Ensikertalaiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja puhvis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mites teillä muuten puolisot ottaneet uutisen vastaan? :)

Onko muualla sellaista kun meillä, että plussakuvan saatuaan rupes Google laulamaan lapsiperheiden byrokratiasta ja oikeuksista :D Täällä meillä kun tuo tykkää katsoa aina 1-3vuotta eteenpäin ainakin :P tosin rupes se jo katselemaan harrastuksia yms. :D täytyy aina vähän toppuutella et jospa nyt seuraavan kuukauden päästäs eteenpäin :P

Täällä mies ei oikeen oo sanonu asiaan mitään, mutta kyllä vaikuttaa ihan onnelliselta asiasta :) luultavasti ei oo vielä sisäistäny asiaa, niin ei vielä oikein osaa sanoakkaan siihen mitään ;o

Onko muualla sellaista kun meillä, että plussakuvan saatuaan rupes Google laulamaan lapsiperheiden byrokratiasta ja oikeuksista :D Täällä meillä kun tuo tykkää katsoa aina 1-3vuotta eteenpäin ainakin :P tosin rupes se jo katselemaan harrastuksia yms. :D täytyy aina vähän toppuutella et jospa nyt seuraavan kuukauden päästäs eteenpäin :P

Mun mies on todella huolehtivainen ja innoissaan. :D Alkoi itkeä ku kerrottiin sen vanhemmille uutiset, haha! Kyllä me jo fiilistellään. <3 Mietitään varhaisultraa, haluttais nyt jo tietää onko siellä "mitään", ja onko kaikki hyvin.

Puhvis, meillä toi on taas vähän toisinpäin :D mä mietin jo hoitokuvioita, mies on vaan innoissaan siitä että beibe on kyydissä. Tai no, kyllähän tuo niitä tulevaisuudenkuvia mun kanssa visioi mutta mä oon ehkä hitusen enemmän niissä jo vakavalla ajatuksella.

Elma :D toki juu itsekin nyt hieman tulevaa miettii mutta nuo harrastukset menee jo liian pitkälle :D mutta on tuo jo päivähoidonkin katsonut ;) no, hyvä että toinen on tollanen suunnittelija :P hänestä vaan hyvin ennakoitu ja pohdittu on puoliks jo tehty :D

Jahtu, näköjään! Häät tosiaan tansittiin viime vuonna elokuussa, että saatiin ne pois alta ;) Kyllä sitä ennen mietti että mitä jos on raskaana.. Mutta päätettiin ettei niitä lähdetä siirtämään mahd.plussan takia ja onneksi ei. Toki oli siinä myös se hyvä että sai rauhassa juoda skumppaa ja ei tarvinnut miettiä että mihin lapsen laittaa hoitoon yöksi ;) Mutta onhan nämäkin ratkaistavissa ettei se lapsi kyllä sitä estä. :) Mutta se suunnitteluaika oli itsellä kyllä näin jälkikäteen todella jännittävää ja ihanaa aikaa! Nyt jotenkin kaihoinen olo kun miettii viime vuotta :) No, eiköhän tämä vauva-vuosi muuta senkin ;)

Oon kyllä aika seniili näköjään! Olin aivan varma että teillä häät suunnitteilla tän vuoden elokuussa. Vaikka selkeästi 8/16 sulla lukee. Eilen laskettiin miehen kanssa että jos vauva syntyy nyt syyskuussa niin mä oon 50 ku hän on 12. Aika hurjaa, mut ei sille mitään voi. Oiskohan nää jo jotain varhaisdementian oireita?! Onneksi mies on mua reilusti nuorempi, niin saa hoitaa sitten sekä mut että lapsen:) Itsepähän on tämmösen vanhuksen valinnu!

Jahtu :D no eihän kaikkea voi muistaa ja vielä menee helposti sekasin 2016 ja 2017 ;) mutta häiden jälkeen oli kyllä sellainen olo et näitä vois pitää vuosittain mutta kyllä se järki siitä selkeni kun muisteli järjestely-ajan :P

Me just naurettiin tänään ajatukselle että tämä beibe tulee täysikäiseksi kun on vuosi 2035 :D Niin scifi ajatus :D Ajatushan lähti siis siitä, että tajuttiin kauhistuneena että vuonna 2000 syntyneet on ensi vuonna täysikäisiä ja se saa olon tuntuun niin jotenkin vanhalta kun on ite tanakasti kasikytluvulla syntynyt :D

Täällä esikoista odotellaan, nyt 7+0. Jännittää osaako sitä olla äiti!

Sama homma, musta ei ole oikeastaan koskaan tuntunut ns. "äidilliseltä" :rolleyes: Mutta eiköhän äidiksi kasveta tässä raskauden ohessa ja vauvan synnyttyä :cat:

Kyllä siihen kasvaa. Mä koin olevani "hoivaava", mutta en osaa olla lasten kanssa. Sillä mennään edelleenkin, mutta olen äiti. Omani kanssa osaan olla, mutta edelleenkin muiden lapset jännityttää.

