Ensimmäisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei:) en ookkaa vielä tänne paljo uskaltautunu kirjottelemaan mutta pikkuhiljaa:) mulla ainakin tähänasti raskaus(11 rv) on ollu lähinnä yhtää tuskaa kun tuntuu että kaikki maailman oireet löytyy pahimmasta päästä. Toki tietääpä ainakin että siellä mahassa on joku niitä aiheuttamassa:) jotku on puhunu siitäkin että migreeni helpottais raskaana ollessa, mutta täällä sekin päinvastoin.. vaivaa nimittäin vähintään jokatoinen päivä ja helpottaa vaan oksentamalla..hyi.. kaikki haisee pahalle tai liian voimakkaalle. Turvotusta niin ettei mikään vaate tunnu istuvan ymsyms.. milloinkohan tämä helpottais??:D onko kellään hyviä vinkkejä tuohon migreeniasiaan kun ei nuo lääkkeet auta sitten yhtään mitä saisi nyt syödä?

Nyt on alkanu taas rinnat aristaa, mä jo toivon että siitä olisin päässy eroo... Vihlontaa on mahassa aikalailla päivittäin. Väsymys kasvaa, mitään ei oikein jaksa eikä saa mitään aikaiseksi. :(

Mulla alkaa olo olla taas ihan siedettävä pahan olon suhteen mut tilalle on tullu sit jatkuva jano ja tissit aristuu päivä päivältä. Väsymys on kans aivan kauhee mut töissä kuitenkin pysyny ihmeen virkeenä. :)

Hedelmät, erityisesti sitrukset, himottaa ihan kauheesti. Lähikaupassa oli 10l sankko istevalitsemia hedelmiä yht 5€ sankko+hedelmät. Pitihän se hakee ja nyt ei luulis ihan hetkeen loppuvan kesken. :)

Peräpukamista ja kovasta vatsasta kärsiville suosittelen Angel Mama-merkkistä pyllyrasvaa (bottom balm), oon tilannut ite iHerbista ja se on kyllä pelastus noihin tilanteisiin kun on paikat kovilla. Tilaan varmaan sit myös saman merkin nännirasvaa imetyshommia ajatellen. Sisältävät vain luonnollisia ainesosia :)

Saakohan noita ostaa jostain ihan luontaistuotekaupoista tai isommista marketeista? Mulla toi nettitilaaminen lähtee aina vähän käsistä:dance018:grin

Nyt iski sit pahoinvoinnin tilalle sellanen äklö olo. Aivan kun olisin syönyt kilokaupalla suklaata/yms muuta makeaa vaik en oo. :( niin ja ihan jäätävä väsymys, sellanen ettei jaksa sitä vähääkään, mitä ennenkin jakso väsymyksen kans.

Just puhuin tosta äklötysolosta ystävän kanssa, ei oo kuulemma kiva. Melkein kuulemma ottais sen pahoinvoinnin takas, kun se ei oo niin pitkäkestoista:confused: tsemppiä!! Väsymys on kyl tuskaa, aamuvuorot töissä puoleen päivään ok, mut sit tarvis luvan ottaa päikkärit työajalla:p

Saakohan noita ostaa jostain ihan luontaistuotekaupoista tai isommista marketeista? Mulla toi nettitilaaminen lähtee aina vähän käsistä:dance018:grin

En tiiä saako noita Suomesta ollenkaan.. Jenkeistä tilatessa onneksi tullaus- ja painorajat vähän rajoittaa :) iHerb on kyllä mulla ihan vakkariostospaikka.

Harmony, mulla sama! Ollut jo useamman viikon ja koko ajan pahenee. Etenkin iltaisin. :confused: Ihan tuskaa tää oleminen!! Olo on kuin raskauden viimeisinä päivinä, tosi tukalaa. Menis nyt muutama viikko äkkiä, jos olo sit helpottais...:oops:

Vitsit voin kuvitella ton bussissa_hajustettuja_ihmisiä tilanteen epämukavuuden, ite oon alkanut miehelle sen suihkutettavista dödöistä valittamaan, ja nyt kun se (ainakin hajusta päätellen) on vähentänyt niiden käyttöä niin vitsit oon ollut ilonen :D Mieluummin sitä halailee hieltä haisevaa miestä kun sellasta jonka joka halauksen jälkeen pitää juosta vessaan yökkimään ja siitä hengittelemään pihalle raitista ilmaa :P

Niin ja mulla on ollut tässä nyt kolmatta päivää pistävää kipua mahassa, tosi nihkeän tuntuista ja sen verran kivuliasta et saa mut irvistämään. Onneks ollut toi dopleri tässä ulottuvilla niin päässyt nuista sen enempää huolestumaan kun kuitenkin sydänäänet hyvin jyskyttää. Ja muistan kyllä nää samat pistot viime raskaudesta, mut kuitenkin saanut vähän huolestumaan aina kun alkaa pistämään.

