Ensimmäinen ultra

jenka

Silmät suurina ihmettelijä
Moi kaikille!

Ajattelin, että voitais pistää vähän ultrakuulumisia tänne, kun kuitenkin varmaan monilla jo ultra lähiaikoina on tulossa. :) Itsellä se on huomenna ja kyllä sitä on odotettukin! Käytiin varhaisultrassa, silloin viikkoja oli 8+0, nyt huomenna pitäis olla 11+1. Ilmoittelen paremmin sitten, mitä sanottiin.
 
Moiii!

Täällä käytiin ensimmäisessä ultrassa eilen :) Varhaisultrassa en ollut käynyt ja kun on kyseessä ensimmäinen lapsi niin olihan se melko hurjaa!
Siellä se asukki olla köllötteli ja kaikki oli ok :) Jalat, kädet, sormet ja varpaatkin näkyi. Kovasti toinen siellä raajojaan heilutteli. Ihania kuvia saatiin matkaan! Neuvolan mukaan eilen siis oli vk 11+4 ja ultran 11+2, näin ollen LA pysyi samana 1.3 ja nyt vaan jännätään tuleeko karkauspäivän lapsi :D Niinkuin moni muukin täällä samaa varmaan jännittää.
Kaikki ultran mukaan ok, nyt vielä odotellaan verikokeiden tulokset. Itse siis halusin osallistua tuohon veriseulaan.

Ihanaa ekaa ultraa kaikille! <3
 
Heissan

Meilläkin oli eilen np-ultra, joka tosin vaihtui vähänniinku varhaisultraksi ihan niinkuin epäilinkin. Meillähän neuvola-tätsy laski lasketunajan 28pvän kierron mukaan, vaikka minulla paljon pidempi kierto ja kun sitäkautta lähtee Kotkaan ultra-ajan varaus, niin oltiin liian ajoissa
Kuvassa näkyi 2,9cm Tirpunen nukkumassa käsi korvalla. Sydän tykytti vimmatusti, mutta oli liian pieni vielä turvotuksen mittaukseen ja verikokeisiin. Uusi aika saatiin 2vk päähän, eli uusi yritys 29.8.

Laskettuaika siirtyi neuvolan laskuista huimat 12pvää eteenpäin, omista laskuista sentään vaan 3pvää emoticon  Eli uusi laskettuaika meillä on 13.3.

Pahoinvointi jatkuu ja ahdistaa kun ei mikään onnistu muuta ku sohvalla makaaminen. Loppuis jo
 
moi käytiin eilen ultrassa oli huonoja uutisia tuli kesken meno surullista on mut muille teille hyvää loppu odotusta
 
tulevaäiti: voimia sinne! <3

Minulla oli eka ultra tiistaina, mutta oli myös laskettu tuon 28pv mukaan, eli viikkoja olikin vasta 9+4 (alkuperäisesti piti olla 11+4) :D Eli laskettu aika 13.3! Parin viikon päästä myös uuteen ultraan...
Ultrassa kuitenkin näkyi pikkuinen <3 Jalat ja kädet näkyi jo.. sielä se teki vatsalihas treeniä... eli kyllä mahtava kokemus, ei millään jaksaisi odottaa seuraavaa!!! <3 Parasta oli kuitenkin kun mies oli mukana..... <3

Oliko teillä mies / muu henkilö mukana?
 
Minulle neuvola lääkäri teki varhais ultran kun oli 7+5 viikkoa ja siellä pieni möykky näkyi ja sydämmentykytys myös! En tiedä miksi sen teki? Minulla ensimmäinen raskaus eikä aikaisempia keskenmenoja? Silloin yritettiin ensin alakautta mutta ei Pikkusta näkynyt, sitten mahan päältä näkyi. =)

11+1 kävin np-ultrassa ja kaikki kuulema hienosti. Pikkunen liikkui kovasti. Heilutteli käsiä ja jalkoja joka puolelle.
Ultrassa olin yksin, ei ollut siis ketään läheisiä mukana. Kyllä siinä ultraaja ja joku opiskelija olivat ja vielä (omista henkilökohtaisista syistä raskaudessa mukana oleva) kätilö ramppasi siinä =D Nauratti kovasti haarat auki siinä makoilla kun kolme ihmistä siinä mun ympärillä...

