Ensimmäisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ei ole enää ollut juurikaan pahoinvointia. Vähän tietysti mietityttää, kun on nyt jo loppunut, mutta toisaalta osaan kyllä nauttia olosta. Muita oireita kuitenkin vielä on, mutta kyllä se aina jännittää, kun joku oire häviää..

Tarttis varmaan toisaalta osata nauttia siitä että ei kauheasti tee mieli kaikkea. Itse ainakin jännitän hirveästi et jos ja kun jossain vaiheessa tulee se vaihe et vois mässätä kaikkea koko ajan.

Mulla ja paha olo nyt hiukan häviämään päin. En tiedä et onko sitä jotenkin oppinut syömään noin ettei se tule. Mut onneks on muut oireet tallella (palelu, rintojen arkuus, nipppailut, wc-ravaamiset)

Mä oon tässä muuten pari päivää miettinyt et ku virtsa muuttunut ihan keltaiseksi. On siis pytyssä huomattavasti keltaisempaa ja jopa valkoiseen paperiin pyyhittäessä jää keltaista väriä. (Ja on siis ihan pissaa, ei vv).

Sitä siis tuossa vähän googlasin, ei vissiin oo mitään kovin vaarallista ainakaan. Jossain epäiltiin että johtuis nestevajauksesta (itse kyl hoitsuna veikkaan tietäväni millaista vajauspissa on, varsinkin ku itsekin joskus sen kokenu). Eli onko kellään muulla tämmöistä tai tietääkö joku paremmin? :D

Eiks ainakin c-vitamiini värjää virtsaa keltaisemmaksi? Ootko raskaushimotuksissas sattunut syömään tavanomaista enemmän c-vitamiinia sisältävää ravintoa...? Vai voisko jo alkion aineenvaihdunnan tuottamat kuona-aineet näkyä virtsassa...?

Täällä hihkutaan kun pahoinvointi ja posliinin halaileminen tuli aamusta mukaan oireisiin :D

Ehkä siis tuolla masussa joku ilmoittelee itsestään, kun vähän jo mietin et onko oireet hävinneet.

Täällä on kans pahoinvointi tullu mukaan kuvioihin, vielä ei oo oksentamaan asti pitäny mennä, enkä edes pystyiskään mennä kun miehen kaveri on meillä käymässä.
Ensin tuli huono olo kun en ehtiny syödä, sit söin ja nyt on kakskertaa pahempi olo! :D Sinänsä kivaa, tietää että tuolla varmaan joku on mukana eikä oo niin epävarma olo enää. Mutta sit taas toisaalta, esikoisesta oksentelin 12viikoille asti, eli jos samaa rataa mennään niin 6viikkoa tätä edessä :D

Tosta km pillityksestä, mä pillitin torstaina. Helpotti vähän. :)

Täällä oireet pysyneet, eilen illalla viittävaille oksennus,niin tuli paha olo. Toivottavasti ei nyt ala nuo oireet,tällä selällä ei oksenneta :D Nyt kuumeisesti ootellaan että 6+0 pärähtäisi käyntiin :) Nyt 5+4, viimeksi km 5+2...koko ajan sitä miettii vaikka yrittää olla miettimättä :) Ekaan neuvolaan tuntuu olevan ikuisuus,kuunnellaankohan siellä sydänääniä!? Olisipa ihanaa...

Mulla aina oviksen jälkeen on ihan neonkeltasta pissaa, oon pistäny keltarauhashormonin piikkiin. Sitä erittyy istukastakin ja oon kuullu et monilla yks alkuraskauden oire on neonkeltanen pissa. Sit tosiaan ne vitskut vielä päälle niin kyllä hohtaa :D

Tää progesteronin taito värjätä eritettä on ihan mutuilua, mut tosiaan itellä aina oviksen jälkeen pissa muuttuu ihan silmin nähden.

