Ensimmäisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kans rasvottuu hiukset ihan hetkessä.. :/ nyt kaikkein tympein juttu ulkonäöllisesti et leuka on aivan punanen ja siitä hilseilee iho kokoajan. Kyllä se välillä rauhottuu ku illalla bepanthenia laittaa mut on kyllä tympee vaiva. Ja mun siskolla ollu ihan sama homma ku se on omlu raskaana.

Mulla kans rasvottuu hiukset tosi nopeesti. Ennen pysty pitää kolme tai neljäki päivää väliä ilman rasvottumista mut nyt ihan sama miten usein peset niin heti rasvanen ku mikä. Ja naaman kukinta vaan pahenee. Ihan kamalan näkönen alkaa olla naama kun joka kohassa kauheita patteja. Ostinkin apteekista semmosen miedon puhdistus veden että jos se ees vähän rauhottas tätä naamaa. :)

Täällä kans yks rasvaletti. Illalla kun pesen, tuntuu et on aamulla jo likaiset :D Ja lisänä tämä jäätävä turvotus. Olo on kuin likaisella norsulla! Väsymystäkin on edelleen mut ei niin pahana!

Ens viikon ma on eka neuvola! Sit saa jännätä kuuluuko sydänäänet! Sillon pitäisi olla rv 9+3. Onko muilla kuulunut niin aikaisin neuvolassa sydänäänet?

Mulla ei kuunneltu, mut 10+2 vaiheessa kannettavall ultralla näky sydämen lyönnit hyvin :)

No mä oon kans ennen voinu ihan surutta olla pesemättä kolmeki päivää hiuksii ja näyttää silti ihan vastapestyiltä, no ei toivookaan enää. :D Ja mul on kans alkanu naama täyttymää näppylöistä. Huoh.

Meil ei neuvollassa suostu ees koittaa ettii sydänääniä ennen rv 12

Täältäkin lisää rasvalettejä listoille :hello itsellä vaan kun on tommonen reipas 10cm ns juurikasvua, jota ei muuten edes huomaisi, mutta kun se kumma kyllä rasvoittuu vielä nopeammin ja pahemmin kun toi värjätty osuus niin iskee ikävästi silmiin. Ja sit viel kun talvi tekee tulojaan niin latvat alkaa käpristyä kuivuuttaan (mulla muutenkin tosi kuivat hiukset) koko ajan enemmän, on olo kun millälie variksenpelättimellä näiden hiusten takia >.<

Sydänäänistä sen verran, et mul kuunteli kyl 10+1 ekas neuvolassa. Kysyin ja suostu heti. Se mikä lähinnä vaikutti varmaan on meijän "kemiat". Et ku oon ollu edellisissä raskauksissa tällä terkkalla ja lapset myös. Niin meil on sellanen rento ja hyvä suhde. Jotkut terkat ovat nihkeitä, mut tää mun ei oo. Ja sano kyl mullekin heti "sillä ehdolla ettet hätäänny jos ei kuulukkaan". Must tuntuu et riippuu enemmän terkasta kuin viikoista kuuntelevatko. :)

Hetkeksi helpotti itsellä kuvotus ja vatsakivut, mut pääsinpä sanomasta ni takasin tulivat. Iho on kanssa ruvennut kukkimaan ohimoilta kuin teinillä konsanaan. 8+5 menossa (suurinpiirtein) ja jo nyt tuntuu, että talvitakki kiristää, kaupoilleko tässä joutuu jo nyt?? On tuota elopainoa sen verran ettei varmaan ihan heti maha näy, mut mielenkiinnolla odotan.. Esikoinen kun on kyseessä ja ikääkin jo minulla 35 ni toivottavasti kaikki menee ok.

Täällä myös kärsitään rasvoittuvista hiuksista. -.- Molemmissa raskauksissa naama kukkii ja hilseilee ja hiuksia saa pestä jatkuvaan. Nyt viellä jotenkin hassusti kuivasta päänahasta kärsivänä hiukset on rasvaset mutta päänahka kuiva ja kutiava. Todella hankala löytää sopivaa shampoota (saa antaa vinkkiä jos jollain on :) )

Pahoinvointi hieman helpottunut, ei kuvota koko aikaa. Mutta huonosti maistuu lämpimät ruuat edelleen :S
Muutenkin melko haju herkkä, mutta raskaus lisännyt sitä huimasti. Tuntuu ettei kaupassakaan pysty käymään ku saattaa joku hajuvesi yms alkaa oksettaa :/

Mullakaan ei sydänääniä kuunneltu ekassa neuvolassa. Nyt jännitään sitte ekaa ultraa...

