Ensimmäisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
DuraCellPupu,mulla kans röyhtäyttää koko ajan ja närästää aina ruokailun jälkeen. :) Nuo oireet otan mielellään vastaan,nimittäin pahoinvointi ollu jo muutaman päivän pois! :) Jälellä enää närästys ja rintojen arkuus.. ja maha on kyllä aika löysällä,johtuisiko noista vitamiineista kun en muuten niitä ikinä käytä..

Kivaa tää väsymys kun kesken kyläily reissun nukahtaa sohvalle istuma asentoon. :D no onneks ei oo ollu pahaa oloo niin selvinny tästä kyläily päivästä. :)

Täällä ihmeen hyvä olo tänään. Väsymystä tietty on ja hiukan huono olo aamulla.

Täytyy muistaa sit et joku tekee uuden ketjun toisen kolmanneksen raskausoireille kun ekoille tulee 12 vkoa täyteen :)

Nyt paha olo alkaa hellittämään, tänää oon syöny 2 lämmintä ruokaa. Oon ulkoilu ja kotihommiakinnon ollu nyt ihan kiva touhuta kun jaksaa. Sen verran etovaa oloo on ollu et uskon et joku masussa polskii! Mut ihanaa monen viikon tauon jälkeen elää normaalielämää.

Mira 10+0

Täällä on tänään huono päivä! Tää on jo kolmas päivä ku päätä särkee. Lisäx on etovaa oloa ja illasta sit tuli hirveet ilmavaivat! Piti oikein mennä kyljelleen, et sais ilmat jotenkin ulos. Rasittavaa!

Palelu on muuten loppunut aika tavalla. Tosi ihanaa. Se oli niin rasittavaa kun tuntu et mikään vaatemäärä ei riitä :)

Täälläkään ei vatsa toimi ihan kuten pitäisi ja toivon pikaista normalisoitumista! Vointi on onneksi muuten ollut viime päivinä pääosin hyvä. Väsymys vain suuri ja olen nyt parina iltana nukahtanut itsekin poikaa nukuttaessa. Pitää kai alkaa mennä samaan aikaan nukkumaan. :)

Itse olen jo tottunut siihen ettei vatsa toimi normaalisti kun alkoi niin varhain, mutta oon todella onnellinen ettei viel oo ilmennyt ummetusta. Hetken sain jossain vaiheessa iloita lievistä oireista (+- tuo vessajuttu) mut nyt särkee pää vähintään joka toinen päivä niin pahasti että oon suosiolla ottanut särkylääkettä siihen. Ruokahaluttomuus senkun kasvaa, ja tulee tuon tuosta jonkinmoisia kuumia aaltoja, oon vuorotellen puolnakuna ja toppautuneena. Ja nyt on alkanut piereskelyn lisäks myös nuo röyhyt, on kans erittäin naisellinen olo kun riukulilta tullessaan röyhtäisee ja pieraisee samaan aikaan kun pääse ovesta ulos :cool05

Niin ja koitin tänään leikata varpaankynsiäni, mutten saanut niitä poikki vaikka täysillä yritin :D

Paha olo ei vaan helpota :( onneks edelleen oon oksennukselta säästyny, muttei tämäkään nyt kovin mahtava olotila ole, kun koko ajan etoo.. :( tuntuu että koko ajan pitäs syödä muttakun mikään ei maistuis. Rinnat on entisestään paisuneet, pitää vissiin lähteä liivikaupoillekin kohta.. sen lisäks olo on kovin ilmava koko ajan, on melko leidi olo itselläkin kun koko ajan jommasta kummasta päästä pyrkii ilmaa ulos.. :s ja kaikki ruoka tekee mahan tosi kipeäksi! Vaikka syön kuinka vähän kerrallaan, hitaasti ja kunnolla pureskellen, niin maha on kohta tosi kipeä. Sitten joskus tunnin parin päästä ilmaantuu röyhtäisy tai pari, ja kipu lähtee pois.. mutta aina pitää ensin kärsiä se hetki :/ jos joku tietää tähän jonkun helpotuskeinon niin olisin enemmän kuin kiitollinen! Onneksi väsymys sentään alkaa jo helpottaa :)

Mmariaana: Mulla vähän samoja oireita. Koko ajan tosi kuvottava olo, mut ei tuu mitään ulos. Lisäksi nuo ilmavaivat ja röyhtäily tuntuu ärsyttäviltä. Hankalin tässä taitaa olla tuo huimaus kun maatessakin tuntuu et päässä pyörii. Pakko ottaa vähän rauhallisemmin ja yrittää pysytellä paikoillaan ettei hirveesti ryhdy riehumaan :D

Tänään siis rv 8+2.

