Ensimmäisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä vaan pahenee rintojen arkuus. Välillä on sillai ettei peittoo voi ees laittaa päälle. Aamusin ei oo ees kipeet mutta illalla aivan kamalat. :(

Täältä löytyy yksi huonoa omaatuntoa poteva, väsymys on näkynyt lasten hoidossa ja kodin ylläpidossa. Ja kaikkialta ollaan nykyään oikeastaan aina myöhässä, edeltävät jutut kuitenkin oon antanut helposti itselleni anteeksi, pitäis tän mun mielestä ihan ymmärrettävää ja inhimillistä olla. Eniten kuitenkin harmittanut kun on oma etova olo vaikuttanut lastenkin ruokaan, kun en ole pystynyt usein tekemään heille sellasta ruokaa mitä oikeasti haluaisin lasteni syövän :/ Onneksi mies hoksasi tuossa muutama päivä sitten että miten väsynyt mä oikeasti olen, ja on nyt osallistunut huomattavasti enemmän siivoukseen ja ruoan laittoon. Odotan hartaasti että vähän helpottais nää olot, pääasiassa lasten takia.

Ei väsymyksestä kannata potea huonoa omaatuntoa, eiköhän se kohta ohi mee. En haluais valittaa mut ohan se kiva ku ukko tekee yhtä paljo kotitöitä/ruoan laittoa/lastenhoitoa jne..

Pikainen kysymys! Mulla on nyt lähes jatkuva ummetus, mahan turvotus johtuu takuulla siitäkin. Onko muilla ja mikä auttaa? Aiheuttaako noi kalkkitabletit vielä lisää ummetusta? Mun suoli on toiminut ennen täysin normaalisti eli joka päivä ja nyt saan oottaa toimiiko edes joka kolmas päiväkään :/ Tosi inhottavaa... hävettää tällaisia kirjoittaakaan tänne, mutta takuulla johtuu raskaudesta.. jostakin neuvolan opaslehdestä luin et aineenvaihdunta vilkastuu.. no ei mulla ainakaan :(

Ennen raskautta minulla oli useinkin vatsa sekaisin, nyt ei ole ollut kertaakaan, pikemminkin juuri tuota ummetusta. Väliin vähän vähemmän ja väliin tosi pahaakin. Joka päivä kyllä toimii mutta aina vähän erilailla.

Ei se ummetus mukavaa ole mutta ei ole kyllä ripulikaan yhtään sen mukavampaa.

Ummetukseen kannattaa kokeilla luumuja ja viikunoita. Kuivatut käyvät myös. :)

Täällä väsymys on tehnyt minusta aamuisin ja iltaisin hysteerisenä itkevän hirviön. :( Mies lohduttaa, joka auttaa kyllä paljon, mutta itku ei tunnu loppuvan. Kai tämä ihan vain raskaudesta johtuvaa on? Olen ehtinyt pelätä jo kaikki vaivat läpi, jotka voisivat tällaista aiheuttaa.. Mikä tähän auttaa? Unta en saa riittävästi ja päivällä ei voi nukkua päikkäreitä, kun työajat ovat niin tyhmästi.

Tasan 5 vk takana ja kyllä suurin ongelma on NÄLKÄ! Väsymys on vaikeaa myös, mutta ymmärrettävää. Tämä NÄLKÄ ei tyydyty eikä lähde millään, viime yönäkin heräsin kovaan kurinaan. Syön kuitenkin 2 isoa ateriaa, aamupalan, iltapalan ja välipalan päivittäin. Ja juon hyvin paljon vettä...

En nyt ymmärtänyt Mimitsu mistä tuossa valitit? :confused004

Menni ihan turha häpeillä mun mielestä, mut entisenä ummetuspotilaana itselleni tuli mieleen ensimmäisenä kuidun ja/tai nesteiden lisääminen. Kannattaa googlettaa vaikka ummetuksen hoito tms. niin löytyy monia listoja niistä mitä kannattaa välttää ja mitä taasen syödä.

Elaffy, muistelen että olet jonkun verran puhunut siun töistä, kuulostaa hieman siltä että kannattaisi varmaan ottaa vähän vapaata että saisit nukuttua, eihän tuo noin voi jatkua :/ Vaikka todennäköistä että hormonitkin sekoittavat vielä pakkaa niin en usko että tuohon auttaa muu kuin uni ja lepo.