Mun parturi-kampaaja ystävä suositteli Bio+ rasvasille hiuksille suunnattua shampoota :) ite en oo vielä saanu aikaseks ostettua ni en tie kuinka hyvin toimii :)

Mulla kuunneltiin esikoista odottaessani ekalla neuvolakäynnillä. Sillon oli rv 9+? myös. Mutta sillon ei vielä kuulunut, koska viikkoja olikin luultua vähemmän! Kaipa se on sitte terkkarista kiinni. Mä luulin et kaikilla kuunnellaan heti :D

Täällä väsyttää eilen menin jo seiskalta nukkuun ja vieläkin oon huilaamaassa et töihin jaksaa lähtee.... Paha olo on hellittänyt mut mikään ei maistu edelleenkään. Väkisin syön pieniä annoksia....

Töissä jaksaa juuri sen 8 tuntia olla ja ens viikolla on 6 päivää töitä jaksettavana... Vapaa-aika menee huiliessa.

Mulla noi hajut ei niin kauheesti enää ota nenään kun vielä pari viikkoo sitte esim. miehen dödö. Finnejään on ehkä vähän vähemmän.

Täytyy tuohon panacod-keskusteluun todeta, että mulla edellisessä raskaudessa lääkäri määräs panacodia influenssaan. Ja silloin oli laskettuun aikaan n.1,5kk aikaa.. Kun yskänlääkkeet, tamiflut ym.oli kielletty, niin otin sitten pahimpaan oloon sitä panacodia. Nyt tässä raskaudessa otin suosiolla rokotteen, ettei ainakaan siitä taudista tartte enää kärsiä :) .

Vihloo vihloo ja vihloo. Asukki muistuttaa ittestään päivittäin useamman kerran, sen verran tuo kohdun kasvu tuntuu.. Pissalla saa juosta taas jatkuvasti, seki helpotti tossa jo hetkeksi ja nyt se väsymys on iskenyt ihan tosissaan.

Tänään on kyllä vihlonu tavallista enemmän mutta oon kyllä enemmän kannellu neitiä kun hän on kipeenä ja vaatii äitiä ja syliä kuumeessa aika paljon.

Itsellä alkanu tänään kauhee kurkku kipu ja jatkuvasti särkee päätä. :(

Mullakin tuo vihlonta kuuluu ihan päivärutiiniin! Jotenki aina ihan pelästyy kun vihlasee niin kovaa! Tuntuu hassulta et kohtu alkaa samantien kasvaa vaikka viikkoja on niin vähän :rolleyes:
Ja nyt ollaan pojan kanssa toista päivää flunssassa :/

Täällä turvottaa, naama kukkii ja etoo hetkittäin. Pahinta on kuitenkin tää väsymys. Voisin niin nukkua kellon ympäri taas muutaman päivän. Töissä just oon kuiten jaksanu nuo 8 tuntia, mutta ilta onkin sitten menny aina nuokkuessa. Kauhulla oon huomenna lähdossa koulutuspäiville kun ohjelmaa katsoessa jo tuntuu että miten ihmeessä tuun pysymään hereillä. Taukojen ja ruokailujen välikin tuntuu ihan tolkuttoman pitkiltä vaikka yleensä on koulutuksissa se fiilis että ai taasko syödään, mutta nyt ne luento-osuudet kuulosti niiiiiin pitkiltä. Saa nähä mitä tulee seuraavista kolmesta päivästä siellä koulutuksessa, vasta lauantai iltana kotona. Huuh, no täytyy toivoa että pääsen tarvittaessa livahtamaan pötkölleen jos oikein meinaa pahalta tuntua.

Kiitti vastauksista bnt ja amelia toivon niiin että pääsärky helpottaa koska sillon musta ei oo tosiaa tekemään yhtää mitää..hei rasvoittuville hiuksille ja muille hiuspohjan ongelmille ehottomasti hakekaa kampaamoista simin system4 shampoota. Löytyy erilaisia ja kampaaja varmasti löytää just sulle sopivan. Itse olen joskus epäluuloisena testannut ja todennut TOIMIVIKSI. Ne on vaan suurin osa aika peseviä että hiukset saattaa pestessä tuntua vähän " takkuisilta" nii kannattaa olla kotona kans hoitoainetta. Herkkänenäisille hyvä kun hajusteita ei ole. T. Kohta valmistuva parturikampaaja:)

Huh, oon ollu pahoinvoiva jo kaks viikkoa, mutta tuntuu että tänä aamuna alko ihan uudella tasolla yrjöttää. Toivottavasti tää nyt ei ole pysyvä muutos, argh! Lisäksi oon ollu tosi väsynyt ja aikaansaamaton, harmittaa ku pitäis saada tehtyä vaikka mitä :)

Takaisin