Ensimmäinen isänpäivä

Jos se mies tykkäsikin pitää paitojaan ryppyisinä ... Piti sitte emäntä vaihtaa kun tarpeettomia tavaroita alko ostelee...[:D]
 
Mä sanoin miehelle,että tilattiin sulle isänpäivälahja,sit tehtiin sulle toinen lahja ja kysyin kiusatakseni,että haluatko nähä sen itetekemän niin hän virnuili ja sanoi,että ei,kun isänpäivänä sitten [:)] ei tieny että ollaan mitään hommattu,mutta näytti siltä,että odottaa sitä päivää kun on eka isänpäivä :)
 
ALKUPERÄINEN: Rolli10

Jos se mies tykkäsikin pitää paitojaan ryppyisinä ... Piti sitte emäntä vaihtaa kun tarpeettomia tavaroita alko ostelee...[:D]


No joo, se oli aika ruma juttu loppujen lopuksi. En soisi kenellekään sitä, että mies saa kolmenkympin kriisin ja jättää perheensä. [&o]

Mutta jotain perää on siinäkin sanonnassa, että "Elämäsi nainen ei ole hän, joka silittää paitasi vaan hän, joka rypistää ne." Ja siinä, että "ei ole mikään temppu saada mies sänkyyn, mutta saada mies pysymään siellä."

Elämä ei ole tietenkään niin mustavalkoista. Pienen lapsen kanssa puolisot kuitenkin tarvitsevat molemmat muistusta siitä, että a) he ovat edelleen toisilleen mies ja nainen ja b) he ovat yhdessä pienen lapsen vanhemmat. Jos jompi kumpi puolisoista kieltäytyy ajattelemasta jompa kumpaa kohtaa eivätkä nämä kaksi puolta näin ollen pysy balanssissa, niin ikävä kyllä aina löytyy joku, joka ymmärtää... [&o]
 
Olipa muuten hauska tehdä tollanen kuvakirja (ifolorilla tein)[:)] Tein sellasen pienen, missä on vähän tarinaa, miten tähän tultiin ja sitten pojan syntymästä ja sen jälkeen. Ja tekstit on silleen, kun poika kertois iskälle. Tulee varmaan tehtyä useemmanki kerran, ainaki häistä pitäis tehdä, kun ei oo niitä kuvia vielä teetetty.

Ja oon jo pitkään halunnu kokeilla sokerimassakuorrutusta kakkuun niin nyt tilasin sellasta. Meinaan tehä vähän pienemmän kakun, kun on vaan kaks sitä syömässä niin siihen on hyvä kokeilla[:)]
 
Hei leivonta innokkaat.
Sokerimassaa saa nykyään ihan Tiimarista, monia eri värejä! Ihan kaikissa pienimmissä ei sitä varmaankaan ole, ja nettisivujen mukaan täälläkään ei olis kun yhdessä mut oon löytänyt niitä kyllä muistakin. On myös muita Confetin leivontajuttuja!! Kannattaa käydä kattoo!

Ja cittarista bongasin ihan leivontahyllystä DrOetkerin valkosta sokerimassaa!
 
Seppälässä oli isänpäiväksi ainakin "isukki" sukkia ja toiletlaukku.
Sain vihdoin ostettua ne sormiväritkin, päästään neidin kanssa askartelemaan isille [:)]
 
Babaytoy voi kun kivan näköinen! Saako kysyä, millaisia kuvia siellä on sisällä? Ihan iskä-vauva-kuvia?
 
Ihana kirja Babaytoy [:)]
Varmasti on mieluinen lahja!

Miten ihmeessä te saitte ne jalankuvat onnistumaan ketkä niitä on tehnyt?
Me yritettiin maanantaina tehdä sormiväreillä ja ihan hirveää säätämistä oli.
Oltiin molemmat tytön kanssa ihan väreissä ja kuvista ei meinannut tulla mitään [:D]
Neiti ensinnäkin hieroi jalkoja yhteen koko ajan niin et kaikki värit oli polviin asti ja sit kun painoin jalan paperiin, alkoi kipristellä varpaita ja heilutella jalkaa [:D]
Oli kai aika kivaa askartelua hänestä, mutta kuvista en saanut onnistumaan ihan kunnolla yhtäkään.
Yritin sekä niin että painan paperin jalkaa vasten kun tyttö on selällään ja niin että nostan hänet seisomaan paperin päälle.
Oli niin säätämistä että en edes kokeillut käden jälkiä [:D]

Sormivärit oli muutenkin aika liukkaita eikä niistä ihan kunnolla jää paperiin väriä jos ei laita tosi paljon.
Oliskohan kuitenkin kokeiltava vielä sitä mustikkaa?
Ajattelin tehdä useamman kerralla, olis isin korttiin ja vauvakirjaan, ja ehkä papat sais samanlaiset kortit kanssa.
Haluaisin kyllä ne käden jäljetkin, mutta millä ihmeellä tuon ikäisellä muka saa käden pysymään auki ja sormet paikallaan [:D]
 
ALKUPERÄINEN: KisMet

Ihana kirja Babaytoy [:)]
Varmasti on mieluinen lahja!