Mulla on kans huono omatunto kun ei jaksa leikkiä pojan kans ollenkaan. Toivotaan et tää pari viikkoa menee nopeeta et vois kertoa ultran jälkeen pojalle. Ymmärtäis paremmin minkä takia äiti on väsynyt.

Mies on nyt onneks lomalla ja on tehny ruokaa ja siivonnu. Meillä kans makkarihommat jääny aika minimii mun väsymyksen vuoksi mut on sitä ennenkin selvitty. Aluks en ees halunnu kun pelkäsi et menee sen takia kesken. Mies on onneks hyvin ymmärtäväinen. Ajatuksen tasolla kyllä kiinnostas paljonkin ja nään seksi unia mut sit illalla kyllä uni voittaa.

Elaffy, jos pyytäisit saikkua niin uskosin et olo helpottaa!! Kyllä ne töissä hetken pärjää ilman suakin!

Ummetus: täällä myös ennen maha toiminut joka päivä nyt 3-4 päivän välein... Tosin ei se oireita muuten aiheuta. Ummetus kuuluu raskauteen kun ravinnosta otetaan kaikki irti. Maitotuotteiden runsas käyttö voi aiheuttaa ummetusta niin miksikäs ei kalkkitabletitkin...

Kotityöt: meilläkin mies on ihailtavan paljon tehny kotitöitä kun mä en oo monena päivänä juuri sängystä ylös päässy...

Mä täällä painin sairasloman kanssa.

Mulla takana 4 työpäivää, 1 vapaa, 2 työpäivää ja kaks vielä edessä.

Ja mä oon ihan kuollut. Työt alkaa 3 tunnin päästä ja arghhh.

Siis mitä ootte sanonut jos ootte väsymyksen vuoksi hakenu sairaslomaa?

Eikö sitä voi sanoo ihan töihin et mahatauti.... Joillakin oli syy laitettu vaan koodeilla...

Mulle tuli pomolta aika tyly kommentti et nää jutut ei kuulu työterveytteen kun sai kuulla... Eli neuvolaan voi myös mennä kyseleen saikkua...

Ajattelin nyt tsempata vielä pari viikkoa. Miehellä on talviloma ensi viikolla, joten se helpottaa paljon kotihommia ja muita. Kahden viikon päästä on neuvola, jossa ajattelin puhua tästä väsymyksestä. Tai no, jos tämä pahoinvointi nyt vielä jatkuu tai yhtään pahenee, täytyy sitä saikkua harkita aiemmin. Tänään ei ole oikein mikään pystynyt taas sisällä..

Viime yönä heräsin aamuyöstä ja uni ei meinannut tulla uudestaan. Ei ihme, jos vähän väsyttää..

Ja mullahan oli alkuun tosi hankala saada edes sitä lääkärin aikaa, ensin olin pari päivää poissa ihan vaan omalla ilmoituksella, sit hoitajalta sain pari päivää ja sit vasta lääkäri kirjotti reilun viikon loman, mulla oli jo kyllä lääkäriin mennessä aika epätoivonen olo et miten tää on näin vaikeeta kun muille kirjotetaan viikko suoraan...

Elaffy, olokin voi helpottaa jo parissa viikossa! Tosi hyvin oot jaksanu töissä mä olisin sinuna jäänyt jo saikulle...

sitä mä miettisin et jos soittais neuvolaan ja kysyis et miten äärirajoille täytyy tän väsyn kanssa mennä.

Eniten töissä häiritsee se, että mä teen ne pakolliset jutut ja lopun aikaa istun ja haukottelen. Mitään ylimääräistä en jaksa tehdä :(

Ja kotona se vasta alkaa..! Ihan järkyttävää kun näkee ja tiedostaa mitä pitäis tehdä mut ku ei jaksa! :( mä koitan ehkä vielä sinnitellä

Timantti, ei tarvi olla ihan piipussa kun hakee saikkua!!

Mulle taas sanottiin neuvolasta (esikoista odottaessa), että nimenomaan työterveyteen pitää ottaa yhteys, jos neuvolan terkka-aikojen välillä asiaa lääkärille. Neuvolassa ilmeisesti lääkärinajat aika kortilla.

Takaisin