Ensimmäinen isänpäivä

Aurinkopuuteri, tottahan toki kakkua on jo mietitty! [;)]  Mua on meinaan purassut ihan hirveä leivontavimma tässä lähiaikoina ja lähes viikottain kokeilen jonkun kakkublogin reseptejä! Kinuskikissa on mun ihan suosikki, hän kirjottaa vielä niin selkeät ohjeet jopa koristeluun, että tällainen kotikokkikin onnistuu!
Pakko suositella siis tuota, ja käypä ihmeessä katsomassa esim ihan noi suklaaperhosten teko.

http://www.kinuskikissa.fi/suklaaperhoset/

Ovat mun mielestä hienoja koristeita ja tosi helppoja tehdä! Minä oon ainakin hirmu käsi ollut kaikessa koristelussa ym, mutta sain nuo onnistumaan heti!
Kokeilin pari viikkoa sitten myös sokerimassa kuorrutusta, ja onnistui! On paljon parempi mielestäni kun marsipaani!
Mutta itse kakkuun, teen kaksi pienempää, meille tänne kotiin ja toisen vien omalle isälle! Noista blogeista vaan pohjien, täytteiden ja päällysten ohjeet. Sekä vähän vinkkiä koristeluun. [:)]
 
Minä kysyisin paremminkin, että millä ihmeen ajalla sitä vielä jonkun kakun väsää? 
 
miiuhoo, heh [:D] mulla ainakin on aikaa väsätä vaikka sata kakkua kun Kerttuhan nukkuu melkein kokoajan ja tuntuu väliin ettei tiedä mitä tässä tekisi ja selvennys; meillä vain yksi lapsi. [;)]
 
Ja Lyydia! kiitos vinkistä!!!! käyn heti katsomassa mitä kivaa noilta sivuilta löytyy ja eikun kakun tekoon hyvän suunnitelman jälkeen. Kiitos! [:)]
 
Tilasin superisi t-paidan, mut mustana ja papalle viime keväänä superpappa t-paidan. Mun mielestä toi oli hauska ja kyllä tykkäsivät. Nyt tilasin ifolorilta valokuvamukit papoille joihin sai tekstiä ja tytön isälle hiirimaton, jos on kalenteri. Saa tuon kamalan häkkyrän seinältä pois, joten on taka-ajatuskin :).


http://www.tikkunekku.fi/product_details.php?p=114
 
Mitä oon noita kakkublogeja tutkistellu, niin melkolailla kaikki pitäjät on pienten lasten äitejä... olenki miettiny että millä ajalla ne leipoo ja kokeilee kaikkia herkkuja. Ei sen puoleen, noista blogeista saa hirmu hyviä vinkkejä vaihteluun jos ennen on tehnyt vaan kermakakkuja :) Kyllä ne jotkut osaa ja ehtii :)

Aattelin että miehelle Jell-O kakun :) Se ihmetteli, miksi näin aikaisin olen utelemassa mitä isänpäivänä haluaisi tehdä kun aikaa on muutama viikko.. Molemmille ukille on kuitenkin suunnitelmissa hankkia sellanen kuvamuki, kun ovat kovia kahvinjuojia :) Miehelle en vielä tiedä mitä ostaisin ja miten poika voisi muistaa isäänsä..
 
Mä mietin kans kakkua, kun olisin halunnut tehdä sen salassa niin et mies tietää siitä vasta aamulla kun vien sänkyyn -mutta joo, ei taida salassa ihan onnistua [:D]
Taidan mäkin ihan itse leipoa, on se kivempi ekana isänpäivänä.
Saa isi vaan viihdyttää muksua sillä aikaa kun mä leivon [:)]

Tosi kiva kun ootte laittanut linkkejä, runoja ja kuvia!!
Lisää vaan, ja kuvia korteista kans jos joku tekee itse!
Mä laitan kunhan saan ostettua niitä sormivärejä ja askarreltua.
 
Aurinkopuuteri, eipä mitään, mielelläni jaan näitä löydöksiä kun mä oon ainakin niin kovin innostunut! [:)]

En mä tiiä, kyllä mä kerkeen kakun pyöräyttää, tai kaks nyt isänpäiväks. Aamupäivän päikkäreillä paistaa pohjan, illalla kun mies on kotona ni täyttää(ei kauan vie) ja senhän voi koristella sit vasta aamulla. Mies nyt tulee väkisin sen ennen koristeluvaihetta näkeen, ei voi mitään, mutta koristelun tosiaan aattelin hoitaa sit vasta aamulla. Mies kun saa nukkua sit pitkään, tyttö voi sitterissä "auttaa" äitiä sit aamun touhuissa. [:D]
Noi hyydyketäytteet on hirmu näppäriä(ja nopeita) ja ite ainakin tykkään kovin, kun niitä tulee vielä hyvä kerros sinne väliin aina, eikä mikään pikku "siivu". [:D] Ja ajattelin tehdä molempiin kakkuihin suklaapohjan, ettei tule aina sitä perinteistä. Sen kans on kiva yhdistää vaikka limemousse tms.

Kiitos noista super isi ja super pappa vinkeistä, tilaan omalle isälleni tollasen superpappa-paidan! Miehen lahjaa pohdiskelen vielä..

Miehen papalle ja omalle papalleni taidan tehdä kortin tolleen et sormivärillä painaa tytön jalan ja käden!
 