Np turvotusta kuulema ei ollut yhtään? :o Ainakin ultraaja sanoi ettei näe ollenkaan tai todella vähän. Eli hyvin meni!

Tsempiä teille jotka ensimmäiseen ultraan vielä menossa! =)
 
Eka ultra käytiin yksityisellä rv 8+6. Ihan oman mielenrauhan vuoksi, kun on se varhainen km toukokuulta takana.. Eilen oli sitten eka "virallinen" neuvolaohjelmaan kuuluva ultra. Hattivatti vastasi kooltaan rv 12+1 ja oli eilen 5,47cm pitkä pötkylä. Kovasti viuhtoi käsillä ja jaloilla ja sydän tykytti vinhaa vauhtia. ihana oli katsoa omaa pikkuista <3

Mies oli mukana molemmissa ultrissa, totta kai. Hän haluaa olla mukana odotuksessa mahdollisimman tiiviisti. Mukava, että haluaa, koska vaaranahan on, että isälle jäisi jotenkin ulkopuolinen fiilis, kun yleensä kaikki keskittyy vain tulevaan äitiin.
 
Kiva kuulla, että teillä on kaikki ollut hyvin! :) Täällä myös oli kaikki kuten piti, mutta laskettu aika muuttui aika paljon. Viikkoja piti olla kuukautiskierron mukaan 11+0 mutta olikin jo 12+0! Tiesin kyllä koko ajan, että se on pidemmällä! Lasketuks ajaks tuli nyt sitten 29.2. eli karkauspäivä :D En sitten tiedä, pitäiskö siirtyä tuonne helmikuisten joukkoon, epäilen kyllä, et vauva syntyy maaliskuun puolella :)

Ja pahoittelut tulevaäiti ja paljon voimia ja jaksamista!
 
Pahoittelut tulevaäiti huonoista uutisista :(

Eilen varasin meille ultra- ajan ja sain sen vasta 22.9 :OO Silloin ois menossa jo rv 14. Millään ei jaksais tuonne asti odotella, mut aikasempaankaan sitä ei saanu, ku piti miettiä myös esikoiselle hoitaja siks aikaa ku ollaan siellä miehen kanssa. Mies tulee siis tottakai mukaan ja mun äiti tulee kattomaan esikoista. Äitilläki ku on vuorotyö ni kaikki ajat ei käy :/ No, parempi myöhään kun ei milloinkaan!! Ja onhan meillä sitte syyskuussa sentään neuvolalääkäri et siellä ainaki sitte saa sydänääniä kuunnella :D

Nii, kaikille hyviä uutisia saaneille onnittelut!!!
 
Pahoittelut tulevaäiti ja onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille!!

Kummallista miten erikäytäntöjä näihinkin sikiöseulontoihin liittyy, kun täällä meillä täytyy käydä verikokeissa vähintään viikkoa ennen ultraa ja aika monelta on otettu verinäyte vasta ultrassa... Itse kävin siis tänään ja ihanasti oksensin heti kotiin päästyä aamupalan ulos. Ei parantanut pahoinvointia 6 putken verenotto...
Täällä enää 11 päivää ennen ultraa :) aika luultavasti juoksee, kun mies on lomalla ens viikon niin tekemistä riittää.
 
Marika: Onko niin, ettet halua niskapoimua mitata? Koska muistaakseni seulontaan osallistuminen ei ole mahdollista enää 12+6 viikkojen jälkeen.

Tulevaäiti: Pahoitteluni :´(

Täällä on ultra 8.9. ja silloin pitäisi olla 11+3, mutta varmistuu sitten siellä, mikä tilanne.
Meillä otetaan (haluavilta) veriseula ultran yhteydessä.
Täytyy kyllä myöntää, että jännittää ihan hirmusti!
 

