Ensimmäisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noniin, nyt väsy löysi tännekin. Tuska, millainen ensi viikosta on tulossa, jos vapaapäivän jälkeen väsyttää näin valtavasti. Millä sitä jaksaa olla töissä?

Meillä varmaan on normaalia rauhallisempaa, kun on syysloma. Ja se vasta väsyttää, kun ei ole juuri tekemistä. :D

Väsyttää ja ajoittain tuntuu painetta alavatsassa. Oon myös huomannut, että yöt on muuttuneet levottomammiksi, eikä asiaa auta se, että esikoinen tekee hampaita. Onneksi täälläkin vietetään ensi viikko syyslomaa! Saa rauhassa sulatella tätä asiaa ja oppia taas olemaan raskaana. :)

Väsymys on mahdoton, ja pahaolo melkein koko ajan. Vähän pysyy hallinnassa kun muistaa syödä ajoissa, mutta tasainen kuvotus on miltei koko ajan. Ja hankaluuksia pitää vielä salaisuutena, kun jatkuvasti tarjotaan ruokia joita ei saa enää syödä näiden lisäksi vähän väliä saa ravata vessassa, mahassa menkkajuileja välillä ja palelee varsinkin iltaisin tosi paljon.. mutta toisaalta tykkään näistä oireista, tuntuu todemmalta että kyllä se papu siellä oikeasti on kun vaan kaikki menisi hyvin ja pysyis matkassa ♡

Mulla on nyt alkanut ällöttään punainen liha. Siis ajatuksena ällöttää, mutta pystyn kyllä syömään o_O

Mulla on alkanu lievä pahoinvointi nyt tällä 6+ viikolla. Tai en tiiä onko se enemmän närästystä, ei oo koskaan närästäny :D

Oireita piisaa ihan riittämiin vaikka vasta äskettäin plussattu. Kun esikoisesta taas vasta viikolla 6+ tajusin olevani raskaana kun paha olo iski (silloin luulin et oli menkat kun toista viikkoa oli pientä ruskeanpunaista vuotoa). Nyt tuntuu maha turvonneen jo ihan selkeesti isommaksi, pistelee ja juilii mahaa, epämukava olo kun vaikka noukkii esikoisen leluja lattialta. Huono olo vaivaa ajoittain kovastikin, kerran meinasin hammaspesulla jo oksentaa. usein saa jotain pientä syödä. Kahvi ei maistu ja jotkut miehen vaatteet haisee pahalle mun mielestä. Rinnat hieman arkana mut muistelisin et esikoisen aikana alkuvaiheessa ne oli ihan turvonneet ja hirmukipeet, nyt ei. Väsy myös vaivaa.

Väsyttääväsyttääväsyttää! Miten ihmeessä te kanssaodottajat selviätte työpäivistä?

Väsymys selvästi aiheuttaa myös etovaa oloa. Eilisen lepäilin ja otin rennosti niin ei ollut pahasta olosta tietoakaan, mutta samantien kun väsyneenä herää ja touhuilee ja käy töissä, niin johan etoo ja kuvottaa. Ruoka tosin maistuu kunhan muistaa työpäivänkin aikana vain syödä tarpeeksi usein. Tai viitsii syödä, kun närästyksenkin olen saanu vaivaksi. Liekö palelukin johtuu väsymyksestä. Vatsa turpoaa iltaisin palloksi ja rinnat aristaa ja turvottelee. Pissallakin saa käydä ahkerasti, kun rakko ei selvästikään enää tyhjene. Kaikenlaista pientä siis jo ilmennyt näin 6+5.

Työpäivän jälkeen kun levähtää sohvalla maaten tuntuu alavatsassa vasemmalla puolella välillä kovaakin vihlontaa, mikä ei onneksi kauaa kerrallansa kestä. Kipu tuntuu aina samassa kohtaa niin voisikohan tuo olla sitä keltarauhasen kipuilua?

Muokattu viimeksi:
Tuo ala mahan vihlonta ja kipuilu on minullakin voimistunut ja se on aina samassa kohassa niin jospa se olis jotain kasvu/muuta turvallista kipua. :)

Mulla on kans nyt tullu alavatsan vihlonta, vaihtelee puolta. Oiskohan kyseessä kohdunkasvu? Vai mistä lie johtuu? :)

Ei ole vielä ainakaan mitään erityisiä oireita. Kylmä/kuuma, jano, joskus iskee kauhea nälkä :D Katotaan miten ne etenee tästä parin - kolmen viikon sisään :)

Mulla on alkanu muuten nännit kutista onko muilla vastaavaa oiretta. Joku päivä oli rinnat muutenkin arat... Mut ei vielä pahasti.

Mulle toi närästys on tuttu vaiva viime talvelta kun olin lihavampi ja söin epäterveellisemmin. Renkien kulu ahkerasti, nyt ei oo vielä ollu sitä oiretta. Niitä on kyllä varastossa vielä ihan reilusti :grin

Ja kylmä ja kuuma mullakin vaihtelee jatkuvasti.

Rinnat eivät ole vielä turvonneet tai kipeät, mutta parina viime päivänä nännejä on alkanut kirvellä ja "poltella". Repäisykivut lisääntyneet. Heräämisen jälkeen sängyssä venyttäytyminen päättyi repäisyn tunteeseen alavatsalla. Etova olo lisääntynyt, mutta oksentelu (muutama yökkyyttys) pysynyt (onneksi) poissa. Vatsan iltaturvotus ja aristus myös kuvioissa.

Mulla on rinnat niin turvonnut, että liivit alkaa käymään pieniks. Ja edelleen ne kipeät. Mulla on muutenkin kookkaat rinnat niin niistä ei varmaan ulkopuoliset huomaa heti jos oon koon suurentunut, ei tartte vielä alkaa selittelemään. :)

Täällä on myös tissit niin turpeat, että liivit tuntuvat ahtailta. Hiukset rasvoittuvat nopeasti, mahaa välillä koskee, huono olo tulee ja menee, mutta on kyllä pysynyt todella vähäisenä. Huulet kuivuvat.. Maha ei varmasti näytä muiden silmissä isolta tai turvonneelta, mutta tuntuu siltä itsestä. Onneksi työvaatteet ovat väljät. Tiukat asut ahdistavat.

Täällä ei vielä ole mitään oireita ilmennyt. Esikoista odottaessa hirveä väsymys alkoi jo ennen plussausta, ja jatkui koko ensimmäisen kolmanneksen.Tuntuu tosi epäuskoiselta ja mietityttää, että onkohan kaikki nyt hyvin, kun olo on niin normaali. :sad001

Mä ehdin jo aiemmin huolestua kun jonain päivänä jotakin oiretta olikin yhtäkkiä vähemmän tai ei ollenkaan, mutta nyt oon huomannu, että nämä oireet näköjään vaihtelee jopa päivittäin. Mun yleisimmät oireet on väsymys, pissalla ravaaminen, alavatsan painotunne ja juiliminen, vatsan jumalaton turvotus, tissien turvotus ja arkuus (ne myös tuntuu raskailta kun ottaa rintsikat pois), iltaisin on etova olo, monet hajut ällöttää, kaikki hajut haistaa paljon paremmin kun ennen ja sitten kirsikkana kakun päällä tunteellisuus ja itkuherkkyys. :)

Takaisin