Mullon tullu nyt myös tämmönen vaiva että välillä sormen päitä nipistelee ja kihelmöi, onko muille tuttua? Ja sitten vielä tämä nälkä melkeinpä koko ajan...huoh.

Mulla on alkanut iltaisin vetämään jalkoja suonilla ja ajoittain myös puutumista ollut. Johtuu varmaan kun kohtu kallellaan et painaa sit tuolla jotain tavallista enemmän. Alkaa jo kyllä oottamaan että olis 12 viikkoo täynnä niin ehkä helpottas olot vaikka sit vaan maha kasvaa kauhiasti. :)

Tänään oon saanu pidettyä ruuan sisuksissa ja oon ollu tosi ilonen siitä vaikka etoo koko ajan. :(

Täällä ei vieläkään mitään oireita :rolleyes: 5+5.. oikein osaa nauttiakkaa tästä kun sitten pelko onko kaikki hyvin.. :eek: mutta ei olisi enää kuin 9pvä ekaan ultraan missä sitten selviää onko kaikki niinkuin pitääkin. :) Menkkajuilit hävinny kokonaan,nälkäkään enää ei ole koko aikaa.. Mies on nyt valittanut kun koko ajan voisi syödä ja sitten tulee pahaolo.. ravaa myös jatkuvasti vessassa pissillä :laughing002

Mulla oireina pienestä liikuttuminen ja jonkin verran repäsykipuja alamahassa. Samat ku viimeks. En oo muuten tietonen, mikä raskausviikko on menossa, pitäs tehä varmaan laskuri. :) (viimeks olin koko ajan kartalla, nyt en kyl vähääkään)

Mammamaria,vau raskauslaskuri on kyllä todella kätevä niin saat jotain osviittaa raskauden kulusta. :)

Mul alkuun oli vain hirvittävän heikko olo, huimas ja röyhytti aivan tolkuttomasti (alkaen6+jotain). 7 viikon alusta alkoi ottaa hajut nenään ihan sairaasti. Suhkussa shampoot ja hoitoaineet sai olon heikoksi, samoin huuhteluaine. Lopuks kieltolistalle lähti myös isännän deodorantti :p Sit ekana neuvolakäyntipäivänä aloin oksuta (7+4) ja sitä ollaan tässä vaihtelevasti jatkettu, välil aamul ja välil illal. Pahin millä tällähetkellä saa pahan olon on vahvat hammastahnat! Onko muil ollu mitää vastaavaa ton hammastahnan kanssa? :D Se jälkimaku kai jotenki saa mut voimaan pahoin :D

Kismetti, ainoa kerta, kun olen oksentanut tässä raskaudessa, oli hampaiden pesun jälkeen. Sen täytyi liittyä jotenkin tuohon hampaiden pesuun, mutta en ole kyllä ihan varma, mikä sen tarkalleen ottaen aiheutti. :)

Täällä ku lueskelee monen km peloista niin on hieman ihmetyttäny ku ei itellä ole tullu minkään moisia pelkoja sen suhteen, vaikka viime raskaudessa pelkäsin synnytyssaliin asti km.ää. Ja onneksi niin ku multa on lähtenyt lähes kaikki oireet kuin seinään nyt 8-9rv vaihtees, ihan mukava kun huomattavasti helpompi olla, vaik vielkää ruokaa oikein mieli tee ja vähän mielialat tuntuu olevan räjähdysherkillä.

Tosta pissan keltaisuudesta sen verran et täällä kans on huomion herättänyt sama juttu, ainoan ajatuksen kuitenkin minkä se on mussa herättänyt on ollut se et pitäis juoda vaan enemmän nesteitä.

elaffy: mul se alko ekana pelkil yökkäyksillä ja sit lopulta se oli jo niin kamalaa ettei pystyny enää pidätteleen :D Nyt oon sit muksujen pepsodenttia käyttäny että olis ees vähä fressimpi olo.

Takaisin