Marika83, mulla just samallainen tilanne ku sulla! Ei malttais oottaa, ultra 5.9, jolloin ollaan jo raskausviikolla 14.. ja esikoinen pitäs saaha hoitoon, koska tietysti mies lähtee mukaani ultraan, ekasta oli mukana eka neuvolassakin, mutta tästä toka raskaudesta ei ole ollut neuvolassa, ainoastaan tulee ultriin mukaan. On töissä aina neuvola-aikaan. Esikoinen pitäs saaha hoitoo, mutta äitilläni myös vuorotyö.. joten pitää koittaa saaha joku toinen paikka, kun keksis.

Vielä ois 2½viikkoa ultraan, sitä ootellessa! :)

ja suuret pahoittelut tulevaäiti!
 
Helsinkiläisenä niin mä meen verikokeisiin sekä vien pissanäytteen huomenna labraan.
Ja viikon päästä Naistenklinikalle NP-ultraan. Näin neuvoi neuvolassa.
Osallistutaan siis kaikkiin seuloihin.
Tällätavalla verikokeen tulokset ehtii ultrapäivälle joten saadaan koko paketti samalla kertaa eikä siis tartte jännätä puhelinsoittoa tai kirjettä. :)

Mä toivon ja odotan hyviä uutisia ja jos tulee muita uutisia niin ne kohdataan sitten siinä tilanteessa. Aion ja haluan nauttia nyt tästä hetkestä.. :) ja kun kaks kertaa pikkuisen jo ultrassa nähny niin tilanne on just niin hyvä ollu ku on pitänytkin eli niillä ajatuksilla mennään! :)

Mä olen vaan hirveä tyttö jännittämään ja stressaamaan asioista joten tää raskausaika sinäänsä on jo suuri ihana haaste!! :) :)

 
Heips!
Täälä ultrattu tänään ja kaikki hyvin :) Ultran mukaan 12+0, neuvolan mukaan 11+5..pysyy siis kuitenkin laskettuna aikana tuo 3.3.2012.Voi että, miten sitä oli ihanaa kattella...vauva mylläs oikein kunnolla ja potki. Esikoinen oli sillon aikanaan paljon rauhallisempi (tais varmaan nukkua), tämä oli kyllä ihan toista luokkaa.
Nyt on jotenkin paljon rauhallisempi olo, kun koon puolesta se 12 viikkoa on täynnä ja kaikki näytti olevan kunnossa. Jotenkin niin hassua miten paljon todellisemmalta tää kaikki tuntuu, kun sen on oikeesti nähnyt ja se on näyttänyt muultakin, kuin solumöykyltä. Ajattelin, että kaikki nyt menee niin tasaseen ilman sen kummempia ihmetyksiä, kun toista oottaa ja tietää jo periaatteessa, miten kaikki suurin piirtein menee, mutta aina se pieni elämä yllättää :)! Tsemppiä kaikille ultraan menijöille!

 

   Täälläkin käytiin tänään ultrassa ihmettelemässä. Kaikki kunnossa!! =)

   Alunperin oltiin menossa NP-ultraan, mutta saatiin vaihdettua vielä siinä vaiheessa pelkäksi raskauden keston määritykseksi. Vaikka ei ollut niskaan tarkoitus kajota, kätilö kuitenkin "ohimennen" mainitsi, että kun niska nyt tuossa näkyi niin hyvin, niin ei siellä mitään ylimääräistä ole... =D

   Niin kuin jo taisin tuossa aiemmin kirjoittaakin, on tullut oltua niin paljon downien kanssa tekemisissä, että "tervettä" down-lasta en lähtisi pois ottamaan. Enemmän pelkään vaikka esimerkiksi autismia, mitä ei voi ennalta todeta yhtään millään tavalla ja on aika paljon vaikeampi asia, kuin pelkkä kromosomihäiriö.

   Onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille ja halaukset huonojen uutisten perheille...
 
Hei kaikki maalismammat!

