Ensimmäinen isänpäivä

^ Minusta tuntuu, että sillon ko vauva on pienempi, onnistuu helpommin tuo painatus. Nytten ne viuhtoo vähä joka suuntaan, eikä meijän jätkä kuiten pysy paikallaan :D.

Meinasin, että teen kakun esim ens torstaille, ko ollaan isänpv mummolassa, niin ei se kakku oo siellä sitte pelkästään Onnin iskälle, vaan myös vaarille :). Olen hankkinu miehelle mukin, jossa on miehen ja pojan kuva ja sitte sukat joissa oli jotaki iskä juttua :). Kortti tehdään sitte ens viikola pojan kanssa P.
 
Onkohan meillä sitten jotenkin hyvin liikkuvainen muksu kun ei meinaa onnistua millään [:D]
Siis heti kun jalka koskettaa paperia, varpaat alkaa vetää kippuralle ja suoraksi, tunnustelee miltä se paperi tuntuu.

Täytyy kai kokeilla vielä uudestaan jos onnistuis paremmin, ja käsien kanssa myös.
En kyllä todella usko että saan käsiä onnistumaan jos en saa jalkojakaan [:D]

Mä päädyin siihen et annan lahjaksi sen "isyyspakkauksen", eli sinne tulee tosiaan vapaailta-kortti, sit tilasin super-isi paidan, ja mukin tytön kuvalla.
Saa nähdä keksinkö vielä jotain muuta mukaan, Sisuja ainakin pitäis sinne saada.

Ja kakun ajattelin leipoa itse, koristelen ainakin loppuun vasta sunnuntai aamuna ja yritän ehtiä niin et saan vietyä kahvin sänkyyn.
Ehkä kakun kanssa, mies ei oikein aamulla koskaan syö mitään mut jos vaikka nyt maistuis [:)]
Mulla ei siis mahdollisuutta ole tehdä kakkua niin ettei mies tietäis, ja voi olla että teen kakun samalla miehen isällekin, äitinsä kun ei koskaan leivo niin sais jotain muuta kun valmiskakkua [:D]
Mietin jo tuossa sitäkin et paistaisin ruoaksi miehelle jonkun kunnon pihvin, mutta taidanpa kuitenkin jättää sen idean, mä en itse syö pihvejä ja en ole koskaan sellaista myöskään paistanut, saattais olla tosi hyvää [:D]
 
Mä painatin Joan kädet ja jalat ekan kerran herran ollessa 2,5kk. Yllättävän hyvin onnistu sillon mut nyt ois varmaan vähän eri juttu!

Hitsi kun en vieläkään tiedä mitä miehelle hankkisin...jotain pysyvää hän toivoo ja kelloa esim mietin mihin sit tulis .kaiverrus mut jääkö pian käyttämättä kun kännykässä on kuitenkin. Kakun meinasin kans tehdä mikäli pikkumies vaan sallii. Pitäis vaan päättää millaoisen teen :)
 
Mimmu86, uudessa Pirkka lehdessä oli hyvä ohje isänpäiväkakuksi. Ajattelin itse tehdä sellaisen. Katsoppa sitä jos vaikka kelpais.
 
Mun mielestä taas nyt oli helpompi painattaa, ku sillon aiemmin. Aikasemmin veti heti maalauksen jälkeen käden nyrkkiin, ja sekös oli taistelu saada se auki [:D][:D] Nyt sit toki huito enemmän ja enemmän tuli sotkua, mut nyrkki pysy kuiteski auki [:)]

Tässä on aiempi painatus.




 
miiuhoo, en voinu vastustaa kiusausta ostaa tota [:D] Siis supersuloinen [:D][:D]
Vaikka tyttö saikin ristiäislahjaks yhden vauvankirjan, niin oli ihan pakko ostaa toi.
 
Me itse asiassa saatiin tuo ristiäislahjaksi ja meillä oli ennestään se vaukirjan tilaajalahjakirja - joka muuten on siinä mielessä aivan älyttömän hyvä, että siinä on tosi paljon tuosta odotusajasta, mitä muissa kirjoissa ei ole. Joten hyvät, toisiaan täydentävät kirjat meillä! Kumpaakin olen ahkerasti täyttänyt, koska omassa kirjassani ei ole juuri mitään [8|] Haluan että minun lapseni kirjassa on!
 
Voi ku itelläki ois jotain konkreettisia muistoja omasta lapsuudesta [:(] Siksipä haluankin, että mun lapsella on niitä, ja paljon [:)] Meille sattu semmonen onnettomuus kun olin 10vee, jossa tuhoutu koko meidän koti, ja tietty sen mukana kaikki lapsuusajan valokuvat yms. [:'(] 
 
Mikä kirja tuo sitten on?
Meillä kans tuo Vaun vauvakirja joka on suloinen mutta haluisin myös toisen...
 
Tosi hyvin on Riinu onnistunut!!
Sormiväreillä siis teit?
Mikähän mun sormiväreissä on vikana, ei niistä saa noin hyviä millään.
Ei tule ollenkaan esille esim. noi "juonteet".

Meillä on "Kulta pieni" vauvakirja, halusin ehdottomasti just sen kun olin kaverilla nähnyt ja ostin sellaiset myös siskon kaksosille vauvalahjaksi.
Mä ajattelin myös tehdä tytölle vanerista ison laatikon jonka maalaan ja sinne talletan kaikki muistot odotusajasta ja lapsuudesta.
Mulla on säästössä kaikki mahdolliset paperit odotusajaltakin, ja sitten lehti tytön syntymäpäivältä jne.
Ja kaikki kortit yms on säästetty.
Kunhan sais sen laatikon aikaiseksi [:)]
Mun pitäis sille isyyspakkauksellekin askarrella joku laatikko, taidan vaan päällystää ja koristella jonkun kenkälaatikon.
 
