oonkohan pidemmällä ku edelliset menkat oli nii ihmeelliset ja en tuntenu ovista ollenkaan ennen plussaa... No mut se selviää sit ultrassa, johon o vielä ihan liian pitkä aika :D

Täällä tänään tullut illan myötä kamala närästys. Olin jo ihan varma et saan sydärin :D

Oltiin kans lenkillä päivällä ja otin pari hölkkäaskelta joka loppu ku seinään tissikipujen vuoksi.

Mulle muuten neuvolasta käskettiin ostamaan apteekista monivitamiinia joka tarkoitettu raskaana oleville. Se helpottanut jonkun verran väsyä

Takaisin