Mariliina19: Tuohon turvotukseen sen verran että viimeistään synnytyksen jälkeen :P Ja migreenistä/päänsärystä raskausaikana olen lukenut että veden juonti ja kävely auttaisivat, itsellä kans ollut tuon tuosta päänsärkyä ja juu tuo kävely on auttanut, vaikkakin vain sen aikaa kun olen jaksanut kävellä, mut voihan olla et joillain pidempi aikaisiakin vaikutuksia toisi.

Mariliina19; mulla oli ekojen raskausviikkojen aikana neljä-viis migreenikohtausta, mut sit ne loppui kun seinään. Vika tais olla viikolla 7-8. Sen jälkeen oon käyny ultrassa ja sydän löi pikkuisella hienosti, eli kaikki kunnossa. En tähän päivään mennessä tiiä miks ne loppui, ihana tietty että loppui mut oon kyl yrittäny miettii että muutinko jotain vaikka ruokailutottumuksissa mikä ois tilanteen rauhoittanu, mut en oo keksiny. Itellä tuntu et vähän väliä syöminen ja ja tosiaan runsas vedenjuominen ois ehkä osaltaan auttanu pitää niitä kohtauksia poissa. Tsemppiä oireitten kanssa jaksamiseen!

Noi hajuvedet on kyllä kamalia. Mulla särki tosi kovasti päätä monta päivää ennenku tajusin että se johtuu mun omasta hajuvedestä... Kun lopetin sen käyttämisen loppu päänsärkykin. Muiden hajuvedet oksettaa ja oma särkee päätä - ei oo helppoo :D

Mira83, mäkään en oo käynyt vielä missään ultrassa, en oo kuunnellut sydänääniä... tuleva np-ultra jännittää ihan liikaa. Toivon vaan et kaikki on kuitenkin hyvin :-)

Mulla on tullut nyt finnit kehiin. Leuka ihan täynnä todella kipeitä paukamia.. Ja mahassa edelleen menkkajuileja, molemmin puolin alavatsaa vuorotellen, ja koko ajan tuntuu että maha on TÄYNNÄ. Jos erehtyy syömään liikaa, on maailmankaukkeuden pahin ähky joka kestää hyvässä lykyssä sen 6-7 tuntia. Hajuherkkyyttä en noteeraa lainkaan, oon laittanut kaikki hajut ja niiden huomaamisen vain tupakanpolton lopettamisen piikkiin.

Hajuvedet on jotain ihan järkyttävää. Ja partavedet luonnollisesti myös. Onneksi mies käyttää hajusteetonta dödöä ja partavesi on vain juhlia varten. Ennen työpaikan pikkujouluja mies suihkautti vessassa partavettä ja mun nenään se haisi siellä tosi voimaakkasti vielä neljän päivän jälkeen. Eilen taas bussissa viereen istahti mies, joka oli mun hajuaistin mukaan kaatanut pullollisen jotain löyhkää päälleen. Piti jäädä pois kaksi pysäkkiä liian aikaisin, koska en yksinkertaisesti kyennyt jäämään yhtään pidemmäksi aikaa. Päänsärky ja oksetus seuraa ihan välittömästi. Ja normaalisti käytän kyllä itsekin ajoittain hajuvettä, superhajuaistin kanssa ei vaan tulisi mieleenkään.

Kyllä tässä wc-pönttöä halailemassa voi monennäköistä miettiä. Kuten että kui sä rakas lapseni voit laittaa mut tälläiseen koetukseen jo ennen syntymääsi?!

Nyt tuli kyllä semmonen hajuällötys et toivon todella sen menevän äkkiä ohi! Tai sitten täytyy vaan ottaa pyykkipoika vessaankin.

Oman paskan haju ja HYI!! =(

Mulla on ihan uus tuttavuus tullu kylää, rasvaiset hiukset! Yöks, ällöä. Ja vaikka käy pesemässä hiukset, ihan niillä samoilla aineilla millä ennenkin ja mitkä ollu ihan huippu hyviä niin ei, letti näyttää silti ihan paskaselta. Pipo päässäkö täytyy alkaa kulkea? :grin

Täällä ja rasvaset hiukset seuraa koko ajan. Mä oonki päättänyt et kun oon vaan kotona ni en ihan niin usein pese, kuivattaa vaan turhaan hiusta kun ei se sen puhtaammalta näytä/tunnu vaikka pesis pari kertaa päivässä :D

Joku muukin siis kärsii rasvaisista hiuksista! Mun eka kolmannes alkaa olla ohi, mut saman oon huomannu! Hiukset näyttää vähän väliä siltä et ois margariinipaketin niihin levittäny :D

Takaisin