Ensimmäinen isänpäivä

Meillä on ollut jo monena jouluna niin, että lapsille ostetaan lahjat ihan tavalliseen tapaan, mutta aikuisten kesken joka joulu arvotaan kenelle kukakin lahjan ostaa. Jokainen aikuinen saa siis yhden lahjan ja antaa yhden. Tähän kuuluu vielä se, että lahjat avataan vuorotellen ja jokainen yrittää arvata keneltä on lahjansa saanut. Lahjan antajalla olisi hyvä olla myös jonkinlaiset "perustelut" lahjalleen: miksi juuri tämä ja tälle ihmiselle.

Noh, meni vähän ohi isänpäiväaiheen. Siihen siis palatakseni, tuo hiirimattohan olikin kiva idea. Mies on juurikin toimistotyössä, joten tuo voisi olla sellainen jota tulisi sitten ihan oikeasti käytettyäkin.
 
Riinu hyvä etten oo ainoo joka ressaa jo joululahjoja. Miehelle jos puhuisin ääneen näin lokakuussa jo joululahjoista ni sillä menis hermo.. [:D] Ois kai taloudellisestikin järkevämpää ostaa jo nyt pikkuhiljaa jotain kun sit kaikki joulukuussa, kun tota rahaa ei järjettömiä ole. Ei sillä et mitään hirmu kalliita tulis ostettua muutenkaan, mut silti..

On varmaan mietittävä, mun ainakin kun oon niin huono ostaa näitä lahjoja, ni sit jo ne joululahjat (mummoille ja) papoille sekä isille jouluks, et sit ei tuu "ihan samaa" hommattua sillon.. Ja anteeks, tää menee mulla ihan joululahja linjalle, mut varmaan jos jotain tilaa omista kuvista jne jouluks ni ei varmaan passaa jättää kovin viime tippaan, voi olla aika pitkät jonot ennen joulua!
 
Ootteko siis sormiväreillä painaneet paperille kädet ja jalat? Kankaaseen se tuskin soveltuu?
 
Innostuin sitte eilen tilaamaan ifolorilta kaksi kuvamukia (iskälle ja vaarille), hiirimaton joululahjaksi mummille, mummille ja vaarille joululahjaksi canvastaulun Onnista, kun toisesta lapsenlapsesta jo on, niin siihen viereen ois kiva saada Onnistaki kuva :). Sitte tilasin meille itelle semmosen hääkirjan meidän pienistä häistä. Kattoa nyt, tuleeko tilattua jotaki miehen puolen mummille ja papalle vähä myöhemmin.
 
Mä näköjään ajattelen tästäkin eri tavalla... Mä ajattelin hankkia miehelle jotain täysin kodin ulkopuolelle liittyvää. On ollut töistä väsynyt ja sellaista. Ehkäpä patistan hänet hierojalle. Tarjoilen joka tapauksessa aamiaista vuoteeseen ja laitan hänen lempiruokaansa päivälliseksi. Appivanhemmatkin tulevat kylään.

Nimittäin koska tuo lapsi on vielä ihan toukka eikä ole itse valitsemassa ja keksimässä isälleen lahjaa, niin minusta tuntuisi tosi hassulta antaa miehelleni jotain, joka olisi ikään kuin lapselta, kun se on todellisuudessa minulta. Ja tiedän, että mieheni näkee tään ihan samalla tavalla. Ja meilläkin oli aina kotona vanhemman lahja erikseen. Isä osti aina äidille jotain koruja tai muuta ja me lapset askarreltiin kortteja yms.

Tämä siis tarkoittaa, että jos askartelisimme jotain kaden- tai jalankuvia, niitä voitaisiin antaa isovanhemmille. Tiedän, että miehelläni on töissä tytön printattu kuva esillä. Kuitenkin se, että minä antaisin miehelleni kehystetyn valokuvan meidän tyttärestämme, tuntuisi hassulta. Jotenkin se tuntuu ulkopuolisen antamalta.

Ja se taas johtaa toiseen juttuun: en kuuna päivänä ryhdy kuvittelemaan, että kaikenmaailman sukulaiset haluavat tonttumyssykuvia meidän tytöstä jouluna. Mutta jokainen tyylillään.
 
Mä mietin kans tota hierojalle patistamista. Se olis semmonen tarpeeseen tuleva lahja. Mut siitä ei tavallaan jää muistoa, kuitenkin kyseessä on ensimmäinen isänpäivä, siis aivan erityinen, once in a lifetime päivä. Ehkä hankkisin jotain tuon hierontalahjakortin lisäksi vielä. Saa nyt nähdä.

Aattelin tytön ukeille ja isoukille tyynyliinaa, jossa lukee "Hyvää yötä ukki" ja "Hyvää yötä isoukki/isovaari/isopappa".

