Ensimmäisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ja erityisesti viime yönä unettomuutta. En tiedä et vaikuttiko se (varmaan) et meni vähä pahoin mielin nukkumaan :/

Mulla onneks tänään saikkupäivä et saa levätä. Mut turhauttavaa ku kamala väsy ja uni ei tuu :(

Mullakin tota huonosti nukkumista, levottomasti pyörimistä ja heräilyä. Kerroin neuvolassa ja ne sano et yleensä vast myöhemmässä vaiheessa

Mulla ei unettomuudesta tietookaan. Nukkua voisin kokoajan mutta sit öisin kahtelen mitä ihmeellisempiä painajaisia. :( Huono nukkuminen varmaan vaan lisää tätä jatkuvaa väsymystä.

Nyt nukahdin tunniks sohvalle ja näin unta omasta vauvasta! Se oli poika ja niiiiin sulonen ja rakastin sitä ihan älyttömästi :D mulla oli niin outo tunne siinä unessa ettei tosikaan.. Hohhoijaa,tätä menoa sitä ei kohta tiedä onko hereillä vai unimaailmassa.

Täytyypäs ottaa esille ihan näinkin "nolo" asia kuin virtsan karkailu. Siis en tiedä tekeekö nyt tää et viikon oon kohta ollut kipeänä,flunssa ja älytön yskä.. mutta ku yskäisee saa laittaa jalat ristiin/pinnistää,muuten lirahtaa vähän housuun :eek: Esikoisen aikana ei tätä ollut,mietinkin onko paikat nyt löysemmät kun raskaana.. mitä tää tulee olee sit loppuvaiheessa?! :grin Suosiolla oon nyt pitäny sidettä et ei tarvii pikkareita olla koko aikaa vaihtamassa...

Muuten kyllä nyt täysin oireetta saanu vkl jälkeen olla.. nännit arat ja röyhtäyttää. Syönnin jälkeen jotai närästyksen tapaista,turvottaa ja kurkussa käy hissi ylös alas. Rv 7+3. Välillä koskee vasemmalle puolen alas ja välillä oikealle. Tänään myös koskenut hieman kohtuun,jospa olisivat vain kasvukipuja.. :oops:

Ja yöt saan nukkua ilman heräilyä vessaan ja nukunkin kuin tukki! :) Muutenkaan ei tarvitse parin tunnin välein pissalla ravata.. jospa siellä pikkuinen vielä kyydissä olisi

Täällä myös ollut ahdistavia unia. Milloin mihinkin liittyneet. Mut kyllä saa nukuttua kuitenkin perus 7-8h. Ei ihan putkeen aina, mut kuitenkin. Jos en nuku päikkäreitä poikien kans niin illalla simahdan sohvalle jo 22. Mikä on sinänsä harvinaista mulle koska oon yökukkuja tavallisesti. :)

Täällä kans epämieluisat unet ja yöherääminen ollut vaivana. Ja kiva kuulla etten oo ainut jolla on jo tullut virtsankarkailua :P Oon kans ollut kipeenä tässä viikon verran ja ihan mahoton yskä, ja jos en oo käynyt pissalla ennen kunnon klimppienkurkustaköhimis-kohtausta niin kyllä pelkään housujen kastuvan. Vielä en ole "kuin" kerran lirauttanut housuuni, mut jotenkin kaameen tuntusta näin varhaisessa vaiheessa. Viime raskaudes tämmönen ongelma ilmeni vasta loppumetreillä, ja siitä oonkin vetänyt johtopäätöksen että varmaan lantionpohjanlihakset jotka eivät palautuneetkaan samoihin tiloihin enää synnytyksen jälkee. Enkä kyllä ihmettelekkään kun ennen esikoisia jumpautin kyllä nuita alapäänlihaksia monta kertaa viikossa, nyt viimisen 2½vuoden aikana olen kaivanut jumppakuulat esille alle 20 kertaa. Nyt kyllä ajattelin alkaa jumpata pari kertaa viikossa synnytykseen asti.

Niin ja hei, mulla on tissit ihan tulessa vaikka muuten palelen ja iho kananlihalla?? Muilla??