Itellä välillä jomottelee alavattaa/kohtua, varsinki silloin kun enemmän liikkeessä..varmaan johtuu kohdun kasvusta!?

Mä sain oksentaa kahden edellisen kanssa koko raskausajan, joten samaa lienee odotettavissa tän kolmannenkin kanssa... :/ Kurja olo, vatsaa vihloo ja väsyttää vaan jatkuvasti. Eniten harmittaa, kun tuntuu ettei jaksa tehä mitään noiden jo olemassa olevien muksujen kans. Lähes orjallisesti kotona toteutettu päiväkotirytmi on totaalisen historiaa, kun tuntuu että kauhea kynnys saada edes vaatteet päälle, saati lähteä ulos kun oksettaa koko ajan. Ruuan laitto etoo jo ajatuksena kun kaikki "haisee". Onni on mies, joka on kiitettävästi tehny ruokia viime viikkojen ajan. Onko muilla ollu huonoa omatuntoa väsymyksen ym. takia. Nyt kun luen tätä, kuulostaa itestäki typerältä, enhän mä tahallani täällä voi huonosti, mut silti se ahdistaa ja paljon, kun ei vaan jaksa :/

Nuunuu, mä kannan huonoa omaatuntoa oloni takia. Mulla tosin ei ole ennestään lapsia mut kaksi koiraa on ja jotenkin tuntuu et ne tarvis hieman pidempiä lenkkejä kuin mitä jaksan kävellä. Lisäksi jotenkin ahdistaa kun ei oo voimia kotihommiin eikä koulutehtäviin. Onneks mies lupasi auttaa molemmissa :)

Hehe, päivitystä aiempaan avautumiseen tissittömyydestä. VIHDOIN täälläkin on tullut täytteet takaisin rintoihin! JES! Tällä kertaa ne ei kyllä ole ollenkaan kipeät, vaan "täyden tuntuiset". I'll take it! :p

Pahaa oloa on kyllä paljon enemmän kun esikoisesta. En ole oksentanut, enkä usko että niin käy, mutta aivan kamalan etova ja vellova olo silti koko ajan.. Viime yönä oli myös ekan kerran paha olo yöllä kun nousin vessaan.

Nenä on todella tarkka ja KAIKKI haisee niin pahalle. Kaupassa käynti ja ruoan valmistus on haasteellista. Harmittaa kun monet vanhat herkut oksettaa kaupassa niin paljon et ei voi ostaa.. mm. avokadot! Nyyh!

Jaksaminen on parempaa kun esikoista odottaessa. Siitä mulla on sellainen muistikuva et nukuin vaan koko ajan. Oon kyllä ottanut välillä pieniä päikkäreitä, mut ei tää väsymys oo mitenkään ylivoimaista. Ja hyvä niin, pitäis saada opinnot pakettiin ja ennen raskautta pelkäsin et mitenhän tää nyt onnistuu jos olenkin sit tosi kipeä tai väsynyt, eikä koulutöistä tuu mitään.

Tänään siis 8+2. Tsemppiä ja jaksamista kaikille! :) Laittakaa jouluvaloja, ne piristää!!:wink

Meillä on onneksi mies hyvin ymmärtänyt tämän väsymyksen ja sen ettei nyt oo oikein tehnyt mieli. Onhan peti puuhat hiljentynyt aikalailla, mutta ei se koko elämä onneksi seksin ympärillä pyöri. Miehellä on pelejä ja niissä pitää 24h sääntöä. Ihan yhden käden sormilla meilläkin laskettavissa kerrat plussan jälkeen. :grin Läheisyyttä ja hellyyttä voi onneksi osoittaa muullakin tavoilla. Ja tässäkin vaan on ymmärrys poikaa vaikka toinen torjutuksi joutuisi tulemaan. Itse miettinyt, että mites sitten, kun se vatsa alkaa kasvamaan, tekeekö sillon enään edes senkään vertaa mieli. :D

Mää oon huomannu että mulle tulee huono olo jos syön makeaa, esim päiväkahvilla pullaa tj...? Ei kyllä haittaa, ennemmin syön sen omenan vaikka :D mut onko muilla samaa?

Täällä!

Hyvin voi ostaa jonku karkkipussin itselle ja lopulta mies syö sen kun itselle tulee kamala oli muutaman karkin jälkeen :( toisaalta iha kiva :)

Takaisin