Onko muualla sellaista kun meillä, että plussakuvan saatuaan rupes Google laulamaan lapsiperheiden byrokratiasta ja oikeuksista :D Täällä meillä kun tuo tykkää katsoa aina 1-3vuotta eteenpäin ainakin :p tosin rupes se jo katselemaan harrastuksia yms. :D täytyy aina vähän toppuutella et jospa nyt seuraavan kuukauden päästäs eteenpäin :p

Laitoin kuvaviestin kun mies oli ehtinyt hädin tuskin lähteä kotoa. Sanoi, että sydän hakkasi tuhottomasti ja oisin edes voinut odottaa, että pääsee istumaan :grin On ollut kiva huomata, että vaikka miehelle vauva ei tunnu vielä todelliselta vaan melko kaukaiselta, niin silti on voitu puhua asiasta lähes päivittäin. Tänäänkin mies laittoi viestiä, että huomasi äitiysvaateliikkeen jossakin. Kiva kun ainakin ajatuksen tasolla on messissä :happy:

Ärsyttää. Ottaa niin paljon pannuun tämä että vaikka sitä kuinka luulin että voi valmistautua ja että OLEN valmistautunut kehollisiin ja tunteiden muutoksiin lukemalla ja ahmimalla tietoa raskausajasta, nämä oireet ja tuntemukset yllättää silti. Ja se ärsyttää mua. Tää on kivuliasta nää kohdun kasvamiset ym repäisykivut, miksei kukaan kertonut! - No kertoihan ne, mutta ei sitä voinut tietää KUINKA kivuliasta ennen kuin sen kokee. Käyttäydyn kuin pieni lapsi kiukuissani ja olen täydellisen mustavalkoinen vuoristoratatunteissani, miksei kukaan kertonut etten voi kontrolloida tätä! - No kertoihan ne, mut mä en uskonut.

Yritän kyllä silti.

Ärsyttää. Ottaa niin paljon pannuun tämä että vaikka sitä kuinka luulin että voi valmistautua ja että OLEN valmistautunut kehollisiin ja tunteiden muutoksiin lukemalla ja ahmimalla tietoa raskausajasta, nämä oireet ja tuntemukset yllättää silti. Ja se ärsyttää mua. Tää on kivuliasta nää kohdun kasvamiset ym repäisykivut, miksei kukaan kertonut! - No kertoihan ne, mutta ei sitä voinut tietää KUINKA kivuliasta ennen kuin sen kokee. Käyttäydyn kuin pieni lapsi kiukuissani ja olen täydellisen mustavalkoinen vuoristoratatunteissani, miksei kukaan kertonut etten voi kontrolloida tätä! - No kertoihan ne, mut mä en uskonut.

Yritän kyllä silti.

Raskaus on yllättävä ja mitä pidemmälle pääset, sitä enemmän se yllättää. Ihanaa, että jollain on ihan samanmoisia ajatuksia kuin itsellä oli esikoista odottaessa. Olin erittäin katkera, kun puhutaan vain raskauden ihanista puolista eikä unettomista öistä, järkyttävistä valkovuodoista, hirveistä ilmavaivoista tai turvonneesta alapäästä. Olisi mukava, jos asioista puhuttaisiin ääneen! Ja sama jatkuu raskauden jälkeenkin... ei se imettäminen aina onnistu eikä vauva-arki ole aina niin ihanaa. Ah tulipas näköjään tarpeeseen avautua! :laughing002
Ps. En kyllä silti vaihtaisi päivääkään :love017 paitsi nyt tämän 24/7 pahoinvoinnin.

Täällä myös ensikertalainen. Nyt 7+3. Kyllä on outo olo kun ei tätä vieläkään usko todeksi ja kaikki on uutta ja jännittävää :)

Sama olo, hannn. Päivääkään en vaihtais pois ja innolla odotan, mitä tuleman pitää. Silti mua ärsyttää tietyt asiat ja ottaa päähän :D

Täällä esikoista odotellaan, nyt 7+0. Jännittää osaako sitä olla äiti!

Joo täällä sama tilenne, mutta 5+0. Ihana lukea näitä että jotain muutakin jännittää, tietää ettei oo yksin tän kanssa. Ehkä täälä se jännittää eniten että pysyykö tää pikkunen matkassa ja onnistuuko kaikki hyvin..

Muokattu viimeksi:
Onko täällä muita alle kakskymppisiä odottajia?
Mahtava jakaa ajatuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. En kyllä meinaa uskoa että musta olisi tulossa muka äiti! Aivan ihanaa :)

Magia, mä en oo ensikertalainen vaan toista jo odotan, mutta oon 20v. Kattelin tota syyskuisten listaa ja nuorin ainakin vielä hetki sit olin. :D

Takaisin