Etova olo pysyi pari viikkoa pois, mutta nostaa taas päätään, väsymys meinaa viedä väkisin vaakaan (töissä menen vessaan pytyn päälle piiloon nukkumaan) ja yöllä herään 1-2 krt joko vessaan tai siihen,että olen heistä litimärkä. :/
Ja voi jessus tätä ihoa naamassa!?!! Wtf?! Minä, joka kärsii finnin- kaksi vuodessa, oon ku pahankin aknen leukaan saanut :p
Valivali, ja tämä aika on muka niin helkkarin hehkeetä.. kaikkia muuta..

Mulla taas pitkä historia aknen kanssa ja nyt se on karannut huitsin nevadaan. Toiv pysyy siellä ikuisesti. Joten vaikka muuten ei oo yhtään hehkeä olo, mut iho on kuitenkin hyvässä kunnossa :) alh

Hyvää aikaista huomenta kaikille. Täällä röyhtäily edelleen jatkuu. Joinain päivinä on jo vähän helpompaa ja taas seuraavana kahta kauheempaa :) Että ylämäki - alamäki tässä suhteessa. Muuten ei oikeestaa oireita oo, rintojen arkuuskin on helpottanut ainakin hetkeksi.

Töissä oon nyt jaksanut sen viime viikkoisen koomaväsymyksen jälkeen ihan mukavasti vaikkka kyllä se viime viikolla jännitti että saa nähä mitä tästä työviikosta tulee, mutta ihan hyvin on onneksi menny enkä ole nukahellu kesken päivän. :)

Tuosta unettomuudesta. Mulla ei kyllä ole ollut tuota nukahtamisen vaikeutta (oikeestaan ikinä). Oon aina ollu iltauninen, mutta toisinaan nyt heräilen aamuyöstä sitten miettimään ja ihmettelemään maailman menoa. Tämä tosin on kyllä kausittaista ollut itselleni aina, joten en nyt voi osottaa sormella että ois raskaudesta johtuvaa. Nyt kuitenkin taas tämmönen heräillään aamuyöstä vaihe kuitenkin menossa.

Kävin kaivaa muistiinpanoja edellisestä raskaudesta ja silloin pahaolo loppui viikolla 15...Nyt on ehkä 8 täynnä. Voi jee! Enää 7 viikkoa jäljellä. No eihän mikään raskaus ole samanlainen, eikä viimeksi ees oksettanut näin paljoa. Olinko 3-5 kertaa ihan oksentanut yhteensä, nyt se määrä on jo täynnä. Viimeksi vain sitä kuvoa oloa ja etovuutta.

Joka päivä herään kammo "darraan", nice...

Mulla oli pahat olot jo hävinny ja olot yllättävän hyvä, ei ees viime päivinä oikeen kuvottanutkaan niin tänä aamuna sit halattu koko aamu pönttöö. Olis vielä esikon tarha kuvaus nyt klo 9. Hiukka ärsyttää lähtee näissä oloissa. :(

Täällä pahoinvointi vain voimistuu ja aamut sujuvat hyvin vessassa. Onneksi menen vähän myöhemmin aina töihin niin ehtii olla vielä vaakatasossa ennen töihin lähtöä. Se tuntuu vähän auttavan.

Toivon kyllä, että tämä pian helpottaisi.

Täällä taas seuraavanlainen ongelma; iltaisin väsyttää älyttömästi mutta uni ei tahdo tulla. Sitten kun vihdoin saan unen päästä kiinni, herään 2-4 aikaan yöllä_pahaan oloon_. Käyn vessassa ja juomassa yms. mut ainakin tunnin verran pyörin ja ärsyynnyn kun ei mikään auta. Onko kollain muulla samanlaista ongelmaa? :anyone

Aamulla ku uni taas maustuis, esikoinen (1v) on täydessä vauhdissa, niin siinä ei paljon nukuta :dance008:dance018

Täällä herätty yöllä kovaan kipuun,ihan siteen kävin laittamassa kun tuntu että nyt se alkaa. Vielä ei mitään näy mutta näin se ensimmäinenkin alkoi että ensin kovat kipuilut ja vasta sisätutkimus/ultra sak vuodon alkamaan. On usko jatkumiseen ihan nollassa ;(

Takaisin