Ja se taas johtaa toiseen juttuun: en kuuna päivänä ryhdy kuvittelemaan, että kaikenmaailman sukulaiset haluavat tonttumyssykuvia meidän tytöstä jouluna. Mutta jokainen tyylillään.


En minäkään "kaikenaamilman sukulaisille", vaan isovanhemmille ja isoisovanhemmille, sekä kummeille. Kyllä minä ainakin olen tykännyt, kun olen saanut ko. kortteja omilta kummilapsiltani.
 
Ei tuo Quara nyt niin erilailla ole ajateltu. Meillä myös on aina isä ja äiti ostanut toisilleen "aikuisten lahjan" äitien- ja isienpäivänä. Nyt, kun on se ihan ensimmäinen isänpäivä haluan hankkia jotain joka jää muistoksi siitä ihan ekasta[:)] Seuraavina vuosina sitten otetaan käyttöön aikuisten lahja ja lapsen lahja -systeemi.

Mä sain synnäriltä kotiutuessa mieheltä medaljongin, jonne voin laittaa pojasta ja miehestä kuvat niin kulkee mukana ja haluisin antaa siis jotain yhtä ajatuksella[&o]

Mä en myöskään lähetä tonttumyssykuvia, kuin mahdollisesti ihan läheisimmille (isovanhemmat), joista tiedän, että sellaisen haluavaisivatkin. Tuskin se esim. jotain mun serkkuja kiinnostaa, niillähän on omatkin söpöt tonttulapsoset ihan kotona livenä[:)]
 
Ihan yhdyn muihin! Meilläkin siis tulee oleen aamupala miehelle sänkyyn, ruuasta en tiiä kun saatetaan mennä käymään mun porukoilla, äiti varmaan kokkaa. Ja samoin meillä vanhemmilla oli tapana juurikin tuo aamupala ja sit aikuistenlahjat, me lapset oltiin tehty mitä oltiin äidille/isälle. Näin minäkin aion toimia jatkossa, mutta tosiaan hakusessa kuten tässä muutkin sanoneet niin täksi ensimmäiseksi isänpäiväksi jotain pysyvää muistoa erityisestä päivästä! [:)]

Ja tonttumyssy-kuva.. En tiiä. Jos, niin vaan ihan lähimmille.
 
Jos lähettelisin joulukortteja niin tottahan niihin varmaan tulis Onnin kuva tonttulakki päässä tms.
 
Kyllä mäkin mieluummin lähetän tytön kuvalla varustetun joulukortin kun niitä tylsiä perinteisiä Tiimarista ostettuja.
Toinen asia sitten on kaikenlaiset muut printtituotteet.
Saatiin viime jouluna miehen kummipojan vanhemmilta joulukortti jossa oli heidän kaikki 3 lastaan kuvaamossa otetussa poseerauskuvassa.
Se oli kiva.
Mutta sitten saatiin lahjaksi hiirimatto jossa oli sama kuva.
Meni kyllä valitettavasti laatikkoon suoraan.
Noita kummilapsia on molemmilla useampi, ja kuvassakin oli kaikki lapset eikä pelkästään kummilapsi.
Asuvat kauempana, joten mitenkään hirveän läheisissä väleissä ei olla muutenkaan.
Musta on ihan ok että kummilasten valokuvat on esillä, mutta musta tuo meni jo vähän yli.
Eli ei todellakaan meinata mitään kuvaprinttituotteita antaa edes kummeille.
Isovanhemmille olis ihan ok ja varmasti tykkäisivät, mutta hiirimatossakin pitäis mun mielestä olla kaikkien lastenlasten kuvat.
Isovanhemmille meinattiin jouluksi kuvakirjat tehdä, ja kummit varmaan saa Tinjan kuvat kehystettynä (siis ihan normikokoiset 10x15cm kuvat).
Pitävät esillä jos tahtovat.

Niin joo, meillä on molemmilla vielä kannettavat koneet joten hiiriä ei kummallakaan käytössä [:D]
 
ALKUPERÄINEN: KisMet
Niin joo, meillä on molemmilla vielä kannettavat koneet joten hiiriä ei kummallakaan käytössä [:D]


Täällä kanssa kannettavilla mennään, mutta hiiret on, koska hiiren kanssa tekstinkäsittely ja kaikenlainen työskentely on helpompaa ja nopeampaa.

Mutta en mä totta puhuen edes käytä hirimattoa koskaan. Ja jos käyttäisin, niin siinä ei taatusti olisi vieraiden mukuloiden kuvia!

Anoppi saattaisi tykätäkin. SIllä on duunikoneen taustalla diasarja tytöstä ja omalla koneella kansiot jokaisesta kerrasta, jolloin on nähnyt tyttöä sen syntymän jälkeen. ELi viikon välein... [:D] Tosin luulen, että hänellä voisi jo olla sellainen hiirimatto, ihan itse hankittuna!
 