Meillä oli tänään ensimmäinen ultra, rv 11+6. Kaikki oli kunnossa, ei mitään poikkeamia. Oli kyllä vilkas kaveri, ei menannut pysyä paikallaan ollenkaan! :) Oli se vaan kyllä elämän ihmeellisimpiä hetkiä <3

Isäkään ei meinannut pysyä tuolissaan katsellessaan monitoria!! :D
 
Mykkyrä: Mun mielestä autismi ei ole vakavampi asia kuin pelkkä kromosomihäiriö.. Tämä on aika suhteellinen käsite, mutta kyllä itsellenikin tuli mieleen kun näin kaupassa selkeän asperger-lapsen että huhhuh, tuollainenkin paketti sieltä saattaa olla tulossa.. Kun noita ei nyt sitten tiedä. 

Mun mielestä seuloihin meneminen on tosiaan kaikkien ratkaistava itse, ja tässä on kuunneltava myös isän mielipidettä (Etenkin jos suhteessa kaikki muu on kunnossa) Ymmärrän molemmat mielipiteet kaikkien kohdalla täysin...
 

   Pachamama: Niinhän se onkin, kaikki on niin suhteellista! Ja sehän tästä maailmasta mielenkiintoisen tekeekin, kun ei olla kaikki samaa mieltä asioista. Mitä siitä tulisikaan, jos oltaisiin? Miten saataisiin aikaiseksi hyviä keskusteluita, jos yhden sanottua asiansa toiset pelkästään myötäilisivät? =) Mie olen vaan ollu niin laidasta laitaan kaikenlaisten (niin terveitten kuin vammaistenkin) ihmisten kanssa tekemisissä, että se vaikuttaa miun mielipiteisiin varmasti aika paljon... =) Ja "vaikein" lapsi jonka olen tavannut, on täysin terve... =D
 
Eilen oli meilläkin ultra. Miehen kanssa yhdessä mentiin ja olihan se hienoa; siellä se pikkuinen viuhtoi oikein olantakaa! Hyppeli ylösalas, potki jaloillaan ja takoi pikkunyrkeillään :) Oli koko ajan oikein eläväinen (jopa niin eläväinen, ettei meinannut ultratäti saada mittailtua). Syke kuului selvästi ja oli 164. Niskaturvotus mitattiin ja sitäkään ei ollut kuin 0,8mm (ultraajan mukaan "ei ollenkaan", eli ei mitään hämminkiä siinäkään). Pääperämitta oli 4,3cm eli jalkojen kanssa n. 6,3cm. Neuvolan ja omienkin laskujen mukaan eilen oli menossa rv 11+4, mutta pikkuisen pituus vastasi rv 11+1, vaikka tuo täti kyllä sanoi muuten olevan kehittynyt ihan LA:han sopivasti. Laskettua aikaa ei siis muutettu mihinkään, se on edelleen 10.3..

Oli se ihanan hellyyttävää, kun mies siinä vieressä istui käsi suun edessä ihan haltioituneena :) Ja oli myös yhtä hymyä, kun lähdettiin kuvien kanssa kotia kohti.

Nyt olisi sitten reilun tunnin päästä neuvolalääkärille aika, mietitään tätä mun hurjaa pahoinvointia... Nyt on kyllä kaksi päivää ollut vähän parempi olo (ei koko ajan niin ahdistava olo kuin aiemmin), vaikka oksennellut olenkin.

Tsempit niille, joilla ultra on vielä edessäpäin :)
 
Meilläkin tuo NP-ultra nyt takana. Kaikki oli kunnossa siellä. Niskaturvotusta 1,2mm. Kovasti pikkuinen liikkui ja sillä raukalla oli vissiin hikka :). Ikääkin oli 5 pvää enemmän kun kuukautisista laskettuna. Eli nyt on pikkuinen tasan 12 vkoa ja laskettu aika 8.3.

Aah, olen niin helpottunut. Toissa yönä se säikäytti oikeen kunnolla kun verta taas lorahti, loppui kuitenkin pian ja eilisen päivän tuli semmosta ruskeaa. Onneks oli tuo ultra-aika noin pian. Muutenkin oli kurja olo eilen kun olin kipeenä, en uskaltanu liikuttaa itteäni sängystä muualle kun vessaan.

Ei osannut ultran perusteella sanoa mistä tuo vuoto tulee mutta voi kuulemma jatkua läpi raskaudenkin. Toivottavasti ei.
 
Takaisin
Top