Ensimmäisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yöks, pahoinvointi on rantautunut tännekin. Kaikki ällöttää. On taas mietinnässä, että mitä pystyisi syömään.

Sama juttu Viikuna. Ei juurikaan oireita, mietityttää vain että onko kaikki hyvin ? Reilu kuukauden kun jaksaa odotella niin toivottavasti saa vaan kiittää oireettonuudesta :)

Oireettomuus aina tarkoita sitä että jokin olisi vialla. Ja aina voi käydä siellä varhaisultrassa selvittämässä tilannetta. :)

Varailinkin tuossa varhaisultran, mutta viikkoja on sen verran vähän kasassa, että joudun vielä melkein kolme viikkoa silti odottelemaan. Ja ihan totta, eihän oireettomuus tarkoita, että joku olisi vikana. Jotenkin silti toivoisi, että tuntuisikin raskaana olevalta. Yritetään siis nauttia tästä oireettomuudesta, todennäköisintähän kuitenkin on, että kaikki on hyvin!

Niin ja muistaa vielä, että me kaikki ollaan vielä niin alussa tän raskauden kanssa ettei oireita vielä välttämmättä tule, vaan sitten kun raskaus hiukan etenee.

Rv 6+0

Ystävämme ummetus on asettumassa taloksi. Minä, joka normaalisti saan käydä monta kertaa toimittamassa isompaa asiaa päivän aikana, joudun pinnistelemään pieniä hiirenpipanoita edes kerran päivässä. Eiköhän tämä vain pahemmaksi menee ajan myötä..

Mua väsyttää ja väsyttää.. Tänäänki kesken kaiken nukahin sohvalle ja neiti herätti sit nakkaamalla jollain lelulla.. oli ensin oikein peiton kantanut päälle.. :) Onneksi herätti niin kerkesin töihin :D

Mulla kanssa raskausoireet lisääntyneet. Rinnat turvonnut ja kipeät,vatsa kipuilee. Sitten tämä itkuherkkyys, se on jotain ihan omaa luokkaansa :D sanoinkin miehelleni onko tää nyt tätä loppuun asti, et alan itkee ihan pienemmistäkin asioista.

Palelee palelee palelee.. hrrr. lämmöt jatkuvasti koholla. 36,8-37,1. Normaalisti 36,4. Tissit varsinki ylösnoustessa niin kippeet että. ja turvonneet kans. Mullaki niin isot rinnat ettei kyllä yhtää enää haluttas niitten turpoovan. Kohta löyvy enää sopivia liivejä mistää :P

Mäkin koitan maalaisjärkeillä niin, että ei oireettomuus välttämättä oo ollekaan huono asia. Ja kun se on niin yksilöllistä. Yks päivä mietin kun omia, sillä hetkellä rauhoittuneita oireitani ikävöin, että eihän raskaana oleva nainen ole sairas, että eihän sen raskaana olon pidäkään välttämättä koko ajan tuntua. Joskin eihän sairaudessakaan välttämättä kaikki oireet koko ajan kai tunnu. On kai niitä oireettomampia päiviä ja sitten taas toisena päivänä enemmän oireita. Ja toisilla ei ollenkaan.

Onko muilla ollu sellaista oiretta tai fiilistä, että "kävis jotenkin hitaalla"? Että ajatus ei oikein toimi niinkun normaalisti? Toki sekin voi varmaan liittyä väsymykseen.

Just tuota hidasta käymistä ollut mistä Armelia_801 sanoo :) Tosin mulla on ihan väsymyksen vuoksi, :D

Tänään sanoin jo esimiehellekin, että minä olen sitten välillä yksinkertaisesti ihan pihalla ja käyn hitaalla :D Toki taitaa johtua väsymyksestä, mutta on kyllä ärsyttävää.