Taas menee tähän joululahja juttuun, mut mä oon miettiny joululahjaks isovanhemmille ja isoisovanhemmille "vaan" isoa kehystettyä kuvaa tytöstä. On kaikille eka lapsenlapsi/lapsenlapsenlapsi ja uskoisin et tykkäisivät. 
 
Mä ajattelin lähettää tonttumyssy-kuvia iisasta sukulaisille,kummeille ja isovanhemmille. Ja mitä isänpäivään tulee..kaupassa äsken käytiin iisan kanssa ja ostin kortin,ja se siitä. Mutta siis sänkyyn tarjoillaan,ehkä tai sitten teen vaan hänelle aamupalan,mutta en vie sänkyyn. Ehkä voisin itse hieroa häntä,koska on maininnut muutaman kerran,että on paikat jumissa ja selkä kipeä. Toivottavasti on kotona isänpäivänä,mutta voihan sitä juhlia epävirallisesti myöhemminkin,heti kun kotia tulee..

Mustikoitakin tuli hankittua..pitää kokeilla niillä,että miten onnistuu. Vaatteista sen verran,että neiti saa kyllä olla ihan vaippa päällä kun askarrellaan niin ei niitten vaatteiden puhtaudesta tarvii huolehtia.
 
Lyydia~ me painettiin kädet ja jalat paperille  Liimasin sit vauvakirjaan ne.
 
Teetätän tyynynpäällisen johon tämä runo ja kuva tytöstämme. Tämä runo niin herkkä ja saa ainakin minun silmät kostumaan. [:)] Vaihtoehtona myös toinenkin runo mut tämän ekan varmaan laitan.


ISÄ JA LAPSI

Lapsi:
Kerrohan isä oi, onko pyöreä maa
eikö onnensa lintua myös kiinni saa
miksi taivas niin kaunis ja siintävä on
sano ootko sä toisinaan myös onneton?
Kerrohan, missä aurinko nukkua saa
onko tuutuna sen meri, taivas vai maa
miksi pääse en lintujen luo lentämään
miksi kyyneleet nuo, isä, silmissäs nään?

Isä:
Pienoinen, kerron sen, niin on pyöreä maa
onnen linnunkin kyllä sä voit saavuttaa
siksi taivas on kaunis ja siintävä niin
ettei lintusi joutua voi kadoksiin.
Mutta aurinko ei nuku vaipuessaan,
tietä kuulle ja tähdille antaa se vaan
ja jos lentää sä voisit, ei lintuja ois
kyyneleittä en kuunnella sanojas vois.

Lapsi:
Jos on maa aivan niin kuin on palloni mun
kierrän sen, onnen tuon sitten syliisi sun.

Isä:
Pienoinen, sitä ei löydä kulkiessaan,
kerran luoksesi lintuna lentää se vaan.

Lapsi:
Missä sen pesä on, kunhan neuvoisit sen
syliis toisin ja pois sitä päästäisi en.

Isä:
Pienoinen, se on piilossa sydämen vain
ja sen löysin mä silloin kun sinut mä sain

Lasteni Isälle

Sut kumppanikseni valitsin,
isäksi lapsilleni halusin.
Voisiko parempaa ollakaan,
kun saa kainaloosi nukahtaa.

Hoidat ja hoivaat ja rakastat,
syötät,puet ja keinutat.
Et arvaa kuin kiitän elämää,
kun saan nähdä että välität.

Kaipuu kasvaa kun poissa oot,
pelko puolestas raastaa,
jos joskus tilanteita vaikeita kohtaa,
se jatkamaan haastaa ja rakastamaan.

Pysy vierelläni aina,
kuulut elämäämme aina,
me tarvitsemme sinua,
kiitos kun rakastat lapsiamme ja minua. ...meillä on yksi lapsi niin muuntelen runoa vähän yhden lapsen muotoon, mikäli tämän päädyn laittamaan.
 
Ihania runoja molemmat :) En tiiä oletko itse keksinyt tuon viimeisen mikä on isälle tarkoitettu, Aurinkopuuteri ? Jos on,niin saisinko lainata sitä? Kirjoittaisin sen isänpäiväkorttiin [:)]
 
Tässä meijän mustikka-taidetta iisan käsistä ja jaloista [:)] Hyvin onnistu vaikka oli sottasta ja haastavaa puuhaa [:D]

 
Babaytoy, runo ei ole minun omaa käsialaa, mutta kauniita molemmat on. [:)] Ja saa lainata ihan vapaasti ilman kysymättäkin. [:D] Nyt vain pitäisi alkaa miettiä, että millaisen isänpäiväkakun sitä tekisi, onko joku jo niin pitkällä mietinnässä?
 
Takaisin
Top