Miten ihmeessä te saitte ne jalankuvat onnistumaan ketkä niitä on tehnyt?
Me yritettiin maanantaina tehdä sormiväreillä ja ihan hirveää säätämistä oli.
Oltiin molemmat tytön kanssa ihan väreissä ja kuvista ei meinannut tulla mitään [:D]
Neiti ensinnäkin hieroi jalkoja yhteen koko ajan niin et kaikki värit oli polviin asti ja sit kun painoin jalan paperiin, alkoi kipristellä varpaita ja heilutella jalkaa [:D]
Oli kai aika kivaa askartelua hänestä, mutta kuvista en saanut onnistumaan ihan kunnolla yhtäkään.
Yritin sekä niin että painan paperin jalkaa vasten kun tyttö on selällään ja niin että nostan hänet seisomaan paperin päälle.
Oli niin säätämistä että en edes kokeillut käden jälkiä [:D]

Sormivärit oli muutenkin aika liukkaita eikä niistä ihan kunnolla jää paperiin väriä jos ei laita tosi paljon.
Oliskohan kuitenkin kokeiltava vielä sitä mustikkaa?
Ajattelin tehdä useamman kerralla, olis isin korttiin ja vauvakirjaan, ja ehkä papat sais samanlaiset kortit kanssa.
Haluaisin kyllä ne käden jäljetkin, mutta millä ihmeellä tuon ikäisellä muka saa käden pysymään auki ja sormet paikallaan [:D]


KisMet Meillä oli kanssa kovaa säätöä,mutta mä halusin ne jäljet niin taistelin [:D] Eli tehtiin kädet ensin,kastettiin mustikassa,sen jälkeen neiti laitto kädet nyrkkiin ja ennen paperille painamista yritin availla nyrkkejä ja kun sain ne auki,painoin nopeasti käden paperille ja aloin painaa iisan kämmenpöytää siihen,että varmasti kämmen ja kaikki sormet painautu paperille. Jalat oli helpompi tehdä. Kastettiin,painoin jalkapohjan paperille ja varpaat oli sit pystyssä ja ne piti taas kädellä painaa paperiin ja niin me saatiin melko täydelliset raajojen jäljet ikuistettua! [:)] Ei ollut varmaan mitenkään helposti kerrottu,mutta toivottavasti on apua. Toisella kädellä siis pidin iisaa ja yhdellä kädellä tää kaikki piti tehdä,kyllä se sitkeyttä tarvii. Ja me oltiin kyllä ihan mustikassa sen jälkeen [;)]
 
mohomaha Kyllä tykkään itse ja toivottavasti meijän isukki myös [:)] Iisasta on varmaan kiva lukea joo mitä hassua oon kirjottanut joka kuvan kohdalle [:D]

miiuhoo Kirja sisältää kuvia,jossa on kuvia Iisasta ja isistä,minusta ja iisasta ja pelkästä iisasta :) Kaikki kuvat on alkaen syntymästä 4kk ikään,ensimmäinen kuva on jossa iisa on 2minuutin ikänen minun reisillä ja siinä teksti "Onnea tuoreelle isälle! 27.5.2010 klo.17.20 syntyi sinulle pieni tytär mitoin 3470g & 50cm" [:)] Ja siitä eteenpäin menee kuvat kun iisalle tullut ikää! Oon tyytyväinen :)

Nyt puuttuu vaan enää kakku,että millaisen siitä sitten tekis...ja kukat täytyy hankkia silloin sunnuntai aamuna!
 
Babaytoy tosi kivalta kuulostaa ja näyttää [:)]

Minä meinasin tehdä kakun, ostan valmispohjan kun minulle kehuttiin niitä. Pääseepähän vähän helpommalla.
En vaan tiedä, miten saisin sen täytettyä ja kuorrutettua salassa kun en haluais että mies tietää siitä etukäteen [8|]
 
ALKUPERÄINEN: miiuhoo

Babaytoy tosi kivalta kuulostaa ja näyttää [:)]

Minä meinasin tehdä kakun, ostan valmispohjan kun minulle kehuttiin niitä. Pääseepähän vähän helpommalla.
En vaan tiedä, miten saisin sen täytettyä ja kuorrutettua salassa kun en haluais että mies tietää siitä etukäteen [8|]


Mäkin haluisin sillee,ettei mitää hajua olis että kakkuukin saa,mutta valmispohja olis kyllä helppo! Toisaalta senkin voisi ostaa edellisenä päivänä ja laittaa johonkii kuivakaappiin piiloon ja helpostihan sen saa sitten tehtyä aamulla,kun toi meijän ukkeli on semmoin aamu-uninen niin varmasti nukkuu silloin [:D] Voi olla kyllä,että herää kun kuulee millasta möykkää pidän keittiössä! [:D] Jos herää samaan aikaan kun minä niin sanon että "Ja sinullahan ei ole sitten mitään asiaa keittiöön ennenkuin minä toisin sanon [;)]" [:D]
 
miiuhoo mites jos laitat just piiloon johki sen valmispohjan ja sit aamulla täytät? Jos vaan tosiaan mies on niin aamu-uninen et onnistuu..
 
Niin kait se pitää yrittää tehdä. Pitäs vaan aamulla vielä ehtiä aamupala tarjoilla sänkyyn. Mutta ehkä mua onnistaa ja mies menee päivällä vaikka kuntosalille [;)]
 
Babaytoy, kivan näkönen kirja! [:)]

Mä en mitenkään yritä edes salailla kakuntekoa.. salassa se ei onnistu, vaikka tekis mitä [:)]
Mut ajatushan se tärkein on. Ja kun mä haluun tehä sen kakun ite alusta asti, ja en tee tavallista kermakakkua, niin kakku pitää varmaan tehdä jo edellisiltana jääkaappiin [:)]

KisMet, meillä onnistu kyllä noi käden ja jalkojen painatukset niillä sormiväreillä tosi hyvin!
Jopa ne ihka ensimmäiset painatukset onnistu, mitä painoin jokunen kuukausi sitte. Pitää napata kuva vaikka huomenna niistä..
Kaikki ei tietenkään onnistunu ihan täydellisesti, mut kädeks on tunnistettavissa [:D][:D] Mä kans
painatin käden kuvat ukkien ja isoukin korttiin.
 
Takaisin
Top