Jep, ihan sormiväreillä tein [:)] Jännä ku et oo saanu KisMet onnistumaan, minkälaiset sormivärit sulla on?

Mä kans kokoon semmosta muistojen laatikkoo [:)] Siellä on "jo" tytön syntymäpäivän lehti, just kaikki raskausajan paperit/äitiyskortti yms.,napanuoran pätkä,ekan sairaalareissun verkkomyssy jne jne.
Jotenkin koen kaikki muistot yms. hirmu tärkeinä..
Tosin mun laatikko on ihan vaan tiimarista ostettu kotilaatikko.. että sillä ei sinänsä tunnearvoo oo. Saas nähdä jos joskus innostun ite väsäämään jonku boksin [:)]
 
Mulla on joku Tiimarista ostettu neljän väripurkin pakkaus.
On vaan jotenkin niin liukkaita ne värit ettei se jalka pysy millään paikallaan kun painan paperiin, vaikka pidän kiinni niin vähintään varpaat heiluu.
Täytyy varmaan kokeilla kartongille suoraan sitä käden jälkeä, ei ainakaan heti ruttaa sitä kämmenen sisään

Sähän voit Riinu vaan päällystää sen laatikon vaikka jollain lahjapaperilla tai kankaalla tms.
Niin mä ajattelin tehdä sille isyyspakkauksen laatikolle.
 
KisMet, tuli vaan mieleen että laitatko sitä väriä liikaa? Itse sen ainakin totesin, kun muksun kanssa isänpäiväkorttiin painoin käden ja jalan kuvan, että jos väriä oli liikaa, käsi/jalka vaan liukui paperilla ja tosiaan ei noita juonteitakaan tullut. Mä ainakin onnistuin heti kun laitoin väriä tosi niukasti. Mä en myöskään meinannut saada pysymään pientä kättä/jalkaa paikallaan ja huomasin että oli paljon helpompi painaa paperi jalkaa vasten kuin jalka paperia vasten. Pidin siis vauvelia sylissä ja toisella kädellä painoin paperin kättä/jalkaa vasten! Mä tosin en käyttänyt sormivärejä vaan ihan mustikkasosetta.
 
ALKUPERÄINEN: miiuhoo

Me itse asiassa saatiin tuo ristiäislahjaksi ja meillä oli ennestään se vaukirjan tilaajalahjakirja - joka muuten on siinä mielessä aivan älyttömän hyvä, että siinä on tosi paljon tuosta odotusajasta, mitä muissa kirjoissa ei ole. Joten hyvät, toisiaan täydentävät kirjat meillä! Kumpaakin olen ahkerasti täyttänyt, koska omassa kirjassani ei ole juuri mitään [8|] Haluan että minun lapseni kirjassa on!


Pitää nyt tähänkii kommata,että meillä myös. Saatiin ristiäislahjaksi itseasiassa kaksi noita hello kitty-kirjaa ja sitten on se vaun..

Samat aatokset kun Riinulla minusta kun ei kauheesti ole kuvia lapsuudesta eikä varsinkaan mitään vauvakirjaa,niin haluan että iisalla on sitten omat muistot!
 
ALKUPERÄINEN: KisMet

Mulla on joku Tiimarista ostettu neljän väripurkin pakkaus.
On vaan jotenkin niin liukkaita ne värit ettei se jalka pysy millään paikallaan kun painan paperiin, vaikka pidän kiinni niin vähintään varpaat heiluu.
Täytyy varmaan kokeilla kartongille suoraan sitä käden jälkeä, ei ainakaan heti ruttaa sitä kämmenen sisään




Mulla on myös ihan sormivärejä ja ensin koitin tehdä niin, että laitoin väriä sanomalehdelle, länttäsin jalan siihen ja sitten paperille. No siitähän ei siis tullut mitään, jalka liukui tai just heilutteli varpaita. Mutta sitten laitoin pojan sitteriin, otin jalasta kiinni ja sivelin siihen silleen vähän väriä ja sitten painoin paperin jalkaan. Tai toi paperi on ennemminki sellanen kartonki ni oli helppo painaa siihen jalkaan. Siihen alkusählinkiin meni niin kauan, että tein vasta yhen mutta täytyy vielä pari tehdä. Kädestä en kyllä tiedä, miten sen saa, koska en halua sitä väriä pojan suuhun[8|]

Me saatiin raskausaikana sellanen Mauri Kunnaksen vauvakirja, jossa oli kanssa jo raskausajasta. Mä oon siihen kaikkee vähän ylimäärästäkin kirjotellu, koska äiti on myös täyttäny silleen mun vauvakirjan ja sitä on ollu tosi kiva näin aikuisena lukea. Toi kirja jatkuu myös johki eskari-ikään asti. Sit Lasten Kirjakerhosta (vai mikä se on...) tuli sellanen Nalle Puhin Kirja Minusta, joka on suunnattu koululaiselle, koska sitä voi itse sitten täyttää[:)] Se on tosi kiva, täytyy vaan laittaa varmaan talteen, että löytyy vielä sillonki täytettäväks[;)]
 
Tänään tuli ostettua sitten 3 kerroksinen kakkupohja (Onneks ne on valmiiks leikattu,koska jos ite leikkaisin nii menis ihan vinoo!) [:D] Ja sitten ostin vihreetä koristelugeeliä ja semmosii kakkuihin tarkotettuja suklaakoriste-sydämiä,niitä on paketissa maito ja valkosuklaita,joten kiva kakku tulee kun mietin sen tänää..[:)]
 
Takaisin
Top