Ensimmäinen ultra

meillä ulta ens maanantaina, menisipä tämä vko nyt nopsaan!
minäkään en ole ollut varhaisultrassa, joten haluaa jo innolla päästä näkemään onko siellä yksi vai useampi. (miehen suvussa kaksosia) ja tietysti että kaikki on kunnossa.
 
Ultra takana hiphei :)

Viikkoja siis 12+3 (taisin ilmoittaa väärin syyssuhinoissa) ja LA pysyi samana 17.3. Vauvelilla mittaa jo 6,2cm. Älytöntä kehitystä tässä alkuvaiheessa, vaikka onhan se vielä tosi tosi pieni.  1,2mm niskaturvotus ja 1 : 54 000 riski eli hyvältä näyttää. Ihania kuvia sain miehelle tuliaisiksi kun ei päässyt mukaan. Ultraus tehtiin alakautta ja vatsan päältä.

Nyt sit huokaisen syvään ja nautin hyvästä olosta ja ihanista uutisista!
 
Turhaan huolehdin, ultrassa sykki vahvasti pieni sydän. <3
Niskaturvotus oli 1,3 joten sekin oli ok. Laskettu aika siirtyi neljällä päivällä, joten nyt se on sitten 26.3. . Pituutta oli kertyny jo 6,4.
Mieheni täti toimi kätilönä, ja saimme kasan kuvia matkaan :)
 
Np-ultra takana. Pienokainen piti sellaista liikehdintää, että aktiivi liikkujat olisivat kateellisia. Ei hetkäkään paikoillaan :-D
Kaikki oli kunnossa, pituutta noin 7 cm jo ja niskapoimu 0,7 cm. Laskettu aika on 15.3.2012. Down riski on 1:8000 iän tuoma lisä, mutt ei haittaa. Nyt ku vielä tuo pahoinvointi menis ohi niin hyvä. Pääsis nauttimaan kunnolla tästä raskaudesta
 
Heips!

Täällä myös np-ultra takana =) Vauva vastasi viikkoja eli laskettuaika pysyi samana 19.3 <3 Muutenkin vauvalla näytti kaikki olevan niin kuin pitääkin :)  Osallistuin myös yhdistelmäseulaan, eli verikoe otettiin ultran lisäksi..
Kiva ultratäti näytti normiultran lisäksi vauvasta kuvaa myös 4d:nä =)
Nyt viikkoja 12+2. Olo ja oireet samanlaiset eli pahoinvointia ja väsymystä edelleen..
Ihanaa silti odottaa, onneksi viikot tuntuu kuluvan tosi nopeasti esikoisen kanssa touhuillessa.. =)

Hyviä vointeja maalismammoille :)
 
Täälläkin on nyt ensimmäinen ultra takana. Alun perin mulla piti olla tuo ultra vasta huomenna, mutta eilen soittivat mulle ja kysyivät olisinko halunnu tulla päivää aijemmin ultraan jossa olis muuta kandi mukana. Sanoin, että ilman muuta voin ja ihan mukava kokemus tuokin olikin kertoili tavallista tarkemmin ja laajemmin asioita kun 3 opiskelijoita oli kuuntelemassa sai sitten itekin vähän laajemman infon tuosta pienestä. :) Kaikki oli hyvin ja pieni oli nii mallikkaasti aloillaan, että ultra tätikin sanoi että tämä menee niinku jossai opetus filmeissä kun on nii rauhallisesti paikoillaan, no loppu puolella vähä heiluteltii toista ja nii alko vesijuoksut masussa. :) Niskaturvotusta oli 1mm ja verikokeiden tuloksien ynnäämisen jälkeen kaikki näyttää hyvälle. Meillä siis nuo aijemmin otetut verikoe tulokset oli lähetetty tuonne kyssin tietoihin ja ultran jälkeen täti kävi laittamassa niskaturvotus tiedot koneella ja sai saman tien niiden yhdistelmän tuloksen ja kertoili sen sit samalla meille ennen lähtöö..

Nyt on sit rakenne ultrakin jo varattu marraskuun alkuun. Sitä odotellessa. Sopivasti tuo ultra marraskuussa kun siskolla on synttärit ultran jälkeen ja vähän meinannu pyytää siskoo pienen kummiks ja kävi mielessä et olisin sit ultrakuvasta väsänny jotai ja synttärilahjana pyytäny häntä kummiks. En tiiä onko sit liian aikasta vielä pyytää kummiks, mutta jos tuolla ultrassakin vielä kaikki hyvin niin miksipä ei..

Nyt tulevana viikonloppuna olis sit tarkotus kertoo isovanhemmille uutiset ja mietitty miten sen tällä kertaa kertois. Esikoisesta kerrottiin joulukortin avulla jonka väliin laitettiin ensimmäinen ultrakuva ja sen avatessaan hokasivat sitten mistä on kyse. Jos tällä kertaa vaan keittäs kahvit ja pyytäs miehen vanhemmat kahville ja kertois sit siinä. Lauantaina ollaan menossa minun vanhempien luokse nii siellä jos ois saanu kerrottua sit sisaruksille ja isälle. äiti asuu nykyään eriosotteessa ja hän ei oo viikonloppuna kotona nii mietin mitenkä hänelle kertos ennenkä kuulee sen muuta kautta. Olisko huono idea jos laittas ultrakuvasta viestin hänelle ja kertos niin samana päivänä kun isälle. Toiset saa tietää kasvotusten ja hän sais viestillä. Mitä mieltä te muut ootte?
 
