Ensimmäisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Crysade pahoittelut! Mut niin kauan olet raskaana kunnes toisin todistetaan! Toiv sun olo helpottuu! Ja saat ihanan terveen vauvan syliin meidän kanssa kesäkuussa!
Täällä pahoinvointi helpottanut ja alan olla taas oma itseni pikku hiljaa, vaikka väsymys on kova :) olen iloinen et nyt jo helpottanut. Odottelin et vasta 2-3 vkon päästä!

Crysade, paljon voimia! Toivottavasti johtuu jostain muusta, kuin keskenmenosta! Välillä keho temppuilee ihan omiaan, ilman järkevää selitystä.
Mutta ymmärrän huolesi, kyllä itsekin olisin todella huolissani ja ihmeissäni että missä mennään!:sad001

Mulla oikeestaan sanasta sanaan samaa kuin MorningSunilla :D Todella inhottavaa, päivät menee haukotellessa ja olo ihan vetämätön.Illalla aikasin sänkyyn mut sit pyörinkin montakin tuntia,eikä unesta tietoakaan. Sit kun nukahtaa muutaman tunnin päästä herää,yleensä 3-4 aikaan vessaan ja sit taas unesta ei tietokaan ainakaan tuntiin,yleensä pariin. viime yönä suunnittelin siivoamista mut jätin sen tekemättä kun mies herää aikasin töihin :D :D

Voiskohan raskaudesta johtua myös vahvat kynnet :D :D mulla on aina lohkeillu ja ollu tosi surkeet kynnet, nyt taas,ne vaan kasvaa eikä katkeile millään. Moni kysynyt että oonko käyny tekokynnet ottamassa :D :D

Täällä itkuherkkyys taitaa nostella päätään, oon tänään jo kahteen otteeseen parkunu kun oon katsonu jotain pätkiä facebookissa. Outoa itselle kun en itke oikeestaan ikinä :)

• Tykkään
Reaktiot: Bnt
Mulla on kanssa kynnet vahvistunut ja kasvavat kuin rikkaruoho, eikä lohkeile millään, mitä normaalisti tekee. Esikoista odotellessani oli sama juttu. Harmi etten saa työn puolesta pitää pitkiä kynsiä :/

Ja itkuherkkyyttä on täälläkin. Mies nauroi kun katsoin dokumentia papukaijoista jotka pitkän yksinäisyyden jälkeen löysivät toisensa ja minä itkin herranjumala sentään. Krokotiilinkyyneleitä valui pitkin poskia! :D

Nyt rv 7+6.

• Tykkään
Reaktiot: Bnt
Mulla on kans toi itkuherkkyys ihan huvittavaa jopa. Mä en normaalisti myöskään juuri itkeskele, varsinkaan niin että joku on näkemässä, mutta nyt mulla saattaa ruokakaupan kassajonossa nousta kyyneleet silmiin, jos siinä on vaikka suloinen pikkulapsi edellä olevissa kärryissä. Kaikki lapsiin liittyvä saa mut herkistymään todella herkästi. Kuuluu varmaan asiaan.. :)

Mulla on niinkin paha tapa kuin kynsien pureskelu. Nyt kynnet kasvaa kuitenkin kamalaa tahtia ja on kovat ku mitkäkin. Ei tee mieli pureskella, ne on niin nätit :)

Määkin pureskelen, nyt en kans raaski. Avomieskin tokas yks päivä et mites sulla noin nätit kynnet on !hän ei yleensä mitään huomaa tuommosia.
Tänään on ollu pirusti pistelyitä ja kipuja vattassa. Kuuluispa vaan asiaan :( :( nyt rv 8+4

Mun mielestä mun hiukset on kans tuuheutunu ja kasvaa nopeemmin :) . Tossa imetyksen aikana niitä lähti jossain vaiheessa tosi paljon, varsinki suihkussa käydessä. Niin nyt ei kyllä lähe enää yhtään ja ne vaikuttaa paksummilta :) . Me like!

Mullaki kynnet vahvistunut ja kasvaa kauheeta vauhtia. Tuntuu ettei ees saksilla saa halki niitä. Hiukset kans kasvanu mutta rasvoittuu aivan järkyttävän nopeesti. :( Mut onneksi hiusten lähtö on alkanut helpottumaan. :)

Iho on kuiva, päänahka kutiaa ja hilseilee.. selkä on ollut nyt todella todella kipeä. Sairastan reumaa ja se on juuri tuollaista reumakipua rintarangan alueella. Mikään asento ei auta, eikä oikein panadolikaan. Reumapoli oli juuri, mutta kivut alkoivat tietysti vasta juuri sen jälkeen. Seuraavan kerran tapaan lääkärin vasta ensi vuonna.

Hyvä asia on, että en ole oksentanut vielä tänään! Ensimmäinen päivä tällä viikolla. :)

elaffy: Peukkua oksentamattomuudelle! On sekin jotain, jos muuten ei niin huipusti menekään.