Onko kellään oireena unettomuutta? Valvoin taas puoliyötä kun uni ei tullu, sit nukuinki tytön kans parin tunnin päikkärit :)

Täälläkin yksi tavallista unettomampi, joskaan ei ihan noin uneton kuin mimi. Kuitenkin heräilyjä on alkanut tulla joka yö, enkä saakaan heti unenpäästä kiinni kuten on tapana. Myös omituiset unet ja niiden muistaminen tulleet takaisin.
Lisänä iltaisin alkava palelu, joka jatkuu vielä nukkumaanmennessä. Aamuyöstä saa sitten potkia villasukkia pois kun ei palelekaan enää. Myös hajuaistissa on ollut havaittavissa muutoksia ja jalat muuttuneet iltaa kohden levottomiksi.
Muita raskausoireita, kuten rintojen arkuutta, pahoinvointia tai mielialanvaihdoksia, ei ainakaan vielä ole kuulunut. Pahoinvoinnin voin jättää mieluusti pois vaikka koko raskauden ajaksi, esikoisesta oli lähinnä pientä iltakuvotusta.

Olen huomannut myös tuota nukkumisongelmaa ja levottomia jalkoja etenkin iltaisin. Lähinnä heräilen pienen pieniin ääniin monta kertaa yössä ja muutenkin tuntuu, että nukkuu kevyesti. Unet ovat olleet myös levottomia ja niitä tuntuu mahtuvan yöhön monen monta. Onneksi eivät jää mieleen pyörimään aamulla, kun osa on ollut jopa vähän ahdistavia. Asentoa saa vaihdella yön aikana myös usein, eikä mikään oikein tunnut hyvältä ja levolliselta. Mahan päällä ei ole kiva nukkua, vaikka yleensä olen mahanukkuja. Myös rakko täyttyy ikävästi yön aikana ja vaikka välillä on kausia, että olen ihan ilman raskauttakin käynyt vessassa kesken yön, ovat yölliset vessareissut nyt lisääntyneet jopa kolmeen kertaan yössä. Pitäisi varmaan illalla rajoittaa vähän tuota juomista, mutta kun on jano..

Mullakin kyllä itseasiassa on tuota unettomuutta nyt ollut viimeinen viikko, mutta en tiedä onko se mun kohdalla varsinainen raskausoire, vai johtuuko se vain siitä, kun stressaan niiden oireiden puuttumista. :wink

Noi levottomat jalat ja erikoiset unet on kans ollu muutaman päivän...
Ja aamulla saa herätä aina hiestä märkänä, kun illalla on ollu kylmä :D

Väsymys, rintojen aivan tolkuton arkuus ja se muidenkin mainitsema "hidas olo", ihan kun ajautuis välillä johonkin omaan maailmaan..

Mulla varmaan aiheuttaa levottomia unia tää raskaus kun nähny unissa erilaisia unia kaksosista ja erittäin isosta mahasta. Välillä niissä oon synnyttäny tosi pikkuset kaksoset ja joskus sit ihan ok kokoiset. Vähän kyllä alkaa jännittää että jos nämä on jotain enne unia. Esikoisen aikaan kun katseli unia vain yhdestä lapsesta. :D vauva kirjaa lukiessa huomasin että oon sinne kirjottanu unista mitä oon vauvasta silloin nähny. :D

Arat ja turvonneet rinnat
Lisääntynyt seksuaalinen halukkuus
Huimaus
Lisääntynyt syljeneritys (eli kuolaan mm. nukkuessani…)

PLUSSAN JÄLKEEN em. lisäksi...

Herkistynyt hajuaisti
Ikenet vuotavat verta kun harjaa hampaat
Tihentynyt virtsaamistarve (yöllä 1-4 krt)
Menkkamaisia melko kovia alavatsakipuiluja ilman vuotoja
Unettomuus
Kokovartalo (erityisesti vatsa & rinnat) turvotus + ilmavaivat
Erityisesti positiivisten tunteiden voimistuminen, eli nauru kumpuaa aivan vatsanpohjasta asti eikä ota loppuakseen :D
Tasainen nälkä, halu "rakentaa pesää", eli laittaa kotia ja siivota ja pitää myös itsestä huolta esim ulkoilemalla enemmän kuin tavallisesti

Takaisin