Minä kävin eilen ensimmäisessä ultrassa ja siellä se pikkuinen oli kaikkine raajoineen ja vahvan sykkeen kanssa <3 :`) nt 1,3 että ei riskiä :)
 
Huomasin juuri, ett oli tullut mittayksikkövirhe itselleni....piti olla 0.7 mm :-D
Milla88: mitä jos soittaisit äidillesi? Olisi varmaan mukavampi yllätys kuin kuvaviesti.
 
Iiik, mulla huomenna klo 14... JÄNNITTÄÄ! Wish me luck :) Sen jlk siskoni 30v synttäreille missä tarkoitus olis kertoa uutiset kun vieraat lähteneet.. Toivotaan että saadaan hyviä uutisia myös... Milla88 mun mielestä kuvaviesti on ihan hyvä idea, ellette millään pääse äidin luo erikseen? Me tehdään suomi-rundi vknlp ja käydään kertoo molemmille mummoille (toinen e-karjalas, toinen lohjal)
 
Ultra takana ja kaikki kunnossa.
Se alkaa todentumaan, että meidän perheeseen syntyy kevällä 4. lapsi.
Huh Hah heijakkaa!
 
Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille! :) Itellä jännitystä vielä muutama päivä edessä, tiistaina vasta päästään ultraan.

Milla88:
Kun nyt kysyit muiden mielipidettä, niin sanonpa omani. Tossa kuvaviestissä on mun mielestä pari huonoa puolta, vaikka ihan hauska idea onkin. Ensimmäinen on se, että et voi tietää missä äitisi on kun saa viestin. Toi kuitenkin herättää varmaan aika suuren tunteenpurkauksen ja ihan missä tahansa ei ehkä halua sellaista näyttää, tai esim. auton ratissa se ei ole edes turvallista (ei tietty viestien lukeminenkaan, mutta sitä tehdään silti). Toiseksi, et itse näe tai kuule hänen reaktiotaan, mikä mulle ainakin on tärkeää. Eli jos vaan pystyt järjestämään, että näette kasvotusten vaikka siihen menisikin muutama päivä, niin pitäisin sitä parhaana vaihtoehtona, mutta jos ei onnistu, niin soitto olisi musta seuraavaksi paras vaihtoehto. Sillon voit ensin varmistaa, että hän on jossain sellasessa paikassa, missä on hyvä vastaanottaa uutinen ja kuulet hänen rekationsa ja hän taas saa jakaa sen kansssasi. Voithan sitten vaikka laittaa sen kuvan perään, niin pääsee hänkin ihastelemaan sitä tuoreeltaan. :) Tää on tietysti vaan mun mielipide, toki teet juuri niin, kuin susta parhaalta tuntuu, eihän näissä asioissa ole oikeaa tai väärää tapaa. :) Tsemppiä kuitenkin uutisen kertomiseen, ite oon jo perheelle ja lähimmille ystäville kertonut ja on kyllä ihana hetki! :)
 
Jee! Kaikki hyvin!!! NT 0,8mm ja 4,7cm potkunyrkkeilijähän se siellä! :) Niiiin iloinen!
 

Vihdoin ja viimein ultrassa käyty! :) Ja HELPOTUS, masusta löytyi vain yksi vaavi eli ei kaksosia tiejossa, kyllä saa niin huokaista helpotuksesta! ja kaikki oli hyvin, pieni sielä heilui ja huilui niin että ei mittään järkiä. :D laskettuaika pysyi samana, vaikka vaavi oli vähän pienenmpi kuin ois olettanu, mutta ultraaja sano, että rakenneultrassa vielä tarkistellaan tuota laskettuapäivää.. Olipahan ihana nähä oma murunen siellä<3 oli se heti niin eri näköinen kuin neiti omassa ultrassaa vuosi sitten. :D
 
Meilläkin eka ultra takana ja kaikki hyvin. Nyt sitten odotellaan ne verikokeiden tulokset.
 
Täällä myös tänään käyty ultrassa, kaikki hyvin.  Sydän ihan suli kun pikkasen joraamista näytöltä katseli ;) Vielä tarttis odottaa verikokeiden tuloksia...
 
Heippa!

Täällä myös eilen käytiin ultrassa. Vastasi viikkoja eli 12+5. Mun LA muuttui 18.3, mutta ei haittaa vaikka se listassa onkin 20.3. Pieni morjensti ultralaitteelle, oli aika hassua! :)

Maanantaina sitten neuvolalääkärille aika.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Täällä myös käyty ensimmäinen ultra :) Kaikki niin hyvin!! LA muuttui 28.3 -> 30.3.2012. Nt oli vaivaiset 0,54 mm sekä riski downiin 1:100 000. Pikkuinen veteli kauhiaa rumbaa masussa koko ultran ajan, äidillä siinä vaan kyyneleet valuivat.. <3
 
Tänään käyty nt-ultrassa ja kaikki oli niinkuin pitikin ei mitään poikkeavaa löytynyt. Siellä se pieni vain tyytyväisenä nukku vähän jalkoja ja käsiä venytteli kun täti hiukan herätteli :) Oli se vaan niin ihana nähdä pieni sielä ja oli 53mm pitkä eli vastasi viikoja 12 ja lasketuksiajaksi tuli 24.3.
 
Täällä kans eilen käyty ekassa ultrassa ja kuinka helpottunut olo onkaan!
Kaikki oli hyvin, sydänäänetkin saatiin lopulta kuuluviin kun pienellä oli aluks niin kova meno siellä ettei meinannut paikallaan pysyä. ♥ Koko vastasi viikkojani ja ihanaa oli kertoa miehen vanhemmille että heidän eka lapsenlapsi on tulossa. Omille vanhemmilleni kerron n. vkon päästä kun tulevat reissusta. LA on 23.3.
 
Takaisin
Top