Mäkään en oksentanut eilen, pientä yökkimistä vain. Eilen sain luvan makoilla koko illan, joten silläkin saattoi olla osuutta asiaan. Ja mies toi mulle mehua ja jogurttia ennen kuin nousin sohvalta ylös. Hampaitten peseminen raskausaikana on ihan karmeaa, kun silloin viimeistään saa kakomisrefleksin päälle. Suosittelen kuitenkin pesemään sen minkä pystyy. Mä onnistuin viime raskaudessa pilaamaan hampaani oksentelulla, jota kesti yli raskauden puolivälin (ja jatkuvalla napostelulla oli varmasti myös osuutta asiaan). Mutta minkäs teet, jos oksettaa?

Viimeksi raskaana ollessa mullakin kasvoi tukka tosi hyvin eikä hiuksia lähtenyt juuri ollenkaan. Se taisikin olla mun raskaudessa ainut positiivinen muutos. :eek: Hiukset tipahteli sitten päästä imetysaikana ja nyt mulla on koko pää täynnä sellaista viisisenttistä haitua, joka sojottaa kohti taivasta säällä kuin säällä. Tosi kiva lookki.

Mä niin hartaasti toivon, että tällä kertaa pääsisi hieman vähemmillä vaivoilla ja jäisi vielä pari hammastakin suuhun palleroitten jälkeen. :smiley-angelic001

Pakko tulla hehkuttamaan!!!!! Olen yli viikon kärsinyt unettomuudesta ja yöllisistä pahoinvoinnista, mutta eilen nukahdin klo 21, ENKÄ HERÄNNYT KERTAAKAAN yön aikana.:smiley-bounce016

Ja mikä parasta, eskoinen nukkuu vieläkin. :wink
Mikä yö, mikä aamu. Luxusta! Tää mamma on niin happy!

Mulle on alkanut mennä alas ns kunnon kotiruoka taasen piiitkästä aikaa :happy093toivottavasti jatkuis samaan malliin :P Mutta tänään kylläkin oksensin ekaa kertaa, lähes koko aamupuuron, mutta ei se mitään, söin kohta sitten lisää ja mustikkakeitto-raejuusto-öljy-kaurapuuro tuntui oikein mukavalta oksennettavalta, oli semmoista mukavan pehmoista ja maistuikin hyvälle, minkäänmoisia vatsahappojakaan havainnut :grin

Itselle kans tuli tänään dopleri postilaatikkoon ja pitihän sitä heti kokeilla ja syke löytyi n.puolessa minuutissa vasemman nivusen hollilta :) <3 Ja mun mieletä se kuulosti ihan tytöltä :P

Mitä muilla on muuten nui sykkeet suunnilleen olleet jotka ovat jossain jo kuuntelemaan päässeet? Kuuntelin ehkä n.10min ja heitteli se syke minkä lapseksi mielsin 128-158 välillä.

Crysade, eilen kun löysin sydänäänet oli rv 11+2 ja laite on Unbornheart Fetal Doppler. Hassua tosin oli se ettei laite näyttäny edes mun sykkeestä lukemia ja nauhotus ei toiminu, epäilen et se ei nauhoita jos ei näytä lukemia..? Mutta pikkuisen sydämen jumputus oli lopulta kun sen löysin, niin selkee että siitä ei ollu epäilystä, mieskin kuuli sen selkeesti. :) Pitää varmaan lukea laitteen käyttöohjeet paremmin..

Mulla tänään kuunnellessa kavereiden syke oli 130-168 mut veikkaan että sattu dopleri semmoseen kohtaan että sekottu kahet sykkeen kun kuulostisemmoselta omityiselta kaijulta ajoirrain. Just niiku kaks sydäntä hakkais erivauhtiin. :) mieskin pääsi kuuntelemaan vaikka sillä hetki meni tajuta. :)

Tänään ollu huonojen unien vuoksi aika heikko happinen päivä. :( jospa huomenna parempi ku saa yöllä nukkua. :)

Mulla on maha niin kovalla et verta tuli pyyhittäessä mut varmasti oli taaempaa ettei se emättimestä tullu. Pitänee alkaa syyä vähän enemmän ja normiruokaa niin josko se siitä tai kipittää apteekkiin ostamaan jotai laksatiiviä. Tissit on edelleen arat ja pahoinvointi on helpottanut ihan oikeesti. Enää 5 päivää np-ultraan!! Sit nähdään onko siellä ketään, onko joku muu joka ei oo vieläkään ultrassa nähny pikkuista? Tänään jo 10+6

Mulla ultra vasta puolentoista viikon päästä, sit toivottavasti pääsee näkeen pikkusen joka on oikeassa paikassa ja voi hyvin. <3 hirveen pitkä aika kyllä ollut odottaa et saa oikeesti todisteita, et masussa edes on joku... Nyt taitaa olla rv 10+4

Takaisin