Mä tein kortit johon laitoin kuvan Kertusta ja sisään runon, nuo siis ukeille. Mut miehelleni kaupasta kortti kun lahjassa jo tulee se kuva ja runo sille. Ettei mee aivan imeläksi hommat. [:D] He hee....
 
Minä tein nyt sitten iskälle paidan. Tai siis ostin 3,33€ paidan Cittarista ja tekstiilivärin 4,90€. Ei tullut kalliiksi ja valmistui äkkiä yhden illan aikana [:)]

 
Mä en tiedä kakusta vielä sen pöläystä,kun että tulen kirjottamaan siihen päälle kakkugeelillä "isänpäivänäsi" tai pelkkä isä :) eli varmaan siihen tulee pelkkä kerma päälle levitettynä,kun kert tekstiä aijon..täytyy vähän miettiä kun käy kaupas,kun kattelin et on kaikkee kivaa ja hienoo kakkukoristeluja varten! [:)]
 
miiuhoo, hieno paita! [:)]

Tosta kakusta, itse kans aijon kakun väsätä. Ihan tavallista kermakakkua en aatellu, suunnitelin jotain erityistä/erikoista.

Ja isänpäivälahjasta, kysyin mieheltä suoraan mitä hän haluaa. Ensin sano, että no ei mitään. Sanoin sitte, että jotain on keksittävä, koska jokatapauksessa hankin jotain, se se jotain on kuitenki ihan turhaa. Mies sano että akkuporakone [:D] Se siis hommataan. Tosin mies saa itse valita, minä en ole kovin perehtyny noihin porakoneisiin [8|] Siihen lisäksi sitten aamiainen, tai ainakin aamukahvi vuoteeseen sekä tuo kakku. Itse tehty kortti kauniilla sanoilla ja kuvilla lisäksi, muistuttamaan vuosien päästä ensimmäisestä isänpäivästä [:)] Ei ehkä mikään suloisin tai omaperäisin lahja, mutta ainakin tarpeellinen.
 
Juu, ehdottomasti aamukahvit sänkyyn! Se nyt on vähintä, mitä meinasin tehdä! Eikä tartte siihen edes mitään kummoista, kun kaffet, mehu, jotkut herkkuleivät ja joku kahvikäntty [:D]
 
Tosi upea paita miiuhoo ja ihana idea! Saako sitä lainata?
Mulle mies kans totes kun kysyin haluaako ekasta isänpäivästä pysyvän muiston vai jotain "elämys"-juttua lahjaksi niin pysyvää toivoi [:)]

Kunnon kakku ja aamiainen sänkyyn. Onneks miehel on niin hyvät unenlahjat et saan rauhassa aamulla väsätä Joan kanssa eikä toinen kuule mitään [:D][:D]
 
ALKUPERÄINEN: Rolli10

Mitä oon noita kakkublogeja tutkistellu, niin melkolailla kaikki pitäjät on pienten lasten äitejä... olenki miettiny että millä ajalla ne leipoo ja kokeilee kaikkia herkkuja. Ei sen puoleen, noista blogeista saa hirmu hyviä vinkkejä vaihteluun jos ennen on tehnyt vaan kermakakkuja :) Kyllä ne jotkut osaa ja ehtii :)


Rehellisesti sanoen, mä kyllä oon välillä miettinyt, ettää mihin se aika sitten kuluu niillä, jotka eivät mitään ehdi tehdä? Siis ymmärrän, että jos lapsia on ihan valtava liuta, ja ne kaikkii nukkuu päiväuniaan eri aikaan, mutta jos siis lapsen isäkin on olemassa ja lasta hoitaa... Lähinnä sillä, että ehtiihän ihmiset roikkua netissäkin.

Kysymys voisi olla ennemminkin se, että miten joku jaksaa pitää kakkublogia, missä on vielä ohjeetkin! Mutta monesti itselleen tärkeisiin asioihin pystyy kyllä nipistämään aikaa. Ja leipominenhan ja bloggailuhan ovat harrastuksia, joita varten ei tarvitse lähteä kotoa minnekään.

Eräs lestadiolaisperheen äiti sanoi, että kamalinta oli, kun lapsia oli kolme. Sen jälkeen uusi on aina mennyt sivussa ja on ehtinyt harrastaa ja tehdä vaikka mitä! [:D]
 
Mimmu tottakai saa [:)]  Minä kanssa halusin tehdä tuommoisen pysyvän jutun. Joko siitä tulee lempipaita tai sitten sitä ei raaskita ikinä päälle laittaa, ettei kuva vaan haalistu pesussa. Tässä mun veikkaukset [:D]
 
ALKUPERÄINEN: Riinu
Mies sano että akkuporakone [:D] Se siis hommataan.


Tuttava osti kerran miehelleen silitysraudan, koska sellainen tarvittiin ja mies väitti, ettei tarvita mitään. Ei ollut siis turha ostos. [:D]
 
Ei tarvinnut, mutta nainen tarvitsi. Ja koska mies väitti, ettei muka mitään tarvita, niin tuli sitten tällainen näpäytys...

Mies vaihtoi sittemmin paidansilittäjää. Taitaa olla jo kolmas vai neljäs menossa sitten lastensa äidin.
 
Takaisin
Top